iPon Hírek

Neverwinter és a csatornapatkányok

Dátum | 2011. 06. 08.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Mélyen tisztelt régi NWN rajongók. Azt már egészen biztos, hogy tudjátok mi az oka annak, hogy legújabb kalandotok Torilon miért nem a Neverwinter Nights 3 címet viseli (korábbi hírünkhöz katt): az, hogy egy egészen más műfajt kapott a legújabb Forgotten Realmses sztori. Sztori? Áh, nem az a lényeg. A hangsúly az online kooperatív gyakáson van. "Röviden összefoglalva szörnyeket fogtok ölni és ezért lootot kaptok."

Neverwinter az újjászületés városa. Valaki mindig elpusztítja, mi megmentjük, a mazochista helyi lakosok pedig feltakarítják rokonaik belsőségeit a macskakövekről és szépen újjáépítik a várost. Ez már időtlen idők óta így megy. Ezúttal egy vulkán söpörte el a fél várost, mi viszont most nem az elpusztítást kell megakadályozzuk, hanem az újjászületési fázisba csöppenünk majd bele.

Kalandozó lévén a legjobb, amit tehetünk, hogy lehúzzuk magunkat a klotyón (legalább nem leszünk senkinek az útjában) és feltárjuk a csatornákat, ahogy azt szokás. Igen, a játék nagy része mindannyiunk kedvenc helyén a "sewers"-ben, azaz a csatornában foglal helyet. Itt aztán elindulhatunk, hogy nyomára pukkanjunk, izé bukkanjuk a városba behatoló titokzatos ismeretlen erőknek.

Azért van, ami sosem megy ki a divatból!
Mivel a gondolkodás már kiment a divatból, az új Neverwinter inkább egy akció-RPG lesz, bármennyire is fogadkoznak, hogy azért nem teljesen. Az online részre tették a legnagyobb hangsúlyt, így lesz néhány MMO-ra hajazó elem is, aukciós ház, bank és nagy nyílt közös placcok, ahol a többiekkel érintkezhetünk.

A tartalom nagy része elég egyirányú lesz, de azért kapunk sztori aláfestést is a henteléshez. Poztív, hogy a régi RPG rajongók kedvéért igyekeznek élettel megtölteni a városokat. Az NPC-k nem csak azért lesznek, hogy hozzánk vágják a szokásos "Mentsd meg a lányomat, és ha már ott vagy ölj meg 10 goblint is!" küldiket, hanem beszélgetnek, sztorikat mesélnek, ami által akit érdekel, többet is megtudhat a hely történetéről és az aktualitásokról. A készítők ígérete szerint egy HC D&D rajongó is megtalálhatja a számítását a Neverwinterrel.

A megjelenést követően számos új kaszt behozatalát tervezik, amit már hallottunk, de most néhány konkrétumot is feldobtak, ezek a 'Beastmaster Ranger' és az 'Artificer'.

Esett még szó az antiszoc játékosokat boldogító henchmen rendszerről is. Ezeket a társakat mi irányíthatjuk, de ne gondoljatok túl sok mindenre. A következő parancsok lesznek majd a tarsolyunkban: 'Menj oda!', 'Támadd meg őt', 'Védd meg őt'. Ezek a társak természetesen olyan kasztokkal lesznek elérhetők, amilyeneket a játékosok is felvehetnek. A Neverwinter legfőbb küldetése végigvihető lesz ezen AI vezérelt zsoldosok segítségével, bármilyen kaszttal játszotok is. Ettől függetlenül lesznek olyan nagyszabású küldetések is, amik csak egy "rendes" játékosokból álló csapattal lesznek abszolválhatók. Ezeknek a nehézsége attól függően változik, hogy hányan estek neki.

Természetesen a sárkányok sem maradnak el.
A harcról annyit, hogy semmi köze nem lesz az időmegállításokkal operáló régi NWN-hez (ez online elég necces is lenne), a fejlesztő Cryptic eddigi játékaira fog hajazni. Gördülékeny és pörgős lesz, de ebbe igyekeznek majd annyi taktikai lehetőséget bevinni, amennyit tudnak...

Ugyancsak nagyon fontos része lesz a játéknak az általatok generált tartalmak megosztása. Ez szerves részét adja majd az élménynek a hivatalos kampány után. Igyekeztek mindenki számára egyszerűvé tenni saját küldetések, térképek stb. alkotását és megosztását. Pillanatok alatt ledobálhatjátok a nektek tetsző szörnyeket és NPC-ket "drag and drop" módszerrel. Az új kalandok letöltéséhez és keresgéléshez ki sem kell lépnetek a játékból, helyben nézelődhettek. A fejlesztők azt is fontolgatják, hogy az igazán jól sikerült és terjedelmes pakkok esetében lehetővé teszi a készítőnek, hogy pénzt kérjen érte (valamilyen iTunes szerű modellre kell gondolni).

A Neverwinter kizárólag PC-re érkezik, megjelenési dátum nincs. Az E3-as trailer alant látható.
 

 
A hivatalos honlaphoz katt ide.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. lackoo1111
2011.06.08. 18:04
A hangsúly az online kooperatív gyakáson van

Ezért fogom kihagyni .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. csab959
2011.06.08. 18:18
Jó lett volna ha nem online irányba mennek el a fejlesztők, én már annak örültem volna, ha ez, ugyanaz mint a 2. rész csak egy más sztorival kicsit átdolgozva. Számtalanszor kijátszottam már a második részt, és nagyon élvezetes volt, a játékélmény annyira tetszett, hogy minden más negatívumot elfeledtetett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Alendaar
2011.06.08. 21:44
A hangsúly az online kooperatív gyakáson van.
Abban meg sehol nem lesz a Diablohoz vagy a Guild Wars-hoz képest!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Terror
2011.06.08. 22:32
Attól függ, hogy milyen szempontból lesz ezen a hangsúly, mert ha arról lesz szó, mint az elsőben, hogy visszaadják a klasszikus, papír alapú D&D-t, akkor hajrá, de ha arról, hogy menni hacknslashelni együtt, akkor kár az energiáért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Ereshkigal
2011.06.09. 13:51
A D&D harc/fejlődésrendszer csak nyomokban lesz felfedezhető. Kár érte, egy NWN3-nak jobban örült volna a rajongótábor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!