iPon Hírek

Neverwinter MMO: Ne írjuk még le

Dátum | 2013. 04. 05.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Cryptic anno nem durrantott nagyot sem a Champions Online-nal, sem a Star Trek Online-nal, amikor pedig a Neverwinter bejelentésre került, éppen leépítések voltak a cégnél, így érthető, hogy sokan már csak emiatt sem vettek tudomást az új próbálkozásukról. A fejlesztés alatt a Crypticet birtokló Atari is tönkrement, ami után a céget és a játékot felvásárolta a kínai free-to-play MMO mágnás Perfect World Entertainment amerikai ága. A csapat szerint ez volt a legjobb dolog ami történhetett velük... Annak idején a Neverwintert még kooperatív szerepjátéknak jelentették be, de ennek csak az volt az oka, hogy nem tudták biztosítani a Crypticnek azokat az erőforrásokat, amivel megvalósíthatták volna az eredeti MMO terveiket. Amikor a Runic Games-et (Torchlight) is a szárnyai alatt tudó Perfect World Entertainment bejött a képbe, ők mögéjük álltak annyi pénzzel, hogy megcsinálhassák, amit mindig is akartak. Másfél évvel ezt követően már elkezdték a zárt bétát, erről a Rock, Paper Shotgun írt is egy összefoglalót, nekik tetszett, amit láttak. Ha eddig még nem volt szerencsétek gameplay bemutatót látni, íme:
Craig Zinkievich szerint ez a legjobb játék, amit eddig a Cryptic elkövetett, amely már dollármilliós befektetés gyümölcse. Természetesen annyit nem tudtak azért beletenni, mint a Zenimax a TESO-ba, vagy az EA és a BioWare az SWTOR-ba, de azért így is szép pénzből készült. A játék azzal is elbüszkélkedhet, hogy az első nyugati MMO, mely kifejezetten ingyenesen játszhatónak készült, nem csak áttért rá. "A Crypticnél tényleg hisszük, hogy az előfizetéses MMO-k ideje lejárt. Az embereknek így is nagyon sok havi kiadásuk van, nem szeretnek bevállalni még egy ilyet is. A free-to-play hozta az elmúlt évek MMO sikersztorijait." Mit jelent mindez? Hogy nagyon sokat fektettek a legjobb mikrotranzakciós stratégia kidolgozására, amiben a Perfect Worldnek is hatalmas tapasztalata van. A Neverwinterben a maximális 60-as szintig elmehettek teljesen ingyen az 5 választható kaszt bármelyikét használva. Nincsenek bosszantó megkötések, minden tartalom és az összes funkció nyitva lesz előttetek. Ez egyben azt is jelenti, hogy nem lesz a játékban grindelés, hogy hónapról hónapra a képernyő előtt tartsanak benneteket. A Crypticnél azoktól a játékosoktól várnak pénzt, akik igazán elkötelezettek és szeretik a játékot. Lesz rengeteg külsőség (cosmetic itemek) és presztízs tárgy, hátasok és társkarakterek akik fizetősek lesznek. A játékbeli fizetőeszközként funkcionáló Astral Diamond átváltható lesz majd a mikrotranzakciós pénzeszközre, Zenre, így ha sok időtök van, akkor a küldetésekkel összegyűjtött gyémántjaitokat feldobhatjátok majd az aukciós házban... Ez egyelőre nem jelenti azt, hogy ki is tudjátok venni a pénzeteket a játékból, mint például az EVE-ben, de a fejlesztők fontolgatják, hogy később erre is adnak módot. A Neverwinter MMO szabad utat enged a játékosok által generált tartalmaknak is. A Foundry névre hallgató eszközkészlettel elmesélhetitek az általatok megálmodott kalandokat. Arra viszont ne számítsatok, hogy majd boss-run instákat csinálhattok (amiben nincs más, csak egy erős főgonosz, aki majd legendás tárgyakat dob), mert a Cryptic nem engedi ki a kezéből a loot kontrollálását. Így ha raktok is be erősebb ellenfeleket, azoknak legyőzéséért nem járhat kiemelkedő jutalom. Természetesen lesz PVP is, méghozzá 10-es szinttől. Két 5 fős csapat küzdhet majd irányítási pontokért, amiket tartani kell. 60-as szintél pedig elérhetővé válik egy hatalmas zóna, ami PVE, de átfordul PVP-be, aztán PVE kazamatába. Ez lesz Gauntlgrym, a legendás törpe város, amit a Salvatorét olvasó fantasy rajongóknak nem kell bemutatni (a játékban sok ismerős karakter feltűnik majd, így például Árnyköpenyes Valindra is). A játéknak egyelőre nincs megjelenési dátuma, de a nyílt béta április 30-án indul, amitől már nem lehet túl messze a megjelenés sem. Itt fontos elmondani, hogy a bétás karakterek nem kerülnek törlésre, úgyhogy gyakorlatilág már akkor elstartol a játék. A Founders Pack vásárlói 12-én részt vehetnek egy 60 órás bétahétvégén, ami alatt tesztelhetik a szakmákat (kovácsolás, bőrművesség stb.). "A Neverwinter a Cryptic és a Perfect World biztonyítéka arra, hogy az alapoktól free-to-playnek tervezett MMO játékok versenyezni tudnak a dobozos, előfizetős címekkel." A végén álljon itt még egy kis gameplay, amely bemutatja a játék első kazamatáját:
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. Magrathea
2013.04.05. 17:45
Mindettől függetlenül nekem az alapkoncepció továbbra sem tetszik. Egy Neverwinter játékban ne játsszuk már a cséphadarót... bántja a szemem a sok sebzés kiírás meg, hogy szuperhőssel játszom. Lehetne taktikus, millió kaszttal és alkaszttal, illetve ezek hibridjeivel és sokkal inkább sztori orientáltabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. 7ep3s
2013.04.05. 21:14
Rossz, felhasznalobaratsag-ellenes, hanyag, undorito divattermek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. triplexrat...
2013.04.06. 14:58
Eléggé gyenge tucat MMOnak néz ki, így a látottak alapján 2013-ban ez már nagyon kevés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ZeeroCool1...
2013.04.07. 00:59

Legyszives ird mar meg forumtroll baratom hogy mi a szart jelent ez " felhasznalobaratsag-ellenes" vagy te sem tudod de azert valami szart csak be kellet hanyni a forumra???

Ha mar ilyen egysoros szirszar orszagertekeleseket kepesek vagytok idehanyni akkor legalabb 3 ertelmes ervet okadjatok mar be a forumra hogy JO vagy NEM jo vagy miert TETSZIK NEM TETSZIK mert ez igy nagyon sovany.....

Jah meg legyszi egy 1000 ora tesztet toljal mar le vele mielott a "2013-ban nagyon keves"-et leirod....

Bar gondolom Chris Metzen a csaladod tagja es ez a ropke idezet is tole szarmazik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tomchee
2013.04.07. 04:06
Manapság szinte minden kiadó/fejlesztő MMOkba öli a pénzét, legtöbbször feleslegesen. A többi műfaj pedig egyre inkább háttérbe szorul... 1 kezemen meg tudnám számolni hány maradandóan jó játékot alkottak mióta kitört az "MMOvihar"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ejcy
2013.04.07. 08:49
Nincs ezzel a játékkal semmi baj így első ránézésre, csak már láttunk belőle ezret
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Huma
2013.04.07. 09:26
Nekem volt szerencsèm az openn beta-hoz, ès nagyon tetszett amit láttam. Nem vártam sokat Perfect World-ös cucctól, de ez meglepett. Nagyon jò, fluid ès látványos harc van benne. A Foundry meg a legjobb dobás amit èvek òta láttam MMO-ban. A játèkosok csinálják a tartalmat ès a játèkosok tudják rate-elni a már játszott modulokat vagy akár jutalmat is adn annak a mod-kèszìtönek aki szinvonalas munkát csinált.

A mikotrans meg nem kötelezõ, de azèrt senki ne várja hogy jol fog kinèzni anèlkül. :-))

Mindent összevetve jò game, a zene nèhol Baldur's gate-et idèzett ès jò 5leteket valòsitanak meg benne. Èn tutira tolom amikor kijön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Sytyx
2013.04.07. 12:16
ZeeroCool1979 - 2013-04-07 00:59:39 a drága "fórumtroll" barátod folyamatos tesztel játékokat és lehet némi rálátása. Felteszem 79es vagy, ergo jó eséllyel játszhattál Neverwinter Nights-ot. Ott mikor megindultál egy első szintű karakterrel és megláttál két-három ellent, lassan megindult a langyos hugy lefelé, mivel szinte biztos volt a halálod. Gondolom ez olyan zavaró Pacman-nek. Ez bántotta az én szememet is mikor láttam in-game videókat. Túlságosan leegyszerűsítenek mindent. Gondoltam lesz egy rendes alternatíva a Dungeons & Dragons Online mellett. De nem ez lesz az úgy nézem. Vagy nagyon sokat kell változtatni rajta. A varázsló pl ugyan annyi lehetőséget használ mint egy harcos? Szociális képességek? (Diplomácia, blöff, dühítés..) Bár ez még csak béta úgy hogy van esély a változásra, bár véleményem szerint beáll a tömegcikkek sorába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Megyeric
2013.04.07. 17:02
Ez olyan mint ha a GT sportautók között akarnánk értékelni egy kerékpárt, csak azért mert annak is van kereke. Felejtsétek el ezt. A játék fórumain ezerszer leírták nem akarnak rpg-t, nem a neverwinter örököse, nem lehet a papír alapú szerepjátékot megvalósítani ennyi pénzből. Ez egy action típusú hack&slash játék lesz a népszerű elfeledett birodalmakba ágyazva.
Soha senki nem írta vagy nyilatkozta hogy ez több lesz. A maga szintjén (bármilyen alacsony még számomra is) abszolút szórakoztató volt. Nem több. MMORPG-nek silány. Egy online action fantasy gémnek tökéletes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Sytyx
2013.04.07. 21:22
Ha nem akartak semmi rpg-t akkor elnézést. De a név megtévesztő, főleg a játék helyszíneit tekintve. Sokan szerintem csak ezért néztek rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Butchy
2013.04.08. 13:19
Volt szerencsém kipróbálni a Bétát de az nem jött be, mint grafikailag mind irányíthatóságilag nem volt számomra az igazi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!