iPon Hírek

Nincs meg a kritikus tömeg

Dátum | 2010. 03. 09.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Minden évben impozáns adatokat publikálnak az internetes kereskedelmet kutató cégek a szegmens, illetve a fogyasztói igényeinek növekedéséről, de tény, hogy a netes eladások a reálkereskedelem fél százalékát teszik csak ki. A KSH 2009-es éves adatai szerint a csomagküldő piac forgalma (ez teljes egészében fedi a neten rendelt hagyományos termékek forgalmát, természetesen a szolgáltatások nélkül) 37,1 milliárd forint volt és a kiskereskedelem egészével szemben ez a szegmens képes volt növekedni. A korábbi években a 60-70 százalékos ugrás sem volt ritka, és 2009-ben is 50 százalékos növekedésről beszélnek, de a teljes e-kereskedelmi forgalomban gazdát cserélő pénz az igazi forgalmat generáló multiknál nem éri el az ingerküszöböt. Többek között ez az oka, hogy a napi fogyasztási cikkek internetes eladásába a magyar Groby-láncon kívül itthon nem szállt be senki, holott az itt levő nemzetközi cégek anyavállalatai, például a Tesco vagy az Auchan az anyaországban drága e-kereskedelmi fejlesztéseket hajtott végre. Egyedüliként van jelent például a netes kereskedelemben a Praktiker is, a cég webshop-szolgáltatását egyelőre egyetlen szereplő sem követi a barkácspiacon.

Az ezen a téren tapasztalható itthoni érdektelenséget az elemzők elsősorban azzal magyarázzák, hogy alacsony a nethasználók száma és a netpiacterek (mint szolgáltatási forma) ismertsége is. A megrendeléseknél is akadnak zökkenők, sokszor a megrendelőnek kell időben igazodnia, amit az átlagos fogyasztó maceraként él meg. Holott a Gemius Hungary elemzése szerint a virtuális piacokat használó fogyasztók fele szerint a netes rendeléssel időt és pénzt lehet megtakarítani.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. szabtam
2010.03.09. 16:44
igen. mert még az itthoni gonolkodásban benne van, (bennem is), hogy félünkk, nem pontosan az lesz pontosan a csomagban, mint amit megrendeltünk, (vagy amire gondoltunk). jobban szeretem azt a vásárlási formát, hogy a neten kinézem, a készletből befoglalom, értemegyek, megnézem, megveszem, rögtön, (vagy még előtte kibontom), hazaviszem, kipróbálom. és ha hibás, mint múltor egy vga, van egy fizikailag is létező ülzlet, ahová rögtön vissza is vihetem, és cserélhetem.
nem az, hogy előre átutalom, várok, kijön a hibás darab, postára rohangászok vele, és várok heteket. (lsd pixmania és tsai...)
amíg ezek nem változnak meg fogyasztóbarátabbá, addig csak a nagyon alávágott áraknak dől be időnként az ember, és vásárol a neten...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!