iPon Hírek

No Man's Sky - nem sikerülhet minden elsőre

Dátum | 2016. 11. 08.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ezen a ponton már valószínűleg nem kell ecsetelni, hogy a No Man's Sky nem nyerte el egyértelműen a közönség és a kritikusok tetszését. Sőt, sokan egyenesen félrevezetve érzik magukat, hiszen az eredeti bejelentés és aztán később a készítők által tett ígéretek számos ponton köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. A témában most éppen Shawn Layden, a Sony stúdióinak globális vezetője beszélt. Az úriember szerint Sean Murray és az általa vezett Hello Games egy fantasztikus vízióval rendelkezett, és valami olyat akart letenni az asztalra, amit korábban senki más nem tudott. Az ambíciók tehát megvoltak, emellé azonban egy nagyon kis csapat társult. Layden fel is idézte a 2014-es E3 utáni időket, amikor személyesen látogatott el a Hello Games irodájába, ahol akkor mindössze hatan dolgoztak. Azóta persze már körülbelül 30-an vannak, de ez így is egy hatalmas vállalás volt. Layden szerint a No Man's Sky azt tanította a Sonynak, hogy nem szabad letörni az ambíciókat és a kreativitást. "Nem akarunk egy olyan helyzetbe kerülni, amikor egy stúdiónak alkalmazkodnia kell ahhoz, hogy mi most egy shootert, vagy egy akció-kalandot, vagy éppen egy verekedős játékot akarunk" - mondta. Szerinte a játékipar még mindig az a terület, ahol komoly lehetőség van a kreativitásra és az új ötletek kivitelezésére, és ezt jóval nagyobb eséllyel támogatják a kiadói partnerek. Layden szerint a játékiparban még maradt bátorság. "Nem rettenünk meg egy hatalmas kihívástól, de néha nem sikerülhet mindent teljesen megvalósítani az első próbálkozásra" - nyilatkozta. És habár azt ő is leszögezi, hogy a játék nem éppen olyan formában jelent meg, ahogy azt talán sokan várták, a Hello Games jelenleg is gőzerővel dolgozik rajta, és igyekeznek közelebb hozni az egészet ahhoz, ami az eredeti elképzelésük volt. Ez persze már valószínűleg nem segít azokon a vásárlókon, akik rekord mennyiségben váltották vissza Steamen a játékot, azokon viszont talán igen, akik megtartották a No Man's Sky-t és még reménykednek. A probléma, hogy a jövőbeli elképzelésekről továbbra sem beszélnek a készítők. Sean Murray oldala a Twitteren hónapok óta néma, és a hivatalos Hello Games csatornára is csak egy új üzenet került fel a napokban, amiről aztán kiderült, hogy egy hack eredménye.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. ChoSimba
2016.11.08. 10:30
"...de néha nem sikerülhet mindent teljesen megvalósítani az első próbálkozásra"
Ha mindent nem is, de ennyi pénzért egy apró részét azért megpróbálhatták volna
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Meteoreso
2016.11.08. 10:31
Lenyelték a nagy hasznot és most igérgetésekkel akarják az elkeseredett benn maradókat csitítani.
Persze a grafika megvan a programban már csak játékot kellene bele írni.
Csak ehhez ha úgy gondolják hogy igéretekkel csalnak ujabb vásárolókat az nagy Epic Fail lesz.
A csapat megy a kukába a kiadótól meg demó nélkül senki nem fog semmit venni előre jó darabig...
Mindenki a hírnevével felel a csalódásokért ebben a szakmában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Pendra37
2016.11.08. 12:12
A NMS kiadott olyan messze van az igeretektol, hogy csak egy massziv ujrairassal lehetne megjavitani. Nem hiszem, hogy ezt barki barmilyen formaban finanszirozna egy olyan cegnek, amelyik eljatszotta a hitelesseget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. noPublicFG ChoSi...
2016.11.08. 12:44
Mennyi pénzért?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. B_Real noPub...
2016.11.08. 12:51
60 dollárért?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. magerg
2016.11.08. 13:25
Kedves Sony! Beteges hazudozókkal nem kellene tárgyalni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. mainframe
2016.11.08. 15:05
Senki nem a koncepciót támadta, hanem a megjelenés körülményeit. Ha a játék indie címként és ehhez mért árazással jött volna ki, és ezt megelőzően nem hangzott volna el minden egyes sajtómegjelenéskor pár olyan dolog, ami nyilvánvalóan nem valósul meg a játékban, akkor senkinek semmi baja nem lett volna vele, sőt, valószínűleg kitartott volna mellette a kezdeti hatalmas rajongótábor is, amíg a nyílt bétából (ami kb. a mostani állapota) akár évek alatt is, de eljut oda, amit a fejlesztők eredetileg megálmodtak.
Sokat akart a szarka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. predike07
2016.11.08. 16:58
Érdekes....Az árat elsőre belőtték,még csak vétlenül se írtak el semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Pendra37 mainf...
2016.11.08. 19:23
Alapvetoen a jatekban nem letezik fizika. A bolygok se nem keringenek es nem forognak. Ezt utolag belefejleszteni azert nem lenne egyszeru feladat.

A rendszerek, sot a bolygok is, ugyanolyan instance-ok, mint minden mas uros jatekban. Ezzel nem volna gond, ha nem igertek volna mast. Nem hiszem, hogy ezt gyorsan meg lehetne patchelni.

A gondok sokkal melyebben vannak annal, hogy egy kis polirozassal meg lehessen oldani oket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. macman507
2016.11.08. 23:59
Senki nem fog még egyszer hinni nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!