iPon Hírek

Növekszik az Obsidian, Josh Sawyer előre lépett

Dátum | 2016. 04. 27.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az Obsidian egy nagyon érdekes stúdió. Rengeteg egykori, főleg szerepjátékos veterán alkotja, akiknek a múltban a világ legjobb RPG-it köszönhettük. A stúdió pedig független, de a saját projektjeik mellett rendszeresen vállalnak be munkákat nagyobb kiadókkal is, melyekre nem mindig kapnak elég időt: így történt ez a Knights of the Old Republic 2 és az Alpha Protocol esetében is - mindkettő remek játék volt, csak éppen befejezetlen. Ezzel együtt rengeteg rajongó követi a stúdió munkásságát, így érdemes lehet megemlékezni néhány változásról és újdonságról, melyekről a csapat a minap beszélt. Az első, és talán a legfontosabb, hogy a zseniális Josh Sawyer ezután már a teljes stúdió dizájn igazgatójaként dolgozik tovább. Eddig a saját játékainak vezető dizájnere volt, innentől kezdve azonban az lesz a feladata, hogy a stúdió minden belsős csapatának segítsen, és segítsen megoldani a játéktervezéssel kapcsolatos problémákat, merüljenek fel azok bármilyen szinten is. Ezzel párhuzamosan Sawyer állandóan igyekszik játszani a stúdió összes fejlesztés alatt álló címével, és folyamatosan visszajelzéseket küldeni a dizájnereknek az esetleges problémákról, vagy fejlődési lehetőségekről.
Minden Obsidian-játék alapja Sawyer ezen kívül elmondta, hogy jelenleg az egyik legfontosabb feladata, hogy átnézze és felfrissítse azokat az alapvető játéktervezési dokumentációkat, melyekre az Obsidian összes saját címének épülnie kell. Ezekhez a dokumentumokhoz sokáig senki nem nyúlt hozzá, az Obsidian ugyanis kis stúdió volt, így a "törzsi tapasztalatokat" egyszerűen átadták egymásnak. Most már azonban más a helyzet: jelenleg több, mint 200 főt foglalkoztat a stúdió, és úgy látszik, hogy ez a jövőben még növekedni fog. Ennek a 200 embernek a jelentős része egyébként a kínai megrendelésre készülő free-to-play tankos játékon, az Armored Warfare-en tevékenykedik. Emellett a Tyranny fejlesztői nagyjából 20-30-an vannak, a The Pathfinderen kevesebb mint 10-en tevékenykednek, és a közvetlenül Sawyer alá tartozó Pillars of Eternity brigádjában sincsenek többen húsznál. Az Obsidian alapvető játékterezési téziseit egyébként Chris Avellone fektette le egy dokumentumban, még 2007-ben. Sawyer szerint a stúdió összes RPG-je ezt veszi alapul, persze bizonyos pilléreket más hangsúllyal. Ezek egyébként most sem változnak meg, csak a részleteket kell kicsit átalakítani és frissíteni. De nagyon magas szintről nézve a következőkről van szó: - Erős világ, narratíva és társ karakterek. - Szerepjátszás, jelentőségteljes döntésekkel és következményekkel. - A karakter részletes testreszabhatósága többféle módon. - Részletes karakterfejlesztési rendszerek. - Egészséges mennyiségű játékidő, rengeteg opcionális tartalom. Lesz valaha történelmi alapú szerepjáték? Josh Sawyer évek óta beszél már arról, hogy előbb-utóbb mindenképpen szeretne készíteni egy történelmi alapokon nyugvó szerepjátékot, ez azonban a mai napig sem valósulhatott meg. A Pillars of Eternity ugye teljesen fantasy szerepjáték, nem olyasmire kell gondolni, amikor történelmi alapokat emlegetünk. Mindenképpen egy olyan játékot szeretne, amit az emberiség valós történelmi eseményei ihlettek, de persze mindezt adott esetben meghintené néhány fantasy elemmel, csak a biztonság kedvéért. Hogy egy ilyen játék mikor készülhet el? Sawyer úgy nyilatkozott, jelenleg teljes erejével az általa dirigált játékra kell koncentrálnia, ugyanakkor mindenképpen az a szándéka, hogy a következő projektjük egy ilyen történelmi RPG legyen. Elmondása szerint már régóta beszél erről a stúdiót vezető Feargus Urquharttal, aki abszolút támogatja ezeket a törekvéseket.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. makey
2016.04.30. 17:03
Üdv.

Egy pici hiba a leírásban. Armored Warfare nem kínai, hanem orosz.

https://en.wikipedia.org/wiki/My.com

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!