iPon Hírek

November közepén érkezhet a Radeon R9 380X

Dátum | 2015. 11. 10.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Radeon R9 380X videokártyáknak a korábbi pletykák alapján már kereskedelmi forgalomban kéne lenniük, ám a hivatalos startra sajnos még nem került sor. A legfrissebb pletykák szerint van némi fény az alagút végén: a jól értesült források beszámolója alapján a hónap közepén mutatkozhat be az AMD újdonsága. A Radeon R9 380X az aktuális információk alapján Antigua XT GPU-t kap.
A Tonga/Antigua GPU várhatóan 2048 stream egységgel és 256-bites memória-adatsínnel indul harcba, fedélzeti memóriából pedig 4 GB-nyi kap helyet rajta. A GPU magórajelét 1000 MHz környékére saccolják, ugyanis a források szerint a végleges órajelet még nem határozták meg a vállalat illetékesei. A GDDR5-ös fedélzeti memória esetében 5500 és 6000 MHz közötti effektív órajelre lehet számítani. A PCI Express 3.0 x16-os slotba illeszkedő videokártya két darab Dual Link DVI (I és D), egy DisplayPort 1.2 és egy HDMI 1.4 videó kimenettel érkezik. Érdekesség, hogy a HardwareBattle informátorai szerint meglehetősen vonzó, 249 dolláros árcédulát akaszthatanak az új videokártyára, ami az XFX, a Sapphire, a Gigabyte és a PowerColor tálalásában egyaránt készen áll a bemutatóra. A jelenleg is kapható Radeon R9 380 199 dolláros áron rajtolt el, míg a Radeon R9 390 esetében 399 dolláros listaár volt érvényben a megjelenés időpontjában – az új videokártya pontosan a két említett modell közé érkezik.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

50. Samanoske
2015.11.10. 08:44
Kicsit elavult a hdmi 1.4 vagy olyan gyenge,hogy nem tud 4K-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. thestock
2015.11.10. 09:02
Hát nincs könnyű helyzetben aki most akar kártyát venni,jól le vannak fedve a kategóriák,elég kicsik az árrések
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Emerich Saman...
2015.11.10. 09:17
Filmet nézni tökéletes a 1.4-el is TV-n. Játékra meg ott van a display port, mert egy TV-nek sose lesz olyan alacsony a késleltetése, mint egy monitornak. Amúgy ez a kártya nem 4K gaming-re készült.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. IcolumboI
2015.11.10. 10:20
Nem éri meg jobban 280X-et venni? Mennyivel tud ez majd többet a +1GB memórián kívül?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Csupman Saman...
2015.11.10. 10:22
Minek a hdmi ha ott a displayport?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. tarkatehen Csupm...
2015.11.10. 10:35
Azért, mert aki tv-re akarja tolni a képet annak nem jó a display port. Nincs a tv-n.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Rathrol Icolu...
2015.11.10. 10:37
Hogy mennyivel tud többet? R9 290 teljesítménnyel egyenlő lesz !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. BReal Icolu...
2015.11.10. 10:54
A 380 kb. 20%-kal erősebb a 280-nál. Ha valaki maximalista, már annak is megéri a váltás. 380x nyilván még gyorsabb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Rimagras
2015.11.10. 10:58
Szerintem csak a karácsonyt célozzák be vele, nincs különösebb létjogosultsága a kártyának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Fzoltan
2015.11.10. 11:08
Akkor végre a PC-sek is megkapják az Apple teljes értékű Tongáját?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. atti2010 Saman...
2015.11.10. 12:34
Akinek 4 k kell az használja a display portot. aki meg másra hajaz annak jó az 1,4 HDMI is mert a TV úgy sem tud többet, mindenki 180 FSP-t akar egy 60 HZ monitoron esetleg TV -n?????
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.10. 12:44
Vannak 200 hz-es tv-k is ha nem tudtad volna. Monitorokból meg 120, 144, 165 hz meg isten tudja még milyen van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. atti2010 gtas
2015.11.10. 12:50
Jaj mutass már nekem egy 200 Hz TV-t ami emberi áron kapható, és ez hány Fury felhasználót érint?.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. BReal gtas
2015.11.10. 12:50
Igen, és egy 144 Hz-es monitorhoz, ami cirka 100e-től kezdődik, valaki biztos 380x-et venne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. atti2010 BReal
2015.11.10. 12:57
Ja, nem is mernék gondolni másra csak egy méregdrága 144 monitorra meg egy gagyi GTX 970 visszalassuló kártyára ami Far Cry 4 Full HD is 3,4 GB memóriát használ maxon 4K -ban el sem merem gondolni 140+ Mhz-en mennyit kér, DE a GTX 970 nem rossz kártya csak nem kellene többnek bemutatni mint ami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.10. 13:08
Újabb releváns kommentjét láthattuk atti alias "R9DEON" nevű piros szemüveges felhasználónak. Jár a keksz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Rimagras atti2...
2015.11.10. 13:19
A GTX970-es ismereteid elavultak, már fél éve megdőltek ezek a mítoszok, kijött a javított mérőprogram pl., mivel az első rossz volt és belemért az osztott OS RAM területre is.

Ettől függetlenül nem látom át, melyik szegmensbe szánta ezt a kártyát az AMD. Aki nagyobbra akar cserélni van jobb megoldás, aki meg új gépet rak össze, annak is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Reinkz
2015.11.10. 13:23
Azért mert egy tv 200hz-t tud azt nem azt jelenti hogy minden alkalommal új információ jelenik meg rajta..

maximum a kép javítási funkcióik lesznek használhatóbbak, ettől még a
be menten ugyan az 24 képkockás felvétel lesz, amire tökéleten elegendő a 30hz is.

btw: ez a kártya nem 4k-ra van ami teljesen egyértelmű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.10. 13:33
R9 290/ 390 100 körül r9 380 60 ezer körül van, akkor van helye? -.-"
Képet nem láttál még rola nem hogy meg mond a frankot.

Ja és itt is sületlenségeket irkálsz....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. fules675
2015.11.10. 13:41
249$ egy igazi ATI-s ár egy ilyen kártyáért

Nekem bejön ez az új ref. design
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. BReal atti2...
2015.11.10. 14:30
A memória botrány kiderülésekor én többször elmondtam a véleményemet a 970-ről, de legagyizni elég nagy marhaság. FHD-re talán a legjobb ár/teljesítményű kártya az R9 390-nel együtt annak, aki a 60 fps megszállottja (1-2 játékot, pl.a Crysis 3-at, meg a hulladék portokat, Batman és társai., leszámítva). Kb. teljesen egyező teljesítmény, 390-es oldalon negatívum a sokkal nagyobb fogyasztás, cserébe kapsz dupla mennyiségű VRAM-ot. Ugyanannyiért.
Rimagras:
-nem, tényszerűen 3,5 GB teljes sávszélességű VRAM van a 970-en, nem kell mosdatni.

-nem vágom, miért írod, hogy nem látod a helyét a palettán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Rimagras Gain
2015.11.10. 14:40
Senki sem látott róla képet sem lévén még ez sem hivatalos infó amit itt leírtak. Szóval ...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. BReal BReal
2015.11.10. 14:41
Mivel már nem tudtam szerkezteszteni:
Ilyen marhaságot hogy lehet írni, hogy aki nagyobbra akarja cserélni (vagy új gépet építeni), van jobb megoldás? Elmondanád, hogy mi? a 380 a 960-ast simán előzi, a 380x még erősebb lesz, és átszámolva kb 80000 Ft körüli ár várható. Ami ennél jobb kártya, az NV-nál a 970, 100e Ft-tól.... Tehát igen, aki nagyobbra akarja cserélni, van jobb megoldás, cirka 20e Ft-tal drágábban. De ennyi erővel a 970-re is írhatnád, hogy aki nagyobbra akarja cserélni, van jobb megoldás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Samanoske Emeri...
2015.11.10. 14:48
30fps nem tökéletes,hacsak nem akadozva szereted nézni a 4k-s filmeket.
Ha ez nem tudja a 4k gaminget akkor melyik?Ennyi pénzért elvárható lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Samanoske Csupm...
2015.11.10. 14:48
Mert tv-n nincsen displayport.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Samanoske atti2...
2015.11.10. 14:50
Nem,de 60fps-t igen,mert alatta szaggat és tud a tv hdmi 2.0-át is,csak jót kell venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. BReal
2015.11.10. 14:50
-4k-s monitorok sacc per kb 120e Ft körültől indulnak, nyilván azoknak nem a legjobb a késleltetési idejük, meg gondolom TN panelesek. Arról nem beszélve, hogy a játékosok úgy 0,5%-át érintheti? Ha nem kevesebbet. Miért kéne elvárni akkor egy kb 80e Ft-os VGA-tól, hogy ebben a felbontásban értelmes fps-sel vigye a játékokat?
-Kinek mi, én abszolút nem érzem 60 fps alatt szaggatottnak a képet. A gépem Hairworks OFF és Foliage Visibility Ultra helyett High-on kívül mindent maxra tolva 30-40 fps között viszi a Witcher 3-at, és számomra abszolút nem darabos. Az más kérdés, hogy ha van átlag 30 vagy 3x fps-ed, és van olyan játék, ahol a minimum fps leesik 15-20-ra, az már szaggat, de a lényeg, hogy ha van stabil 30 fps, akkor az számomra már tökéletes élményt ad.
-Azt ugye tudod, hogy az NTSC formátumon 24p-vel mennek a filmek (24 frame per sec)? És számomra nem feltűnő, hogy szaggatna. A hobbit próbálta a mozikban a 48p-s vetítést, ismerjük a fogadtatását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Terror BReal
2015.11.10. 15:05
Hogyne, 23,97 fps, és amikor körbenéz a kamera a tájon, csak úgy vakulsz meg a szaggatástól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Phantomstr... BReal
2015.11.10. 15:11
-A Hobbit amúgy sem lett egy nagy eresztés.
-A filmek nem játékok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. BReal Terro...
2015.11.10. 15:20
Tehát akkor te nem nézed a filmeket? Mert én még nem vakultam meg.
Phantom: Annak, hogy milyen A hobbit, semmi köze ahhoz, amit felvetettem. Amúgy egy filmbeli 24 frame per sec miben különbözik egy játékbeli 24 frame per sectől? Komolyan kérdezem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Terror BReal
2015.11.10. 15:23
Nézd, ha valaki tényleg nem látja, hogy szar az egész 24 fps-sel, akkor azzal nincs mit kezdeni, ő így játszik, örül neki. Van aki kifizet néhány millió dollárt egy vödör festékkel leöntött vászonért, mert rá meg ez hat nyugtatóan. Vannak ilyenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. BReal Terro...
2015.11.10. 15:32
Te a 24 fps-es filmekről beszéltél. Gondolom mióta filmeket nézel, azóta zavar téged ez.
Sőt, játékoknál is ez a 60 fps mizéria szerintem úgy kb. 2 éve jöhetett be a közbeszédbe, szerepel a tesztekben. Érdekes, valamiért előtte soha nem volt róla szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Meteoreso
2015.11.10. 15:39
Ez egy nagyon jó kis kártya abszolút best buy a középkategóriában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Phantomstr... BReal
2015.11.10. 15:43
1. Miért nem tűnik folyamatosnak: Emelj ki egy képkockát teljesen véletlenszerűen egy játékból. Egy éles, tömörítetlen képet fogsz kapni mindig, minden esetben. Emelj ki egy képkockát egy filmből. Ha csak nem egy állóképet mentettél, motion blur-ös képet fogsz kapni. Ilyen módon alacsonyabb képkocka szám mellett is folyamatosnak fog tűnni a mozgás. A játékokban is szokott lenni motion blur opció, de az is eszik erőforrást, szóval ha eleve 24fps körül voltál, akkor tovább esik, hogy már az sem segít, ha meg 50-60 körül, akkor meg nélküle is folyamatos a kép.

2. Gyorsabb futásnál reszponzívabb az irányítás. Az általad bevitt parancsokra gyorsabban/kisebb késleltetéssel, nagyobb felbontással reagál a játék a képernyőn. Filmnél ilyesmivel gondod sosem lesz, mert a film nem interaktív médium. Van az a pont, ahol már ez sem jelent lényeges különbséget játéknál, de az szintén nem 25fps környéke.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Hr80
2015.11.10. 16:13
Azért ez a HDMI port szerintem is gáz, főleg, h a kártya 2015 év végén rajtol...
Azt gondolom, h hosszabb távon sokaknak hasznos lehet(ne), akik pedig nem használják ki, sem lesz zavaró-leszámítva, h ismét nem került bele
Például nekem a HDMI jel az erősítőbe megy, az pedig a tv-vel van összekötve. Az új tv-k pedig nagyrészt már ismerik az új 2.0a szabványt, ráadásul már a 4k tévék árai is leestek. Tudom, h nem engedheti meg mindenki a legújabb/legmenőbb cuccokat, de amikor 100e kártyákról beszélünk és egy vacak pár dolláros (centes) kimenetről(meg gondolom ennek a licencéről), akkor szerintem ilyen "bakik" szót érdemelnek. Mellesleg azért kicsit többről van szó, mint a képfrissítés (ami persze szintén fontos, pl 3D, 4k...):
https://ipon.hu/hir/elkeszult_a_hdmi_2.0a_szabvany/33214
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. _DiEGO_
2015.11.10. 18:12
Akinek nagyon kell HDMI 2.0

Displayport to HDMI Adapter (Supports HDMI 2.0)

[LINK]

Supports HDMI 2.0 Technology, which increases bandwidth from 10.2 Gbps to 18 Gbps and is 4k and Ultra HD compatible. Increases from 8 Audio Channels to 32 Audio Channels for expanded audio. 60 fps video playback at 4k resolution. Dynamic synchronization of video and audio streams.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.10. 19:09
Na látod pont ez az, de te már megállapítottad hogy semmi értelme kártyának...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ThePoweR Phant...
2015.11.10. 20:45
Teljesen más motion blurt használnak a filmeken és a játékokban. Ha játékokban is ugyan azt az eljárást használnák egy szerverpark kéne a rendereléshez.

BReal: Filmekben azért nem tűnik szaggatottnak (már akinek) a mozgás mert folyamatosan egybe mossák a képkockákat. Szóval egy kép tartalmaz információt az adott képről és a következőről is. A Hobbit fogadtatása pedig azért volt vegyes, mert sok ember nincs hozzászokva. Youtube-on is furcsa volt a 60fps először, most már észre sem veszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. fofoka BReal
2015.11.10. 21:03
Deleted
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Gunther _DiEG...
2015.11.10. 22:34
Azért én megnéztem volna a vásárlói értékeléseket is mielőtt belinkelem.
11 értékelésből 9 adott 1 csillagot és akik véleményezték mindenki azt írja hogy nem működik rendesen. "This adapter is falsely advertised. It doesn't support HDMI 2.0 .... It doesn't even support HDMI 1.4 ... Max resolution I can get out of it is 1080p..."
BReal: Bármilyen hihetetlen van akit zavar még a 60 fps is, 100-120fps körül mondom azt hogy ennél már nem nagyon lehet jobb.
Filmeknél is észrevehető és néha idegesítő a 24p de teljesen más mint egy játéknál..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BReal Gunth...
2015.11.10. 23:02
Én nem mondtam, hogy nem zavarhat senkit. Mindenkinek más az igénye. Nekem a fix 30 fps már elég, ez van. Biztos igénytelen vagyok. De ez azért jó, mert így nekem bőven elég egy 50000-nél nem sokkal több VGA is, és nem kell GTX 970, r9 390 vagy erősebb.
Filmekkel kapcsolatban egy valamit nem értek: ha a 24p a standard, és az összes filmet így forgatják-vetítik, akkor biztos a filmkészítők a hülyék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Hr80
2015.11.10. 23:25
Annyit hozzátennék, h a mozi vetítőgépe teljesen más (volt) mint a tévé, arról nem is beszélve, h nem minden filmet forgatnak 24p-be:
http://www.hollywoodreporter.com/news/james-cameron-eyeing-60-frames-237522
https://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate
http://hometheaterreview.com/refresh-rate/

Sztem egy játéknál kifejezetten szép a magas frissítés, filmeknél pedig megszokás kérdése, de pl animációs filmnél, 3D-nél látványos tud lenni.
Én még toltam monokróm-narancs és zöld színű- monitoron a Prince of Persia 1-et, szóval ahhoz képest most Kánaán van

Mondjuk ez a cikk a kártyáról szól, szóval kicsit elkanyarodtunk a lényegről-bocs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. BReal Hr80
2015.11.11. 11:03
Na jó, de a PoP-ban még az animációk is darabosnak hatottak, az már nagyon nagyon régen volt.
3d-nél lehet jó, én nem tudom, mondjuk azzal a 4 filmmel, amit 3d-ben néztem (köztük az Avatar, ha már Cameron), teljesen jó volt a 24p-vel.

Vissza a cikkhez: Rimagrassal ellentétben én simán látom a helyét a kártyának, tekintve, hogy egyik cégnek sem lesz abban az árszegmensben kártyája. Aki erősebb kártyát akar egy 380-asnál/960-nál, de nem akar fizetni 100e-et egy 970-ért vagy 390-ért, annak tökéletes vétel lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Phantomstr... BReal
2015.11.11. 12:53
Igen, bőven van helye, hatalmas (volt) az ár és teljesítmény űr ezen a szinten. Szerintem, ha még kellően messze van a következő generáció, akkor kaphatunk végre egy tovább aprított GM204-et ebbe az árrésbe. Régóta mondogatom, hogy egy 192bitesre csonkolt változat 1152-1280 shaderrel (amennyivel meg tudják oldani) tökéletes volna erre a szintre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tarkatehen _DiEG...
2015.11.11. 13:20
Szerk: most láttam, hogy már írták amit én is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. _DiEGO_ tarka...
2015.11.11. 18:57
Na akkor ezekután hol van létjogosultsága a 2.0 -nak ??? Ki használja ??? Nem egyszerűbb a DP ? Jah , hogy mennyi monitiron or TV -n van DP ? de minek is ? Na ez amire nincs szükség még jó ideig . ugye milyen hasznos akkor mégis a linkem !!! megtanultok olvasni , látjátok a HDMI2 hibáit amire nincs is szükség még . Hol van a 3D TV-zés ? Még a FullHD adásokért is külön kell fizetni , már amennyi van ... de ott sem mind FullHD a minőség , csak a méret az. Bitráta meg megcsorbítva , hogy bírja a sávszélessség . Szóval na.

Nagyon sok USB 3.1 Type-C kábellel vannak problémák [LINK]

Jééé , itt is a gyorsan bevezetett új technika gondokkal küzd.... csodálkoztok akkor mindenen ? Ez van ... NEM kell egyből nekiugrani , hogy nekem az kell ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.12. 11:34
Arról nem beszélve, hogy aki 150e Ft-os 40 collos UHD TV-n akar játszani komolyabban (pl. FPS-ek), az ne csodálkozzon, hogy nem kap olyan élményt, mintha egy 50-60-70e Ft-os vagy drágább 24" monitoron játszana.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tarkatehen _DiEG...
2015.11.12. 12:02
Én használnám, ha lenne a kártyán. Azt, hogy nekem mire van szükségem, ne Te döntsd már el légy szíves. Az, hogy a linkelt termék sz@r az nem azt jelenti, hogy a HDMI2.0 szabvánnyal van a gond. Eddig is tudtam olvasni, nem most tanultam meg, sőt az is lehetséges, hogy már hamarabb tudtam mint Te (ha már személyeskedünk). Én nem nekiugrottam, hogy nekem az kell, hanem írtam volna (csak megelőztek), hogy a linkelt termékkel igen csak sok a gond, erre nekem kezded el osztani az észt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tarkatehen BReal
2015.11.12. 12:16
Ez így van, nekem viszont nem játék miatt jönne jól a HDMI2.0.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Hr80
2015.11.25. 19:57
Új átalakító, csak kicsit borsos az ára még:
https://ipon.hu/hir/uj_atalakitok_adnak_hdmi_2.0_s_portot_az_amd_radeonjainak/35607
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!