iPon Hírek

Novemberben érkezik az Oculus Touch vezérlő?

Dátum | 2016. 09. 13.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A napokban véletlenül megjelent az Oculus Touch egy nagy német webáruház kínálatában. A figyelmetlenségből élesített bejegyzést nagyon-nagyon hamar inaktiválták, ám ekkora a Google Cache már rég elkészült az adott oldalról, így ott továbbra is olvasható a szóban forgó bejegyzés. Az Oculus Touch Controller a jelek szerint november 21-én jelenhet meg az üzletek polcain, legalábbis Európában. A kiegészítő érkezését nagyon sokan várják, ugyanis segítségével pont azt a sokat hiányolt kiegészítőt kapja meg az Oculus Rift, amelynek köszönhetően a HTC Vive már jó ideje előnyben van: a kézbe fogható vezérlőket. A tesztelők szerint a Vive vezérlői nagyban javítják a felhasználói élményt, plusz a szobára kiterjedő játékképességek is sokat nyomnak a latban, ha a két eszköz között kell dönteni.
Az Oculus új vezérlője persze nem derült égből villámcsapásként érkezik, hiszen már régóta lehet tudni, hogy készül a Touch, ám a vállalatnak el kellett csúsztatnia a kiegészítő piacra dobását, így eddig csak annyi volt biztos, hogy valamikor az év második felében válhat elérhetővé. A friss szivárgás alapján a novemberi rajt kvázi biztosnak tűnik és a 199 eurós ajánlott végfelhasználói ár sem lehet túl messze a valóságtól.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. zorrd023
2016.09.13. 20:35
Irányító meg minden, de ez az ár vicc. Meg a legtöbb "sisak" játék kimerül a teleportálj odébb ha nézelődni akarsz tematikában. Nagyon kevés az érdemi cím. Elég lenne egy xbox 360-one/ps3-4 kontroller aztán aki akarja tekergeti a fejét. Igaz valóságban eléggé ritkán tekergetjük a nyakunk folyamatosan de ok. Viszont a sima kontrolleres felhasználás jobban feküdne a legtöbb felhasználónak. Nem mindenki teheti meg hogy csak erre összehoz egy x négyzetméteres szobát... (HTC ügye). Legtöbbeknek az ül nézeget + kontrollerrel irányít lenne az igazi. Igaz a szememben még mindig csak egy "monitor az arcban kacat". Játékok épp úgy lehetnek mezei monitoron is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. CannaBEAST
2016.09.13. 20:57
Jaj, most már megnyugodott a lelki világom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Dante73
2016.09.13. 21:13
Na, akkor én kettőt veszek. 200 euróért ingyen van! 600-1000 a szemüveg, 1500 egy gép, ami viszi... És akkor már csak a játékokra kell várni 4-5 évet.

De most komolyan. Ezek maguknál vannak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. NKing zorrd...
2016.09.13. 21:21
"monitor az arcban kacat" Ebből a kijelentésedből egyből sejtem, hogy még soha nem próbáltad ki egyik VR szemüveget sem...

A VR előbb-utóbb a játék jövője lesz - de ahogy mindig szokott lenni, most is megvannak a kezdeti gyermekbetegségek és a borsos ár.

Mire az egyszerű halandónak való árkategóriát elérik ezek az eszközök, addigra tartalom is lesz rá bőven. DK ide vagy oda, a fejlesztésnek ez egy új és tapasztalatot igénylő ága - nem megy egyik napról a másikra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. thestock NKing
2016.09.13. 22:20
Múlthéten volt egy cikk hogy nagyon lecsökkent a VR-es játékok utáni érdeklődés...
Persze,szép és jó,de van vele egy kis probléma. A fent említett cikk steam-es adatok alapján íródott, így szerintem vegyük alapul a steamet (mondhatni nagy közönsége van ): a felhasználók többsége nem rendelkezik megfelelő hardverrel ahhoz hogy VR-ben gondolkodjon. Szóval nincs hardver, kevés a szoftver ( ami felveheti a versenyt egy AAA kategóriás játékkal), drága az eszköz,és ha megveszel egy játékot azt csak egy adott eszközön tudod használni. Nem hangzik meggyőzően...miért költsünk rá több százezer forintot? azért mert valamelyik kiállításon,vagy Nemszámítapíz Józsinál kipróbálhattam és tetszett?
Nem megy egyik napról a másikra,ez igaz. Vajon a cégek évekig fogják bele ölni a pénzt úgy hogy deficites a dolog?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. NKing thest...
2016.09.13. 22:34
Miből gondolod, hogy deficites? Csak az Oculus-nál emlékezz vissza, képtelenek voltak tartani az előrendeléseket a kihozatallal - a HTC Vive-nál se ment gördülékenyen a dolog és biztos lehetsz benne, hogy pénzügyileg korrektül árazták be a terméket, hogy megtérüljön a befektetés. Elhiheted nem hülyék ülnek a Facebook (Mint Oculus felvásárló és tulaj) stratégiai menedzsmentjében sem.

A Steam szerint csökkentek az eladások - igen, a korai elfogadók bevásároltak... Hamarosan csökkenni fog az ár és szélesebb körökhöz is eljuthat. Senki nincs elkésve és ha megnézed a mostanában lezajlott gaming expók felhozatalát, sokan dolgoznak VR játékokon.

Persze a VR gaming csak egy terület - a Steam pedig csak ennek a rétegnek a szószólója. De ne felejtsük el az egyéb felhasználási területeket, mint pl. a kutatás, orvostudomány, VR-mozi, stb.

A logikád mentén eltemethettük volna az okostelefonokat, az elektromos autót, és valószínűleg az űrturizmust is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. zorrd023 NKing
2016.09.13. 22:36
Az hogy van mozgás követése a szemüvegnek aztán a nyaktekergetésre arra néz a karakter a játékban háááát... Ami egyedül jó az a térérzet ala 3D. De a faék játékokkal hiába 3D a dolog. És igen ez monitor az arcban. Majd ha mátrix szerű gondolat irányításos valami lesz 5000-ben az már vr vagy majd a következő faj amelyik nem maga alatt gyilkolja az élővilágot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. thestock NKing
2016.09.13. 23:07
Legyen jelen az orvostudományban, kutassanak, de eddig játék téren elnézve a "normál" PC-s kínálatot eddig egy nulla.Aki megteheti megveszi mert új,de ez egy elég kis réteg,még ha sokat rendeltek is.
Pont az utolsó példáddal alátámasztod hogy mi is a gond vele: az okostelefonoknak,és az elektromos autóknak mikor megjelentek volt alternatívája. A VR meg csak jött...hatalmas hardver igény, kevés program. Nem vált le semmit.
"Steamen az új HTC Vive-tulajdonosok száma mindössze 0,3%-kal emelkedett júliusban, és gyakorlatilag semennyivel augusztusban. Ezzel párhuzamosan az Oculus Rift felhasználóinak száma szintén 0,3%-kal növekedett júliusban, míg augusztusban már csak 0,1%-kal." Gondolom gyártanak..ennyire lassan,vagy ennyire nem fogy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Kajafun
2016.09.14. 00:21
Ennek a fejemre húzom szutyoknak is annyi értelme van mint a 3D monitoroknak annó! Mindenki az oszkárt várta és nem gyütt...
Ez se különb, mert az átlag felhasználó nem akar a fejére semmit!!! Még egy kényszer szemüveget sem a 3D-hez! Akkor a virtuális izébizéhez miért viselne a fején egy egész stúdiót?
Nem az emberek fejére kellene először rá szoktatni ezt, hanem úgy, hogy körbe hajlitott kijelzőkkel körbe venni és csak egy szék, asztal + kontroller figyel belül. Majd utána ezek a megoldások. Én is szeretnék 360fokos dolgokat, de valahogy ez nekem gyors átállás lenne egy sima 27colos monitorról...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. masko
2016.09.14. 07:57
Én meg csak ülök itt és várom, hogy legyen bundle ps4pro+kamera+egyéb vr kellékek hozzá, no meg pár játék. PS4-et tartom VR téren a legjobb befutónak, mert minőségben elmarad az occulus és vive-tól, de kapsz mellé egy ps kamerát illetve ps4-et is veszel/van. Így rögtön a hagyományos kamerás játékokat is tudod játszani (már amennyi van) illetve a ps4-es játékokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ferenczga
2016.09.14. 08:34
Ha az érzékelés ezeknél a kütyüknél olyan jó lesz, a botkormányokat simán kiválthatja még akár hagyományos monitoros környezetben is, lévén több szabadsági fok van bennük. Egyetlen darabbal simán lehet 3 tengely mentén billegtetni illetve tologatni repülőt, űrhajót. A másikra meg szintén ezer dolgot lehetne bindelni.
Én látok benne fantáziát. Kár, hogy önmagában valszeg nem működőképes.
Irányítani jó lenne, közben meg forrhatnak kifelé/olcsósodhatnak az új fejesek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Szefmester feren...
2016.09.14. 10:01
Aki botkormányt használ az ezeken a vezérlőkön csak nevet. De komolyan. Ott van fizikai visszacsatolása az embernek, végállásokat érzed, a középállásba vissza tudsz könnyen állni, bárhogy is ülsz vagy fogod a botkormányt. Itt ennél ha csak másképp ülsz a széken már máshol fogod érezni a középértéket. Bármikor túlhúzhatod és utána pislogsz majd hogy miért nem kezd még visszafele mozogni a középirány felé. És így tovább.

Ez a vezérlés akkor hasznos, ha a pilótafülkében a kapcsolókat cseszteted virtuálisan (de még ott is könnyű mellényúlni, mert nem érzed hogy megnyomtad e).
Olyan lehet ez mint erős nagyító alatt dolgozni, ahol a valós 1mm-es elmozdulást a nagyítón 2 centisnek látod, és reflexből nagyot mozdítasz. Megszokható, de nagyon sok idő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. BiroAndras Kajaf...
2016.09.14. 12:05
Ha körberakod magad monitorral, az sokkal nagyobb teljesítményt igényel, mert nem csak azt kell renderelni, amit nézel, drágább, rengeteg hely kell neki. És akkor még mindíg csak sík felületet nézel, nem 3D-t.
A VR lényege a monitoroknál sokkal valósághűbb megjelenítés. Tényleg olyan, mintha ott lennél, csak a felbontása gyenge még.
Ez egy olyan dolog, hogy amíg nem próbáltad ki, addíg a véleményed nem ér semmit.
Engem az győzött meg végleg, amikor egy kamionnal (Euro Truck Simulator 2) szűk helyen kellett tolatnom, és ösztönösen kihajoltam az ablakon, hogy lássam a mellettem levő betontömböt.
A Project Cars-ban meg sokkal jobban meg tudom becsülni a távolságokat és a sebességemet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BiroAndras zorrd...
2016.09.14. 12:11
Látszik, hogy nem próbáltad te se. Az Oculus-hoz adnak egy Xbox One kontrollert.
A teleportálós nézelődés azért kell, mert ha a kontrollerrel fordulsz, akkor jön a fejfájás és a hányás. Ez sajnos egy megoldatlan probléma, de dolgoznak rajta a mérnökök.
https://www.wired.com/2015/04/reduce-vr-sickness-just-add-virtual-nose/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. zorrd023 BiroA...
2016.09.14. 14:21
.... Nem mondtam hogy nincs az Oculus-hoz xbox 360 kontroller. De mégis a 200 euros vackot akarják hozzá, mert legyen egy hadonászós ehhez is ha már a HTC-hez van.

Pedig az irányító adott lenne aztán fejlesszenek arra játékot. Amúgy autóban ülve ha nem te vezetsz nézelődsz oldalra stb közbe meg nem te mész mégse vagy rosszul
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. BiroAndras zorrd...
2016.09.14. 17:09
Az autóban utazás azért nem ilyen egyértelmű. Simán lehet rosszul lenni tőle. Ugyan manapság már nem jellemző, vagy mert sokkal többet autózunk és megszoktuk, vagy mert az autók jobbak. Régen biztosan előfordult hosszabb utakon.
VR-ban se leszel rosszul vezetés közben. A trükk az, hogy van egy mozdulatlan "keret", amihez képest az agyad tudja tájolni magát. Nyílván ugyanezért hatátos a virtuális orr is, amit a belinkelt cikkben említettek.
FPS-ben talán virtuális sisakot kellene használni.
Az új kontrollerek egyébként abban jobbak egy hagyományosnál, hogy 3D-ben mozgnak, és látod is őket a virtuális térben.
Nyílván FPS-hez, vagy autó vezetéshez nem ideálisak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.09.14. 19:02
A VR-ban a rosszullét ugyanabból fakad, mint amikor rosszul vagy az autóban olvasástól - nevezetesen azért, mert a szemed és a füledben található egyensúly-érzékelő központ nem ugyanazt az információt küldi az agy felé.

Sajnos a virtuális orr is csak a kontroll-csoport bizonyos részénél volt hatásos és a rosszullét csak kicsit kitolódott, de ugyanúgy jelentkezett. Amikor én kipróbáltam a VR-t, akkor egyszer nekem is jött egy bizonytalan érzésem a hamis mozgásból adódóan - pedig tizenX éve vagyok gamer Mondjuk állítom, az is számít, hogy a mozgás szándékos-e vagy csak megtörténik - ha én irányítom a játékot és tudom, hogy merre fogok mozdulni, akkor csekélyebb a hamis érzet, mint ha "hullámvasutazok".

Javaslom, hogy aki nem próbálta még soha, az ne tegyen könnyelmű kijelentéseket - menjetek be egy Samsung kereskedésbe és legalább egy GearVR-t tegyetek fel pár percre. Igaz, hogy a felbontása a HTC Vive nyomába se ér és valószínűleg a kalibráció se lesz tökéletes a szemetekhez, de az érzet megvan és megdöbbentő! Ezt elmondani, elképzelni nem lehet - ahogy a 3D mozit se tudod elmesélni egy olyannak, aki még soha nem látott olyat (főleg olyannak nem, aki valami szem-defektusból adódóan nem jól vagy egyáltalán nem érzékeli a teret).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. izomman20
2016.09.15. 12:08
HTC Vive esetén nincs rosszullét a teleportálós - Room Scales megoldásnál.. A Solus Project -et így játszom végig a felénél járok és tökéletesen bejött.
Viszont billetyűzetet (vagy más eszközt) kell használni a mozgáshoz egyből jelentkezik a rosszullét… Oculus Riftet +1 szenzorral 180 fokos játékokra tervezték , ezért ha igazán Room Scalet (360 fokú forgást) akar az ember belőle varázsolni 4 szenzort kell venni.
Supersampling eljárással a képet fel is lehet skálázni jobbra, ha van elég erős géped hozzá és így már annyira nem is pixeles a kép.. Mindenképpen ez szerintem a jövő és hatalmas élmény , de tény még csillagászati a gép és az eszköz hozzá..
Room Scale + teleportálgatás szerintem tökéletes megoldás azoknak akik a rosszullétet 100 % el akarják kerülni , de ugyanakkor élvezhető is így játék. (magam is meglepődtem mennyire)
Szerimtem a room scale VR – é a jövő a rosszullétek elkerülése miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. BiroAndras izomm...
2016.09.15. 12:55
A szükséges kakaó megvan, készüléket tudok szerezni, viszont az 5x5 méteres szabad terület az probléma. Tipikus pesti négyzetméter árakkal számolva sokszorosába kerül, mint a Vive és a hozzá való csúcskategóriás játékgép együttvéve. Egyelőre maradok az ülős játékoknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. pocokarc
2016.09.15. 13:19
A rosszullet legyozheto egy kis edzessel sacc per kb max. 2 het alatt. A legrosszabb a The Vanishing of Ethan Carter ott 5 perc utan olyan rosszul voltam eloszor mint amikor seggre issza magat az ember, hanyinger, forgott velem a vilag orakkal kesobb is alig birtam elaludni stb. masodik nap 10 perc es igy tovabb aztan kb a otodik napon hozzaszokott az agyam es azota total immunis vagyok ra minden jatekban. Nem kell feladni, ennyi, nem kellenek ide a "britttudosok".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. izomman20
2016.09.15. 14:11
Nem vagyok benne biztos , hogy egészségügyileg jó e ha ilyenhez hozzászoksz és kínzod a szervezeted... Olyanért fizessek nagyobb összeget amiért még rosszul is leszek? Én kerülöm a minden ami nem room scale játékot mint macska a forró kását, mert nem akarom a napom "elcseszni" az egész napos rosszulléttel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. izomman20
2016.09.15. 14:12
Ja és én egy pici szobába játszom a HTC Vive al. 2,1 M * 2,6 M ...ennyi helyem van de még így is jó.. igaz most költözök nagyobb lakásba...Alig várom.. :-)
Nagyszobát meg tipikusan én se tudom befoglalni az egész családot kipaterolni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. izomman20
2016.09.15. 14:20
De az új szobám is csak 2,7 M * 3-3,5 M es lesz… Nem sokkal nagyobb…
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!