iPon Hírek

Nvidia: CPU helyett GPU-t újítsanak a felhasználók!

Dátum | 2009. 06. 26.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia háza tájáról egy meglehetősen érdekes prezentációs képkocka szivárgott ki, amellyel a hírek szerint a vállalat az átlagfelhasználókat kívánja megcélozni a közeljövőben. A kis „reklám” témája ez: a felhasználók platform és processzorcsere helyett vegyenek inkább a jelenleginél erősebb GPU-t, ha teljesítménynövekedést szeretnének elérni a játékok területén. A gyártó abból indul ki, hogy a vásárlónak egy viszonylag modern, 1-2 évnél nem régebbi konfigurációja van, gyakorlatilag erre alapozzák a grafikont is. Ez a módszer nem újdonság, a tavalyi év hasonló időszakában már láthattunk hasonló Nvidia kampányt.

A slide elég egyszerű: érdemesebb egy GPU-t cserélni, mint egy CPU-t és vele együtt a fél rendszert, például alaplapot és memóriát is. Az összehasonlításban egy Core 2 Duo E8400-as processzorral szerelt rendszerről a Core i7-es platformra történő átállás költségei és értelme a központi téma. A bemutató arról kívánja meggyőzni a felhasználókat, hogy egy GPU cserével jelentős teljesítménykülönbség érhető el még akkor is, ha a platformon nem változtatunk, míg egy platform cserével, a GPU változtatása nélkül nem növekszik a teljesítmény.


A gyártó a Core 2 Duo E8400-as processzorral és GeForce GTS 250-es videokártyával ellátott rendszert 506 dollárra becsülte. Egy 159 dolláros frissítés, nevezetesen még egy GeForce GTS 250-es videokártya és így az SLI mód igénybe vétele esetén a 42 FPS-es teljesítmény 54 FPS-re nőtt. Érdekes módon konkrét szoftvert (és beállításait) amelyre a grafikonon szereplő állításokat alapozzák, nem nevezett meg a gyártó. A kék kis vonal azt mutatja be, hogy hiába vált a felhasználó Core i7-es platformra és erősebb processzorra, a játékok alatti teljesítmény a videokártya változtatása nélkül ugyanolyan marad.

A fő üzenete ennek a képkockának az, hogy egy viszonylag friss rendszer esetén egy GPU csere hatékonyabb fejlesztési lehetőség, mint egy CPU és így platform csere, legalábbis ha közben a videokártya azonos marad. Érdemes azonban észrevenni, hogy már a GTS250-est is ugrásnak ítélik meg, márpedig egy ennél gyengébb VGA-val nem csoda, hogy semmit sem ér a processzorcsere.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. k-akos
2009.06.26. 15:17
Mindegy miért született, és az is mindegy mennyire marketing-szagú, és hogy mennyire általános ez az egész grafikon, a lényeg az, hogy a mai játékok tényleg videókártya-limitesek a mai, sokszor HD felbontásokban, és ezt minden teszt be is bizonyítja, úgyhogy az nvidia nem mond hülyeséget, helyette értelmesen és egyszerűen megfogalmazza a lényeget.

Persze azt nem teszik hozzá, hogy aki több FPS-t akar a játékokban egységnyi pénzért, az vegyen Radeont...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Konkii
2009.06.26. 15:21
Ejha! 42fps-ről 54-re, alig 160$-ért? Mindjárt rohanok veszek 2 GTS250-et a HD4890-em helyett!
Én személy szerint nem költenék arra a 12fps-re 160$-t. Esetleg ha 16-ról 28-ra nőne, na annak már több értelme van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. k-akos
2009.06.26. 15:29
Nem az a lényeg, hanem hogyha költeni akarsz, akkor mire költsél hogy hasznos legyen.
Meg hát nyilván az egész, úgy ahogy van, mert sokszor SLI-hez új alaplap meg új táp is kell, mert persze az átlag user alaplapon meg tápon spórol a legtöbbet mikor új gépet vesz, míg a GTS250-ét ha eladná 25ezerért, és venne 38ért egy 4870et, akkor megkapná ugyanúgy a plusz FPS-eket mindössze 13 ezer forint befektetéssel. Más kérdés, hogy megéri-e az adott piaci viszonyok közt lecserélni egy GTS250et, vagy nem, nyilván nem, de itt most a kérdés hogy hova költsd a pénzed hogy több FPS-sel szaladjon a sok játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. jadam92
2009.06.26. 15:29
Elég gyenge érvelés. azé C2D E8400 -> i7 965 re váltásnál nem hiszem hogy 0% az FPS növekedés...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. raiden
2009.06.26. 15:37
Nem arról van szó, hanem arról, hogy kitöröheted a i7 965-öddel, ha mellette egy mx440 van . Elő lehetne venni a GPU limit, meg a CPU limit fogalmát, és máris világosabb lenne, hogy miről is szól a dolog.

Másrészt viszont tényleg elég gyenge próbálkozás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Joachim21
2009.06.26. 16:27
Pedig lehet hogy valóban 0 fps-t nyer az aki corei7re vált e8400asról! Persze függ a felbontástól is, de a lényeg, és ez tény, hogy a játékok javarészt GPU limitesek! Amikor processzorokat tesztelnek játékok alatt, jellemzően 800*600as felbontást használnak, vagy vmi hasonlóan kicsit, hogy ne ütközzenek a VGA limitbe, de vannak tesztoldalak ahol megvannak a nagyfelbontású tesztek is, 1680*1050es méret felettiek, és ott egyértelmű hogy teljes mind1 milyen processzor van a gépben, az fps-ek számát a videókártya fogja meghatározni, és azonos videókártyával az e8400as ugyanúgy 37fps-t ér el, mint a corei7esek. Nvidia-nak nyilván az az érdeke, hogy GPU-t frissíts, de jelen esetben ha játszani szeretnél igaza is van!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jadam92
2009.06.26. 16:29
utálom az intelt most nem azért montam... hogy hu de jó az i7.. az AMD úgyis jobb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Konkii
2009.06.26. 16:36
Kéne olyan táblázat is, ami megmutatja az Nvidiáról való ATI-ra váltásnál történő fps növekedést is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Zotya
2009.06.26. 17:22
Joachim21: ez csak azokban a játékokban állja a helyét amelyek nem procilimitesek. Vegyél egy gta4-et ott kb lényegtelen milyen vga-d van, csak a proci számít. De ha jól sejtem az alan wake is ilyen lesz majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Konkii
2009.06.26. 17:24
Őőő.. izé.. nem akarok hülyeséget mondani mert még nem játszottam vele, de a GTA4 az nem VRAM-ot zabálja a legjobban?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. k-akos
2009.06.26. 17:59
(Zotya @ 2009 Jun 26, 16:22) Joachim21: ez csak azokban a játékokban állja a helyét amelyek nem procilimitesek. Vegyél egy gta4-et ott kb lényegtelen milyen vga-d van, csak a proci számít. De ha jól sejtem az alan wake is ilyen lesz majd.

A CPU és a VGA-limit is a használt beállítástól és felbontástól függ. GTA 4 nem tökéletesen optimalizált, emellett a jellegéb?l adódóan fontos neki a CPU és a VGA is (meg a VRAM is).
Egyébként a játékok nagy része 1024x768-ban is, (de felette mindenképp) normális (értsd: nem ultra-low) beállítások mellett inkább VGA limites egy ugyanabból a kategóriából választott CPU-VGA kombóval. (Prohardveren néha lehet érdekes CPU-VGA párválasztó teszteket is olvasni.)
Nálam pl. Phenom II X3 720BE-vel semmi különbség nincs 4 vagy 3 mag között az fps-ben, és 2,8 vagy 3,2 GHz között sincs észrevehet? változás, a proci terhelése amúgy 65-80% között van. A VGA egy 4870 1GB, és nem lehet mindent maxra tenni, mert úgy már akadozgat 1440x900ban, szóval nem mondanám hogy csak a proci számít...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. pluto
2009.06.26. 18:08
Hát nem értek egyet az nVIDIA-val, mert nálam minden CPU limites a P4-mel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. leonsilver...
2009.06.26. 18:23
Szerintem ez egy totál értelmetlen dolog az nvidiától ismét. Egy 8400-as C2D nem átlag proci sztm a maga 40 pár ezres árával. Az átlag user 15-20e Ft-os procival tolja a gémeket. Aztán egy gts250 meg se kottyan egy 8400-as intelnek. simán kihajtja. Még kettőt is. Amúgy meg szerintem egy átlag gamer tisztában van a gépe teljesítményével. Magyarországon mindenképp. Nem értem én ezt. Vagy az USA-ban egy ilyen grafikonnak van célközönsége? Tényleg ennyire nincsenek képbe? Vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. k-akos
2009.06.26. 18:39
A reklám sosem a geekeknek van, ha titkolná az nvidia hogy a játékok általában vga-limitesek, mi akkor is tudnánk hogy mit kell venni hogy jobban fussanak...

Ez a grafikon a 40+ éves apukának szól akinek fingja sincs semmihez, nem olvas játék meg VGA-teszteket, csak elege van abból, hogy sír a 12-15 éves gyereke hogy vegyünk új számítógépet mert nem megy jól az xy játék az 1 éves konfigon. Ennyi.

A P4-ek meg az Athlon XP-k meg nyilván nem (mai) játékokhoz valók, irodai felhasználáshoz még tökéletesek, de nem erről szól ez a hír.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. raiden
2009.06.26. 19:06
leonsilver84: Az USA-ban?! Hogy a frászba ne lenne célközönsége?!?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror
2009.06.26. 19:45
Legalább angolul le tudnak írni egy értelmes mondatot, a magyarok nem állnak ilyen jól az anyanyelvükkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rabib
2009.06.26. 19:48
Egy régebbi konstrukciójú PC esetében a grafikus kártya a gép összteljesítményének egyharmadát adja. A modernebb gépek és kártyák, valamint az új programok esetében a sebesség feléért már a grafikus kártya a felelős. Egy jó GPU sok terhet levesz a CPU válláról, például egy egyszerű filmnézés közben is. Ezért egy új grafikus kártya is látványosan megdobja a rendszerünk sebességét.(processzor mindössze 25%, rendszermemória 25%, videokártya 50%! persze kis eltérések lehetnek) Az Nvidiának nagyon is igaza van! Egyébként nem tudom miért bántjátok az Nvidiát.. Énnekem 3 éve nvidiám van. Tavaly nyár óta egy 9600 gt társaságában játszok. Elég jól produkál az árához képest(40 ezer)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. danee91
2009.06.26. 19:48
OFF: Az Európai Unió célja pedig végső soron az, h megvalósuljon a politikai unió is, és Európa szinte 1 országgá váljon, de ez nagyon nehéz lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. bajszi
2009.06.26. 19:52
(k-akos @ 2009 Jun 26, 17:39) A reklám sosem a geekeknek van, ha titkolná az nvidia hogy a játékok általában vga-limitesek, mi akkor is tudnánk hogy mit kell venni hogy jobban fussanak...

Ez a grafikon a 40+ éves apukának szól akinek fingja sincs semmihez, nem olvas játék meg VGA-teszteket, csak elege van abból, hogy sír a 12-15 éves gyereke hogy vegyünk új számítógépet mert nem megy jól az xy játék az 1 éves konfigon. Ennyi.

A P4-ek meg az Athlon XP-k meg nyilván nem (mai) játékokhoz valók, irodai felhasználáshoz még tökéletesek, de nem err?l szól ez a hír.

Nem leszólni a 40+ apukákat!/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. LavX
2009.06.26. 20:00
Na akkor maradjak a régi egymagos AMD Sempron 2800+ processzoromnál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rabib
2009.06.26. 20:06
Én nem mondtam, hogy a procit egy idő után nem kell cserélni, de nem annak lecserélésével lehet a legnagyobb teljesítménynövekedést elérni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Azrael
2009.06.26. 20:39
Én megfogadtam az nVidia tanácsát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Vardar
2009.06.26. 21:11
Vajon az nVidia miért nem veszi figyelembe azt, hogy 0 ft egy nem túl régi AM 2-es alaplappal az átállás a legjobb Phenom és Athlon II-kre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Konkii
2009.06.26. 21:58
Terror: Ne keverd össze az "amerikai" nyelvjárást az angollal!
Aztán még a két nyelv is összevethetetlen, hiszen előbb tanul meg egy magyar angolul, mint egy angol magyarul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Sytyx
2009.06.26. 22:03
OFF: danee91: És kinek volt az álma az egyesített Európa? Aki a legnagyobb közútálatnak örvend a történelmi személyek között! Adolf Hitler
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. danee91
2009.06.27. 01:57
Azért nem ugyanaz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Fifus
2009.06.27. 06:57
Én inkább úgy mondanám, hogy egy jól megírt programnál a GPU sok terhet levesz a CPU válláról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. leviske
2009.06.28. 17:30
szokenesz: Azért ez az "áemdés gép, vagy e5200 széria" kicsit üt... Mind a két cég jelen van ugyan azokban a kategóriákban, az AMD egyetlen "hátránya", hogy jelenleg 200$ felett nincs processzora, míg az Intelnek van pár.

Amúgy én inkább Intel esetében az E2000 szériára, AMD esetében pedig a X2 4000 szériára tippelnék Magyarország esetében. Az E5000 relatíve túl drága és túl új...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Joachim21
2009.06.28. 18:35
Nemtudom, azért azok a konfigok amiket említettél ilyen TESCOS készcsodákban vannak, meg irodai gépekben nem? Aki magának rakja össze, és játékra, az nem fog E2xxxet venni! De javítson ki valaki ha tévedek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. danee91
2009.06.28. 21:16
(Joachim21 @ 2009 Jun 28, 18:35)
Mivel az E5200-nak jó ára van, nem hiszem, h ez alá mennek(E2xxx szériára). Jól mondod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. leviske
2009.06.30. 02:08
Joachim21+danee91: Igen és most jöjjön az, hogy nem is a GeForce 9500GT 2GB és GeForce 9400GT 1GB eladási mutatói a legmagasabbak... :rolleyes:

Ne azokból induljatok ki, akik hajlandóak legalább minimálisan utánajárni a dolgoknak... Ezek száma nem teszi ki az átlagot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. danee91
2009.06.30. 13:58
Azokról beszéltünk, akik maguk rakják össze a gépet. Bár igaz, még sokan így is képesek "ócskaságokat" venni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!