iPon Hírek

Nvidia: hosszútávon lényegtelen az AMD elsősége

Dátum | 2009. 12. 20.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD néhány napja jelentette be, hogy nemrégiben elérték a DirectX 11-es videokártyák szállítási mutatói a 800 000 darabos értéket, ami jól példázza a termékek hatalmas népszerűségét és sikerét. Az Nvidia befektetői kapcsolatokért és kommunikációért felelős részlegének rangidős alelnöke, Michael Hara gyorsan el is mondta a véleményét az AMD nemrégiben elért, mérföldkőnek tekintett eredményével kapcsolatban: hosszútávon ez a tény egyáltalán nem bír komolyabb jelentőséggel.


Michael Hara elmondása szerint számukra az, hogy a DirectX 11-es támogatást kínáló videokártyák piacra dobásával nagyjából 60 napos lemaradásban vannak a rivális AMD-vel szemben, egyáltalán nem fontos momentum, ha a dolgokat négy-ötéves távlatban vizsgáljuk. A késés a képet egészében vizsgálva egyáltalán nem bír jelentőséggel.

Az AMD a Radeon HD 5800-as sorozatú videokártyáinak szállítását idén szeptember 23-án kezdte meg, így az Nvidia lemaradása a DirectX 11-es videokártyák piacán már régen nem 60 nap: jelenleg 88 napnál tartunk, de ez a lényegen tulajdonképpen nem változtat semmit. Az Nvidia GF100-as termékei, azaz a Fermi alapokon nyugvó DirectX 11-es támogatással ellátott videokártyái várhatóan január folyamán mutatkozhatnak be a nagyközönség előtt és valamikor a jövő év első negyedévében válhatnak elérhetővé kereskedelmi forgalomban, így a gyártó hátránya riválisához képest már akár 4 hónapra is növekedhet. Az Nvidia 2011-es pénzügyi évének (nem elírás) első negyedéve 2010 január 26-án kezdődik és 2010 április 26-án végződik. A gyártó egyelőre nem fogalmazott pontosan, hogy az első negyedévet pénzügyi, vagy naptári negyedévnek kell-e tekinteni (megjelenés szempontjából nem mindegy).

Az AMD ez idő alatt komolyan kiaknázhatja a jelenlegi helyzetben rejlő lehetőségeket: a gyártó DX 11-es piacvezető helyzetével év végéig akár egymillió darab Radeon HD 5000-es sorozatú kártyát is gond nélkül leszállíthat, ezzel együtt növelheti piaci részesedését, és ami a legfontosabb: komoly bevételekre tehet szert (tekintve az AMD helyzetét ennek ideje is volt).

Mr. Hara azt is leszögezte, hogy annak, aki a vállalat elmúlt 12-15 éves múltját figyelemmel kísérte, világos lehet, hogy a gyártó esetében az innováció a legfőbb mozgató motor. A cég minden harmadik vagy negyedik év alkalmával forradalmi technológiai megoldásokat szállít a piacra: most  a Fermi személyében ismét eljött az idő a legfrissebb újítások bemutatására. A jövő a múlthoz képest teljesen új irányokat kínál, ugyanis az egyszerű grafika helyett mostantól a számított grafika kapja a főszerepet a piacon. A következő forradalmi újítás a DirectX 11-es verziójával érkezik, de az Nvidia szerint ez csak a felhasználói élmény egy részéért felel majd. A cég a DirectX 11 mellett nagyon nagy figyelmet fordít a sztereoszkópikus 3D támogatás és a PhysX technológia fejlesztésére és alkalmazására is, természetesen a grafikai teljesítmény növelésével karöltve.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

74. ThePoweR
2009.12.20. 15:06
Valamivel nyugtatni kell a fanokat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. JamesBond
2009.12.20. 15:23
Majd kíváncsi leszek mit szólnak a HD 6870 vagy 6970 megjelenéséhez, mikor ki hozzák a sajátjukat

Na jó lehet, hogy várnak pár hónapot utána még...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Svindler
2009.12.20. 16:00
A gyártás biztos problémás, hisz még az RV870-nél is jóval nagyobb a chip és már azzal is szenved a TSMC. Egyéb tekintetekben szerintem lehet optimistának lenni, ennyi idő alatt már csak képesek voltak minden hibát kiszűrni, különben nem reménykedhetnének év eleji bemutatóban (a start meg valószínűleg pont a gyártás miatt késik, úgyhogy lehet az lesz, hogy pár puszipajtás amerikai újság kap majd 1-1 példányt aztán hónapokig nem kapni majd. Sajnos így pártatlan tesztre várni kell)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. nattila77
2009.12.20. 16:08
"Mr. Hara azt is leszögezte, hogy annak, aki a vállalat elmúlt 12-15 éves múltját figyelemmel kísérte, világos lehet, hogy a gyártó esetében az innováció a legfőbb mozgató motor."

8800GT->9800GT->GTS250?

és nem mellesleg: [LINK]

"Nvidia's Sr. Vice President, Investor Relations, Mike Hara, has played down the significance of DirectX 11 at the Deutsche Bank Securities Technology Conference. Instead, Mr. Hard insists technologies like CUDA, PhysX and Stereo 3D Vision are the future."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. mtrx220
2009.12.20. 16:12
tényleg olyan, mintha nyugtatni akarnák az embereket.
pont az NV, aki mindig is presztizskérdést csinált a leggyorsabb grafkártya címből.
persze a pökhendiség az megmaradt, de ezt már megszoktam.
szerintem gáz van babám...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. dyra
2009.12.20. 16:13
kicsit kényelmesre vették a figurát ami sajnos meg is látszik a Radeonok árain. Remélem nagyot fog szólni ez a híres nagy szuper titkos forradalmi fejlesztésük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Szaby59
2009.12.20. 16:17
Szerintem 800 000 példány csak DirectX 11-es VGA-kból válság idején, 3 hónappal a megjelenés után, úgy hogy nagy a hiány is belőle a gyártási problémák miatt, egyáltalán nem gyenge eredmény sőt...
Nem egy felmérés szerint a DX11-re jóval nagyobb az igény mint eddig bármire, szval az AMD tudta mit csinál...
Az év eleji megjelenés szerintem is a gyártásproblémák miatt van, amúgy már decemberre kinn lett volna, nem értem ezt a TSMC-t.
Mindenesetre sztem nagyon drága lesz, főleg, hogy nagyobb chip és a gyártás is többe kerül, nameg nV nem az olcsóságról híres.
DX11-en kívül szerintem biztosan az ATi-k fölött lesz mindenben, de nem azért mert annyira jól megcsinálták, hanem mert fél éves késés lesz a 2 között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. No.1.
2009.12.20. 16:25
Gondolom nem lesz nehéz ~fél éves "csúszással" jobbat készíteni, mint a jelenlegi csúcskari.
Ugyan ez volt akkor is, mikor kijött 4870X2 és tsi, amikor hetekkel vagy hónapokkal később kijöttek a 2x5 GTX-ekkel.
Én szerencsére sosem izgultam ilyen dolgok miatt, hogy vajon melyik lesz gyorsabb, melyikkel fogok több pöttyöt elérni xy teszt progikban.
Jelenleg is egy HD4870 van, ami nekem bőven elég mindenre. Úgy is java részt Cod2-t tolom, arra meg felesleges x2-es kártyákra vagy több kártyás rendszerekre benevezni.

Akkor lehetne ezt szerintem rendes "versenynek" nevezni, ha egy időben jönnének ki a kártyákkal, és nem ~fél éves eltolódásokkal.

...és mint mtrx220 kollega is írta, szerintem is valami nagy baj lehet a zöldeknél.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. mtrx220
2009.12.20. 16:27
szerintem a radeonok ára egy héttel az új NV kártyák kiadása előtt fog csökkenni.
biztos vagyok benne hogy az AMD is tudja ez drága a cuccáért. de nem hülyék, kivárnak.
én legalábbis azt tenném, aztán amikor már majdnem kint van az új kártyája a konkurenciának akkor kicsit még aláraknék egy $50 árcsökkentéssel a legnépszerűbb modelleknél...
miért is ne, hiszen már fél éve a piacon van, nem vsz hogy nagyon nagy kapkodás lesz a konkurencia új cuccáért.
ha meg lesz akkor sem fogja tudni kiszolgálni senki, simán megléphető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. horvathimr...
2009.12.20. 16:28
üres duma
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Kolondrum
2009.12.20. 16:29
DE drivert nem tud írni az ATI agyatlan vas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Szaby59
2009.12.20. 16:35
A driver ingyen van, a hardver nem, az ATi hardver meg jobb...

Szerintem is úgy fog árat csökkenteni, hogy a Fermi megjelenése előtt kicsivel, aztán megvárja a teszteket és még 1 csökkentés, hogy az nV-nek is muszáj legyen.

A driverekkel meg nem értek egyet: megveszel most egy ATi-t, meg most egy nV-t, lehet, hogy a driver jobb nV-nél a friss kártyákhoz, de ha megjelenik a következő generációs kártya le se sz*rják a régieket...

Nameg az ATi drivert nem tud, írni, te meg egyszerű hozzászólást nem, értelmetlen mondat, vesszőt nem ismersz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. paga
2009.12.20. 16:38
Igazad van neurosys. Több hónapos késéssel könnyű jobb vga-t csinálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. leviske
2009.12.20. 16:44
Egy újabb, agyatlan flame topik. Csodás. Mindenkinek jó szórakozást, elő a popcornt és a 3d szemüveget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. YuGabe
2009.12.20. 16:51
Szánalom szerintem az NV részéről. Szerintem próbálják az új Radeonok fényében fejlesztgetni titokban a Fermit, mert kiderült, hogy sz*rt se ér az üdvöskéjük.
Az meg, hogy az NV leszarja a DX11-et, és ennyire hangoztatják is, azzal eléggé meg tudják utáltatni magukat a nagyközönséggel. Ez a hozzáállás is inkább politikusi, mint emberi, amit ez a faszi produkált.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. lackoo1111
2009.12.20. 16:52
"Egy újabb, agyatlan flame topik. Csodás. Mindenkinek jó szórakozást, elő a popcornt és a 3d szemüveget."
*egyetért*
én maradok a jó öreg DX10-es videókártyámnál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Szaby59
2009.12.20. 16:55
Nincs ezen mit csodálkozni... az AMD a dx11-et, az OpenCL-t választotta, az nV próbálja megtartani a saját területét, de bolond, ha azt hiszi, hogy a PhysX, meg a 3D Vision meg a Cuda felveheti a harcot a dx11-el.

A 3D Vision tényleg lehet látványos, látványosabb mint a PhysX meg mint aa dx11, DE egy csúcskategóriás VGA és 120 HZ-es monitor, meg 3D Vision Kit nélkül nem veheted igénybe és itt bukik az egész...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Benny
2009.12.20. 16:55
Nekem nagyon unszimpatikus amit az Nvidia csinál uh. hajrá Ati Ez a szöveg meg nagy kamu, h nem érdekli őket, h mennyit eladtak. Érdekli őket csak éppen tenni nem tudnak ellene jelenleg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Peterku
2009.12.20. 17:04
Nyissunk egy Lexus - BMW topikot is. Csak a befektetők megnyugtatása volt a nyilatkozat célja. Van itt vkinek Nvidia részvénye?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. polarx
2009.12.20. 17:12
Szaby59: mert dx11-be mi olyan brutálisan látványos? néztem képeket bit-tech-en dirt 2-ről.. dx10 vs dx11.. jobb árnyékok vannak dx11-be.. that's all.. ezzel ki is fujt mindent.. másban nem volt szebb számomra a dx11-es képek.. hozzáteszem alapból is a játékokba az árnyék fogja a legjobban a gépet amit én személy szerint kisebbre szoktam állítani mint minden mást.. vagy van hogy ki is kapcsolom.. akkor meg egyenlőre számomra semmit nem ér a dx11..

amúgy meg physx 3d vision meg cuda kanyarba nem dx11 ellen van szánva.. ezeket már egy jó ideje támogatja az nv.. konkrétan a 8000-s szériától fogva.. ami úgy akár hogy is nézem legalább 3-4 éves már?! dx11 meg fél se.. szóval messze nem egyenes amit mondassz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Szaby59
2009.12.20. 17:23
Az lehet, de te egy olyan játékról beszélsz, ami alapból dx9-es volt és csak később építették bele a 11 támogatást továbbá lehet, hogy 3-4 éves, de más technológiai fejlődésről nem hallani, mindenhol, csak PhysX, Cuda, 3D Vision így meg úgy...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. YuGabe
2009.12.20. 17:25
polarx: tesszelláció.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Thelon polar...
2009.12.20. 17:25
Ez olyan brutálisan látványos dx11-be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. NLZ
2009.12.20. 17:29
Jah, a tessellation az egyik leglátványosabb része a dx11nek. Persze, nem lesz látványosabb, mint mondjuk a DX10, mert ott is lehet ilyen hatalmas poligonszámú modelleket készíteni, de a pláne a tessellationban az, hogy mindent szinte nulla teljesítménynövekedéssel érik el. Szal pl az Unigine Heaven Benchmarkról készült videó, ahol tessellationt be és ki kapcsolgatják, kb ugyanakkora az fps, holott az ilyet normál esetben többszörös teljesítménynövekedést ezerdményezne.

A CUDA pedig pont a dx11 ellen van, vagyis a nyílt rendszerű általános célú nem-grafikus számítási eljáráskeretek, névlegesen az OpenCL és a DirectCompute ellen van. Már pedig ebből eléggé vesztesen fognak kijönni, mert ugye DX11 támogatással együtt ezek is jönnek. A programozók meg hülyék lesznek CUDA-ra írni programokat, ha simán megírják OpenCL-re, aztán akkor megy ATi és nVidia kártyákon is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Joachim21
2009.12.20. 17:57
Amit én láttam tesztet HD58XXes kártyával, ott a "tesselation" bekapcsolása kb. megfelezte az FPS számot, az hogy amit láttál videón egymás mellé van téve a DX10es, és a DX11es tesszalálással készült videó, az nem jelent semmit.

DX11 nagy előnye a látvány mellett, hogy visszafelé kompatibilis. Ha megírsz vmit DX11ben, az futni fog egy DX9re fejlesztett hardveren is, egyszerűen az API letiltja magától ami nem fér bele a DX9be.


Fejlesztésekről meg csak annyit, hogy amit most az NV fejleszt, az állítólag a Fermi órajele, mert egyenlőre az eddigi 1es és 2es revízió nem hozta a várt szintet. Nagy átalakításra nincs lehetőség egy olyan termék esetében, amit már (3-)4-5 éve fejlesztenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. AnkerMarto...
2009.12.20. 18:06
Szerintem a legjobb Fermi a HD5870 és 5970-es között lesz, de majd meglátjuk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. leviske Joach...
2009.12.20. 18:08
Annyit hozzáfűznék, hogy hogyha 5 éve fejlesztenék, akkor nem kellett volna az egész fejlesztőgárdát átcsoportosítani a Fermi-re a GT21x-esekről. A 3 év reálisabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. polarx
2009.12.20. 18:34
haggyatok már ezzel a tesszalációs témával.. egy benchmarkot mindig szebben csinálnak meg mint egy játékot, nem tünt még fel? 3d mark vantage is ultra brutálul néz ki.. mégse nézki mindegyik játék úgy.. dx10 meg már van egy pár éve tudtak volna csinálni olyan szép játékot többet is.. van egy crysis ami brutálul néz ki csak a játék élmény sztoriba egyenlő a 0-val. de elmondhatod hogy szép. de vajon mért 0 a játék egyik része mert EA a kiadó.. ő határidőre kér mindent.. lényegtelen hogy százszor jobb lehetett volna minden a játékba nem ezt ki kell adni időre.. sok játék azért nem szebb vagy azért nem jobb mert ott a fránya gőgös kiadó aki ha azt mondja hogy ennyi a határidő akkor ennyi.. na most a fejlesztés elejétől ha nem sikerül elérni a bétákig olyan látványt mint mondjuk most példának véve ebbe a benchmarkba akkor onnastól kezdve szinte már süllyesztőbe mehet a játék látványt tekintve.. nem sok olyan játékot tudnék mondani ahol a graff is ütött meg a story is meg minden.. lehet csinálni szép játékot meg lehet csinálni jó játékot 2 együtt eddig nem nagyon ment. jó persze ha nem haladunk a korral akkor.. de induljunk ki abból hogy a dx10-ből se hoztak ki szinte semmit dx9 után, mai napig sincs túl sok dx10-es game. dirt 2 az kapott egy dx11 támogatást szebb árnyékok vannak, kíváncsi leszek mi lesz az első full dx11-es game ami télleg ütni is fog.. arra meg még kiváncsibb mikor fog kijönni?!..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Rider15
2009.12.20. 18:46
Szaby59:

"Nameg az ATi drivert nem tud, írni, te meg egyszerű hozzászólást nem, értelmetlen mondat, vesszőt nem ismersz..."

Te pedig túlságosan nagy rendszerességgel raksz vesszőt, nem gondolod?
Ne köss bele a másiknak a helyesírási hibáiba, te is követhetsz el néha hibákat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Thelon polar...
2009.12.20. 19:03
Ki mondta, hogy van rá játék, te azt kérdezted hogy mit tud a dx11, nem azt, hogy mennyire használják ki a játékok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. arkman
2009.12.20. 19:13
polarx: "kíváncsi leszek mi lesz az első full dx11-es game ami télleg ütni is fog.. arra meg még kiváncsibb mikor fog kijönni?!"
Alien vs. Predator - 2010 Q1
Crysis 2 - 2010Q1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. mihaly.her...
2009.12.20. 19:45
"...a gyártó esetében az innováció a legfőbb mozgató motor. A cég minden harmadik vagy negyedik év alkalmával forradalmi technológiai megoldásokat szállít a piacra..."
Persze... Azért nevezget át, és azért jelenti ki, hogy a DX10.1 lényegtelen... aztán kiadja így a kártyáit.... 3-4 évig nem is jelentkezik újdonsággal, csak átnevezget....
Ennek a Fermi-nek ütősnek kell lennie, hogy ne veszítsék el a presztízsüket!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. axe
2009.12.20. 19:55
DX11 parasztvakítás még 1 MX440 is tudja csak NEM TÁMOGATJA mer NEM ÍRTAK RÁ DRIVERT ennyi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Thelon axe
2009.12.20. 20:23
Valamilyen szinten igazad van, de épp ez a lébyeg, hogy ezek a kártyák már használják is. Vehetsz egy MX440-et és mondhatod, hogy tudná a dx11-et de nem fogja támogatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Szaby59
2009.12.20. 20:23
Ja az is egy "sikerszéria" volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. tibi27
2009.12.20. 20:24
Lehet itt okosakat mondani ahogy elnézem.Főleg akinek problémát okozott az NVidia azzal hogy létezett.
Nem is tudom mennyi ember állította régebben:nincs fermi,nem lesz fermi,sosem volt fermi,aki meg azt merte mondani hogy várja a fermit,az megkapta a magáét
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. leviske
2009.12.20. 20:39
tibi27: Mind a két oldal sziporkázik hülyeségekben, tehát egyiket sem lehet kiemelni.

Az meg nem volt soha kérdés, hogy lesz-e Fermi, az volt, hogy nem létezik GT300 és nem is fog létezni, meg arról volt találgatás (részemről is), hogy a Fermi desktopon nem lesz kiadva. Most sem látom túl sok értelmét, főképp, hogy a jóval kisebb Cypress-t sem tudja a TSMC rendes mennyiségben gyártani, a Fermi-hez meg alapból nem elég, ha "csak" működőképesen van legyártva.

A HPC piac elsőbbséget fog élvezni az eladások során, így eleve kérdés az is, hogy mennyire lesz elérhető a premier után.

Olyat meg én spec nem láttam, hogy lecsesztek volna valakit, aki Fermire vár, olyat már annál inkább, hogy az nVIDIA fanok fröcsögték magukból a hülyeséget, hogy hogy fog alázni a Fermi.

Szerintem maradjunk annyiban, hogy majd az első hivatalos teszteknél minden kiderül.

Aki ezek után is ontja magából a hülyeséget, az magát minősíti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. AnkerMarto...
2009.12.20. 20:54
nem hallott valaki arról hogy fog-e érkezni HD5890-es és ha igen mikor ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. No.1.
2009.12.20. 20:56
Ajjj, ez a híres MX440.
Anno vett haverom egy játékot (PoP), mindenen ment, csak az MX440-en nem. Otthon vette észre, hogy nagy betűvel rá van írva, hogy MX440-et nem támogat.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. leviske Anker...
2009.12.20. 21:07
Bár nem tartom helyénvalónak egy nVIDIA topikban megbeszélni a Radeonok ütemtervét, de egyébként most a HD5950 fényében a HD5890-nek jelenleg semmi értelme. Majd, ha a HD5900-asok és HD5800-asok közt nagyobb árrés lesz, akkor lesz talán értelme. Az meg legkorábban 2010Q2 lehet, de inkább Q3 elejére tippelnék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. arkman Anker...
2009.12.20. 21:08
Szerintem Fermi megjelenése előtt ne várd az 5890-et. (Én olyan Fermi+ 2-3 hónapra tippelnék, annak a függvényében milyen jó lesz.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. mihaly.her... polar...
2009.12.20. 21:20
"jobb árnyékok vannak dx11-be.. that's all.. ezzel ki is fujt mindent.."
Nem láttál még összehasonlító videókat... Ott lehet látni, hogy mi a különbség! DX10 alatt pl sima a fal, a köves út, a cserép, míg DX11-nél ezek térben jelennek meg és nem egy síkban! Nem mindegy, hogy tükörsima az út, vagy lövész árkokon keresztül kell menned a kocsival (DX-nél pl. jobb a 11-es, mint a 10-es tükörsima felülete).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. mihaly.her... Thelo...
2009.12.20. 21:22
Ezt a videót kerestem bammeg!!!!!!!!!!!!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. LittleDemo...
2009.12.20. 21:36
off:
"Rider15:
"Szaby59:

"Nameg az ATi drivert nem tud, írni, te meg egyszerű hozzászólást nem, értelmetlen mondat, vesszőt nem ismersz..."

Te pedig túlságosan nagy rendszerességgel raksz vesszőt, nem gondolod?
Ne köss bele a másiknak a helyesírási hibáiba, te is követhetsz el néha hibákat."

ezt ugye te se gondoltad komolyan ?

on:

szegény nv most már mutathatna vmt mert eddig csak ilyen rosszul sikerült nyögéseket hallottunk a vezetőktől
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. leviske Littl...
2009.12.20. 21:43
Az a legnagyobb gond, hogy az utóbbi kártyákat nyögéseknek nézik sokan. Nem nyögések. Ahhoz képest, hogy két piacot igyekezett velük kiszolgálni egyszerre az nVIDIA, nagyon is szép teljesítménnyel rendelkeznek.

A Fermi már inkább a HPC piac igényei szerint készült, tehát ha a Cypress szintjét tudja vele hozni az nVIDIA, akkor meghajlás illeti érte, hogy még mindig ilyen jól tudnak lavírozni a két piac közt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Joachim21
2009.12.20. 22:03
[Tesszaláció hatása]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. mihaly.her... levis...
2009.12.20. 22:03
Szerintem inkább két külön vonalat kéne tartaniuk, mert ugye a kocsiknál is így van, hogy ha kis fogyasztású, akkor kisebb a motor, és az autó is, míg nagyobb teljesítmény esetén, akár a kétszerese is lehet a méret. Ez kb olyan, mint pl a trabantba beleraknának egy Ferrári teljesítményű motort. Erős túlzásokkal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. mihaly.her... Joach...
2009.12.20. 22:12
1:19-nél van a ház, és ott a tető között látszik a különbség, és az FPS is visszaesik tesszeláció használata mellett. Akár 10-15 FPS-sel.
Meg 1:37-től a sárkánynál. Akár 25 FPS 1:43-nál.
2 percnél: 26 és 62... Azért ez már kicsit durva....
2:32-nél 16 és 40... Többet nem is írok le...

Csak azért, hogy nincs fps változás? full hd-ben már van, nem is kicsi...

Hozzászólás után "Nincs hozzászólás a cikkhez" jelent meg, vissza a cikkhez után megjelent a szokásos mennyiség...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Joachim21
2009.12.20. 22:14
CSak azért linkeltem, mert volt itt erről szó fentebb, hogy a tesszaláció mennyire hardverigényes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. sonkolysom... Thelo...
2009.12.20. 22:14
Nem gondoltam volna átálítottam 1080p-re és nem akadt a gépemen, igaz proci használat 90% de megy csoda

2Gb ram
2Db Intel Xeon 2.2Ghz HT
Sapphire 9250 128Mb pci
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. leviske mihal...
2009.12.20. 22:30
Viszont, ha valamelyik piac egyre szűkül, akkor nem érdemes bele hosszútávon befektetni. Nem mellesleg fele költségvetéssel nem tudtak volna elkészülni időben a Fermivel, a Larrabee előtt.

Amúgy a G80/G92/GT200 esetében nem különösebben érintette őket ez a "egyszerre két vonalat" dolog. A MS is tett engedményeket nekik a DX10-ben, ezért jött a 10.1. Ha az AMD nem állt volna be az ATi mögé, akkor ez a stratégia lett volna a nyerő stratégia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Szaby59
2009.12.20. 23:10
Az első generációs dx10-es kártyák sem voltak valami jók dx10-ben, majd lesz ez még jobb is...
Nameg ez egy benchmark itt mindig több effektet használnak, mint a normál játékokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. nyunyo19
2009.12.21. 08:58
Hát kétszer nevettem fel ezen a híren, egyszer mikor az innováció a fontos részt olvastam, másodjára meg mikor nattila77 komiját. Sztem is ez a legfontosabb Mr.Hara mondandójában. Mondanom sem kell majd leestem a székről.egyből a 8800 jutott nekem is eszembe, nem rossz ha 4-5 évente jól berugok, de én azért szeretnék többször is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. mihaly.her...
2009.12.21. 09:42
Mikrobi, azért vedd figyelembe, hogy full hd-ben ment a teszt! Ki használ otthon full hd monitort játékra? Én nem... és egyelőre nem is lesz... még ha szeretnék sem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. dongo84
2009.12.21. 09:58
Azt elfelejtették megemlíteni, hogy az az óriási bevétel kiesés amit kénytelen most elkönyvelni ez alatt a pár hónap alatt az nV, igen csak megfog látszódni a jövő fejlesztéseit illetően....ugyanis kevesebb pénzmag jut majd rá.
Ergó nagyon is az AMD-nek áll a zászló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. dongo84
2009.12.21. 09:59
Vagyis ha most nem dobbant az nV. Valószínűleg temethetjük őket. Bár már egy FX5000-es szériát túléltek anno.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Melkor mihal...
2009.12.21. 10:43
"Ki használ otthon full hd monitort játékra? Én nem... és egyelőre nem is lesz... még ha szeretnék sem "
Hidd el h sokan ... köztük én is, pedig "csak" egy 4870esem van. Mióta megvan az új monitorom mindeden FullHD-ban megy. Manapság már nem tartozik az elérhetetlen dolgok közé egy FullHD monitor. De ezt te is láthatod ha Ipon-t olvasol ... kisebb fajta kisregény készült itt a különböző FullHD monitorokról. Szerintem egyre többen vannak úgy vele, hogy inkább spórólnak 1-2 hónappal többet de vesznek egy jobb monitort. Az nem egy olyan dolog amit évente cserélni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. mihaly.her... Melko...
2009.12.21. 11:20
Valóban nem, de már 2 éves a monitorom és egyelőre nem fogok cserélni 22"-os 1680*1050-es. Szóval egy ideig nem fogok a full hd-t használók körébe tartozni....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Phantomstr...
2009.12.21. 11:26
dongo84: Bár már egy FX5000-es szériát túléltek anno.

Na az MX széria után az volt még nagyon kemény. Meg is lepődtem, hogy utána olyan erős 6-os széria jött.

Visszatérve az MX-ekre, nekem mg hever itthon egy MX200. külön fogalom az a kártya. Építettem egy retro gépet magamnak, de szaggat vele a Quake 2
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. leviske
2009.12.21. 11:48
Miért dobálózik mindenki az FX5-ösökkel? Ennyire nem lehet nehéz senkinek sem a felfogása. Itt nem egy FX5 szériáról van szó, hanem inkább egy R600-ról, annyi különbséggel, hogy ez nem desktopon fog megtérülni, ellenben az R600 architektúrával.

De mind1 is, én többször már nem írom le ugyan azt, fájdalmas, amit néha képesek vagytok művelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. polarx
2009.12.21. 13:03
mihaly.hermann: az még csak az egyik hogy nem is kicsi az fps de még azt is tegyük hozzá hogy egy olyan kártyával akit nem mindenki fog megvenni. szóba jöhet itt az is hogy nem mindenki játszik full hd-ba viszont az is igaz hogy aki most akar monitort venni nem föltétlen veszi meg az első monitort amit a boltba lát hanem hozzá tesz 5-10e pénzt és vesz egy zsír monitort. (persze csak ha van megfelelő HW is mellé.. monitorból én is vennék a 20-asomnál nagyobbat viszont felbontásba nem tetszik már a mostani se, 1-1 játék mehetne gyorsabban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. MuldR
2009.12.21. 15:53
En is full hd monitort hasznalok jatekra.
Sokkal jobb.
Amugy reg volt az, hogy az ati nem tud drivert irni.
Monjuk jo lenne, ha az nvidia kijonne valami jo kartyaval, mert akkor lenne verseny. Ha egyedul marad az AMD felmennek az arak. Foleg igy, hogy az intel megsem szall be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2009.12.21. 15:58
Azért azt sem kellene elfelejteni, hogy nagyon sokan vannak nV. szimpatizánsok és nagyon várják az új szériát. Ráadásul még a régebbi (8000-es, 9000-es GT200-as) sorozat is elegendő teljesítményt nyújtanak a játékokhoz. Nem nagyon kellett lecserélni ezeket a vasakat az elmúlt 2-3 évben aki nem akart csúcs grafikán játszani. Emlékszem arra amikor megjelent a HD3000-es kártya akkor a Radeon fanok rohantak lecserélni a nemrégiben vásárolt 2000-es sorozatot majd rá nemsokkal már cserélték is a 4000-es sorozatra amely már elfogadható teljesítményt nyújtott a konkurenciával szemben. Tulajdon képen az nV fanoknak nem nagyon kellett cserélgetni ezalatt az idő alatt akik legalább egy 8800 gt szintű kártyával rendelkeztek. Szerintem ha kijön a Fermi és az ára és teljesítménye elfogadható lesz akkor nagyon sokan megindulnak vásárolni egy ilyen kártyát. Azt ne feledjük el, hogy ez is új termék lesz és az elején biztos, hogy nagyon túlárazzák a kereskedők mint a HD 5000-es sorozattal tették.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Trub
2009.12.21. 16:17
rini - Érdekes következtetések de kár általánosíti. Én még ati 1650pro-val nyomtam a cod4-et, és nem voltam olyan rossz. Mostmeg egy 4850-es el tolom, de nem fogom lecserélni, majd lejjebb veszem a grafikát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. mihaly.her... rini
2009.12.21. 16:43
rini: még én is 2600 Pro-val nyomulok, és szerintem nem igaz mindenkire, hogy cseréli a kártyáját.... ATI-sokra gondolok! Voltak páran nem is olyan régen, akik írták, hogy még 1000-3000-ig vannak a VGA-ik és mostanában szeretnének cserélni, vegyenek 4000-rest, vagy inkább 5-öst?! Szóval, nem mindenkire igaz!
Amúgy az NV szerintem csak azért hangoztatja, mert sokan hisznek neki, még akkor is, ha nem mondanak értelmes dolgokat! Mint pl a DX10.1-nél, hogy lényegtelen... Persze, most pedig már gyártanak ilyen kártyát, a Win7 miatt! Akkor miért is lényegtelen???!!!! Azért, hogy kevesen vegyenek a konkurens kártyájából!!! Tiszta üzletpolitika! Az ő termékeik a legjobbak és csak az övékét szabad megvenni. Ezt sugallják, kb. Mint a politikában, amit már írtam, egyik párt hangoztatta választások előtt 1-2 hónappal, hogy aki nem rájuk szavaz, az nem magyar! Választások előtt, pedig változtatott: Egységes Mo-ot akart! Előbb megosztás, aztán összefogás???!!! Itt is kb. ez megy!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Szaby59
2009.12.21. 17:39
A HD2000 és 3000 között egyáltalán nem volt nagy teljesítménykülönség, "csak" alacsonyabb gyártástechnológia, UVD chip és dX10.1 támogatás, ezért cserélték le, max 5-10%-kal volt gyorsabb egy 3650 mint egy 2600XT, anno néztem is róla egy tesztet, amiben leírták, hogy technológiai fejlődésről van leginkább szó, az igazi erő a HD4000-el jött...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Phantomstr...
2009.12.21. 17:56
rini: Én Radeon 9600PRO ról cseréltem HD4670-re, és tulajdonképpen teljes mértékben meg vagyok elégedve vele (tehát ha 3850-re cseréltem volna akkor is elégedett lennék). tehát számoljunk: X700, X1600, HD2600, HD3600 ezeket a lépéseket hagytam ki. Ilyen alapon ez is elég lehet kb. a HD9600-as szériáig. Főleg ha azt vesszük, hogy PC-n már nem is igazán játszok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rini
2009.12.21. 19:16
Én nem arról beszélek, hogy néhány ember elégedett az új kártyájával hanem arról, hogy az én és a társaim megfigyelései szerint az elmúlt három évben az ATI kártyák tulajdonosai jelentősen többször cseréltek kártyát mint az nV kártyákkal rendelkezők. Voltak olyanok akik egy évben háromszor is cseréltek a kártyát és legtöbbször a teljesítmény hiányát hozták fel hiányosságaként. Ez érdekes módon a hd4850 és 4870/90 megjelenésével megváltozott. Most ezek a srácok nemigen akarják lecserélni az újabb jövevényekre mert az újak nem nyújtanak annyival többet ami megérné nekik, amelyik meg megérné az túl drága számukra egyenlőre. Ráadásul ahogy mondtad az előző széria is elég nekik.

A másik oldalon pedig akiknek 8800 sorozat valamelyik tagja dohog a gépében még mindig nem váltottak, pedig jó régi darab. Utóbbi időben sokan megkérdezték, hogy mikor jönnek az nV új kártyái és ezeknek az embereknek a gépében bizony 8800 működik. Ha ezek az emberek eddig nem váltottak mert megvoltak elégedve a 8800 teljesítményével akkor gondoljátok, hogy ezeknek az embereknek a többsége ATI-ra vált? Kétlem. Másként nem a Fermiről érdeklődtek volna hanem a HD sorozatról. Ezeknek a számoknak alapján azt kell mondanom, hogy ha az ára és teljesítménye rendben lesz akkor sokat elvisznek belőle. Biztos nem a mostani negyedévet fogja megdobni az eladott kártyák bevétele, de a következőt biztosan növelni fogja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mihaly.her... rini
2009.12.21. 19:35
rini: Sok buta ember hisz a reklámoknak és az elvakult fanoknak.... Az hogy elég a 8800, nem jelenti azt, hogy ha ATI-ja lenne, akkor cserélt volna!!! Lehet, hogy 2600-ról nem cserélt volna, csak mostanában, vagy 9600-ról..... Szóval ez csak általános tapasztalat, ami a baráti körtől függ! Én meg mondhatnám, hogy az én ismerőseimnek ATI 2600-nál régebbi kártyáik vannak....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. polarx
2009.12.21. 22:20
emiatt szóltak már meg egy éve de még mindig 8800GT-m van és mint rini is írja az idei játékok se izzasztották meg annyira hogy 1680x1050-be ne tudtam volna játszani high beállítások mellett kivétel a gta 4 volt (bár az már tavalyi).. de az is az 512vram miatt nem futott tökéletesen high-on. ezt levéve semmi bajom nem volt a játkokkal.. dirt 2 is maxon ment talán az élsimítás volt levéve 2x-esre. borderland is maxon ment. anno 2 éve vettem 63e-ért már akkor ia best buy volt, azóta se bántam meg hogy megvettem haveri körbe akik újítanak gépükön azok is még csak most veszik a 9800GT.. ami lényegében ugyan az a kártya. bár én már valami komolyabbat vennék (MOST) ha vennék. mondjuk egy 260GTX-et vagy 275GTX-et. jobb kártya nem kéne most. és ha azt vesszük vigyelembe most ezek a kártyák is ott körül vannak árba mint 2 éve a 8800GT.. amúgy ha a 300-as szériából kéne válaszani ami még ugye nincs akkor én egy 5850-nel pariba lévő kártyát vennék, az kihúzná megint vagy 3-4 évig szvsz. bár erre nem merném a nyakam tenni de a mostani kártyámból kiindulva meg hogy annyira nem fejlődnek a játékok kinézetre se ill pluszba jól vannak optimalizálva de még elvagyok. SLI-hez megtartanám lehet amúgy. ez számolna fizikát a másik meg menne normálisan VGA ként. csak új lap kéne meg táp meg proci ami kihajtaná
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2009.12.22. 02:29
mihaly.hermann - Én nem is azt mondtam, hogy ha nincs rá szükségük akkor cseréljenek. A net gépemben nekem is egy 7600gs van és nem tervezem lecserélni mert tökéletesen elégedett vagyok vele arra amire használom. A fő gépemben most is egy 8800 gtx dolgozik. Elégedett vagyok vele (kb. 4770-es szint) de tavasszal valószínűleg lecserélem valamire, mert néhány programhoz már kezd kevés lenni és a gépem többi részét nemrég cseréltem, ahhoz képest már kevés és visszafogja őket.

Csak arra akartam felhívni a figyelmet amit én és a társaim megfigyeltünk. Arra, hogy az AMD kártya tulajdonosok gyakrabban cserélgették a kártyáikat mint az nV tulajdonosok az elmúlt három évben. Ebből másra nem tudok következtetni mint arra, hogy nem voltak megelégedve vele valamilyen oknál fogva egészen a 4850/70/90-es sorozat megjelenéséig. Sőt azt is megfigyeltük, hogy nem több vásárló volt az AMD oldalon (pedig többet adtunk el belőle az évben) hanem ugyanazok a személyek gyakrabban cserélgették az AMD kártyákat. Az, hogy a régi kártyáik hova kerültek azt nem tudom. Gondolom kéz alatt tovább adták. Az nV termékeket viszont több személy választotta, tehát szélesebb körben terjedtek el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jamborka
2009.12.22. 09:30
Rini

Őszintén! Ha másnak adták el és több fogyott belőle akkor nem az terjedt el szélesebb körben? Ha megvehetsz egy nagyobb teljesítményű kártyát, pici ráfizetéssel, nem megtennéd? Nem vagyok egyik oldal fan-ja sem. Az NV karikkal egyedül csak az árazással van probléma, nincs megfelelő arányban az ár teljesítmény. Tehát ha több darab adódik el valamiből, az feltételezhetőleg azt jelenti, hogy szélesebb körben terjed(t) el.

Részemről ennyi. Nem akarok vitatkozni. kifejtettem az álláspontomat! További kellemest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rini
2009.12.22. 14:21
Jó meglátás de az egyáltalán nem biztos, hogy mindenki tovább adta volna. Nálam is van több régi kártya (Trident 512, gf 256(ASUS), gef 6600(ASUS), Radeon9600(GIGA),gf ti4200(INNO), amit nem adtam tovább. És biztos, hogy nem én vagyok az egyetlen aki nem vált meg mindegyiktől valamilyen okból. Később viszont már nem tudtam megválni tőlük, legfeljebb odaadhatnám valakinek akik retro teszteket csinálnak. Szép emlékeket idéznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. dozsi
2009.12.22. 22:35
Azt korábban már valaki megjegyezte, hogy az ati igazán megtanulhatna normális drivereket írni. A világ nem a windowsból áll, és ezt sokan belátták már. Valahogy az ati-nak ez nem igazán akaródzik...

A játékok újabban csaok konzolokra fognak megjelenni, mert valljuk be: egyszerűbb arra fejleszteni. Tehát már nem érdemes a játékok miatt a windowst választani. Dolgozni, netezni, programozni, stb... pedig sokkal jobbak a Linuxok, vagy az OSX.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!