iPon Hírek

Nvidia: így működik a G-Sync támogatás 4K alatt

Dátum | 2014. 01. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Nvidia az idei CES-en egyebek mellett egy egyedi, G-Sync támogatással ellátott 4K-s monitort is bemutatott, ami igen érdekesnek tűnt. A szóban forgó monitort az ASUS készítette, igaz, G-Sync támogatás nélkül, az Nvidia szakemberei pedig G-Sync támogatással is felvértezték, így meg lehetett tekinteni, hogyan működik az ütőképes eljárás, ha a "megszokott" 1080p helyett 4K felbontással jelenik meg a tartalom.
A demó egy módosított ASUS PQ321Q monitoron futott, amely egy G-Sync modult rejtett. A megjelenítő egy igazi gamer PC-hez kapcsolódott, amiben nem egy, hanem rögtön két darab, egyenként 6 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriával gazdálkodó GeForce GTX Titan videokártya lapult, természetesen kétutas SLI módba kapcsolva. Az asztalon egy másik monitor is jelen volt, ami egy másik, hasonló felszereltségű konfigurációhoz kapcsolódott, ám ez a monitor G-Sync támogatást már nem kínált, így remekül össze lehetett hasonlítani, milyen vizuális élményt kapunk 4K-s felbontás alkalmazásakor G-Sync támogatással, illetve nélküle. Természetesen a mérleg nyelve a G-Sync támogatással ellátott rendszer felé billent, amely zökkenőmentes, folyékonyan megjelenítést produkált, szemben G-Sync nélküli társával. A bemutatóról a Legit Reviews munkatársai egy videót is készítettek, ami az alábbiakban tekinthető meg, bár a kamera és a kijelző (amin megnézzük) fix fps száma miatt messze nem olyan, mint élőben.
A jelenlegi információk alapján az ASUS PQ321Q tulajdonosok számára rossz hír lehet, hogy ehhez a monitorhoz sem az ASUS, sem az Nvidia nem tervezi G-Sync Kit piacra dobását.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Meteorhead
2014.01.14. 10:37
Én nagyon kíváncsi leszek a FreeSync/GSync ütközetre, hogy hogyan fog alakulni. Remélem a szabványos megoldás kerül előtérbe, és az asztali monitorok gyártóit rá lehet venni a VESA dynamic refresh rate használatára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. LechooEdy
2014.01.14. 11:11
Nekem a V-sync is bőven jó, ha 60 és nem 30-ra korlátoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Bugatty
2014.01.14. 11:25
Ha ilyen Erőmű kell alá akkor jó nekem a sima is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. noPublicFG
2014.01.14. 12:06
Két Titan SLI-ben... Nemsemmi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. sanyix
2014.01.14. 13:53
Hát igen értelme nem sok van, nem sokkal fogyaszthat kevesebbet a monitor ettől. Mert ez a dinamikus képrfrissítés erre jó. A folyamatosabb játék bullshit az... bullhit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller
2014.01.14. 20:54
Pont, hogy szó sem volt a fogyasztáscsökkenésről. A folyamatos játék meg azért nem bullshit, mert a Vsync a mostani formájában nagyon rossz. Egy 100 FPS-es játékot is képes 30 fps-re bekorlátozni. Emellett növeli az inpup lagot.

Viszont így is sokan használják, mert a recézés tényleg ocsmás.

Ez viszont játék válogatja, hogy mennyire jelentős. Eddig legdurvábban a Prey-nél (doom3 motor) láttam a recézést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!