iPon Hírek

Nvidia: készen áll a PhysX támogatás

Dátum | 2008. 04. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia az elmúlt napok folyamán jelentette be, hogy az Ageia API-ja a CUDA névre hallgató, C nyelven íródott Nvidia környezetével már teljes mértékben képes együttműködni. Az Nvidia a PhysX támogatásban rejlő lehetőségeket még a nemrégiben megrendezett IDF konferencián mutatta be néhány demo és egy Intel Nehalem konfiguráció segítségével.

A PhysX támogatással kapcsolatban az elmúlt három vagy négy év folyamán rengeteg hírt olvashattunk, ám a technológia elterjedésére nem igazán került sor. Úgy tűnik, hogy a PhysX eljárást az Nvidia jóvoltából hamarosan szélesebb körben is használhatjuk majd, ugyanis az Ageia felvásárlása után a vállalat a GeForce sorozat tagjait kívánja PhysX támogatással ellátni. A PhysX tulajdonképpen egy jól ismert, több platformon is működő technológia, amelyet jelenleg 140 fejlesztés alatt álló játékban is fel kívánnak használni, és amelynek 25.000 regisztrált fejlesztője van világszerte.


A CUDA (Compute Unified Device Architecture) környezetet a GeForce 8-as sorozatú kártyáktól felfelé lehet használni, ám ha valóban játszani szeretnénk, akkor érdemes minimum a 8800-as sorozatban gondolkodni. Az Nvidia fejlesztésének köszönhetően az Ageia a jelenlegi 150.000-es felhasználói bázisát a közeljövőben 8 milliósra szeretné bővíteni.

Az Nvidia a PhysX erejét egy technológiai demó segítségével mutatta be. Korábban az Intel is futtatott hasonló techdemót egy Nehalem konfiguráción, amelyben 8 processzormag dolgozott: az akkori tesztben 50.000-60.000 részecske mozgását modellezték le. A konfiguráció GPU nélkül futtatta le a tesztet, a teljesítmény 15-20 képkocka/másodperc volt. A teszt után az egyik intel mérnök tett egy meggondolatlan kijelentést, szerinte a processzorok hamarosan olyan erősek lesznek, hogy szükségtelenné válik majd a GPU-k használata. Az Intel nem sokkal az eset után egy közleményben határolódott el a munkatárs kijelentéseitől, mondván: a nyilatkozat nem tükrözi a vállalat véleményét. Az Intel mérnökének állítása nagy vihart kavart az Nvidiánál is, ennek eredményeképpen a gyártó elhatározta, hogy megmutatja, mire is képes a PhysX technológia egy GPU segítségével.

Az Nvidia is elkészített egy techdemót, ám ebben már a vállalat állítása szerint 65.000 darab szimulált részecske volt jelen. A teszt egy GeForce 9800-as kártya alkalmazásával 300 képkocka/másodperces sebességgel futott. Az Nvidia soron következő újdonságai, azaz a G100-as modellek (GT100/200) kétszerannyi shader egységet tartalmaznak majd, így akár 600 FPS-es sebességgel is képesek lesznek futtatni a demót, ami azt jelenti, hogy a 2,53 GHz-en futó Intel Nehalem processzor 20x-os, illetve 40x-es lemaradásban lesz a 2006/2007/2008-as felsőkategóriás Nvidia GPU-kkal szemben - állítják a források. Azt a tényt sem szabad azért elfelejteni, hogy az Intel Nehalem képes a fizikai számítások elvégzésére is.

Egy másik érdekes tesztet is elvégeztek a bemutatón: egy négymagos Intel Core 2 Extreme processzoron is lefuttatták a demót. A rendszer 12 képkocka/másodperces sebességgel tudta modellezni a részecskék mozgását, de ugyanez a demó egy GeForce 8800 GTS kártyán már 200 képkocka/másodperces sebességgel futott. Az Ageia saját kártyájának teljesítményével ugyan nem hasonlították össze az Nvidia megoldásának teljesítményét, ám az emlékek szerint ez a demó az Ageia termékén 150-180 képkocka/másodperces sebességgel futott.

A PhysX motorba quantum mechanikai támogatás nem került, ugyanis a vállalat az eljárást "physix for fun (fizika a szórakozáshoz)" céllal készítette el főként otthoni, átlagfelhasználók és játékosok számára.


További információk:

Nvidia CUDA
Nvidia PhysX Videó

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. J.o.k.e.r
2008.04.14. 20:20
Eddig valóban (ahogy nekem is rémlik) csak SLI támogatással lehetett igénybe venni, de a nyilatkozatok alapján az Nvidia integrálni akarja a PhysX egységet a GPU-ba, szóval elvben egy kártyával is lehet majd PhysX támogatást használni.

Egyelőre csak pletykákat lehet hallani a tervekről....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. r700
2008.04.14. 21:51
Ez az atis meg a fönti videó nem 1 témakör, illetve mintha nem 300fps el menne a dx10.1es.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. r700
2008.04.14. 22:04
Okok ha találsz még vmi érdekeset nyugodtan szúrd be ide sztem, úgysincs túly nagy élet elférnek az írások kényelmesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. r700
2008.04.14. 22:09
Ageia physix kártya tech demoi:
http://www.ageia.com/physx/tech_demos.html
Engem ez az nvidiás jobban meggyőzött meg ez legalább nem csak 1 fizikai gyorsító hanem grafikus kártya is. 2in1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Svindler
2008.04.15. 00:09
(r700 @ 2008 Apr 14, 20:51) [snapback]22976[/snapback]
Ez az atis meg a fönti videó nem 1 témakör, illetve mintha nem 300fps el menne a dx10.1es.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. r700
2008.04.15. 08:08
Az mindenesetre jelzés értékű, hogy az intel:
egy Nehalem konfiguráción, amelyben 8 processzormag dolgozott: az akkori tesztben 50.000-60.000 részecske mozgását modellezték le.
15-20 képkocka/másodperc volt.
Ez a demó az Ageia termékén 150-180 képkocka/másodperces sebességgel futott.
Ugyanez a demó egy GeForce 8800 GTS kártyán már 200 képkocka/másodperces sebességgel futott.
Nagyon durva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!