iPon Hírek

NVIDIA: nem a DX11, hanem a GPU ereje a lényeg

Dátum | 2009. 09. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia annak idején, amikor a vállalat elsőként dobott piacra DirectX 10.0-s támogatással ellátott videokártyákat, egyenesen úgy fogalmazott, hogy a termékekre a felhasználóknak szükségük van annak érdekében, hogy az új API segítségével tökéletesen élvezhessék a Windows Vista által kínált felhasználói élményt. Most, hogy közeleg a DirectX 11 kora, és az Nvidia az újdonságok piacra dobásának tekintetében csúnyán le van maradva az AMD-vel szemben, megváltozott a cég korábbi álláspontja.

Mike Hara, a cég befektetői kapcsolatokért felelős részlegének alelnöke a Deutsche Bank Securities Technology Conference alkalmával meglehetősen érdekes kijelentéseket tett, amelyek az Nvidia hozzáállását próbálják szemléltetni a DirectX legfrissebb változatával, a 11-es kiadással kapcsolatban. Az Nvidia jelenlegi álláspontja szerint a DirectX 11-es technológia önmagában nem fogja átrendezni a GPU-k forgalmát, ugyanis a friss eljárás nem játszik majd jelentős szerepet videokártya cserekor, azaz csak egy indok lehet a sok közül, ami cserére serkentheti a felhasználókat.


Az elmúlt hónapok folyamán egyre nagyobb szerepet kaptak a GPU-k a piacon, ugyanis már nem csak játékok esetében, hanem videó kódoló és képszerkesztő programoknál is használhatjuk őket (többek között). A GPGPU típusú szoftverek a GPU nyers erejét használják ki, ami jelentősen meggyorsítja egy-egy feladat elvégzését ahhoz képest, mint ha az adott feladatot csak és kizárólag a CPU felhasználásával próbálnánk véghezvinni. Az Nvidia szerint a GPU már inkább társprocesszorként lesz jelen a közeljövőben az egyes rendszerekben, ezáltal a felhasználói élmény javul, a noteszgépek akkumulátor élettartama szintén pozitív irányba változhat, mivel hatékonyabban optimalizált gépek készülhetnek.

Mike HaraAz Nvidia szerint ezentúl nem csak a nyers erő lesz a grafikus processzorok esetében a legfontosabb szempont vásárlás alkalmával, hanem az is, hogy ehhez a számítási teljesítményhez társulnak-e olyan szoftverek, amelyek segítségével nem csak a vizuális effektek és játékok szegmensében, hanem általános számítási feladatoknál is a GPU nyers erejére támaszkodhatnak majd a felhasználók. A vélemények szerint ez lesz a meghatározó szempont, és nem az új API (jelen esetben DX11) által  a vizuális megjelenítés terén kínált előnyök.

Mike Hara ezt a gondolatmenet-váltást az AMD pár évvel ezelőtti stratégiaváltásához hasonlítja, akkor ugyanis az AMD kijelentette, hogy ezentúl nem az órajel lesz a legfontosabb szempont a processzorpiacon, hanem az, hogy wattonként mekkora számítási teljesítmény nyújt az adott egység, azaz mennyire hatékony energiafelhasználás mellett üzemel. Az Nvidia szerint a cég most hasonló mérföldkőhöz érkezett a GPU piacon, azaz a jövőben az FPS értékek és hatalmas felbontások mellett fontosabb szerephez jutnak a termékekhez nyújtott szolgáltatások és technológiák. A cég szerint az, hogy 120 FPS helyett 125 FPS-es sebességgel fut egy játék, az nem befolyásolja a felhasználói élményt, ám az olyan dolgok, mint például a PhysX technológia és a Stereo 3D Vision technológia, már komoly szerepet játszanak majd a játékélmény alakulásában, ugyanis játszhatóbbá és élvezhetőbbé teszik majd a játékokat és ez legalább annyira fontos, mint a magas felbontás és a magas FPS értékek. Az Nvidia a következő generációs videokártyáival próbálja majd bebizonyítani, hogy a GPU esetében a GPGPU számítási teljesítmény nagyobb szereppel bír, mint a vizuális megjelenítés újításai.

Érdekes, hogy ez a kijelentés pont akkor érkezett, amikor az AMD már a DirectX 11-es, DirectCompute és OpenCL támogatásokkal ellátott Evergreen termékeinek piacra dobására készül (szeptember 22-én lesz elvileg a hivatalos start, és októbertől kaphatóak majd a Radeon HD 5850-es és 5870-es modellek). Az Nvidia ezzel szemben konkrét terveket sem mutatott be, amelyek arról adnának képet, hogy pontosan mire készül a vállalat és mikor jelennek meg végre az első DirectX 11-es termékeik.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

48. Svindler
2009.09.18. 16:46
VISSZA A HIRHEZ

Attól függetlenül, hogy szerintem is a GPGPU alkalmazások egyre fontosabbak lesznek a jövőben, pár dolog nagyon sántít ezzel.
Először is a 3D és a PhysX nem éppen túl elterjedt, ráadásul mindkettőre van alternatíva, aztán pedig az egységesített shader architektúra megjelenése óta ahogy nő a 3D-s teljesítmény úgy nő a GPGPU-s is.
Szóval bevallom kicsit olyan érzésem van, hogy a történelem ismétli önmagát és megint azt láthatjuk, hogy az nVidia szerint ami még neki nincs az érdektelen, de amikor már neki is lesz, akkor az a világ megváltása.

Ezt elfogultság nélkül mondom, rájár a rúd az nV-re úgy is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. systexas
2009.09.18. 16:50
szerintem meg ezeket a dolgokat amugy is bevezették volna, csak most megvan az indokuk arra, hogy miért lesznek lassabbak a kártyáik az ati-knál
ezért monta ezt a maszlagot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. straw
2009.09.18. 17:12
"z AMD kijelentette, hogy ezentúl nem az órajel lesz a legfontosabb szempont a processzorpiacon, hanem az, hogy wattonként mekkora számítási teljesítmény nyújt az adott egység, azaz mennyire hatékony energiafelhasználás mellett üzemel."

Sokak számára ennél fontosabb szempont az ár/érték arány amiben az ati minden szegmensben veri az Nvidiát.
Szerintem az az igazság hogy nagyon betak az Ati új kártyáitól, valószínüleg jogosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Insignia
2009.09.18. 17:14
sztem hulla fölös igyekezniük mert az AMD háza táján is körbe kéne nézni egykétszer kiadnak win7-re egy olyan drivert ami rengeteg usernél nemis működik... az aero megy de egyetlen dx-et használó alkalmazást nem lehet megnyitni mert azonnal kifagy... így nyugodtan jöhetnek a hiper szuper vgaikkal amiket használni sem lehet...
konfiguráció amin előjött ez az eset Aspire 8935 mobility radeon 4670-el szerelve... azért ha azt nézem a másik notim ami egy Aspire 6935G és nvidia 9600M GT-vel van szerelve akadály nélkül megy a win7 a gépen... tudom hogy nem esett só a cikkben a support ldalról de szerintem ez is egy elég fontos tény a két gyártó között. a cikkel meg teljesen egyet értek hogy 120 v 125 fps hol számít nvidiahoz ott a cuda , stereo 3d, physx...
a másik meg hogy ránézésre az nvidia kb semmit sem bukott azzal hogy kihagyták a dx10.1-et pedig már akkor egyesek temették hogy nvidia így me úgy meg amúgy meg hogy nélkülözhetetlen lesz a dx10.1....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. empeharom
2009.09.18. 17:25
Amig a játékosok 90%-a még mindig XP-re van kényszerítve, meg nincs pénze olyan gpu-ra amin be lehet kapcsolni a DX10-es effekteket annélkül, hogy képregénnyé válna a játék addig mehet a mellébeszélés.

Utána "Szebb képe van az ATI/AMD-knek" lesz. És lassan a physx-el is kitörölhetik a seggüket, mert olyan erősek lesznek a procik, AMD gpu-k, hogy azoknak se fog megkottyanni, attól függetlenül hogy nincs rányomva a dobozukra.

drivergondok nvidiánál is vannak, most váltottam 3850-ről 9800gtx+ -ra, de ha nem inditod kétszer újra a gépet az nvidia is kékhalálosra frissítette a gépet.

driver eltávolít, újraindít, új driver felrak, újraindít
régen egyszerűbben is ment, ma mindkét oldalon ez a biztos

win7 driveroktól nem tudom mit vársz Insignia amikor még ki se jött hivatalosan, de arra is az amd csinált először vga drivert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. vader
2009.09.18. 17:39
1 Éve van dx 10-es karim és még sose láttam dx 10-zel... Ez egy olyan tény ami szerintem jellemzi azt hogy egy ~átlag embernek mennyire van szüksége a dx 11-re...

Továbbá! még mindig dx 9-ben járunk az XP/Vista miatt. (Legalábbis az értelmesebb 80% nem rakta fel a vistát.)

Szerintem a Win 7 se máról holnapra váltja meg a világot... Ha majd 1 év mulva se lesz az nv-nek dx11-es karija akkor lesznek gondok... addig nem para!

Az meg most egyértelmű hogy olyan ba van az NV hogy nem mondhatja hogy a GT300-at és visszahuztuk a tervező asztalra. Szóval ezt meg kellett magyarázni... Most erra a kamura esett a választás... De ez nem játék... ez üzletpolitika. (mondjuk kicsit télleg nagyon hülye ötlet volt ilyet mondani na mind1... (kicsit köpönyegforgatás... de csak egy kicsit))

Egy pártatlan szemlélő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. dragonplat...
2009.09.18. 17:42
"próbálja majd bebizonyítani, hogy a GPU esetében a GPGPU számítási teljesítmény nagyobb szereppel bír, mint a vizuális megjelenítés újításai."

Tessék most se újítanak vagy csak keveset. Nyers erő szöveg meg a többi rizsa ott van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. thspo
2009.09.18. 17:42
vistan/win 7-en 100% hogy nem kell nv kártyánál driver frissítés után újra indítani a gépet, ezt tapasztalatból mondom, XP-nél nem tudom. Az meg már a user error kérdés köre h ha eltávolítunk egy kártyát a rendszerből akkor előtte leszedjük a drivert, mert ha belerakunk egy másikat más gyártótól az nem biztos h működőképes megoldáshoz vezet...
Emelett hozzá tenném h én jelenleg is egy 191.00- elnevezésű nv beta drivert használok és az ég világon semmi probléma nincs vele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. horvathimr...
2009.09.18. 17:52
"Legalábbis az értelmesebb 80% nem rakta fel a vistát."

erről megint nyithatunk egy vitasort. akkor én most bolond vagyok?? a vista igenis jó operációs rendszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Peterku
2009.09.18. 17:58
Erre mondják, hogy savanyú a szőlő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. atee92
2009.09.18. 18:00
DX11? Könyörgöm, még mindig a DX9 van túlnyomó többségben, és a DX10 pedig egyáltalán nincs is elterjedve, sőt, nem is nagyon használják az új játékok sem. Jah, és DX9-cel is olyan grafikai minőséget érhetünk el, hogy az már csuda!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Insignia
2009.09.18. 18:15
vader azért ne follyunk bele xp/vista harcba hogy melyik a jobb és ne ez alapján mérjük azt hogy ki az értelmesebb. nekem semmi gondom nincs a vistával számomra stabilabb mint az xp, engem az húzott fel hogy az 1 hetes notira rátoltam a win7-et amihez telepítés után egy 20 perces bájcsevegést kellett folytatnom a microsofttal hogy aktiválni tudjam a win7em és utána vakarhattam le a vga driver miatt mert nincs normális támogatás alá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. ThePoweR
2009.09.18. 18:16
Egy kis rizsa azért mert le vannak maradva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Phantomstr...
2009.09.18. 18:20
Tehát az NV mostantól nem 3D gyorsítókat kínal hanem CUDA kártyát pusztán irodai felhasználásra... Egyébként AMD oldalon is megvannak ezek a szolgáltatások, csak CUDA meg PhysX helyett OpenCL meg Havok van, ami ráadásul nyílt, és az Intel is mellette áll. Eddig is volt az NV-nek de ezek szerint a neheze még hátra van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. polarx
2009.09.18. 18:54
nem tudom itt egy két okos ember használt már egyáltalán win7-et nv kártyával vagy csak okoskodik? én január óta használom a win7-et beta rc1 most RTM-et és végig volt a 8800GT-m hez driver.. eleinte vista mostanába meg win7 az ég világon semmi bajom nem volt vele.. mindig pöpec volt minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Coyote87
2009.09.18. 19:50
Akárki ir vagy hinti a rizsát az nvidia mindig is jobb volt a driverek terén meg az is marad. A szomoru amugy az hogy a játékok 95% még mindig dx9en fut ha vista ha win 7 van a gépeden.Mivel dx9be a legkönnyebb a mai napig szerkeszteni.Igy a játékok ott is futnak a legjobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Szerzetes
2009.09.18. 19:57
Ez a cikk nekem kicsit úgy tűnik, mint ha tippeket akarnának adni az elvakult NVidia fanoknak, hogy mivel érveljenek az ATI-sekkel szemben, ha már azzal nem tudnak, hogy a játék nem olyan szép a gépükön és majd jönnek a "hát én már nem is játszok igazán, csak videót kódolok és abban az NVidai sokkal jobb" beszólások...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Racer01
2009.09.18. 20:20
(mihaly.hermann @ 2009 Sep 18, 17:07) A Vista nem minden embernél megy! Mint a Win ME! Valakinél m?ködött, valakinél nem, nagyon elszúrták... Vista is hasonló, van néhány gép, amin tökéletesen m?ködik és a felhasználók is elégedettek...
A DX10 pedig az NV miatt nem terjed el, mert nem er?ltette... a 10.1-et pedig nem is említem...
És ha jól tudom, a ME után jött sok ember számára a "megváltás" vagyis az xp. Remélem így lesz most is a 7-tl. Ja, amúgy nekem se volt semmi gondom a vista-val :rolleyes:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. arkman
2009.09.18. 20:40
"Mivel dx9be a legkönnyebb a mai napig szerkeszteni.Igy a játékok ott is futnak a legjobban."
Nézz utána ennek és akkor írj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Konkii
2009.09.18. 21:35
Szerzetes :lol:

polarx: Persze, személyes tapasztalat alapján mondhat akárki akármit, de ez nem azt jelenti, hogy minden felhasználónál működik (legtöbbször a felhasználó hibájából eredendően származnak a driveres problémák)
De akár mondhatnám is, hogy június óta használok az AMD-s kártyámhoz windows 7 RC-t és még soha semmi baj nem volt vele, egyszer állt le, amikor véletlen taskmgr-rel lelőttem. Tehát azok akiknek nem működik a Win7-es ATI driver, bizonyára okoskodnak. Nem értem a logikádat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. paga
2009.09.18. 22:31
itt megy a duma rendesen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. rini
2009.09.18. 23:18
Szerintem ha kártyát cserélsz az első, hogy leszedjed a régi kártya meghajtó programját. Sőt ha más gyártó kártyáját teszed be PL: AMD helyett Nv. kártya kerül bele akkor érdemes még az Op. rendszert is lecserélni. Egyszerűen a tisztító programok nem képesek teljesen leszedni a régi meghajtó programot. Az én meglátásom szerint az Nv. egy picivel jobb meghajtókat ír.
Azt azért nem hinném, hogy az Nv. miatt nem terjedt el a dx10. Inkább a játék konzolok a ludasak ebben a dologban, mert mind a mai napig csak dx9-es támogatással bírnak és a legtöbb játék csak konzolos átírat.
Valamilyen szinten igaza van a fickónak, hogy nem a dx11 fogja eladni ezeket a kártyákat az első időkben, hiszen programok nemigen vannak hozzájuk. Ráadásul a kezdetekben nagyon drágák is lesznek. Nagyon sokan arra pályáznak, hogy az előző széria csúcs kártyájának lejjebb menjen az áruk, mert ezek még egy évig biztos jók lesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. adam0205
2009.09.18. 23:22
szánalmas ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. arkman
2009.09.19. 00:12
Azoknak akik azt mondják nem kell DX11 majd később: Ha nincs DX11 es kártya, akkor nincs mire fejleszteni ergo nem is lesz program rá. Ha viszont támogatják már korábban, akkor már csak a fejlesztőkön múlik, hogy kihasználják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Meteorhead
2009.09.19. 01:57
Egy pár dolgot a sok hozzászólásban helyretennék: NVIDIA oldalon CUDA és PyhsX. ATi oldalon StreamSDK és Havok. Az openCL teljesen külön lap, az egy közös fejlesztés, nagyon dícséretes, én magam is nagy erőbedobással tanulom, szerintem ez lesz a jövő. Tegyük azért hozzá, hogy ATi-nál (vagy AMD, hívjuk ahogy akarjuk) azért le vannak maradva egy kicsit, NVIDIA-nak már rég van GPU-ra fordító compilere openCL-hez, az AMD még mindig csak CPU-ra tud fordítani (legjobb tudomásom szerint), ami azért nem szép dolog...

Teljesen egyet tudok érteni azzal, amit ez az NVIDIA illetékes mond, hogy nagyobb szerepet fognak kapni a szolgáltatások és a kari nyers ereje nagyobb súllyal esik majd a latba, mint a DX11 ténye maga (bár azt is lehet általános célú számításra használni, úgyhogy ez is kis ferdítés a részükről, de annyi baj legyen.) Viszont én csak egy nagyot kacagok amikor ezt olvasom, mert pont a szolgáltatásokhoz való hozzáállása az NVIDIA-nak az, amitől rosszul vagyok. Mint pl. hogy két NV kari elfér egy gépben nem SLI, az egyik PhysX számításra dedikált, a másik megjelenít. Ha az ember kicseréli ATi-ra a megjelenítő kártyát, akkor nem hajlandó a PhysX tovább működni. (És vannak hasonló húzásai NVIDIA-nak) Nem titkoltan ATi párti vagyok, és pontosan az ilyen (szerintem) gusztustalan húzások miatt. ATi meg jó lenne ha felkötné végre a gatyát és megírná a rendes openCL fordítóját. Azért ők is el tudnak kényelmesedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. zseko
2009.09.19. 05:02
most savanyú a szőlő az Nv-nek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. atti2010
2009.09.19. 09:54
Menyi hülyeséget tudtok összekaparni, most hogy az AMD hozta ki elsőre már nem is olyan lényeges, várható volt, amúgy a DX 10,1 sem volt jó egész ameddig nekik is kellett, most hogy ők is csinálják hirtelen nagyon jó lett, szánalom amit Nvidia csinál idén , segget csinált többszörösen a szájából és az átnevezgetésekről ne is beszéljünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. arkman
2009.09.19. 10:37
"ATi meg jó lenne ha felkötné végre a gatyát és megírná a rendes openCL fordítóját. Azért ők is el tudnak kényelmesedni."

Nemtudom, hogy ezt honnan szedted, de már több mint fél éve működik az OpenCL ATI-kon (GPU-val, ATI-streammel), azon mutatták be a hardveresen gyorsított havokot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Pinkysx
2009.09.19. 10:46
Egy kis 5850 teszt: http://i26.tinypic.com/sqt3yp.png
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. predy
2009.09.19. 11:40
Szerzetesnek üzenem: that made my day!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. rabib
2009.09.19. 14:56
Pinkysx: Ez jó kis teszt. Ez egy kicsit hihetőbb mint ami tesztet legutóbb láttam a GTX295 és az 5870-nel. Az szerintem kamu volt, hogy az 5870 majd 7-8x gyorsabb volt a GTX295-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. sirpalee
2009.09.19. 15:26
Arkman : Tévedsz, nincsen openCL-es gyorsítás még a stream sdk-ban. Nézz utána mielőtt ilyeneket állítasz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. dragonplat...
2009.09.19. 17:08
(rabib @ 2009 Sep 19, 13:56) Pinkysx: Ez jó kis teszt. Ez egy kicsit hihet?bb mint ami tesztet legutóbb láttam a GTX295 és az 5870-nel. Az szerintem kamu volt, hogy az 5870 majd 7-8x gyorsabb volt a GTX295-nél.

Ha jobban megnézted a grafikonok allját az volt ott hogy 100% ugyebár. (levágták az allját hogy a grafikon látványosabb legyen.)
Ha leolvasod rendesen a számokat meglátod hogy egyb?l nem 7x 8x olyan gyors. Csak kicsit körül kell nézni.
Szerintem is volt benne becsapás. Pinkysx tesztje kicsivel hihet?bb már.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. norman81
2009.09.19. 18:14
Persze.......minek is dx11,hisz nincs is működő vga amit kihozhatnának jelen pillanatban,mire lesz addigra dx12 ben fogják tolni az ipart....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. sanyix
2009.09.19. 20:34
pff persze minek minek hatékonyság, a nyers elő a lényeg!
Járjunk Urallal (100 liter 100-on), minek gazdaságosabb?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. arkman
2009.09.19. 21:23
#sirpalee: Havok show OpenCL based Havok Cloth on ATI GPUs
AMD and Havok demo OpenCL accelerated physics
Oké nem az egész havok megy GPU-n, csak a Cloth és Destruction.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Pinkysx
2009.09.19. 21:40
Van 5870 vs gtx 295 teszt is ha vkit érdekel :lol: Nem a grafikonos, hanem Fps értékkekkel kb 10 játékkal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Memoryan
2009.09.19. 21:44
naa ne kímélj miket, mutasd
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. sirpalee
2009.09.19. 21:45
Arkman : ismetelten mondom nezz utana es maradj a temanal, igy csak magad egeted. A letoltheto steam sdk beta 2 csak cpun futtathato opencl-t tartalmaz. Nincs a nagykozonseg szamara elerheto gpu-s opencl sdk az amdtol. Amit demoztak az nem public.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Pinkysx
2009.09.19. 21:52
Akkor hát, 5850 vs gtx285: http://i26.tinypic.com/sqt3yp.png

és 5870 vs gtx295: http://i31.tinypic.com/oho6qa.png

Jó csemegézést
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Konkii
2009.09.19. 21:58
Furcsa, hogy Battleforge-nál mindkét NVidia kari behalt.
Azért az 5870 néhol rendesen betesz a 295-nek, elég komoly kártya lesz ez a 5870.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Pinkysx
2009.09.19. 22:18
Vki nem talált nvidia gt300-ról vmiket?? Érdekelne már a teljesítményük
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. petXYZW
2009.09.19. 22:33
(sirpalee @ 2009 Sep 19, 14:26) Arkman : Tévedsz, nincsen openCL-es gyorsítás még a stream sdk-ban. Nézz utána miel?tt ilyeneket állítasz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Pinkysx
2009.09.19. 22:38
Radeon 5870 jó minőségű képek : http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...p;postcount=768 :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. arkman
2009.09.19. 23:27
sirpalee: Hol mondtam én olyant, hogy publikusan elérhető? "több mint fél éve működik" != Mindenki számára elérhető. Énis tudom hogy novemberben lesz véglegesítve a 2.0 SDK, de ez nem változtat azon, hogy már fél éve is működött az OpenCL-es GPU gyorsított havok, és azóta is fejlesztik. Nézd már meg mire reagáltam légyszives...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. adam0205
2009.09.20. 11:51
Konkii: Mi a furcsa benne? A Battleforge DX10.1-es játék szóval látszik, hogy van is értelme, akármit pofázott az nVidia.

A hírrel kapcsolatban, meg vicces, hogy az AMD-vel pélázik amikor már AMD = ATI szóval a konkurenst említi példának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pggabesz
2009.09.20. 21:24
Tessék srácok itt van egy cikk a az AMD 5xxx -ös kártyáiról videókkal tesztel specifikációval képekkel!!!!!!!!!!!!Radeon 5xxx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2009.09.22. 09:36
Itt sincs semmi új, az eddigieket írják ők is, meg Eyefinity bemutatót linkelték, szóval ez még mindig nem valós teszt, arra még várni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!