iPon Hírek

Nvidia: nincs semmi baj a GF100 körül

Dátum | 2010. 04. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A piaci elemzők és egyes szakemberek már régóta állítják, hogy az Nvidia GF100-as kódnévre keresztelt grafikus processzora komplex felépítése miatt csak nehezen gyártható nagyobb mennyiségben, ugyanis a kihozatali arány elég csapnivalóan alakul. Az Nvidia ezzel szemben legfrissebb nyilatkozatában azt állítja, hogy a GF100-as GPU körül nincs semmi probléma, és nemsokára 512 CUDA maggal ellátott változatot is piacra dobhatnának, de ennek valószínűleg még nem jött el az ideje.

Az Nvidia először 2009 szeptemberében engedett betekintést a GF100-as chip felépítésébe, akkoriban a gyártó örömmel hangoztatta, hogy a GPU belsejében 512 CUDA mag teljesít szolgálatot. Később a gyártó azért tiltott le egy SM tömböt, azaz 32 CUDA magot a piacra kerülő GeForce GTX 480-as modell esetében, hogy a rendkívül rossz kihozatali arányokat ezzel a módszerrel valamelyest javítani tudja. Úgy tűnik, hogy kisebb-nagyobb gondok még mindig vannak a termeléssel, ugyanis a GeForce GTX 470-es és GeForce GTX 480-as videokártyák már április 12-e óta forgalomban vannak, de mégis rendkívül nehéz beszerezni őket, ahol pedig vannak raktáron, ott a gyártó által megállapított ajánlott végfelhasználói árnál drágábban lehet őket megvásárolni, mert minden gyártó az ajánlott ár fölé lőtte be termékeinek árát a hiány miatt.


Így vagy úgy, az Nvidia magabiztosan állítja, hogy nincs gond a chipek körül és a közeljövőben akár 512 CUDA maggal ellátott videokártya piacra dobására is lesz lehetőség, de ennél többet egyelőre nem mondtak a témával kapcsolatban. Igazából ez egy kicsit olyan bejelentés amit mindenki tudott (de legalábbis sejthető volt), hogy amint a kihozatali arány engedi, lesznek teljes értékű GF100-asok (talán még a GTX485 névre való tippünk is bejön).

A GF100-as chip egyébként nem csak a GeForce GTX 470-es és 480-as videokártyákon, hanem a GPGPU szegmensbe szánt Tesla C2000-es kártyákon is jelen van, de még ott is letiltott SM-ekkel. A GPU 3,1 milliárd tranzisztorból épül fel és a TSMC 40 nm-es gyártástechnológiájával készül, amit már rengeteg kritika ért az elmúlt időszakban. Az egyes elemzők jelenleg is úgy tudják, hogy a GF100-as GPU kihozatali aránya 20, illetve 30% között helyezkedik el, azaz rendkívül alacsony (és nem tudjuk, hogy ez letiltott részekkel együtt ennyi e, de elég valószínű, hogy igen).

Az Nvidia GeForce részlegének igazgatója, Drew Henry erre csak annyit mondott, hogy a 20% alatti kihozatali aránnyal kapcsolatos pletykák egyszerűen nem igazak, jelenleg ennél sokkal jobb teljesítmény mellett készülnek a chipek. Nos, a 30 is lehet sokkal több, az idő majd választ ad mindenre.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. Anonymus23
2010.04.28. 17:52
Egy újabb semmitmondó hír, ami jelenleg csak arra jó, hogy "én megmondtam" és az "nVidia a király" hozzászólások számát gyarapítsa.

Get ready!
Fight!

Egyébként én megmondtam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Kange
2010.04.28. 17:53
Így van, a 30% pontosan másfélszer(sokkal!!!) jobb, mint a 20%...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. axe
2010.04.28. 18:06
nVidia vs. ATi na hajrá melyik jobb?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Cukrosbacs...
2010.04.28. 18:17
Tényleg nagyot kell alakítania az nVidea-nak ahhoz hogy behozza Atiékat és a 20-30% az tényleg kevés és ha így marad akkor roppant nagy lesz az áruk ami szerintem normális körülmények közt is drága volna tekintve hogy nVidea-ról van szó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. irdatlanno... Cukro...
2010.04.28. 18:35
hát majd kiderül de a köv szériájuk 600wot fog enni és alap nitrogén hütéssel adják majd..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. rabib
2010.04.28. 18:47
Hát 512 CUDA maggal ellátott GTX485 nem lenne rossz. Megismétlődne az, ami a GTX280->GTX285 estében. Jóval kisebb fogyasztás magasabb teljesítmény mellett a GTX285 javára. Én itt is ezt várom, a GTX475-tel együtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atti2010
2010.04.28. 20:09
rabibÁlmodozz csak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. nattila77
2010.04.28. 20:11
rabib,

remélem nem féllábon ugrálva várod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Terror
2010.04.28. 20:13
"nincs semmi baj a GF100 körül"

Még szép hogy ezt mondják, most vallják be hogy úgy [mod] az egész ahogy van?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. szucsinka
2010.04.28. 20:18
volt pár atim is de én inkább zöld párti vok amig a jobb játékok elején
van nvidia logó)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm
2010.04.28. 20:50
Vagy szélsebesen megoldják ,vagy kukázhatják az egészet mert hamarosan elég "POSTINOR" jellegü lessz!
Lehet a játéfejlesztőknek fizetett pénznek jobb helye lett volna a saját fejlesztési részlegnél
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rini
2010.04.28. 21:01
Amennyiben ez volt betervezve, illetve erre számítottak akkor tényleg rendben van. Tehát nyugodtan mondhatja és még igaza is van. Probléma akkor van ha nem számítanak rá.

Amúgy azt, hogy szar azt kétségbe vonom. Szar a hd 2900 volt anno. Ugyan úgy félévet késet, ráadásul mind a fogyasztása, mind a hűtése és a teljesítménye borzasztó volt. NV FX sorozat a másik trágyadomb, de még mindig nem akkora mint szerintem a hd 2900 volt. Ezeknek legalább a teljesítményük és a hűtésrendszerük rendben van, még ha melegek is. Jelenleg ezek a kártyák gyenge pontja a fogyasztás és ebből kifolyólag a hűtés, valamit a jelenlegi ár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Cooley
2010.04.28. 21:25
Ha nem lenne semmi baj, már legalább 4 hónapja jelen lenne a piacon Még azt sem mondhatják, hogy inkább vártak vele egy kicsit, hogy jobb legyen a kártya, mert most is csak kényszerből adták ki őket, hogy nehogy még véletlenül is áttérjenek atira az nV fanatikusok(szerintem), mert ez a fogyasztás meg ekkora hő 1 viszonylag profi hűtés mellett, no meg az ár(akárki miatt is)... Pedig pont arra vártam, hogy jön az nVidia, akkor lemegy az atik ára, és szépen bevásárolok, de még erre se jók ezek a kártyák... csalódott vagyok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. _DiEGO_
2010.04.28. 22:11
Sőt , akkor még fokozzák ezt kereskedők magasabb áron tartással is. Mire jó ? vagy azt gondolják/ták , hogy mindenre ugranak userek ? Csak megnézik mit vesznek meg és nem mindenáron... gyűjtők tuti beszereznek egyet , gazdagrét úgyszint , mert max kidobja ha nem teccik ... vesz mást , mert megteheti - fanatikusok meg most mitévők legyenek ? kicsit szívják fogukat látván mit is kaphatnak - türelmetlenje gondolkodás nélkül megveszi . Okosabbja vár még ... ÁFA csökkenés , Ft is erősödni fog tuti
estleg egy frissitett rev kijön hamarosan és oldódnak kellemetlenségek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Cooley
2010.04.28. 22:31
Jaja, az ár a legnagyobb baj... nVidia mindig egy kicsit drágább, a gyártók elég magas haszonkulccsal dolgoznak, mire ideér Európába 1USD=1EUR(ha szabad így fogalmaznom), +az a rengeteg adó, ja és még az itthoni eladók is ráteszik a hasznukat a hozzá tartozó adóval = kb 170-180%-os áremelkedés, ha nem több, ami Amerikában "csak" ~100%. Ez a szomorú, bár ez nem csak az nVidia kártyákra igaz És hát az egyre gyengülő magyar forint... nagyon megkell fontolni, hogy mikor, mit vesz az ember.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. MartonRoby
2010.04.28. 23:27
Kedves rini azért ezt átgondolhattad volna jobban is!

A hd2900-at szarnak titulálod, holott ott kezdte meg az Ati azt az utat, ami feljuttatta a csúcsra. Az Nvidia Fx sorozata sokkal nagyobb bukás volt, hiszen az zsákutca volt.

A Fermi jó kártya, csak pár apróság van vele, ami komoly problémát jelent. Egyrészt drága a teljesítményéhez képest. Nagy a fogyasztása is, és meleg. A másik problémája, ami inkább az Nvidia problémája nem pedig a vásárlóké az a bonyolult felépítés, ami miatt nagyon rossz a kihozatali arány, így nagyon kevés hasznot termel. Egy agresszív árcsökkentéssel az Ati úgy alávághatna most az Nvidiának, hogy abból már nagyon nehezen kelne fel.

Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz itt 1-2 hónapon belül. Érdekes fejleményekre számítok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. NimKorko
2010.04.29. 10:29
Ha alá akarna vágni, már megtette volna, de az már monopolhelyzetet teremtene egy idő után. És a monopolhelyzet kialakítása nem lenne jó az Atisoknak se. Mivel akkor lehet, hogy most csökkentenének árat, de a következő szériánál már nem érdekelné őket, lehet még drágábban adnák ki ők is. Ráadásul a fejlesztéseknek is alávágnának a monopóliummal, mivel akkor olyan ütemet tervezhetnek amilyet akarnak.

Remélhetőleg belátja az AMD-Ati, hogy az nem lenne jó. Főleg azért, mert a monopolhelyzet kialakítását mindig kivizsgálják és akkor kapnának jókora büntetést és jókora felhajtást esetlegesen. Vagy legfeljebb lefizetnek pár embert, hogy mégsem kéne a bünti. Akkor viszont ha valahogy eltussolnák, szép kis jövő várna a GPU piacra.

Inkább ne legyen igazam, de szerintem várható lenne. Ismerve a mostani versengéseket mind AMD-Intel, Ati-nVidia részről. Illetve Intel-nVidia részről is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. rini
2010.04.29. 10:37
MartonRoby - Attól, hogy mivel kezdte meg az ATI ezt az utat és az ami akkoriban azt a kártyát jellemezte az két különböző dolog. Attól, hogy ő az alap még igenis szar kártya volt. Az FX-et dettó. A bonyolult felépítés nem probléma ha elvégzi a dolgát.

A kihozatali arány azért nem egyértelmű mert ha azt nézed, hogy mondjuk 20-30% a 480 kihozatali aránya, akkor a 470 aránya sokkal nagyobb, a maradék meg elmegy 460-nak. Ez nem úgy működik, hogy minden 100-ból 20-30 darab lesz alkalmas kártyának. Az a 20-30 darab 480-as kártyának lesz alkalmas. A többiből készítenek 470 vagy 460-as kártyát. Például a HD 5830 ugyan ezt a célt tölti be a Radeonoknál.

Persze mindenki ezzel jön, hogy majd alávágnak az áraknak és a másiknak vége. Nem így működik ez a dolog. Azért már az AMD-nél is szeretnének keresni jó sok pénzt. Az előző szériánál is ez történt, hogy leverték az árakat. A végelszámolásnál meg az is kiderült, hogy szinte alig kerestek rajta mert olyan olcsón adták a kártyákat, hogy még nekik is alig érte meg a gyártás. Pedig sokkal többet adtak el belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Multitask
2010.04.29. 10:58
Az előző szériánál szerintem az AMD piacot akart szerezni magának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. rini
2010.04.29. 12:02
Ez valóban így van, viszont így a nyereség is lecsökkent. A befektetőket pedig nem lehet mindig azzal csendre inteni, hogy majd lesz nyereség "valamikor". Ez is az egyik ok, hogy most miért annyi a kártyáik ára amennyi. Az AMD nagyon jól áll Európában és az USA-ban de ahhoz, hogy igazán erős legyen az ázsiai piacokat kell megszerezni. Ott pedig jelenleg nagyon gyenge az elterjedése az nV-hez képest. Az nV főleg ott termeli a nyereséget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. rabib
2010.04.29. 12:53
atti2010: Miért? A Fermit úgyis fogják tovább fejleszteni, meg jön nemsokára a GTX460, GTS450, stb. Akkor viszont már mindenki meg fogja tudni találni a neki legmegfelelőbb kártyát.

Az meg egy dolog, hogy az Nvidia a csúcskategóriában alul marad az Ati-val szemben, a középkategóriában még lehetnek jobbak majd a Fermik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ThePoweR
2010.04.29. 15:54
rabib: persze. Csak az a nemsoká meg fogják fejleszteni és jobb karik jönnek még odébb van. Max év vége de lehet átnyúlik 2011-re míg valami normálisan fogyasztó és hőt termelő karit előállítanak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Fzoltan
2010.05.01. 00:27
Az 470/480-as kártyákkal nincs semmi baj, csak iszonyat melegek, nagyon sokat fogyasztanak, árukhoz képest gyengék (maradt még jó tulajdonság egyáltalán???). A forint tényleg egyre gyengül... 2-3 hónapja 280 volt a középárfolyam, most van olyan, hogy 260... Nem kéne minden politikai okosságot elhinni. Áfa csökkentés??? Hiszem, ha látom. És szucsinkának van igaza: "volt pár atim is de én inkább zöld párti vok amig a jobb játékok elején van nvidia logó " És ez a szomorú...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!