iPon Hírek

Nvidia PhysX FleX: egymásra reagáló valósághű effektek

Dátum | 2014. 12. 17.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Az Nvidia tavaly egy sajtóeseményen mutatta be a PhysX FleX-et, ami nem más, mint egy részecske-alapú fizika szimulációs technológia. A PhysX FleX lényege, hogy a különböző, fizikára épülő effektek kölcsönhatásba léphetnek egymással, így meglehetősen valósághű színpadokat lehet létrehozni, amelyből egyebek mellett a játékfejlesztők is rengeteget profitálhatnak. A PhysX FleX a GPU-t használva modellezi le az egyes tárgyak közötti fizikai interakciók hatásait, legyen szó szilárd testekről, ruhákról, folyadékokról, vagy éppen füstről. Korábban már láthattunk egy bemutatót a technológia előnyeiről, most azonban egy újabb, látványosabb kisfilm is készült, amiből kiderül, milyen extrákkal gazdagodhatnak a különböző játékok a nem is oly távoli jövőben.
A PhysX FleX az Nvidia GameWorks programjának részét képezi, viszont egyelőre még csak béta állapotban érhető el. A PhysX FleX-et különálló könyvtárként alkalmazhatják az érdeklődő programozók készülő szoftvereikhez. A fizika-szimulációs motort egyébként a népszerű Unreal Engine 4-es kiadásába is beépítik, így rengeteg fejlesztő használhatja majd ki a benne rejlő lehetőségeket. Aki a technikai részletekbe is szeretné magát mélyebben beleásni, tekintse meg ezt a Siggraph dokumentumot, illetve a kiegészítő prezentációt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

21. lajcsi1975
2014.12.17. 10:35
Mindenképp ígéretes , hogy egy lépéssel közelebb kerüljünk az abszolút fotorealisztikus grafikához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. SzAdamAndy
2014.12.17. 10:36
Jól néz ki, a füst volt a kedvencem.

Valójában hány játék is fogja implementálni? EGY!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Terror
2014.12.17. 10:46
A füst jó, de a többi még mindig nagyon természetellenesnek hat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. myckie2
2014.12.17. 10:52
Azt a gabonapelyheset nem kellett volna bele tenni a videóba. Iszonyat durván unrealisztikus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Renhoek
2014.12.17. 11:26
Ez csak nVidián fut majd? Mert az elég cink... így megint csak amolyan kis kiegészítő effekt lesz, valódi játékmechanikába beleszóló fizika ebből biztos nem lesz.

Ahhoz univerzális megoldás kell, mint pl a Red Faction-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. LechooEdy
2014.12.17. 12:13
A vízszimuláció is már nem tudom hány éves, de tojnak belerakni a játékokba. Most ez a füsz is elképesztő, de a ratyi konzolok miatt tuti kell rájuk várni vagy 4 évet. Na jó, a Witcherben biztos lesz pár effect.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Galdech Lecho...
2014.12.17. 12:33
Komolyan mondom vártam ki lesz az első, aki elkezdi

A tejes rész érdekes, a füst tetszett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. beleutomaz...
2014.12.17. 12:41
Ezek szanalmas probalkozasok. Gondoljunk csak bele Crysis 1, a novenyzet reagalt a jatekosra, elhajlott ha melle ertel etc. Crysis2-3 semmi hasonlo.
A visszalepes botranyos a jatekipar minden teren igy ezek szep dolgok amik sosem/alig kerulnek be egy jatekba.
Fo problemak a physx-el:
- ha tenyleg akarod akkor kell egy kulon geforce kartya minimum 750 ti szinten a szamitasokhoz, tehat meg egy gtx 980 sem eleg jatek plusz physx-hez (physx limitalt mediumra, sosem lesz ilyen szep mint a demo)
- zart rendszer nem opensource igy mas vga-kon nem fut ezert inkabb nem hasznaljak (a mostani Ubi botranyok arrol szolnak hogy a konzol az amd de pc-re nvidiara optimizalnak es erezheto a minoseg igy)
- profit orientalt Nvidia - sajnos a physx sikeren az Nvidia nem segit sehogy de batran demozgat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tibaimp
2014.12.17. 13:04
Nem rossz, de többen is írták itt, hogy nem tejed el, van benne valami, ott van az amd féle tres-fx, nyílt és mégsem használják, nem is igazán értem miért...sajnos az ilyenek megmaradnak demo szinten.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. RealDreamQ
2014.12.17. 13:09
Ebben tényleg semmi különlegeset nem mutatnak ... max nekik ujra új , na meg kell valami hír is , hogy köszönik megvannak ...

Top 10 GPU Tech-demo:

http://youtu.be/0oXCy-OeLHs
[LINK]

Galdech

Én is vártam ki lesz az , akinek csak ennyire fussa mint neked . Köszi de ez egy ... le sem merem írni a jelzőt . Szánalmas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. hympyke
2014.12.17. 13:28
Nem nyűgözött le... de tény hogy a legnagyobb baj a mai világban nem a grafikával van a játékokkal kapcsolatban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. gabesz7630 beleu...
2014.12.17. 16:39
Pont hulyeseget irtal.
Psycho csak ugy csinalta a nyulcsapast a 2. palyan.
De lehet csak nem radeonon kene jatszani...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kiskoller
2014.12.17. 17:03
Kár, hogy hardverfüggő, így sok esélyt nem látok a terjedéshez. Nincs egy játék sem a fejemben, amely _tényleg_ használta volna a PhysiX-et.

Amúgy szépek. A gabonapelyhes szimuláció se volt rossz, amíg a kaja az edényben volt. Mivel a gabonapehely beszívja a tejet ezért amikor kiömlik nem csúszik úgy, mint az animációban. Tehát ez a nedvszívó tulajdonsága maradt ki, de maga az áramlás, tej mozgása, az nagyon jó volt.

Csak hát kérdés az, hogy ez mennyire volt realtime, és milyen vas kell hozzá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. TheEnginee...
2014.12.17. 17:45
Mondjuk ennek komolyabb hasznát is látom, sem mint játékokba pakolni, szóval valószínűnek tartom, hogy alapvetően nem ez volt a funkciója, pusztán ez még egy terület ahova benyomnák... Mondjuk a fenti gondolatot kiterjeszteném - így utólag - általánossá, gyártótól, és felhasználótól függetlenül is megállja a helyét úgy gondolom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tomchee
2014.12.17. 18:32
Különc vagyok.
Manapság már sok játék annyira realisztikus, hogy nem is élvezem. A játékok lényege (számomra legalább is) az, hogy kikapcsolódjak vele, azaz elvonja a figyelmemet a "valóságról". Nos az, hogy ennyire valósághű akar lenni már minden játék, nem igazán segít ebben.

Végül is napság, már nem is játékokról beszélünk. Jobban illene rájuk a techdemo megnevezés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Phantomstr... tomch...
2014.12.17. 23:14
A legtöbb játék mindig annyira valósághű akart lenni, amennyire csak bírt. Persze a kor technikai viszonyaihoz képest. Ha pedig zavar a realisztikus látvány, akkor egyszerűen rossz játékok közt keresed a neked valót.

A PC is tele van szándékosan nem realisztikus vizuális megvalósításra törekvő játékkal, nem csak indy vonalon, de talán szétnézhetnél a Nintendonál is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Bzsolt
2014.12.17. 23:24
Jelenleg ArcheAge-ezek, és ebben az mmo-ban elég jó a fizika, mégsincs köze a physx-hez. A víz teljesen jól hullámzik a tengeren, mossa a partot, ring rajta a csónak, a folyóknak van sodrása, bármit beleteszel, vagy úszol benne, elsodor, a füvet és a növényzetet a karaktered eltolja maga előtt, nem csak keresztülrohan rajta stb... Szal nagyon jó fizikája van physx nélkül is, (HD7970-nel).
A videó elég meggyőző, hogy így is lehet, de ezt már mások használják, és nem csak zöld kártyán, hanem piroson és kéken is megy.
Tegyék nyilttá a technológiát vagy elérhetőbbé, mert így nem sokan fogják használni, és csak azért többet fizetni egy zöld vga-ért, mert tudja ezt a rendszert, de semmi nem használja, pénzkidobás.
Mondjuk a Gsync-et is eröltetik, valszeg ez lesz a PhysX-el is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tomchee Phant...
2014.12.17. 23:43
Persze mindig meg találom én a nekem való dolgokat, inkább akkor, h pontosítsak, egyre nehezebb.
Trine szerű látványvilággal rendelkező játékért pl. meg tudok veszni
(Ahogy pl jobb.szerettem a Tourchlight 2-t is a Diablo III-nál pont hasonló okok miatt.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. diecode
2014.12.18. 14:12
Itt nem feltétlenül a játékiparra kell gondolni, hanem sokkal inkább a modellezésre, animációra, számítógépes folyadékdinamikára és szimulációra. Az Nvidia nem csak játékra szánt VGA-kat csinál, ott a Quadro, Tesla sorozata is. Például a videóban az autó aerodinamikája már egy egész jó irányvonal. Hatalmas lökés lenne ha realtime ilyen sebességgel meg tudnák oldani egy 1:1-es modelleken. Az olyan sportágak mint az F1 is használ CFD-t, nyilvánvalóan ezek mind fejlesztik az ilyen technológiákat.

Egy fejlesztésben miért mindenki a játékokat nézi? A játékokon kívül rengeteg más hasznosabb dolog is van, aminek az alapja az Informatika.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. csabi02 dieco...
2014.12.19. 06:57
Azért mert olvasnak is: "A PhysX FleX az Nvidia GameWorks programjának részét képezi"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pdx06
2014.12.19. 12:35
Nekem eddig sem tűnt fel az ilyesmi hiánya. Ha beesett egy láda a vízbe, lebegett rajta akármely játékban. Az hogy élethű fizikája volt vagy sem, már nem foglalkoztatott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!