iPon Hírek

Nvidia riválist kap az AMD Dragon platformja?

Dátum | 2009. 08. 22.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Nvidia az AMD Dragon platformjának kíván riválist állítani a közeljövőben úgy, hogy az Intel P55-ös lapkakészleteihez is elérhetővé teszi az SLI támogatást, valamint agresszív reklámkampányba kezd, hogy népszerűsítse többkártyás rendszereit. Az Nvidia a friss sajtóanyagok szerint az Intel P55-ös alaplapjainak és az Intel Core i3/i5/i7-es processzorainak felhasználásával hozná létre az új platformot, amelyben kettő vagy több GeForce videokártya teljesít szolgálatot.


A rendszerek esetében a Windows 7-es operációsrendszer alkalmazására helyezik a hangsúlyt. Az új platform pontos nevét egyelőre nem hozta nyilvánosságra a gyártó, a népszerűsítő dokumentumokban egyszerűen Power of 3 néven emlegetik a fentebb már felsorolt összetevőkből álló rendszereket. A gyártó a platform esetében az "Nvidia SLI Ready" és "Nvidia PhysX Ready" minősítéseket emlegeti, amelyek között az a különbség, hogy míg előbbiben csak és kizárólag a grafikai számításokat végzik a rendszerben található GPU-k, addig utóbbiban a Multi GPU rendszer egyik tagja a PhysX effektekkel kapcsolatos számítási feladatokat végzi el (amiben mondjuk hozzá kell tegyük semmi újdonság nincs, erre eddig is volt lehetőség, csak plusz egy potya matrica).


A P55-ös lapkakészletre épülő platform esetében három kategóriát állapít meg az Nvidia. Az első osztályban a kereskedelem fő áramába szánt megoldások vannak jelen, ezeknél a szóban forgó P55-ös alaplap egyik PCI Express slotja, amelyik teljes, x16-os sávszélességen üzemel, a videokártya számára biztosít helyet, míg a másik, amelyik általában csak x4-es sávszélességet kínál, a PhysX számításokért felelős dedikált kártyát fogadja. A teljesítmény kategóriában már kettő vagy több PCI Express x16-os slottal rendelkező alaplapok foglalnak helyet, amelyeknél a két videokártya x8-os sávszélességgel üzemel, míg a harmadik, általában x4-es sávszélességgel rendelkező foglalatban található videó vezérlő a PhysX számításokat végzi majd. Az extrém szegmensben olyan alaplapok indulnak, amelyeken olyan PCIE sáv "többszöröző" megoldások vannak, mint például az Nvidia BR-03-as chip. Ezek a megoldások nagyobb sávszélességet, illetve több PCI Express sávot kínálnak a rendszer számára, így itt háromutas SLI konfiguráció kiépítésére nyílik lehetőség,  egyenként x8-os sávszélességgel üzemelő  PCI Express x16-os slotok használatával, sőt, amennyiben van egy negyedik, x4-es sávszélességgel üzemelő slot is, akkor abban egy PhysX számításokat végző videokártya kaphat helyet.


Az Nvidia annak érdekében, hogy a gyártók ne a CrossfireX támogatást részesítsék előnyben, illetve hajlandóak legyenek az SLI technológia alkalmazásához szükséges licensz-díj kifizetésére, csökkentette a licenszek költségeit. Az X58-as lapkakészletre épülő termékeknél alaplaponként 5 dolláros díjat kellett fizetni, ám a P55-ösök esetében ez az összeg 3 dollárra csökkent. Az összegért cserébe a BIOS szintű módosításoknak köszönhetően lehetőség nyílik az SLI támogatás használatára, ugyanis a GeForce driverek felismerik az engedély jelenlétét és megnyitják az utat az SLI használatához. Az egyes gyártóknak egy egyszeri, 30000 dolláros licensz díjat is ki kell fizetniük.

Az Nvidia állítása szerint azzal, hogy a négymagos Core i5-ös processzorok alapára 196 dollár lesz, és a P55-ös alaplapok a 150 dolláros árszint alatt is kaphatóak lesznek, a vásárlók nagyobb teljesítményt kapnak majd pénzükért, mint az AMD Dragon platform esetében. Szerintük. Az AMD ezt valószínűleg nem hagyja majd szó nélkül, így a harc rövid időn belül eldurvulhat, ami remélhetőleg az árakban is jelentkezni fog.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. systexas
2009.08.22. 20:15
VISSZA A HIRHEZ

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. thspo
2009.08.22. 20:22
hát ebben a P55 SLI támogatásán kívül nem sok újdonság van. Az én jelenlegi deszkám támogatja a 3 utas SLI-t és hasonló physx-es megoldást én is teszteltem már anno egy 8800ultra és egy 9600GT párossal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Konkii
2009.08.22. 20:30
És ha éppen nem PhysX-es alkalmazás fut, akkor a PhysX ready PhysX-et számoló kártyája nem csínál semmit, vagy beáll mást számolni? (Ugye nem volt benne sok szóismétlés? :lol: )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. pluto
2009.08.22. 20:45
Viccesebb volna AMD-s alaplap + CPU párosítás + nVIDIA kártya, mint ellenfél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. ByrDer
2009.08.22. 21:42
Ennyi erővel az intel platformja is lehetne..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Phantomstr...
2009.08.22. 21:59
Ez elég izzadtság szagú próbálkozás. Amúgy meg ha az intel kijön a Larrabee(vagy mi)vel, és kitalálja, hogy ő is platformosít, és nem akar konkurenciát, egyszerűen fügét mutat a NV-nek, és eláshatja magát. Bizonyára van az ilyen szerződéseknek hatálya, és egyszerűen nem újítja meg. Ha meg nincs intelbácsi talál kibúvót, vagy kivásárolja magát, a zöldek meg saját proci nélkül eláshatják magukat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rini
2009.08.22. 23:01
Az NVidia videókari piaca mindenképpen megy a levesbe, mert először elveszíti az alsó kategóriát mikor megjelennek az Intelnél majd az AMD-nél ezek a prociba integrált megoldások és olcsóbbak lesznek mint a külön kártyával szerelt konfigurációk. Az nv-nek csak a felső kategória és a profi kártyák piaca marad.Ez legjobban az AMD-nek jön jól, mert az intel egyenlőre nem tud vagy nem is akar ide kártyát prezentálni, így egyedül marad ebben a szegmensben az AMD.Szerintem ez viszont rossz lesz a vevőknek mert megszűnik az olcsó felső kategóriás kártyák lehetősége AMD oldalról. Én ettől félek a legjobban.Az Nv.-nél nem is csodálkozom, hogy más irányba tapogatózik mivel nem tud procit ill. platformot létrehozni x86-os licenc hiányába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. arkman
2009.08.22. 23:29
Kicsit sem feltűnő, hogy a PhysX-re építik az egész sajtóanyagot...Nem igaz, hogy nem veszik észre, hogy attól, hogy 5x leírják egymás alá hogy PhysX nem vesznek több VGA-t.
Jó nagy slamasztikában lesznek (a desktop VGA piacon) majd ha kijön a hydra chip meg a larrabee.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Joachim21
2009.08.22. 23:35
Intel - ATI, ez fut nálam is, és ha nem lett volna nemrég hír, hogy az NV csak NV kártya mellett engedélyezi a physixet (win7 alatt is), akkor még el is gondolkodnék egy gyengébb Gforce-on, mint physics kártya, de így minek? GeForce-om mint főkártya nagyón valószínűtlen hogy lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rini
2009.08.23. 00:13
Az lehet, de a Physix az Nv kezében van, a másik verzsön pedig az intel tulajdonában. Itt a AMD is megszorulhat és hátrányba kerülhet. A másik a Cuda használata, nagyon sok programozó, fejlesztő cég használja már, ráadásul szeretik is mert nagyon rugalmas, programozó barát lehetőségeket ad a programírók kezébe. Ez az Nvidia profi kártyáinak további lehetőségeit segíti elő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Nurba
2009.08.23. 03:16
A Physx-nek sztem nem tuti, hogy jövője lesz, talán a Havok-nak sem (asszem ez az Inteles verzsön, amit az AMD is pártolna). Hallottam vmi openCL-ről is, amivel szintén lehet fizikai csodákat futtani procin vagy vga-n és mivel nyílt API bárki használhatja...de lehet, hogy valami keverek.
A Cuda sem rossz (ATi-nál ott a Stream, ami kb ugyanaz), de szvsz a DX11 compute shader ficsöre mellett valszeg feleslegessé válik ez a két külön API, mert lesz egy közös, DX-en keresztül használható lehetőség.
Majd meglátjuk mit hoz a jövő...sztem NV-nek van oka az aggodalomra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Ver_Pistik...
2009.08.23. 11:15
A Havok-ot az AMD már pártolja egy ideje. Lásd pl Fallout 3
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. olizsoli
2009.08.23. 11:21
Nurba, az OpenCL-nek ha jól tudom az a lényege hgy a fizikai számításokat nagy részben a cpu-ra zúdítja ergo felszabadítja a vga erejét és jobban kihasználhatjuk az atomerőmű procikat na meg persze vga-kat is.A PhysX a Havoc és a CUDA vga "központú" számításokat használ, így a procit megint csak nem használná ki maximálisan... Nekem OpenCL a legszimpatikusabb.(Javítsatok ki ha vmi hülyeséget írtam, de szinte biztos hogy elírtam vmit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Kane54
2009.08.23. 11:44
nVidia is Windows 7? Majd meglátjuk...
DX11-hez elég sokat kell nekik fejleszteni, mivel az utóbbi 2 évet szó szerint átaludták (vagy inkább átnevezték) !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ByrDer
2009.08.23. 11:52
nem jól jól tudod..
A gpu-knak messze magasabb (ég és föld) parallelizált számítási kapacitása van mint a prociknak és eddig csak minimális haszna volt ennek. Az opencl meg a directx 11 compute shader-e segítségével ezt a számítási teljesítményt fel lehet használni bármilyen jól parallelizálható feladatra. pl hardweresen gyorsított fizikára (legyen az physx, vagy havok vagy akármilyen más fizikai kalkulál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rini
2009.08.23. 12:17
A Physx és a Havoc fizikai látványt növelő eszköz amelyek a programok látványát hivatott javítani azon programok esetében melyek támogatják ezen alkalmazásokat. A Physix hardveresen mig a Havoc szoftveresen teszi ezt. A Cuda viszont egy fejlesztési platform.A Physixet bele integrálták a Cuda alkalmazási felületébe az Nvidiánál. Tehát a programok fejlesztése során egyszerre lehet programozni magát a programot és a látványvilágot. A Havocnál ezt a program íróinál külön kell megírni és utána kapcsolni a kész programhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Kane54
2009.08.23. 12:35
Igen, a PhysX ebből a szempontból előnyösebb, DE ez csak 1 gyártó kártyájára igaz, ha elérhetővé tennék a Radeonokra akkor az nV még hasznot is szerezhetne belőle, s mint tudjuk működne is rajtuk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rini
2009.08.23. 12:39
ByrDer - Ez nem teljesen így van ahogy íród. Physix-re fejleszteni ingyenes, bármelyik cég használhatja ha akarja, de a megjelenítést az Nvidia a saját kártyáin engedélyezi csak. A Physix -et felajánlotta az AMD-nek is, de az inkább a Havocot választotta, mert akkor függeni kezdett volna a NV-től. Mivel az NV ugyan azon a piacon harcol ezért ez a jobb döntés számukra. A gond majd akkor lesz ha eltűnik a piacról az NV. és az intelel kell majd harcolni mivel Psyhix licence nincs a Havoc viszont az Intel kezébe van. Így az AMD az Intel függésébe kerül ilyen oldalról. Ezt csak egy módon kerülheti el, ha kidolgoz egy saját szabványt.A kérdés már csak az, hogy hogyan fogadják a programok írói egy új szabvány bevezetését.

Tudjátok óriási különbség van egy Cudában megírt robbanás és egy Havoc-al megírt robbanás között. Nem a látványban van eltérés, az majdnem ugyanaz. A program méretében van az eltérés. Egy domb szétrombolásának megírása Cuda alkalmazásával kb. 300 sor, míg a Havoc alkalmazásával több mint 5000.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. arkman
2009.08.23. 13:03
rini: Úgy csinálsz, mintha kötelező lenne mindkét gyártónak külön SDK fizikai számításokra, amikor ez nem így van. (x86 szabvány is az intelé és az AMD is használja, míg az x86-64-nél fordított a helyzet.) Ezzel is ugyanilyen lesz a helyzet, mivel PhysX-et és Cudát, nem fogják támogatni, se az AMD, se azt Intel: Mindkettő helyett megvan a sajátjuk(Cuda-OpenCL,PhysX-Havok), ami nem függ mástól. (A havokot támogatja az AMD is, attól még hogy megvette az intel.).
Havokkal (és OpenCL-lel) __lehet__ hardveres fizikát (vagy akármit:MI, meg amit akarnak a játékfejlesztők, az OpenCL-lel) csinálni (ami megy minden DX11,OpenGL3.1-et támogató kártyán).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. rini
2009.08.23. 13:37
Bocs ha félre érthetően írtam nem volt szándékos. Ezeket én is tudom, de nem erre akartam felhívni a figyelmet hanem arra, hogy a AMD miért nem a PhysiX-et választotta. Az NV . pontosabban a PhysiX eltűnésével az AMD Havoc támogatása az Intelhez való függéssel fog végződni.Ha belegondolsz az Intel és az AMD pontosan azért nem támogatta a Cuda api-t mert attól féltek, hogy ezzel az NV-től fognak függni, pedig még maguk is elismerték, hogy nagyon jó platform.Lévén az NV. sem teljesen hülye így ők is támogatják a DX11 és OpenGL/CL szabványokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. adam0205
2009.08.23. 14:02
Már rég nem 5000 sor, a sima Havok (K-val nem c-vel) az egy általános fizikára való sw-es dolog, utána jött a Havok FX. Ez ugyanúgy, mint a PhisX a VGA-k felépítésére van optimalizálva - tehát hardveres. Később elvettették a Havok FX nevet és simán maradt a neve Havok. A Havok az Intel tulajdonában van és ők is fejlesztik. A Havok is ingyenes, AMD-nek csak reklámszerződése van az Intellel azaz a Havok-kal népszerűsíthetik a Radeon kártyákat. Az AMD azért állt a Havok mellé mert az Intel dominanciája a meghatározó az iparban így tudta az ATI, hogy e mellé kell állni PhisX meg megy a levesbe.
Tavaly már jelent meg demonstráció a Havok FX képességéről videó formájában (youtube-on rá lehet keresni "Havok FX" néven.) és igencsak meggyőző.

Egyébként rosszul tudod mert a PhisX-ből is van csak szoftveres változat, mint Havok-nál, sok játék azt használja a fizikára ilyen a BiA3, ezért nem fut PhisX diver nélkül a játék, és plusz effekt sincsen benne.

Hosszú távon a Havok-nak és az OpenCL-nek van fennmaradás, utóbbi elterjedése kérdéses.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Multitask
2009.08.23. 14:41
PhysX (Y-nal, nem I-vel)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!