iPon Hírek

Nyomásérzékeny billentyűzet az MS-től

Dátum | 2009. 08. 07.
Szerző | Gabriel
Csoport | EGYÉB

Már most bejelentette Redmond, hogy októberben bemutatnak egy új, nyomásérzékeny billentyűzetet. Állításuk szerint a technika sok új felhasználási lehetőséget rejt magában.


A membránszerkezetet tekintve ez az állítás még akár igaz is lehet, mivel a 8 bites prototípus 256 nyomáserősség-fokozat megkülönböztetésére képes, az eltérő erősségekhez pedig természetesen eltérő funkciók rendelhetőek hozzá.

Így például gépeléskor az erősebben lenyomott billentyűknek megfelelő karakterek nagyobb méretben jelenhetnek meg, a túl gyengén leütötteket véletlenül érintettekként - elgépelésként - azonosíthatja a rendszer, vagy épp az erősebben lenyomott Backspace-szel egész szavakat törölhetünk. Játékok esetén az erősebb lenyomás gyorsabb haladást vagy magasabbra ugrást eredményezhet, és így tovább.

Mindez persze csak a kezdet, és a kiindulópont. Egyben rendeznek ugyanis egy versenyt is diákok részére, hogy ki tud a legjobb ötletekkel előállni a nyomásérzékenység újabb és újabb hasznosítási módozataira - így várhatóan számos új alkalmazási lehetőséggel is megtoldhatják majd a fejlesztést.

Ennek fényében nem is csoda, hogy egyelőre nincsenek még konkrét gyártási terveik; ám amint összegereblyéznek minden ötletet és feldolgozzák a leghasznosabbakat, valószínűleg rövid időn belül piacra is dobják már kész termékként. Kétségkívül érdekes lesz.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. MaxxTG
2009.08.07. 13:19
VISSZA A HIRHEZ

Miet le van egyszerűen a videó fordítva, és le van írva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. danikollar
2009.08.07. 13:31
Hát látom te ideges voltál MaxxTG, amikor ezeket a sorokat írtad!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. MaxxTG
2009.08.07. 13:41
Miből gondolod?? =D
Teljesen meghitt volt a hangulatom ^^ Még karácsonyfát is díszítettem (=
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Konkii
2009.08.07. 13:45
Hát ha ezeket a funkciókat tényleg beleprogramoznák alapból, akkor én idegbeteg lennék az biztos. Illetve hát nem gondolom, hogy minden ujjammal ugyan olyan erővel nyomom le a billentyűket, plána nem ha ennek 256 fokozata van. Elég furcsán nézne ki a szöveg...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. hungarypet...
2009.08.07. 13:45
"Játékok esetén az erősebb lenyomás gyorsabb haladást vagy magasabbra ugrást eredményezhet, és így tovább."


Akkor az lessz a király aki ütni foglya a billentyűzetet?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. StevyXIX
2009.08.07. 14:07
PS2-n is volt már nyomásérzékeny irányító, de sose tudtam jól használni (biztos bennem van a hiba, de ha így is van, valószínű lesz még pár millió sorstársam, hacsak nem én vagyok a világ legbénább embere
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Szerzetes
2009.08.07. 15:35
"gépeléskor az erősebben lenyomott billentyűknek megfelelő karakterek nagyobb méretben jelenhetnek meg" < />
A játékosoknak meg jó pénzért el lehet majd adni "ujj-súlyokat©", így erősebben tudják nyomni a gombokat, persze csak feketén, mert ez cheetnek számít!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. adam0205
2009.08.07. 17:45
Ennek akkor lesz csak értelme ha visszajelzést is ad a billentyű, hogy mennyire erősen nyomta le az ember. Magyarán lehessen érezni lenyomáskor a nyomáspotot, vagy kattanjon (persze hangtalanul).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. DJPizsi
2009.08.07. 21:13
Sztem ez nagyon hasznos, főleg autós játékoknál, mert hát nagoyn nagy bosszúságot tud okozni a billentyűzettel vezérelt autó, amelyik épp kipörgő kerekekkel sereg körbe körbe... gondolom nem mondta újat ezzel a szimulátorosoknak =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. ossyni
2009.08.08. 01:54
Autósok maradjanak csak a kormánynál, pedálnál!

Bizonyára lesz redukáló is a gépelésben, hogy a megkezdett szöveg mellett ne legyen hirtelen sokkal kisebb vagy nagyobb betű...

Ez innovatívabb fejlesztés mint az érintőképernyő a monitoron szerintem!

Bármilyen játéknál ha kompatibilis jobban használható, bár lehet idegesítő lenne, ezt míg ki nem próbálja az ember nem tudja előre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szerzetes
2009.08.08. 05:42
No.1.: Ez a terroristás levél az én szemeim előtt is megjelent a hír olvasására
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Ricsike012
2009.08.08. 06:06
Nem rossz ötlet tényleg... Nekem tetszik. Most énis a Call of Duty-t fogom felhozni. Milyen jó lenne ha nem kellene állandóan futásnál a SHIFT-et nyomogatni, egyszerűen csak jobban meg kell nyomni a W-t (kinek mit). Az autószimulátoroknál a kanyarodás szerintem se lenne a legjobb ötlet, de kitudja, az is lehet, hogy élvezhetőbb lenne vele a játék. A gyorsítás meg a fékezés az viszont elég szuper lenne. Végigolvastam a kommentjeiteket és sokan arra hivatkoztatok, hogy fura lesz a kis-nagy betűs szöveg. Hát gondolom kapunk majd a billentyűzethet egy drivert, amiben szerintem ki is lehetne kapcsolni, esetleg szabályozni, hogy milyen erősségnél mekkora betűket írjon. A játékfejlesztőknek se lenne egy nagy kunszt. Egy patch-ben kellene csak megírniuk az egészet. Iszonyat jó ötlet ez a nyomásérzékeny bill. Ha kiadják, biztos, hogy egy példányt énis megveszek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Alamos
2009.08.08. 09:56
Hogy fog örülni a gépírónő, amikor gépel és minden leütését véletlen leütésként kezeli a rendszer
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. bszoke88
2009.08.10. 06:17
egy bill. 100 gombos, ha 256 érzékenység, az 256^100 programozható funkció. (jól számolok?) ki a rák jegyzi ezt meg fejben??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!