iPon Hírek

Obama bevonja a játékokat az oktatásba

Dátum | 2009. 11. 24.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az Amerikai Egyesült Államok elnöke, Barack Obama új oktatási programjába támogatjan majd az olyan játékokat, amelyek élénkítik a gyerekek érdeklődését a tudományok és a matematika iránt. Példaként a LittleBigPlanet jött elő.

A kormány 4 milliárd dolláros 'Educate to Innovate' programját nem csak a Sony fogja támogatni, de az ESA (Entertainment Software Association), a MacArtur Alapítvány és a Microsoft is.

"El vagyok kötelezve aziránt, hogy országunkat a középmezőnyből az élmezőnybe helyezzük tudományos és matematikai képzés terén a következő évtizedben." - nyilatkozta Obama.

A "PiciNagyBolygó" otthont ad majd egy versenynek is (Game Changers bajnokság), melyben a résztvevőknek olyan LBP pályákat kell készíteniük, amik a STEM fejlesztésre vannak kihegyzve. (STEM: Science, Technology, Engineering, Maths, azaz Tudomány, Technológia, Mérnőki tudományok és Matematika.) A Sony fejes, Jack Tretton is kifejezte örömét és elkötelezettségét a téma iránt: "Nagyon izgatottak vagyunk, hogy megkaptuk a lehetőséget a részvételre a Game Changers versenyen. Ez óriási reflektorfényt ad az olyan innovatív médiumoknak mint a videojátékok, és a digitális szórakoztatás."

Az ESA a Games for Change-el és a The Joan Ganz Cooney-val együtt csatlakozik majd a Sesame Workshop-hoz. Az ő versenyük keretein belül 4 és 16 év közti célközönségnek kell majd STEM böngészős játékokat készíteni. Az ESA vezetője, Michael Gallagher szerint ez nagyon jót tesz majd a videojáték iparnak, várakozásai szerint egyre több ilyen STEM-re kihegyezett játékra számíthatunk majd a jövőben, amik kiváló szolgálatot tesznek majd a nevelésben.

            

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. perempe
2009.11.24. 18:38
Obamáról negatív élményeim vannak: Sarasota-Bradenton reptérre érkezett pár hete, és nem tudtunk Siesta Key beach-re menni aznap, mert dugó volt a 41-es úton.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. prohlep
2009.11.24. 18:40
"El vagyok kötelezve aziránt, hogy országunkat a középmezőnyből az élmezőnybe helyezzük tudományos és matematikai képzés terén a következő évtizedben." - nyilatkozta Obama.

Egy bő évtizeddel az európai oktatási rendszer elamerikanizálása után a múlt héten megkérdeztek bennünket, amolyan eső után köpönyeg jelleggel, hogy mi a véleményünk a bolognai folyamatról. Sok egyéb mellett az alábbiakat írtam, ami teljesen összecseng Obama nyilvános bevallásával.

Porosz/orosz rendszerben a főiskola nem egy szerényebb tartalmú árnyékegyetem volt. A társadalmi munkamegosztás különböző szintjeire való/készülő értelmiségnek már 18 évesen is különböző dolgokat kell és különböző módon megtanulni.

Egyetem/főiskola rendszer felszámolása ugyanolyan elementáris hiba, mint a gimnáziumok mellől elsorvasztani a szakmunkásképzést.

Ha a BSc/MSc rendszer jobb lenne a porosz/orosz rendszerhez képest, akkor ezen jobb felsőoktatási recept az amerikai világgazdasági potenciállal párosulva olyan diplomás szellemi túltermelést hozott volna létre, amelyet nem tudtak volna ott kint helyben felszívni, és a túltermelt értelmiség Európa fele áramlott volna. Ahol igen jól érvényesültek volna, az állítólagosan roszabb porosz/orosz rendszerben képzett európaiakkal szemben.

Ténykérdés, hogy éppen fordított irányú volt az áramlás, és hogy részben éppen emiatt a mai amerikai egyetemi gárdának mellőzhetetlen részét alkotják a valaha a porosz/orosz rendszerben képzett elit kivándorlók.

Nálunk a bevezetés tapasztalata ezt a véleményt nem változtatta meg.

Felsőoktatásunk elamerikanizálódott, azzal a jelentős különbséggel, hogy a magyar GDP és az ország mérete nem teszi lehetővé azt, amire a nyugati gazdagabb és nagyobb országokban lehetőség van. Nevezetesen, hogy nem egyetlen egyetemen belül küszködni a jobbak és átlagosak SNI-jének kielégítésével. Hanem van lehetőségük néhány híres, tarkótól bokáig jobb egyetemre a jobb diákoknak.

Egy felsőoktatási rendszer, ami a gazdagabb nyugaton elsősorban attól működik, hogy gazdagabb a környezeténél, azaz jóléti centrum, az nem feltétlen működik nálunk, ahol mi szegényebbek vagyunk a környezetünknél, azaz ugyanazon világrend vesztesei vagyunk.

...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. EzesezGeza
2009.11.25. 15:21
prohlep teljesen egyetértek veled. A másik nagy hiba hogy a munkanélküliséget egyesek beterelték az egyetemen belülre. Márpedig az egyetem nem napközi otthon. A büfé és ruhatár szakon ez valószinűleg mindegy, de ott ahol a tananyag megértéséhez és megtanulásához komoly agytevékenység és elhivatottság kell ott ez katasztrófális eredmények jár.
Ahogy a cikkben is ki van emelve a STEM: Science, Technology, Engineering, Maths, azaz Tudomány, Technológia, Mérnőki tudományok és Matematika, fejlesztése létfontosságú. Ez nálunk a keretszámok ész nélküli növeléséve akarták az okostojások megoldani. A természettudományos képzésnél pl ELTE TTK fizika, kémia, biológia, stb. jelemzően 20-30 ember végez évente, szinte a kezdő létszámtól függetlenül. Ha évente 20-30 alkalmas ember van szakonként aki képes a parciális differenciál egyenletektől a vektor- és tenzor-algebrán, kvantummechanikán át a farmakokitetikáig a szembe jövő tárgyakat megérteni akkor ha 120 vagy 300 embert vesznek akkor ők csak a az erőforrásokat (oktató ideje, terem, labor, műszer stb) fogják elvonni azoktól akik szakmailag alkalmasak. A gólyák egy része a törtekkel és a logaritmussal sem tud bánni, hogy lehet nekik komplex analízist oktatni? Sajnos ezek a problémák országosak, sok helyen még ennél is súlyosabbak.
Az érettségi pontszámitási rendszer még mindig bunteti a komoly produktumot.
Ha belegondolunk akkor a max pontot úgy lehet a legkönnyebben elérni, hogy tesz egy nyelvvizsgát, egy emeltszintet és egy közepet. Aki meg simán képes lenne 2 vagy 3 emeltszintú ötösre meg egy felsőfokú nyelvizsgára az a pluszpontok limitje miatt nem nyer vele, de ha középszintet tenne a jobb pontszám miatt jobban járna. Ez nem ösztönzi a diákokat a komolyabb tanulásra. Egyetemre nem is szabadna két a témához kapcsolódó tárgyból tett emelt szint nélkül valakit fölvenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!