iPon Hírek

Óceán szimuláció Nvidia módra (DX11 techdemo)

Dátum | 2009. 04. 08.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia egy érdekes demót mutatott be, amely valós időben ábrázolja az óceán hullámzását változó fényviszonyok között, mindezt pedig a Microsoft legfrissebb DirectX változatával, a DirectX 11-gyel teszik. Az új megoldás segítségével a GPU-n hatékonyabb az FFT számítás (Fast Fourier Transform), ennek köszönhetően pedig sokkal jobb teljesítmény és képminőség érhető el, ami rendkívül fontos szempont.

                              


A víz felülete teljes egészében Jerry Tessendorf leírásai alapján készült (Simulating Ocean Water), amely a legelfogadottabb technológiának számít a mai játékok különböző vízeffektjeinek elkészítésekor. Maga az algoritmus egy statisztikai modell alapján igen impresszív vizuális élmény létrehozására képes (Philips spektrum), az eddigi megoldások relatíve kis magasságú tereppel tudtak dolgozni (64x64, 128x128), mert az FFT kód végrehajtása rendkívül lassú volt a processzoron A fenti videón látható kis technológiai demón képkockánként összesen három darab 512x512-es FFT-t használnak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. Magrathea
2009.04.08. 11:05
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Csaber
2009.04.08. 12:12
van egy olyan érzésem hogy ,az NV nem csinál Dx10.1-es karit hanem dx10- után náluk egyből dx11-es karik lesznek addig meg ellesztek a toldozgatásokkal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. bacsis
2009.04.08. 12:16
Tegyük fel, hogy elhiszem, tényleg ilyen efektekkel fog bírni a DX11...
És akkor mi lesz 5év múlva? vagy még messzebb megyek... 10év múlva?
Az utóbbi 2évben is iszonyatosan sokat fejlődtek a VGA kariés és sokkal realisztikusabbak is lehetnek a játékok... Gyerekek, túl gyorsan fejlődünk... Nem biztos hogy jó lesz ez 'hosszú" távon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Tyrel
2009.04.08. 12:17
Kicsit fura számomra hogy ha egy GPU gyártó cég kiad egy ilyen bemutatót akkor miért nem esik szó magáról a hardverről amin fut a látott kép, vagy egyáltalán arról hogy realtime-e?... Új architektúrán fut vagy valami megbuherált driverrel 2db GTX295 SLI kártya szenved vele?...

Amúgy tudomásom szerint Microsoft főleg az ATI-val dolgozik együtt a DX11 fejlesztésén, legalább is régen még erről szóltak a hírek, ezért kicsit meglepő, hogy az első DX11-es techdemo kiadásához se az ATI-nak se a Microsoftnak nincs közvetlenül köze...

Egyébként maga a víz tényleg nagyon jól néz ki, de így, hogy csak kizárólag arról van szó hogy "fú de élethű a víz animációja"... És mellé nincs infó semmiről, nekem ez így valahol sántít...

csaber:
Ezt nem kell megérezni mivel tény. nVidia nem szándékozik DX10.1-be invesztálni.

bacsis:
Technológiailag már most sem ott tartunk ahol a mai játékok tartanak, így talán nem is olyan nagy az ugrás... Csak a játékfejlesztők vannak már most is nagyon lemaradva...
Szerintem mire ilyen víz lesz egy játékban arra is jó sokat kell még várni a DX11 megjelenése után is, hiába lesz adott hozzá a hardver és a lehetőség.

u.i.: Azért pl. Empire Total War hajócsatáit megnézném ilyen vizen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. hunmyke
2009.04.08. 12:30
Egy hullámzó tengertől még nem dobom el az agyam, jobb szeretnék konkrét végeredményt látni.
Tyrel, ez benne is felmerült, hogy akkor mégis milyen hardveren csinálják?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Ravermeist...
2009.04.08. 12:44
Ennyit a Dx10.1-ről... mostmár legalább tudjuk, hogy miért nem sietett az nVidia a dx10.1-es kártyákkal. dx11 ennyi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. hunmyke
2009.04.08. 13:10
Ravermeister, de ha megnézed dx10 alatt élsimítás nuku, dx10.1-et pont ezért hozták ki, de Nv elintézte, hogy nehogy már dx10+AA működőképes legyen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Multitask
2009.04.08. 13:18
Valóban szép óceán azt meg kell hagyni. De látom nem csak nekem jutott eszembe ami Tyrelnek. Az is lehet, hogy valami HD4870X2 figyel a művelet alatt, vagy kapott még egy GTXet is.
Végülis a hír arról szól, hogy eddig lassúak voltak nagyobb tereppel a processzorok, lehet gyorsult annyit a technika, hogy már sikerül SLIvel összehozni a vizet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Norba
2009.04.08. 13:33
a DirectX arra van elvileg,hogy a videókarinak ne kelljen annyit dolgozni a textúrákkal. Ezért van több FPS a Crysis-be is nV kariknál.

És a sok ATI-s most próbálja kimagyarázni magát. Mondtam,hogy az nV fogja elsőnek kidobni a 11-es kariját. Idén az ATI még nem fog Dx11-es karit kidobni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Darkwatch
2009.04.08. 14:02
Először direktx 9-re kéne megtanulni feljleszteni mint már 11-re...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. d311c
2009.04.08. 14:22
Melléírhatták volna, hogy DX15 akár, mert ennyire semmit nem mondani arról, hogy min fut és majd mikor láthatunk ilyet a boltban a polcon...

Azaz azon kívül, hogy azt mondják, hogy DX11, van valós info is? Egyedi fejlesztésben API nélkül is csinálhattak ilyet, nem kell DX11 ahhoz. Szokásos Nvidia kamuhalmaz ez így, még ha esetleg szép is, és legalább van benne valami erőfeszítés is részükről. (Mondjuk a videón nem DirectX 11, hanem DirectX van, szóval lehet, hogy nem is ők a ludasok az egészben, hanem csak a sajtó találgat.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Anrigoa
2009.04.08. 14:27
Sztem is sok van meg a dx9-ben. Bar en inkabb dx10-re fejlesztenek eloszor, mint dx11-re... En Ati-s vagyok, regen volt Nvidiam, de Ati mellett maradtam, talan azert mert Ati-s kartyak nem generaltak olyan bugokat mint Nvidian. Amugy 1x Ati is fog kiadni dx11-es karit. Csak most, meg ugy altalaba arra megy a nyalveres h Nvidia hamarabb kiadja az uj generacios karikat, de ettol semmivel nem jobb, Ati meg nem tole...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. amakoiyep
2009.04.08. 15:08
Nroba: És akkor mivan? Se szoftver nincs ami támogatná, se nem használtuk még ki a dx 10et. Értelme nem sok van egyenlőre, csak presztízsértéke van a dolognak, már ha valaki elég hülye h értékelje.

Tyrel: Egyetlen egy dolog fogja vissza a jétákipart, méghozzá a hardver. Gondolj csak egy minőségi magasfelbontású átvezető-videóra bármely játékban, nah ugyan azt játékban is megtudnák csinálni a fejlesztők, de értelme nincs ha a célközönség a gépén nem fut el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Greathoof
2009.04.08. 15:19
amakoiyep
Crysisban realtime rendered (vagy hogy hívják) videók vannak.
(Meg azért van egy pár játék amiben szintén ilyen van)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Lavin
2009.04.08. 15:21
""És a sok ATI-s most próbálja kimagyarázni magát. Mondtam,hogy az nV fogja elsőnek kidobni a 11-es kariját. Idén az ATI még nem fog Dx11-es karit kidobni.""


És akkor mivan? DirectX 11-es játékról még csak nem is hallani, DirectX 10-es is van kb 25 játék és most szerintem sokat mondtam....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Zotya
2009.04.08. 15:29
Nem hiszem hogy dx11-es hardwaren futott ez a demo, compute shader dx10(.1) alatt is van.
Nvfanoknak nem kéne annyira kapálózni, hiszen dx11-es nvidia kari jó ha idén decemberre kijön, de ha csúszik akkor idén nem kaptok új architektúrát.
De mindegy is mert az rv870 úgyis lemossa a pályáról
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Fix3r
2009.04.08. 15:30
Szeretem mikor az emberek egy csomó olyan dolgot képzelnek valami mögé ami nincs is ott. Itt egy szép víz ennyi csá nem több
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. raiden
2009.04.08. 15:33
Az, hogy az NV nem fog foglalkozni dx10.1-el már akkor borítékolható volt, mikor nem jelentetett meg dx10.1-es karikat az ATi fejlesztésre válaszolva. A 10.1 jó reklámfogás volt az ATi-nak. Ezek már elhangzottak a fórumon réges-régen...
Értelemszerű volt, hogy az NV át fogja ugrani a 10.1-t és a dx11-t pártfogolja, ezzel borsot törve majd azok orra alá, akik a fejlettebb technológiát részesítették előnyben. Az nv magasról tesz arra, hogy a dx9ben is van még lehetőség, a 10.1 meg szinte kihasználatlan. Ha újabbat tud csinálni, minek a régit fejlesztgesse. Ezzel a viszályára fordul az az előny amit az ATi a 10.1-el kovácsolt magának. Sokan azt hitték, hogy a dx9-es karik nem fognak érni semmit - "igazuk lett". De ezzel alaposan ráfaragtak mert így nézve, a 10.1-esek se fognak érni semmit.
Ez sztem előrelátható volt, nem kell ezen megdöbbenni.

A helyesírási hibákért elnézést kérek, ha sok van benne, akkor pm me és javítom =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Multitask
2009.04.08. 15:44
Ha zavarnak a helyesírási hibák, akkor telepítsd fel a Firefox helyesírás ellenőrző kiterjesztését!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. charpy
2009.04.08. 15:50
Raiden ez érdekes amit írsz, nade a múltra hivatkozni könnyű, inkább azt mond meg mi lesz a jövő!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Zotya
2009.04.08. 15:59
Hát azért azt nem mondanám, hogy a dx10.1 csak reklámfogás, persze akiknek nem érdeke a fejlődés az úgyis ezt fogja hangoztatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. raiden
2009.04.08. 16:23
Nem vagyok jós
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. bajszi
2009.04.08. 16:25
(Norba @ 2009 Apr 8, 12:33) a DirectX arra van elvileg,hogy a videókarinak ne kelljen annyit dolgozni a textúrákkal. Ezért van több FPS a Crysis-be is nV kariknál.

És a sok ATI-s most próbálja kimagyarázni magát. Mondtam,hogy az nV fogja els?nek kidobni a 11-es kariját. Idén az ATI még nem fog Dx11-es karit kidobni.

Igen szó szerint, Kidobni!/az összes nv-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Cyberpunk
2009.04.08. 16:26
Hogy mekkora sületlenségeket irkálnak ide egyesek.
A DX11 az vissza felé is kompatibilis lesz, mert DX10-re jobban mondva főleg 10.1-re épül és tehát az nV-s DX11-es kártyákkal is lehet majd futtatni DX10.1-es kódot.
A jelenlegi GT200-as GPU-k meg nem képesek DX11-es kódot futtatni, úgy hogy ez a videó vagy szoftveresen renderelt, vagy egy GT300-as mintapéldányon fut. Ami szintén elképzelhető bár nem hallani felőle sok mindent, de ha 2009 Q4-ben ki akarják hozni akkor egyáltalán nem lepne meg hogy már létezik ilyen GPU.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Tyrel
2009.04.08. 16:41
Látom sokan kicsit el vannak tájolva ezért szeretnék tisztázni valamit:
A DirectX 11-et meg a DX-akárhányat nem az ATI és nem az nVidia fejleszti! DirectX-et a Microsoft csinálja, ATI és nVidia csupán olyan GPU-kat gyártanak "alá", amiken le tud futni az éppen aktuális DirectX kód. Persze van, hogy Microsoft megkérdezi őket hogy "hé srácok ez lehetséges-e szerintetek, vagy ha még nem akkor tudtok-e alá GPU-t csinálni", de alapvetően nem ez a két videókártya óriás fejleszi magát a DirectX-et. Nincs olyan hogy "ha az ATI megcsinálta a DX10.1-et akkor mi leszünk a nagyfiúk és megcsináljuk a DX11-et amiben majd mi leszünk a királyok!" mivel nem ők csinálják meg...

Régebbi hírek szerint inkább ATI-t "kérdezgeti" a Microsoft. Nem azért mert ATI-val spanok hanem mert övék a fejlettebb GPU architektúra, és így bennük látják a lehetőséget arra, hogy a DX11 valami forradalmian újat mutathasson fel.
... és ezzel az architektúra fejlettséges dologgal már megint el is értem oda, hogy nVidiának valójában miért nincsen DX10.1 támogatása. Részletezni most nem fogom, aki mutat rá hajlandóságot hogy megértse, annak már sok sok hónapja volt rá, aki meg csak azt fújja hogy nVidia mekkora isten, annak úgyis hiába lenne elmagyarázva bármi is.

Az első DX11-es kártyák megjelenéséről nem tudni még semmi pontosat, csak pletyka szinten annyit, hogy a Windows7 megjelenésével egyidőben jönnek majd, várhatóan mindkét gyártótól. Hogy melyik lesz az erősebb (ATI vagy nVidia) az még persze kérdés, főleg mivel az új generációs GPU-iról még egyik gyártó sem közölt az ég világon semmilyen specifikációt, azt leszámítva hogy várhatóan mindkét oldal 40nm-en száll majd harcba.

gab78:
A prototípusok mindig sokkal előbb jönnek mint a nagy számban piacra kerülő modellek, ennek nagyon sok oka van. 100% hogy már léteznek HD5000 szériás GPU-k ahogy nagy valószínűséggel már a GTX300-as szériának is vannak work-in-progress prototípusai, de idő mire ezekből a boltok polcaira kerülő videókártya lesz. Érdekességként, az Intelnek is már régóta vannak 32nm-es processzor prototípusai, a megjelenésük pedig még odébb van... El kell fogyni a jelenlegi készletnek, át kell állítani a gyártósorokat, stb. stb. stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Tyrel
2009.04.08. 17:10
Futhat ez a techdemo jelenlegi nVidia kártyán, mivel azokon lefut a DX10.1 kód onnan meg már a DX11 bizonyos részletei nincsenek is olyan messze. nV-nél driverrel van megfogva a dolog, le van tiltva a DX10-nél újabb kód futtatása mert az másképpen működő architektúrát igényel és ezért nemhogy gyorsul tőle hanem jelentősen lassul. De lefutni lefut némi trükközéssel, épp ezért mondtam hogy GTX295-SLI rendszeren csinálhatták... Szerintem az új chipjük még nem kész olyan szinten, hogy ezt megcsinálják vele, nem volt még elég idejük a fejlesztésére.

Azon sem lepődnék meg ha kiderülne hogy nem is egészen DX11-en fut ez a techdemo, hanem kinyúlnak a CUDA-ba egy-két megoldásért, ahogy azt pl. teszik a teljes mértékben DX10 környezetben futó játékok esetében az élsimítással is.

Amúgy a DX10.1 és a DX11 között a GPU működésének szempontjából nincs olyan nagy különbség mint mondjuk egy DX9-es és egy DX10.1-es GPU között. Épp e miatt volt régen sok olyan pletyka, amik szerint a jelenleg kint lévő DX10.1-es Radeonok DX11 támogatása driver szinten megoldható lesz. Ez valószínűleg nem igaz, sőt ha meg tudnák csinálni akkor sem csinálnák mert visszaesnének tőle az eladások, de jól mutatja azt hogy az ATI jelenlegi architektúrája közelebb áll az "igazsághoz".

Egyébként, bár valószínűleg nem lesz ilyen még nagyon sokáig, de mekkora poén lenne ha Microsoft bedobná a DX11-be a xenos tesszelátor támogatást is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Gpety
2009.04.08. 19:25
Dicséretes, dolog, hogy az Nv törekszik az új szabvány felé, de ha már prezentálni akartak valamit, akkor ettől egy kicsit többet is összedobhattak volna, mert ez nem elég látványos és rövid is.
Inkább később egy komolyabb demo, mint ez, mert erről csak az jön le nekem, hogy még nagyon messze járnak a végkifejlettől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ossyni
2009.04.12. 13:54
még mindíg nem élethű, ennyi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!