iPon Hírek

Oculus Rift és az FPS-játékok - itt a megoldás!

Dátum | 2014. 03. 14.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ugyan elsőre nagyon jól hangzik, sőt, mintha egyenesen az FPS-játékokhoz készítették volna az Oculus Riftet, hiszen így gyakorlatilag teljesen ott érezhetjük magunkat a játékba - ahogy az egy FPS-nél kell -, akad azonban egy apróbb probléma: ha az egérrel történő nézelődést kiváltja a fejmozgás követése, akkor hogy fog működni a célzás? Hiszen gyakorlatilag minden FPS-ben fix pozícióban áll a fegyver, és annak mozgása a nézelődéshez van kötve. Nos, az Oculus egyik lelkes felhasználója, Chris Gallizzi úgy tűnik, megoldotta a problémát. A holmit Alpha Gunnak hívja, és gyakorlatilag külön teszi lehetővé a célzást és a nézelődést. Ha nem is pont erre, de egy hasonló megoldásra mindenképp szükség lesz ahhoz, hogy hatékonyan és teljes beleéléssel tudjunk FPS-játékokat nyúzni a virtuális valóságban. Gallizi eszközének határozottan jó esélye van arra, hogy felkapják, ugyanis a lenti videóban nem más próbálja ki éppen, mint az Oculus Rift alkotója és a cég vezetője, Palmer Lucky.
)
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. ThePoweR
2014.03.14. 10:54
Ú hát be ne szarjak. Nem semmi koponya lehetett a srác.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. NTomi
2014.03.14. 11:03
Milyen egyedi és új...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Merwenus
2014.03.14. 11:08
És így már qrwa jól tud egy helyben állni és lőni Mozogni meg minek egy FPSben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Secondhand
2014.03.14. 11:34
Nem tudom mit erőlködnek, a sony vr olcsóbb lesz, szélesebb körben támogatott, és valós mérnökök állnak mögötte X darab teszttel, nem lelkes amatőrök - vagyis jobb minőségű is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. WaspHUN
2014.03.14. 11:57
Nem azért, de ARMA-ban megoldották egész jól a fej mozgását, nem értem minek ez a marhaság.

@Secondhand: A találgatásokat hagyjuk meg a jósnőknek. Semmit se tudni a Sony vackáról és ez így is marad a GDC-ig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Morte
2014.03.14. 12:08
Secondhand: Hja, John Carmack és ez a sok ember itt mind lelkes amatőr...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Secondhand WaspH...
2014.03.14. 12:21
A sony vackáról annyit tudni, amit leírtam. Vagy te ilyen sony-ellenes vagy? Akkor nem szóltam, vallásossal nem vitázok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Secondhand Morte
2014.03.14. 12:22
Carmack a ki tudja már mikori doom-okon kívül mit is tett le az asztalra? A doom 3-ig, mert az már egy tucatövölde lett, ami még a folyosókra épülő pályákat is irreális hw igénnyel kezelte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ARTCrimson
2014.03.14. 12:33
észrevételek:
A videón nem az Oculus alkotója látható és a nevét is sikerült elírni.
Az úriembert Palmer Luckey-nek hívják.

forrás:http://www.oculusvr.com/company/

A VR eszközökről meg majd akkor alkotok véleményt, ha kaphatóak lesz az Ipon shopjában
no hype.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Szefmester
2014.03.14. 12:33
Nem tudom ki hogy van vele, de én az irányítást a következőképp oldanám meg.
Célzás a fej forgatásával, mozgás a wasd gombokkal, test forgatása az egérrel.. hiszen van némi határérték a fejforgatásnál.
Így jóformán lenne egy majd félgömb ahova célozhatsz gyorsan, és a fordulókat meg megteheted az egérrel.. mintha csak egy tankot irányítana az ember... mehetsz más merre mint amerre a fókuszod van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. sensorprim...
2014.03.14. 13:18
fejjel nézelődök, egérrel célzok,WASD-al mozgok
ha ezt nem ésszerű nekik vagy nem tudják leprogramozni akkor nem tudok rá mit mondani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. WaspHUN Secon...
2014.03.14. 13:24
Forrás? Amint hiteles forrást tudsz felmutatni az állításod igazolására én szó nélkül el is fogom hinni.
Amúgy már elnézést, de ez a "valós mérnökök állnak mögötte" mé is mi a fenét jelentsen? Én támogatom a Oculust és mérnök vagyok.... szóval !? Esetleg adjam vissza a diplomámat?

Amúgy nem csak támogatni meg ellenezni lehet valamit. All fanboy must die!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. 5hR3kY Secon...
2014.03.14. 13:28
MrFox: Nem tudom hogy neked minek a Sony féle VR sisak, mivel te már azzal a fejeden születtél, és a Sony virtuális világában élsz azóta is.

Amúgy ez az egész fejforgatós dolog nézelődni jó, a vezérlés meg maradhat ugyanúgy mint eddig. A fejjel fordulás és célzás egyszerre ugyanúgy bukta mint a PS3 Move mozgásérzékelős témánál. Ott is azzal lehetett fordulni, és célozni egyszerre, ami azt jelentette hogy bizonyos kisebb mozgástartományon belül célzott, és ha azt túllépte a játékos akkor elkezdett fordulni. Párszor rápróbáltam, de nagyon nem adta a dolog. Nem volt kedvem megtanulni egy újabb irányítási módot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Tapir_606
2014.03.14. 14:03
célzás:
https://www.youtube.com/watch?v=0oI7dwWjcjg

mozgás:
https://www.youtube.com/watch?v=O3NbURH14ro&t=3m05s

kérlek soroljátok, miért baromság ez a 2 ötlet -.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Kerty
2014.03.14. 15:46
nekem eddig ez a felállás tetszett a legjobban. Ha kiadnának valami ehez hasonló irányítást (hogy a puskán van az előre/hátra/jobra balra, akkor engem megvettek kilóra

valamiért nem tudok linkelni mert nemlátom az ellenőrző kód feliratot, szóval így:
/watch?v=BzTlYBq4bc4
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. 5hR3kY Tapir...
2014.03.14. 16:08
A PC-s társadalom nagy része elvből elítél bármit FPS irányításra ami nem egér és billentyűzet, ebből kell kiindulni. Én tudok kontrollerrel és egér + billentyűzettel is játszani, de már egy harmadikat nem biztos hogy megtanulnák. A tényleges mozgással meg az a baj hogy sok a kövér kocka, akik 15 perc játék után inkább visszatérnének a normál irányításhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Fernando Tapir...
2014.03.14. 17:48
Például azért, mert ritka szánalmas nagy kockának kell lenni ahhoz, hogy ilyen cuccokkal csináljon bazári cirkuszt az ember a szobájából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Vizion
2014.03.16. 07:47
Az átlag kocka, aki megvehetné esetleg ezeket az bizony egész nap dolgozik. Mint pl. én. Éjjel játszom, gyerekek biztosan élveznék, hogy apa lent csörömpöl ezzel a futópaddal...
Hangtalannak, kicsinek kell lennie, senki nem áldoz be ezért így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ferenczga
2014.03.17. 08:57
Mondjuk ha nem úgy jön össze az OR, hogy a fejmozgással nézelődés, egérrel (vagy műanyagpisztollyal, műanyagshotgunnan, műanyagAK-val, műanyaglézerkarddal) a célkereszt mozgatása az aktuálisan látott téren belül, akkor nem nagy sikert jósolok neki én sem. Alapvető, hogy a két eszköz elválasztott, de jól definiált funkciókkal működjön együtt.
- ha a játékos előre néz, az egér meg ki van húzva jobb szélre két méterre, (vagy a műanyagpuskával a háta mögé hadonászik), akkor a fegyver nincs vállban, nem látja, nem láthatja, hová lő... (ilyenkor ha kb. nem a nézési irányba mered a puskacső, akkor a célkeresztnek sem volna szabad látszódnia a képernyőn)
- a célkeresztnek be kell tudni járnia a teljes látott képernyőfelületet, és akár a jobb felső sarokban lévő célkereszttel is még tudni kell lőni.

szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ferenczga
2014.03.17. 08:57
Duplázott valamiért...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!