iPon Hírek

Oculus Rift - virtuális valóság nem csak gazdagoknak

Dátum | 2014. 03. 04.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Aki kipróbálta, egyértelműen állítja, hogy ez a jövő. Hatalmas a felhajtás a VR headsetek körül, és persze az egész iparág jelenlegi úttörője, az Oculus Rift van a középpontban. Az egész azonban gyakorlatilag semmit nem ér, ha nem sikerül elfogadható árat belőni az eszközre, mondja Palmer Lucky, a cég tulajdonosa és alapítója: "Még nem döntöttünk az árról, de ha a VR nem elérhető a tömegek számára, akkor olyan, mintha nem is létezne. Nem gazdag gyerekeknek akarunk egy újabb játékszert készíteni, és nem is egy kutatási eszközt akarunk kiadni." "Egy olyan felhasználói VR-szemüveget szeretnénk készíteni, amit gyakorlatilag bárki megengedhet magának. Nem adhatunk ki egy drága hardvert, és várhatjuk el, hogy készüljön hozzá sok tartalom." - folytatta Lucky, mielőtt hozzátette, a cég nem is végez kutatásokat arról, hogy mi az a legalacsonyabb belépési ár, amit a felhasználók még hajlandóak lennének kifizetni egy VR-headsetért, hanem egyszerűen csak olyan olcsón fogják adni, amennyire megtehetik.
A tartalom persze így is kulcskérdés lesz, és vélhetően a legtöbb új platformhoz hasonlóan az első időszakban még nem várható kiemelkedő mennyiségű játék. Ezen persze az Oculus is igyekszik segíteni, és támogatni a fejlesztőket a szükséges eszközökkel, ráadásul a cégen belül John Carmack is olyan projekteken dolgozik, melyek majd a stúdióknak lesznek fontosak. Az Oculus ráadásul igyekszik beszállni a játékkiadásba is: felkarolták az EVE Valkyrie fejlesztőit, és jelenleg is tárgyalnak több kisebb indie fejlesztővel amellett, hogy persze folyamatosan kapcsolatban vannak a legnagyobb kiadókkal és stúdiókkal is. "Már egy sima játék finanszírozása is nagyon kockázatos. A befektető ilyenkor arra fogad, hogy egy jó és szórakoztató játék lesz a végeredmény. A VR-rel azonban ezek mellett arra is fogad, hogy maga a VR-hullám sikeres lesz." - zárta Lucky.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. myckie2
2014.03.04. 16:05
"Oculus Rift - virtuális valóság nem csak gazdagoknak" ez igaz, a szemüveg nem lesz vészesen drága, de a mellé kötelező brutális erős számítógéphez már gazdagnak kell lenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. djgeg mycki...
2014.03.04. 16:10
Na ezt az ír baromságot honnan vetted? Nincs itt semmi "kötelező brutális erős számítógép..." ... Istenem... Minek kommentelsz olyan dologról baromságot amiről lövésed sincs és még 2 perc Google-t se szánsz?
Csak HDMI vagy DVI kimenet kell neki. A többi meg függ a PC-édtől... Mint eddig is, de lehet neked valami low end pc éd és tolod vele a Source os játékokat ha arra van keret...
[Ocolus support]

"The computer must have an HDMI or DVI video-out port. Note that VGA is unsupported at this time. Other than that, there are no minimum specifications, though the more powerful the computer, the better the experience will be. Any standard gaming computer should be sufficient to use the Oculus Rift."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kunrichard
2014.03.04. 17:08
Kiadhatnák már
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. myckie2 mycki...
2014.03.04. 17:26
Nem mondod? Te nagyon sokat tudsz, mesélj még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. sirpalee mycki...
2014.03.04. 17:32
Egy sima laptopon is elment rendesen a HL2 oculus rifttel. Bár tény, hogy a végső prototípus felbontása nagyobb lesz, de egy indie / source game hardverigénye nem durva... Maga az OR shader, vagy kód ami számol minimális erőforrás igényű. Max kétszer kell renderelni mindent, ami meg nem igényel kétszer akkor render erőt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. djgeg mycki...
2014.03.04. 17:44
Miután használtam egyet egy jó ideig... Legalább Google-t használj ember mielőtt a hülyeséget nyomod...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. kunrichard
2014.03.04. 17:52
Nem tudom milyen módon fog működni de nem mondtál nagy hülyeséget ha csak a 3D monitorokat és a hozzá tartozó keretprogramot vesszük alapul valóban 2x kell renderelnie a textúrákat. ami elég VGA igényes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kunrichard
2014.03.04. 17:57
Amúgy bocsi nem akartam beleszólni a vitába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. djgeg kunri...
2014.03.04. 18:10
35% kall több powa kellet anno 2011 ben vagy mikor az Nvidia Vision 3D kutyafülének. Ennek se kellhet több.
A lényeg az az, hogy a mostani kijelzőmérettel is k jó (1280×800 vagyis 640×800/szem!!!!). Megnézném a Full HD(ami nem 2 full HD szemenként!) sat, de nekem már ez is szinte tökéletes. Na akkor 2 Full HD és a mostani ahhoz képest low hoz képest. Rendben az nagyobb erőforrás, de nem is kell full HD én rendereltetni azt a 2 kijelzőre a cuccot.
Ez nem egy cucc amitől aztán 500 e Ft gép kell majd a tulajának, hogy játszani tudjon vele egyáltalán... Ez egy kieg ami 30-35% kall többet eszik. Kicsit lejjebb veszed a grafikát max... Azt kezi csokolom. ( Persze mindezt a mai top motoroknál, régebbi játékokat mint HL2 vagy egyébb source motoros történeteknél amik jól támogatják már egy nem gamer laptop el rendereli neked.
A mostaninál nem is kell semmi. Full HD kijelzőhöz képest lószar. Kb Maxon ment minden mint eddig is.
Semmi se változik a végleges Full HD kijelzőssel se. Aki játszott eddig az tud majd vele, max 2 paramétert lejjebb szed... Aztaaa
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. kunrichard djgeg
2014.03.04. 18:19
Ha a 3D monitorhoz hasonló elven fog működni akkor nem.
márpedig valószínűleg azon az elven működik majd
elvégre a 3D képalkotás lényege az egyszerre 2 szögből rögzített kép. viszont a játékok nagy részénél gyárilag nincs ilyen ezért a VGA-nak darabokra kell szednie a 2D képet majd azt újra összeillesztenie 2 külön képen. tehát ha azt vessszük alapul ahhoz képest valóban nem hardverigényes. ez a játéktól is függ a lentebb említett HL2 lassan 10 éves játék tehát nem csodálom hogy akadásmentesen futott de azért egy DX11-es játéknál igen csak kell egy erős VGA. nem a levegőbe beszélek mert tudom. szoktam 3D-ben játszani 3D monitorom van és TriDef 3D keretprogramot használok és hogy 1 példát mondjak bármennyire is hihetetlen a Saints Row 4 feküdte meg a legjobban itt már szabályosan szaggatott a játék míg a Battlefield 3 és a Stalker Call of Pripyat 28-30 FPS-t produkált.
Viszont ha ugyan ezen az elven működik a Rift akkor lesznek problémák a játékok 3D képével. és a hibásan "korrigált" textúrázókal és árnyalókkal

Tehát nem maga a VGA a lényeg hanem szerintem inkább a szoftver amit futtat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. DogTheDog djgeg
2014.03.04. 18:20
Ezt egy kihivas volt ertelmezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. djgeg kunri...
2014.03.04. 18:23
DogTheDog
Kutyafuttában írok, sry...
Így talán értelmezhetőbb:
A Rift 2 monitorral dolgozik:
a mostani1280×800 vagyis 640×800/szem
A Végleges 1920×1080 össz. Nem /szem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kunrichard
2014.03.04. 18:26
Tudom olvastam róla. ez annyit jelent hogy nem lesz nagyobb hardverigénye mint egy ma használt 3D monitornak Side by Side módban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. sirpalee kunri...
2014.03.04. 18:27
Igazad van, nem kellett volna beleszólnod a vitába. Egy 3d vision technológiát támogató játékot ne hasonlíts ahhoz, ami külön arra lett megírva, hogy 2 kamerából rendereljen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. djgeg kunri...
2014.03.04. 18:28
Magyarán, logikailag nem kell neki 35%+ render erő... (Ha meg igen lejjebb veszed a grafikát...babum) Ha jól emlékszem volt egy teszt ami szerint 10%+ kellet neki, de elég nehéz azért egy fejlesztői példányról így véleményt mondani majd a Full HD-ról.
Megközelítőleg nem kell sokkal több erőforrás mint most egy monitoron Full HD-ban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kunrichard sirpa...
2014.03.04. 18:36
Nem is hasonlítottam ahhoz elvégre mint lejjebb is írtam nincs sok ilyen játék.
pl a Crysis 2-t HD3D-ben játszottam és egyáltalán nem terhelte le a VGA-t miver gyárilag támogatja a Half SBS-t na de hány 3D-t támogató játék van? hát nem túl sok kb a játékok 1%-a thát igazából nincs is mihez hasonlítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. djgeg kunri...
2014.03.04. 18:39
Az igazi gát itt van az elterjedésének, hogy kik azok akik mögé állnak. Mert szép és jó ez a cucc. Imádtam, de érződött, hogy kell oda játék fejlesztői támogatás. Nem mind 1, hogy valamit rá írnak, vagy támogatja vagy csak simán utólag támogatottá tesszük
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kunrichard djgeg
2014.03.04. 18:42
Ezzel egyetértünk valószínűleg a kezdetleges aktív 3D monitorok borsos ára szorította vissza a 3D játékok elterjeését.
Remélhetőleg a Rift megjelenése főként hogy a Steam is erősen támogatja változtat a dolgokon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.03.04. 19:00
Hát azért a 300$ (+áfa) 70.000 Ft (+vám+áfa ) se olyan olcsó, de őszintén?! Ennyit bőven megér, ha megjelenik már futok is érte, mert imádtam a fejlesztői verziót is. Egy jó virtuális asztal progi kéne már csak és raknám félre a monitort.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kunrichard djgeg
2014.03.04. 19:02
Sajnos nekem még nem volt szerencsém kipróbálni. de amit eddig hallottam róla az épp eléggé meggyőzött ahhoz hogy megérje rá spórlni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Renhoek
2014.03.04. 19:30
Engem is rettentően mozgat ez a téma. Szerintem 70-80 körül simán megéri... gondoljunk csak bele, mennyi egy jó Full HD tv/monitor. Ez azért többet adhat annál. Ha mondjuk 3D-s filmeket is lehet rajta nézni, akkor zseniális cucc.

Engem a Forest c. játék hozott lázba. Ehhez lesz Rift support is.Kegyetlen hangulata van... Rendkívül parának tűnik. Félek mondjuk, hogy vinnének másnap a pszichiátriára posztraumás sokk miatt

[LINK]

djgeg: Amúgy mi a véleményed, mennyire terheli a szemet? Nem lesz tőle hányingered, mozgási zavaraid hosszabb használat után? Tény, hogy pár óra Forest után, lehet egy darabig nem mernék kimenni az utcára

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.03.04. 20:03
Hát infósként a szemem a napi 10-15 óra után már meg se érezte, hogy jó pár órát toltam vele egy huzamban. (rip retina ) de nem éreztem terhelőbbnek.
Szerintem le kell venni a fényerőt amennyire lehet, amíg még kényelmes. Monitorokkal is ezt csinálom, küll már megvakultam volna.
Egy hullámvasút szimulátort végigtoltam az ocolustal és nekem nem lettek olyan durva "tüneteim" mint amik youtube-on vannak
Mindenképpen hozzá kell szokni és egy horrort, azért fenntartásokkal próbálnék ki vele Inkább FPS és autó szimulátor. (na jó igazából mindent kipróbálnék vele )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kunrichard
2014.03.04. 20:04
Ez engem is érdekelne. bár gondolom meg lehet szokni. nekem először az Imax is fura volt meg a monitor is de aztán elúlt ez a furcsa érzés. viszont filmezésnél milyen jó lehet már
gondolom a kijelző akkorának tűnik mint egy Imax vászon ilyen közelről
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Whysper mycki...
2014.03.05. 11:36
Gratulálok. De ne legyél vár profi. Viszont logikád legyen már mielőtt ezt írod. Mit csinál a géped. számol aztán adatoakt küld a vga-on keresztül a kijelződre . Durván leegyszerűsítve. OCULUS a őc-d vagy consolosed számára egy újabb kijelzőt jelent csak!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Whysper
2014.03.05. 11:42
Amúgy nekem a meglátásom ,ha eltudnák érni ,hogy magába a rendszerbe kint is használható lenne a Oculus. Akkor dolgozni is nagyon jó lenne mert nézel előre mondjuk programozok és elfordulok jobb ra ott lenne üzenet stb. akár hasonlót is eltudnék képzelni. Szóval nem 3 monitor hanem egy Oculus és a windows felület lenne szélesebb vagy akár magasabb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Karig1
2014.03.05. 20:58
Adam brown: A kód c. könyvet olvasta valaki? Kisérteties a hasonlóság....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!