iPon Hírek

Október végén érkezik az AMD Radeon R9 380X?

Dátum | 2015. 09. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD hamarosan új videokártyával bővítheti kínálatát, az újdonság pedig a Tonga XT alapú Radeon 380X lehet, amelynek XFX gyártmányú kiadását néhány napja már megcsodálhattuk. Az új videokártya Tonga XT GPU-ja a lapka összes rendelkezésre álló erőforrását csatasorba állíthatja, így 2048 stream egységgel, 128 textúrázóval és 32 renderelő egységgel szállhat harcba riválisai ellen. A legfrissebb információk szerint a Tonga XT GPU-k mintapéldányai már a gyártóknál vannak, az új videokártyák rajtját pedig október végére időzítheti az AMD – amennyiben megalapozottak a források állításai. Memória-alrendszer tekintetében korábban volt egy kis kavarodás, hisz egyes informátorok 256-bites, míg mások 384-bites memória-adatsín jelenlétéről beszéltek. Most az a legvalószínűbb, hogy az új videokártya 4 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriát és 256-bites adatsínt alkalmaz majd – utóbbinak köszönhetően egyszerűbb nyomtatott áramköri lap készülhet a termékhez, ami költséghatékony gyártást eredményez. Emiatt lesz majd némi mozgástér végső árazás tekintetében.
Az egyelőre nagy kérdés, hogy a Radeon R9 380X ára hogyan alakul. A termék a 249 dolláros Radeon R9 380 és a 349 dolláros Radeon R9 390 közé érkezik, így 299 dolláros árcédulát kéne kapnia. Nem szabad elfelejteni, hogy ennek az árszintnek a környékén már Radeon R9 290-es sorozatú videokártyák is kaphatóak, így nehéz elképzelni, hogy egy ennél drágább, de kisebb teljesítményű modell sikeres lehet a piacon. Tehát, ha az AMD valóban harcolni szeretne az Nvidiával szemben, a nagy karácsonyi vásárlási láz kezdete előtt módosítania kell termékeinek árait – erre remek alkalmat kínál a Radeon R9 380X érkezése. Hogy tényleg így lesz-e? Nos, ez egyelőre rejtély – néhány hét múlva meglátjuk.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. thestock
2015.09.18. 13:31
A sima 380-ból a 4 gigás már 70 körül kapható.Ha jól emlékszem akkor a 280/280x között kb 10-15 ezer volt a különbség. Itt is maradhatna ez az árrés, 80-90 között baráti lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Meteoreso
2015.09.18. 13:35
Egy éve még ez lett volna a szívem vágya.
A kicsi ócsó kategóriában ma is ez lesz a legfejlettebb cucc.
80-85 ben ha bejön jó vétel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. i2k010 Meteo...
2015.09.18. 19:00
"80-85 ben ha bejön jó vétel."

Csak kétszerese a rezsi kifizetés után maradó havi fizetésemnek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Praston Meteo...
2015.09.18. 19:01
Én is örülnék egy relatív olcsó kártyának, amivel kiválthatnám a 270X-em.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. I.Jozsef83 i2k01...
2015.09.18. 19:23
Ö hát igen , de ezt felsem bírja fogni Pistike Jancsika Béluska , akiknek Anyuci és Apuci tömi a száját , no meg a bankkártyáját , csak hogy meglegyen a családi béke s szeretet .

Nem egy ilyen haver van , de hát arról ők nem tehetnek , hogy havi több mint félmilliót visznek haza szülők .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Praston I.Joz...
2015.09.18. 20:14
Nyílván a pénztárcádhoz méred, hogy mi olcsó és mi nem. Mit engedhetsz meg magadnak és mit nem. Azért egy 390X / Fury X-hez képest nem vészes az ára és a teljesítménye sem rossz, persze nem 4K-ra ultra beállítás mellett. Nem csak Pistikék vannak itt, de tény hogy Ők könnyebb helyzetben vannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Tyrel
2015.09.18. 21:42
Az a gáz ezzel a drágaság dologgal hogy a kedves gyártók egy olyan helyzetet alakítottak ki a piacon, ami az átlagos vagy annál alacsonyabb jövedelmű gamereket eléggé sarokba szorítja. Ez a 380X meg a GTX970 ill. esetleg talán a sima 380 szintje alatt egy jobban informált, vagy legalább is a híreket nyomon követő ember úgy érezheti, hogy átverik.

Arra célzok ezzel, hogy akinek jellemzően nincsen sok pénze egy szem videokártyára annak általában nem is gyakran van úgy egyáltalán felesleges pénze, tehát ha már egyszer befektet egy ilyesféle termékbe, akkor igénye lenne rá hogy az "future-proof" legyen, vagyis támogasson minden új technológiát, méghozzá megfelelő sebességgel, mondjuk az elkövetkezendő 2 évben. Nem kell itt Ultra beállításokra meg 4K-ra gondolni, egy szűkösebb keretből gazdálkodó gamer úgy is meg van rekedve FullHD-n és annak is örül ha Medium-High beállítások mellett már nem esik 30 alá az FPS.

Az átverés - vagy talán jobb szó lenne rá a csalárdság - ott van az egészben, hogy nem rég még 40-50 ezer forint környékén hozzá lehetett jutni ahhoz a kategóriához ami a fenti kritériumoknak megfelelt, most viszont hirtelen duplájára ugrott ennek a szintnek az ára.

Van persze olcsóbb kártya, azok sem egyértelműen rosszak, de már nem jövőbiztosak.... gondolok itt az öregecske GCN1.0 architektúrára, a "csak" 2GB VRAM-ra vagy éppen a GTX960 128bites memóriasínjére...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. atti2010 Tyrel
2015.09.18. 21:50
Erre sajnos nem sok gyógyír van mert egyre kevesebben vesznek VGA-t és minél kevesebben veszik annál drágábban kell adják hogy profit is legyen rajta és már a csíkszelesség csökkentés sem segít mert egyre drágább a gyártás, a szilíciumtól kellene szabadulni hogy változzon valami de ez a következő 9-10 évben nem hiszem hogy megtörténik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. thestock Tyrel
2015.09.19. 06:47
Nah itt van a kutya elásva Nem egy embert ismerek aki emiatt áttért konzolra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jedi
2015.09.19. 09:17
Azért ha tényleg abban a 80-85 ezres kategóriában fog jönni, akkor nem lesz rossz cucc egyáltalán. Elég jövőtálló lesz , mivel a legmodernebb GCN architektúrát használja ( 1.2 , ha minden igaz ). 4GB ram, már lassan alap ebben a kategóriában. Fogyasztása is barátibb, a 290-es, és 390-es kategóriához képest ( főleg a 390-es képest ). És pont ez az árszegmens az, amit még a Gémerek legnagyobb része rászán egy jó VGA-ra, És azt se feledjük, hogy az NV-nek, pont ebben a szegmensben nincs nagyon semmije. Szerintem best buy lesz, ha kijön. A Apple se véletlenül választotta, pont ezt a chip-et !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. DarStav Tyrel
2015.09.19. 10:48
Én is ebbe a csoportba tartozom. Idén is örültem, hogy tudtam újítani a gépen. De megoldottam azzal, hogy a használt piacot választottam. Így végre sikerült egy HD6970 2 GB-ra beruházni. Nem jövőbiztos, de azért addig még mindig tökéletes, míg nem lesz általános a DX12. Csak sokan félnek a használt termékektől, mert azok biztos rosszak, meg hibásak.

Félreértés ne essék, egyetértek a mondandóddal, de érdemes megnézni, milyen alternatívák léteznek erre a problémára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Samanoske
2015.09.19. 15:54
Rosszak is,sok ember nyekereg,hogy most vett egyet és ez meg ez a baja.
6970 meg elég elavult.Arra a 3 hónapra egy 7850 is megtette volna.
Nekem a 260X visz mindent high-on hd-ba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Killgore
2015.09.19. 16:06
Nekem is R7 260X-em van, most vettem. Tökéletes. 40-ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. DarStav Saman...
2015.09.19. 16:51
Mert körültekintően kell vásárolni, ha erre adja az ember a fejét. Alapszabály, hogy amikor csak lehet, személyesen kell átvenni, és tesztelni, megnézni. A 6970 meg ugyan öreg, de 20.000 Ft körül van, és még a Mad Max is fut rajta kicsit visszafogott beállításokkal. Mikor én vettem, erre volt pénz, még egy HD7770 sem fért volna bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Whysper Prast...
2015.09.20. 09:40
nekem 7870OC van nagyjából 270x.. midnen játék nagyon jól fut Full HD-ba is.. Én néztem 380-t bent a cégnél. 380x nem olyna jó váltás. Ami viszont nagyon megéri az a sima 390-es 100 ért. na az már elég jó sebesség változás egy 270x-hez és az a 100-as sem oylan vészes. mivel nagyjából 390x-t tudtunk elréni .. ami azért a 270x-hez kéepst elég jó telejsítmény egy 100 -ért
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. atti2010 Whysp...
2015.09.20. 10:21
Nem tudom mire gondolsz de a tesztekben az R9-270 és az R9-380 között elég nagy különbség van erre a 380X még rádob majd egy keveset, valamit félre nézhettél mert a + teljesítménye a 380 -nak úgy 20- 35% között van arról nem is beszélve hogy jó pár újítás van a csipben is, csak pár példa: Tomb Raider R9-270 /67FPS R9-380/105FPS
Metro /38 /53
Thief /51 /74
Sniper Elite3 /74 /112

ez szerintem azért elég nagy különbség pláne ha figyelembe vesszük hogy itt az oldalon néha +4 FPS már a földbe döngölés.
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BReal Whysp...
2015.09.20. 13:41
Ami a legjobb választás volt, az az ASUS DC2U-s 290-ese, egy ideig az ismert másik webshopban 82-83e Ft volt, mikor bejött a 300-as széria. Azóta megint 100 környékén van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jedi BReal
2015.09.20. 14:26
+1

Én majd egy éve vettem HA-n 75-ért, még 2 év 9 hó garival. Végignyomtam vele, az összes nagy kedvencemet ez alatt az idő alatt. Mivel egyéb elfoglaltságaim miatt, az elkövetkezendő egy évben nem lesz időm játszani, így kiárultam a gép "lelkét" ( alaplap; proci; memó; vízhűtés; VGA ), minek álljon benne a pénzen. A héten adtam el a 290-est, ez volt az utolsó cucc, az öt közül. És mennyiért ? 75-ért
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Whysper atti2...
2015.09.21. 09:11
Arra gondolok,hogyha már kiadik ennyi pénzt és 75 körül van a 380 és a 380 annál drágább lesz. Akkor a 100 ezres sima 390-en simán megéri azt a +15 ezret . mert pici OC-val amit a GIGA kártya bír.. közel 390x-t tudsz és azért a 390/390x és a 380 között 10-20 Fps kül. is szokott lenni.. azaz a 270x és 390 között méág nagyobb. szóval a 390 sima jobb választás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Whysper
2015.09.21. 09:27
Én úgy gondolkdom,hogy

390 OC (közel 390x mert 3-6 fps a átlag kül.)


Szóval mondjuk egy [LINK] testben

370 19 FPS
380 28 FPS
390x 40 Fps

Ergo ha 7870 = 370 nagyjából (így van ) úgy,ha 100 ért tudok venni 390-t, 80-85 ért 380x és 25-t kapok a 7870 OC.ért

Akkor a +50% sebességet vehetek 55 befektetéssel. Vagy +100%-ot vehetek 70-75 ezer befektetéssel..

Én ebből indultam ki

Ahog ymás írta egy 290x-t meg kap 390 ára alatt. akkor még ott a pont.

példa. [LINK]


lehet rosszul látom. Viszont 7-8 Fps ért adjak +50-55 ezret vagy 19 helyett 40 Fpsért adjak +75 ezret kicsit kecsegtetőbb.

Sőt megnézed a teszteket. van olyan felbontás ahol mondjuk egy 370 csinált 27 FPS-t a 390x meg 73-t . a 290x meg 68-t. Egy alap 390 csinál 70-t OC-val meg 72-t.

Szemléltetés végett. ot tvan egy 7850 is ,hog ylátható legyen ,hogy egy 370-es csupán 2-3-4 Fpssel tud kevesebbet nála. szóval egy 7870 OC szint..

Így remélem eléggé érhetően fejtettem ki az nézőpontomat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.09.21. 11:22
Na oké, csak ez már megint az az eset, hogy menjünk feljebb, meg még feljebb, meg még feljebb. Mondom ezt úgy, hogy a bő 1,5 éves konfigomnál először én is 7770-nel szemeztem, végül egy 270x lett. Mondjuk ebben az is közrejátszott, hogy olvastam a 7770-ről és rájöttem hogy 1. sok a fekete képernyős bejegyzés ennél a kártyánál 2. gyenge is lett volna számomra.
Azért akárhogy is nézzük, a 390 dupla annyiba kerül, mint egy 270x. Szóval ha valaki meghúz egy határt, akkor a 380 igenis jelentős ugrás a 270x-hez képest.
Az a 7870=370 nagyjából meg fogjuk rá, hogy helytálló, egy szűk 10%-os különbség van köztük. Nem a 370 javára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Whysper BReal
2015.09.21. 11:44
igen de most a 270 -ről 380 rva váltás volt a téma amire válaszoltam és Én arra írtam,hogy 270-370-ről 380x-re nem érdmes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Riddick77
2015.09.21. 18:36
Sokan egy jó árú/teljesítményű AMD kártyát várnak már.
OFF:
DE,sajnos a srácok nem tudom mit csinálnak ,de nem elég nekik ,hogy a jó drága Fury kártyákat kiadták,de még csinálnak egy még drágább dual GPU-sat is......

http://wccftech.com/amd-r9-fury-x2-dual-gpu/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. atti2010 Riddi...
2015.09.21. 19:05
Ezt már rég tudjuk nem újdonság a felhozatal is ismert, ebből válogat aki akar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Whysper
2015.09.22. 15:40


ha úgy fog menni az új driverekkel mint amennyit a 390 gyorsult akkor nincs igazán baj ezzel sem sz.tem [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Riddick77
2015.10.10. 09:49
Most nézem,hogy sokan a nagyobb fogyasztású AMD GPU-kat, alulfeszelik az Afterburnerrel! Ha,ezeket a új Tongákat ,le lehetne vinni 160-175W körüli fogyasztásra akkor máris izgalmasabbá válnának,mert biztos úgyis elég gyorsak lesznek 1080P-hez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!