iPon Hírek

Októberben jelennek meg a 6000-es sorozatú Radeonok

Dátum | 2010. 08. 12.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az AMD már gőzerővel készül a Radeon HD 6000-es sorozatú videokártyáinak bemutatójára, amely a legfrissebb hírek szerint október folyamán válik esedékessé. A gyártó először majd csak formálisan indítja hódító útjukra a friss család tagjait, de november folyamán a termékek már feltűnhetnek a boltok polcain is.

A Radeon HD 6000-es családdal kapcsolatos legfrissebb értesülések a termékek várható specifikációival kapcsolatban nem szolgálnak információkkal, de a megjelenés tervezett időpontjának közeledtével remélhetőleg ezekről a részletekről is lehull majd a lepel. Ami jelenleg tudható, az mindössze az, hogy az új videokártya család Southern Islands kódnéven fut majd. Az AMD a Northern Islands kódnévre hallgató termékek megjelenését későbbre kellett, hogy tolja, ugyanis a TSMC 28 nm-es csíkszélességgel dolgozó gyártósorai még nem állnak készen arra, hogy elkészülhessenek rajtuk a rendkívül komplex felépítéssel büszkélkedő GPU-k. Addig, míg a 28 nm-es gyártástechnológia is "beérik", az AMD 40 nm-es csíkszélességgel ugyan, de piacra dobja Southern Islands kódnévre keresztelt megoldásait, amelyek az Evergreen családot váltják a piacon. Ez utóbbiak, vagyis a Radeon HD 5000-es sorozatú videokártyák a nem is oly távoli jövőben némi árcsökkentésen mennek keresztül, ugyanis az AMD így szeretné előkészíteni a terepet az új videokártyák érkezéséhez. Ez bevett gyakorlat mind az AMD mind pedig az Nvidia részéről.

Az újdonságok kisebb architektúrabeli változáson egészen biztosan átmennek, így ezzel és az esetleges agresszív árazásukkal rossz perceket szerezhetnek majd az Nvidia számára, viszont több, mint valószínű, hogy ezt a folyamatot ők sem nézik majd tétlenül.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

69. axe
2010.08.12. 19:01
Megvan a szülinapi+karácsonyi ajándékom?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. mihaly.her...
2010.08.12. 19:03
OFF: nem jelent még meg az RSS-ek között és a játék híreket sem tudtam felvenni RSS-ként. Üres oldal jön be középre. Menük megvannak, meg a jobb oldali sor is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Norbert09
2010.08.12. 19:05
Na én ezekre várok, ideje lesz a HD4670-emet lecserélni a HD6670-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. NLZ
2010.08.12. 19:05
Legalább ne copypizza legyen a hírírás, hanem olvass egy picit utána: a TSMC törölte a 32nm gyártást, így rögtön a 28nm-re koncentrál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. gab78
2010.08.12. 19:24
Ez már több mint egy hetes hír!

Amúgy meg az az október az november! Szeptember végén pedig árcsökkenés várható a HD5xxx széria tagjaira!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Kajafun
2010.08.12. 19:29
Joker kapod ám az oltást
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Phantomstr...
2010.08.12. 19:59
a Radeon HD 5000-es sorozatú videokártyák a nem is oly távoli jövőben némi árcsökkentésen mennek keresztül

Ez fog is kellemetlen perceket okozni az NV-nek, mivel a hasonló teljesítményű Geforceok alá kell beárazni, hogy kisöpörhessék a raktárt, és ha a jelenleg egy szem értelmes kártyájuk (GTX460) megkapja a nyakába az 5850-et és 5870-et, az az előző két bukta széria után megint csúnya pofon lesz. Arról nem is beszélve, hogy ha kijön az új széria, mikor tud majd reagálni a sokat csúszott Fermi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. ThePoweR
2010.08.12. 20:12
gab78: Én még nem hallottam/láttam szal nem baj hogy kirakták....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. LavX
2010.08.12. 20:32
Akkor most kell eladni az 5770-et és venni olcsón egy 58xx-at?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. jozsefm
2010.08.12. 20:35
Azt elég hihetetlennek tartom,hogy az 5850-5870 -est a GTX 460 árára vigye le az ATI,és addigra már talán a 460-nak se egyedül kell szembenéznie az uj Radeonokkal,de abban egyetértünk,hogy ez nem lesz fáklyásmenet az NV-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. neofery
2010.08.12. 20:37
Az ATI szerintem a Radeon 9700 pro óta csillog a 3D piacon.Ő legalább nem csak átnevezi a kártyákat de alkot is valamit.Az Nv tulajok ezt nem hajlandóak elismerni mert nekik ilyen kártya van a birtokukban de sajnos ragaszkodni kell a tényekhez.Az ATI előrébb van legalább 8-12 hónappal.De remélhetőleg magára talál az Nv is mert hát úgy a jó nekünk ha egymás árait nyomják a béka feneke alá.Nemde?
Kíváncsi vagyok hogy a 6000-es széria mennyiben fog újdonság erejével hatni mint annó a shader modell 4.0-4.1,Dx 10-Dx10.1.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Tirexi
2010.08.12. 20:44
Végre.
Kezdem a gyűjtést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Canabis
2010.08.12. 20:51
Tirexi mi történt veled? már nem vagy elvakult nvidia fan?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Canabis
2010.08.12. 20:51
Tirexi mi történt veled? már nem vagy elvakult nvidia fan?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. iponista
2010.08.12. 20:57
Srácok Dual core procival, 2 Gb RAM-al és egy 5770 nekem csak a Metronál és a Crysisnál max grafin voltak problémáim 1920*1080-as felbontáson másnál nem.
Unlockoltam még 2 magot meg veszek majd még 2 Gb RAM-ot aztán semmivel sem lesz problémám.
A 6000-es sorozat nem igazán indokolt játékok szempontjából, mert nem hiszem, hogy idén vagy akár jövőre olyan hatalmas gépigények lesznek.
Viszont így az AMD kicsinálja az Nvidiát, még be sem érett a Fermi már jönnek a következő generációs ATI kártyák.
5770 tulajként nem bánom az áresést, mert úgyis tervben volt még egy 5770 2011-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Norbert09
2010.08.12. 21:07
Most már értem miért késik a Crysis 2...nem a konkurens játékok miatt, hanem mert épp most készítik alá a grafikus rendszereket... :Đ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. sYs
2010.08.12. 21:08
Lehet hogy az AMD tud valamit, amit mi nem játékok terén, hogy hátha lesz valami, aminek mégiscsak kell ez a plusz kakaó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. rini
2010.08.12. 21:13
neofery - Akkor a másik oldalról se feledkezzél el. Az AMD grafikus vezérlő tulajdonosok sem hajlandók bevallani, hogy Radeon termékek is voltak bőven átnevezve régen és a mai napig is van ilyen. Tudom nem szép dolog de ez már csak így megy. A lényeg, hogy minél többet eladjál belőle és ez nem változtat azon, hogy nV vagy Radeon terméket gyártanak a cégek. Mondom ezt úgy, hogy most Radeon van a gépemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. jozsefm
2010.08.12. 21:14
Reméljük ,hogy nem igy lesz /kicsinálja/,de kétségtelen,hogy gyülekeznek a viharfelhők felette.A közeljövőben egy még fájdalmasabb csapás vár rá ,a VGA piac legyszélesebb szegmensében ,a belépő szinten is .Az Intel és az AMD is elkészült gyakorlatilag a processzorba integrált videovezérlőivel, melyek az előzetes hirek szerint /Lano/ az 5600-as mostai szintjén teljesitenek.Ezen a téren pedig teljesen védtelen pillanatnyilag az NV ,legális x86-os licenc hiján.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. markangabo...
2010.08.12. 21:15
Hát lehet páran örülnének az NV bukásának, de attól nem kell félnetek, hogy bekövetkezik
Márcsak azértsem, mert addigra az NV is kiadja a kissebb karikat, és a a 460-ból indulok ki nemhiszem, hogy alázás lenne a a 6000-es széria megjelenésével(belépő és középkategóriában).

Az viszont valóstínű, hogy a csúcskártyákban az NV alul fog maradni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. ThePoweR rini
2010.08.12. 21:20
Mostanában mondj már pár radeon átnevezést. Az asztali kártyáknál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. CyberPunk6...
2010.08.12. 21:52
Ha ezzel ráver az új nvidiákra, akkor az nvidia újabb mélyrepülésbe kezd, és nem örülnék neki, ha monopolhelyzetbe kerülne a gpuk piacán a amd (dedikált vga-k)..

árverseny lenne a legjobb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. mtrx220
2010.08.12. 22:22
egyáltalán nem volna jó ha monopolhelyzetbe kerülne az ati.
arról nem is beszélve, hogy hiába csinálnak jó kártyákat, ha a driver support nem az igazi még mindig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. rabib
2010.08.12. 22:34
Nem semmi. NV-nek lesz mit csinálnia. De szerintem a mostani helyzetből kiindulva nem lesz túl nagy gondban az NV a középkategória tetején a GTX460-nal, hiszen ha majd jön a HD6770 vagy hasonló, a HD5770 utóda, teljesítményben még az sem bizros, hogy a GTX460 számára különösebb veszélyt tud majd jelenteni. De senki se higgye azt, hogy majd bejelentik a HD6xxx sorozatot, és majd egyből lefedik az egész asztali videokártya piacot. Dehogy. Majd először 1-2 kártya jön, és majd utána a többi. Addig az NV-nek is lesz ideje csinálni valamit.

Páran megént az átnevezgetéseken vannak felakadva. Nem mindegy, hogy mit mire, vagy mikor neveztek vagy neveznek át? Az a lényeg, hogy az átnevezés után a teljesítmény nagyobb legyen. Abszolút nem értem, hogy ezzel mi a probléma mind a Radeonok, mint a GeForce-ok terén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. rini
2010.08.12. 22:55
Nem ép az asztaliakra gondoltam hanem a mobilverziókra. Az teljesen mindegy, hogy melyik kategóriát nevezed át. Az akkor is csak átnevezés. Más néven megtéveszted a vásárlókat. Például bemész a boltba és azt mondod kérsz egy laptopot egy 5870 grafikus kártyával. Erre a kezedbe adnak egy 4870-el ellátott masinát ami5870-nek neveznek. És ez pontosan az asztali kártyák levezetéséből származik mert az ember azt gondolná, hogy a teljesítménye az 5870 kártyáéval azonos.

Ha jobban megnézitek a 460-at már az is egy továbbfejlesztett gf 100-as. Tehát nagyon közel lehet egy modernizált Gf 100-as mag megjelenése is a 106 mintájára. Ezekkel a módosításokkal a 470 és 480 is sokkal erősebb lehet. Ha az alap elkészült akkor már sokkal gyorsabban lehet a következő variánsát elkészíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Juliska
2010.08.12. 22:59
rini: 40 nm-en ragadtunk, senki sem tud nagy mennyiségben GF100 méretű chipet gyártani. Jöhetnek modernebbel, de azt sem tudják majd gyártani. A csúcskategóriába két GPU-t kell összerakni. Ez az egyetlen járható út.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Nurba
2010.08.12. 23:05
Szerintem az árazásban van bőven tartalék az AMD-nél. Ha igaz az, hogy nem sokkal került többe egy 5850/70 előállítás, mint egy 4850/70, akkor akár felezheti is az árakat és még mindig nyereségnél van. Egy ilyen lépés biztosan megizzasztaná a konkurenciát. Viszont úgy tudom, hogy az AMD sem tud túl nagy raktárkészletet felhalmozni, mert kellően fogynak a kártyái, ezért is váratott magára egy nagyobb árcsökkentés. Most, hogy itt van a jól sikerült GTX460 és küszöbön a HD6800, az már elég jó indok lehetne egy jó kis árzuhéhoz. De ha pl az 5870 lemenne 60k-ra és az 5850 50k-ra már az is kellemes lépés lenne (nyereség meg még így is lenne rajtuk bőven...csak szvsz hamar elfogynának a kártyák a polcokról).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. jozsefm Nurba
2010.08.12. 23:28
Eleddig még soha nem gondoltam komolyan egy Cf-re de ha jóslatod beigazolódik..

szóval hol is kell beállitani az árfigyelőt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. rini
2010.08.13. 00:00
Juliska - éppen ezért a 6000-es széria sem tud majd sokkal többet nyújtani a jelenlegi 5000-es szériánál. Tehát kapsz egy finomított 5870-et. Ugyan ezt eljátszhatják a gf100-al is egy modernebb verzióban. Kicsit megsimogatják és kapsz egy alacsonyabb fogyasztású de fejlettebb magot. Ugyan azt játsszák el amit az AMD is csinál jelenleg. Amíg nem tudnak alacsonyabb csíkon gyártani ez lesz a tendencia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. carraroxt
2010.08.13. 01:18
Valami okosság biztos lesz benne, ha úgy ítélték megéri a fejlesztést, megéri kiadni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Csocsocx
2010.08.13. 05:15
Várjuk szeretettel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. jozsefm
2010.08.13. 07:09
Nézőpont kérdése,hogy átnevezésnek vagy fejlesztésnek hivjuk valamely gyártó termékének ráncfelvarrását.Ilyen szempontból minden uj modell "átnevezés" ami az előző széria tapasztalataira épül.Más-más fejlesztési lehetősége van az ATI 5000-es és az NV 100- 104-es szériájának.Amig az előző a kiforrott technológia révén a bennhagyott teljesitménytartalékot aknázhatja ki, addig az utobbi az energiagazdálkodás optimalizálása terén rendelkezik fejlesztési potenciállal.Ahogy a cikkiró és juliska is emlitette a 28 nm.-es gyártástecnológia beéréséig nem nagyon lesz más választása egyik gyártónak sem.Ha viszont az uj modellek 20-30% előrelépést jelentenek az elődeikhez lépest az már nem minősithető átmatricázásának akkor sem ha az architektura változatlan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Humbuk
2010.08.13. 08:55
Az a baj, hogy sokan még mindig nem értik a gf100-nak a felépítését/rendeltetését! A GF100 egy gpgpu! Aki nem tudja, annak mondjuk azt, hogy egy általános Gpu ami például már C kódot is tud futtatni a többi gpu-hoz képest (és még sok más finomságot)! Aki játékra veszi az kb a Gpu 40-, talán 50%át ha kihasználja! Ezért tűnik előrelépésnek a GF104 ami már a sima gpu kategóriába esik! Tehát sarkítva, a gf104et megszabadították az általánosságtól és játékra adták ki! A gf106 és 108 azok nyilván a darabolásnak köszönhetően alacsonyabb árszegmensbe érkeznek. De ez a darabolás is olyan, amit nem szimpla lekacsolgatással hanem kisebb gpu magok gyártásával érnek el.

Valóban amíg nem jön a 28nm addig lehet várni az újra, mert Ati is akkor vált majd valószínűleg architektúrát. Mert a 6xxx széria pl az Open Cl miatt is kell, meg más szoftveres támogatások beépítése miatt is hozzák ki ezt most.

Nvidiát ne temessük még. Gazdasági érdekből se, meg amúgy se. Tudják, hogy mit csinálnak (elvileg ) Sajnos belátható az, hogy nem tudják elhagyni a játék piacot és nem tudnak rendesen versenyezni egy 2:1-ben kártyával.
Majd megelégelik az Atit és kihoznak egy GTX 49x-et teljes értékű gf100al játékra kihegyezve és akkor majd nézünk mint Rozi a moziban

!!!Minden!!! ember érdeke aki számítástechnikai eszközöket vásárol, hogy a cégek akik a piacon vannak jól szerepeljenek, mert akkor alakulhat jól az árverseny...

Tehát mindenki szurkoljon mindenkinek és elég legyen ebből az örökös megosztottságból!

Hajrá ATi! Hajrá Nvidia!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Sytyx
2010.08.13. 09:08
Humbuk - Tehát mindenki szurkoljon mindenkinek és elég legyen ebből az örökös megosztottságból --> Tiszta ovi, csak ott: Az én apukám erősebb, mint a tied. Nem tudnak felnőni vagy ovisok tényleg. Hagyd rájuk és van min röhögni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. tibi27
2010.08.13. 09:11
"így ezzel és az esetleges agresszív árazásukkal rossz perceket szerezhetnek majd az Nvidia számára"

Ez mostanába így van,a HD4xxx szériával kezdödött.Azért kiváncsi lennék hogy tiszába vannak-e az egészséges fejlesztésekkel meg árpolitikával,tudnak-e határt húzni,mert én úgy látom hogy nem,főleg ez az AMD,nagyon túlhajszolja a dolgokat,nyomúl előre a semmire,ezzel akar lépéselőnyt szerezni magának az nV-vel szemben,ami meg is történt,de ez már akkor se normális,főlg akiknek HD 5xxx-es karijuk van,1 év és minimum 30-50%-ot buknak az újszerünek mondható karijukkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Humbuk
2010.08.13. 09:23
Az Amd azért nyomul, mert egyszerűen az Ati tartja életben! Nem bántom én itt az Amd-t de ez tény. Csak 5 percre vonatkoztassatok el az előítéletektől. Bár olcsó jó cuccokat dob piacra sajna az Intel így is elvisz 70-80%ot a processzor piacból. Most gyengélkedik az nvidia, tehát a gpu piacon tud irdatlan részesedésre szert tenni, és ezt ki is akarja használni. Kérdés, hogy vajon mikor fizeti majd meg ennek az árát? Mert ha kapkodsz előbb utóbb jön a baj is vele!

Gondoljatok bele mi lenne itt, ha az Intel a hasára ütne és hip-hopp megvenné az Nvidiát! És elkezdené áron alul adogatni a GF-eket! Term rengetegen az olcsóbb felé mennének!
Egy ilyen lépéssel nagyon rátudna lépni az Amd tyúkszemére és még komolyabb válságba taszítaná! (Mert azért ne felejtsük el, hogy az amd dollár milliókkal lóg ide meg oda.)

Reméljük ez nem következik be, mert senki nem szeretné, hogy monopol helyzet legyen ugye?
Lényeg, hogy akármi lesz, úgy is mi ke***ünk rá!

Tehát legyünk optimisták és szurkoljunk mindenkinek!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. atti2010
2010.08.13. 09:25
tibi27: Ha nem fejlesztenének az lenne a baj, nem kötelező évente új kártyát venni, megveszel egyet használod 4 évet majd lecseréled az éppen aktuálisra, akinek nincs sok pénze annak ez nagyon jó mert féláron megvesz egy újszerű kártyát, jól van ez így nem a számtek cuccokba kell befektetni a pénzt.Az Nvidia is ezt csinálta csak most egyre nagyobbakat bakiznak, így nem nagy jövőt látok előttük a részvényeik is a béka fenekét nyaldossák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Humbuk
2010.08.13. 09:31
Sytyx sajna én már néha sírok egyes emberek értelmi nehézségein

De az mindig jó, ha látom, hogy akadnak még értelmes emberek a világban

Sajnos rossz természetem van, mindig megpróbálok más nézőpontokból látni egyes dolgokat és ezt próbálom megosztani másokkal is

Hogy az adott delikvens ne csak aztat lássa, hogy: "no némmáá!!! 100MHz-el több lett a 6870 gpuja!!! De szar!!!" Hanem mondjuk, azt is, hogy A 6xxxes gpu támogatja az Open CL-t és még sok sok más dolgot is! Hogy a kártya ne csak Mhz legyen meg TDpééé, hanem egy naaaagy egész

Na be is fejeztem, mert túl sokat lógok már itt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. _DiEGO_
2010.08.13. 09:51
Mi lesz ha AMD/ATI is külön kezelné a Shaderek órajelét - azt kölön húzná pl duplájára és nem azonos órajelen futna GPU -val mint ezt megszoktuk?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm
2010.08.13. 09:56
Még mielőtt azt hinné bárki is ,hogy ez az esetenként árversenybe tokolló küzdelem a mi vásárlók,minnél olcsóbb , jobb ,hosszabb ideig használható termékekkel való ellátásának érdekében folyik,bármelyikük részéről is ,szólok ,hogy ennek ehhez semmi köze.Itt csupán az eddig megszerzett piaci poziciok megtartása és a másik rovására történő növelése a cél.
Az csak melléktermék ,hogy mi ezzel időnként és időlegesen jól járunk,de ez a ritkábbik eset.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. ThePoweR rini
2010.08.13. 10:42
De nekem az asztaliba mondjál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Terror
2010.08.13. 11:09
"sajna én már néha sírok egyes emberek értelmi nehézségein"

Inkább olvasd vissza a felvásárlásokról szóló spekulációs kommentedet, és sírj azon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. iteq47
2010.08.13. 12:18
@gab78
mielőtt kritizálsz valakit, talán tájékozódj. ott van abban a xxxx 2. mondatban h a boltban novemberben lesz.

más
de ezzel az átnevezéssel mit vagytok úgy oda... mondjatok már 1 ágat ahol minden széria egy nulláról felépített teljesen az alapoktól újragondolt fejlesztés(???).
ott az Otto motor. már kb 130 éves találmány. persze állandóan fejlesztik, de alapjában ugyanaz.
meg nézzétek a gyufát. az vagy 170 éves....
vagy a kibsziott konyhakést amivel szelitek a szalonnát. a yottanagyapád is azzal szelte, csak mondjuk az övé egy széttört velőscsontból volt.

visszatérve a videóvezérlőkhöz, nézzétek meg a 3 éves kártyákat, meg a frisseket, sztem van teljesítménybeli különbség...
a fszé kell mutogati h ez meg az csak átnevezi...

megnézed az árát, az architektúrát, a sávszélt, az áram felvételt, meg pár tesztet. ha jó megveszed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. northmahri
2010.08.13. 14:58
Mennyi undorító hozzászólás.
Már megbocsásson minden Intel fan, de 70-80 %? Nem vagyok intel ellenes, de mint én egy átgal magyar, nem adok plussz 30-40ezret egy 10fps-eses javulásért.Jó nyilván nem csak m.o.-ról van szó, de biztos hogy nincs 70-80%.
Rádásul az Intelt támogató alaplapok is drágábbak.
DE ha vkinek van pénze rá, akkor fényévekkel jobb az Intel, I'm just sayin'.
Én tökéletesen megvagyok elégedve egy AMD 965 BE-el mert 50e-ért ez a legjobb proci, és 60-70e csak egy jól működő elterjedt 6magos prociért adnék ki, amikor már a procim lesz a szűk keresztmetszett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Humbuk
2010.08.13. 16:21
- Terror
Vissza olvastam na és?? Mint ahogy írtad spekuláció! Lehetetlen? Miért lenne?
Szerintem nem írtam semmi rosszat... Spekuláltam picit, baj?

De komolyra fordítva a szót:
Ugye olvastál te is ezekről a tröszt perekről, ami az Intel és az Amd között ment? Hopp ja, hogy az Intel fizetett az Amd-nek jóvátételt? Ezek után ahogy a nagy cégek bánnak velünk és egymással a nagyobb haszon reményében egyáltalán nem zárhatunk ki semmit, főleg amit már mondtam és amit mindenki tud, tényleg az Ati húzza felfelé az Amd-t... (Ha én szíven akarnám döfni, én a gpu piacon tenném.)

Újfent spekuláció, de azt el kell ismerjed, hogy nem alaptalan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Humbuk
2010.08.13. 16:33
-Northmahri

[LINK]

[LINK]

Ezek a linkek többnyire Az Intel Amd piaci részesedéséről számolnak be! Előbbi a használatban levő processzorokat méri fel, míg útóbbi csak egy cikk arról, mennyivel csökkent az Amd részesedése. Tehát nem beszélek a levegőbe! Ez nem elvakultság, hanem a tények sajna..
Nem kell fannak lenni, hogy elismerd mi a valódi és mi nem.

Amúgy meg google a legjobb barátod, ha nem hiszed járj utána!

Terrornak is egy:
[LINK]

Az oldalak Angol nyelvűek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozsefm
2010.08.13. 16:57
Itt pedig a magyarázat arra,hogyan sikerült elérni azokat a szép eredményeket amik a számok mögött vannak ..magyarul..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Humbuk
2010.08.13. 17:35
józsef m. senki nem mondja, hogy szép, mert nem az. Tudom, hogy amolyan idézőjelesen írtad. De akkor is ez van.. Féreg módon intézi az intel az ügyeit ezt mindenki tudja.

Az alábbiakat csak a kétkedőknek írtam! Csak amolyan alátámasztásnak a mondandómhoz ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. CyberPunk6...
2010.08.13. 20:34
Az inteles eredményekbe bele kell számolni azért pl az apple cuccokat, az atomokat.
Az amd jelenléte a hordozható eszközökben igencsak gyászos. Manapság pedig egyre több asztalit vált fel egy laptop, még akkor is ha nem hordozzák, csak az jobban mutat az asztalon.

Az amd a legújabb notebook szériával állítólag már eljutott oda, h az ára miatt létező alternatívává válhat. De mind fogyasztásban, mind teljesítményben jelentős a lemaradása, de reméljük feljön mobilfronton. az jelentősen megdobná az eladási mutatóikat.

A mókás az, h az erős laptop mindig egy intel cpu + amd gpu kombinációt jelent.
az nvidia nem az igazi mobilfronton, bár az optimusnak jó lenne egy alternatíva az amd részéről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Ver_Pistik...
2010.08.13. 20:41
lehet lecserélem majd a 4850-et vagy a 3870-et vagy mindkettőt valami 5xxx szériára
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Ecku01
2010.08.14. 00:30
a 6xxx-es széri-a dx 12-es lesz? ugye nem? mert még normális dx11-es játék sincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. mihaly.her...
2010.08.14. 01:51
Örülök, hogy az NV kicsit meg van szorongatva, így legalább rájön, hogy kéne is fejlesztenie, úgy mint az ATI-nak (de ugye neki is voltak átnevezései).
Amúgy meg, ha végig gondoljátok: NV 512 biten, ATI 256 biten hozza kb. ugyanazt a teljesítményt!!! Itt a párokra gondolok, amiket egymás ellen állítanak!!! Szóval akkor melyik is a jobb???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. mihaly.her... Ecku0...
2010.08.14. 01:57
Ecku01: Ettől szerintem nem kell félned... Még a DX12-ról nem hallottam híreket. Ilyen hamar nem cserélik le, szerintem.
Max 11.1-es jön ki, vagy 11.0b meg 11.0c, mint a DX9-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. rabib mihal...
2010.08.14. 12:46
NV 512 biten, ATI 256 biten hozza kb. ugyanazt a teljesítményt!!! Hogy mi? Amikor az Nvidia még GDDR3-as memóriákat használt a GTX200-as sorozat tagjain, akkor az Ati már GDDR5-öt. A DDR3-as memóriáknak volt 448, meg 512, meg 896! bites a memóriabusza a GTX200-as kártyákon, pont, hogy az Atinak kellett GDDR5, hogy jobb tudjon lenni. A GTX400-as sorozat tagjain meg hol látsz 512 bit széles memóriabuszt? Még a gTX480-on is kisebb van, 384 bites. A HD5770-nek meg egészségére a maga 128 bites memóriabuszával. A GTX460 pedig tökéletes a maga 256 bites memóriabuszával, és a 128 GB/s memóriasávszélességével. Valamint egy videokártya sebessége nem csak a memória mennyiségétől, típusától, szélességétől függ. De ha ezekben hiányt szenved, akkor az a teljesítménye rovására megy. Pl.: 192 bites, 768 MB-os GTX460 vs. 256 bites 1 GB-os GTX460.

Ecku01: DX12? Egy éve jött ki a DX11. DX12 majd 3-4 év múlva lesz talán. Majd a DX11-et fejlesztgetik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mihaly.her...
2010.08.14. 13:00
rabib: De az 5000-res és a GTX200-as sorozatnál ez volt! És most fog majd kijönni az 512 bites GTX480-as kártya! És a teljesítmény? hasonló!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Humbuk
2010.08.14. 13:04
Kezdjük ott, hogy teljes gf100as chipet(ket) birtokló gtx 480 még csak most jön majd.. Szal lehet nem ugyan olyan lesz az a teljesítmény.. Meg a gtx480at ne egy 2 gpus 5970el versenyeztessünk.

annyi a lényeg hogy a gddr5ös memók kisebb sávszélen hozzák ugyan azt az átvitelt mint a régebbiek...

Meg azt se felejtsük el, hogy kicsit többet tud a gf100 mint az ati 5xxx ha nem csak a játékokat nézed.

És bár van különbség a 768as és az 1gbs 460 között, néha néha igen közel járnak egymáshoz.. Tehát valamikor elenyésző a különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. rabib mihal...
2010.08.14. 21:49
Nos akkor én pedig fel tudom hozni a shaderek számát és órajelét az NV mellett. Pl.: egy HD4670-ben van 320 shader 750 Mhz-n, egy 9600 GT-ben pedig 64 darab shader van 1750 Mhz-n. Akkor az Atinak a HD4xxx-be meg HD5xxx-be több shader kell, hogy hozza a geForce-ok teljesítményét? hmmm... A 9600 GT pedig szépen veri a HD4670-et. Mindenbe bele lehet kötni igazából. Emellett a HD4670 128 bites, és GDDR3-as, a 9600 GT pedig 256 bites, és ugyanúgy GDDR3-as. Mindkét gyártó más "utat" követ. Nem értem. Mindkét gyártó kártyáin futtatható szinte minden, van amelyiken ez, van amelyiken az megy jobban. Ebbe inkább nem mennék bele, hasonló a helyzet, mint a processzorok terén. Elmegy Intellel és AMD-vel is, csak sokszor Intellel gyorsabb, ugyanígy van ez a VGA piacon is. Elmegy Atin és NV-n is, csak sokszor az NV-n gyorsabban.

Humbuk: igen, elenyésző a különbség, de van különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. ThePoweR
2010.08.14. 22:37
DX12 valószínűleg nem lesz. DX11-el el lesznek egy darabig. de normális tesszellációt addig nem fogtok látni míg olyan játékok lesznek amik futnak DX 10-be vgay 9 be is. ha olyan lesz ami csak Dx11-be tud majd futni abba lesz normális tesszelláció. Olyan mai Dx10-es és 9-es karin már el sem indul. DX 11 után meg visszatérnek a hardveres gyorsításhoz vagy a szoftvereshez. Már nem tudom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rabib
2010.08.14. 23:05
Két GPU-s GTX480? Az lesz a jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rabib mihal...
2010.08.15. 07:48
Ugyan ne a GTX200-as kártyákhoz hasonlítgassuk már a HD5xxx kártyákat.Arra ott voltak a HD4xxx-ek. Hasonlítsuk össze a GTX400-as kártyákkal a HD5000-es sorozatot. Hoppá! GTX460 egymagában viszi a középkategória tetejét. HD5830-nál és HD5770-nél is jobb. És itt nem lehet mondani, hogy húú 20 ezerrel drágább, és egy picivel jobb a GTX460-as.
A GTX480-ról hol olvastad, hogy 512 bites lesz? Talán majd 512 CUDA maggal jön, nem? Vagyis 512 shaderrel egy teljes értékű GF100 lesz, de még így sem lesz jobb a HD5970-nél. Hogy is lehetne jobb egy GPU-val a kettő ellen. Itt egy Iponos hír az új GTX480-ról.

Kíváncsian várjuk a HD6 ezres családot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm
2010.08.15. 08:20
512 müködö CUDA maggal jön,és én azt valószinüsitem ,hogy a többi GF-100-asért.Viszi magával őket oda ahova igazán ki lettek találva, a professzionális felhasználói területre.Ezzel szabad utat nyit a játékos piacon a GF-104-es előtt.Akkor jöhetnek végre teljes fegyverzettel feloldva a letiltott részeket,hogy versenyre keljenek az 5850 esetleg még az 5870-es Radeonokkal is.Nyilván a teljes értékü kártyák drágábbak lesznek mint a mostaniak,de a várható teljesitménynövekedés ezt ellensulyozni fogja,és bizzunk benne ,hogy ez megmutatkozik az NV.jelenleg nem éppen ideális pénzügyi mérleg eredményeiben is.....

A 6000-es széria az még alaposan felkavarhatja a VGA piac idei eloszlását,főként ,hogy stratégiailag és kereskedelmileg nagyon kedvező időpontban jön, az ünnepek előtti bevásárlási lázra ,feltölthetik vele a polcokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.08.15. 13:26
Igen, csak persze nem valószínű, hogy a teljes árszegmenst le fogják fedni a HD6 ezresekkel még karácsony előtt. Én a felsőkategóriát tartom valószínűnek, hogy azt sikerült lefedniük még idén.

Egyébként meg most komolyan: ennek az őrületes hajtásnak mi értelme van? Minden évben új széria? Elég lenne két évente is, és ez mindkét gyártóra vonatkozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm rabib
2010.08.15. 15:18
Igen ez igaz,csakhogy a részvényesek elvárják ám minden évben a szuper osztalékot,az összes gyártónál!Márpedig ha mi évekig használjuk egy egy terméküket ez nem megy,a piac meg évente nem bővük annyit hogy ezt lehetővé tegye...marad ,az uj széria,uj betü, uj köntös ,uj PR duma ,uj tesztelőlabor ,ami 25%-al gyorsabbnak irja és azt sugallja ,hogy nem lehet nélküle naprakész gamer az user..és már meg is van oldva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.08.15. 16:12
Ja vagy úgy. Így már értem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. styler
2010.08.15. 18:03
rabib, én is gtx 460 at fogok venni valószínűleg, de egyáltalán nem vok nvidia párti. Vicc az amit megpórbáltak etetni az emberekkel csak azért mert ott van a logó a kártyán h physx. 8800GTX 9800GTX 9800GTX+ GTS 250. Kb ugyanz a kártya a +nál áttértke az 55 nm re és akk már az akkroa újítás volt h kb a GTS 250 egy átnevezett 9800GTX+ lett h ne komplikálják túl...
Az ati minden árszegmensben lefedte az akkor még nagyobb gyártót és a HD5 ös széria beteljsítette amti vártak tőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Sárpac
2010.08.15. 19:50
Éljen akkor a megjelenéstől számítva fél év múlva már használható is lesz talán, mivel tök új drivert fognak írni a következő generációhoz az ati "zseniális" driver írói!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm Sárpa...
2010.08.15. 20:15
Kevés lesz ahhoz egy félév!....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. DESTINY
2010.08.29. 02:22
Mindíg is kevés volt fél év... kb 1 másfél év lesz az. Pont mire lecserélnéd. Driver téren káosz uralkodik ottan évek óta... Így meg nem tudod rendesen kihajtani a sok-sok pénzért vett kártyát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm DESTI...
2010.08.29. 08:37
Talán most változik valami ,bár igaz ,hogy ennél nem is kell akkora munkát végezni mint egy teljesen uj architekturánál,mindenesetre a 10.8-as Catalyst-ban már megtalálhatóak bizonyos részek az uj driverekből,tehát ha ugy vesszük most előre dolgoztak..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!