iPon Hírek

Olcsó irány a navigációs piacon

Dátum | 2009. 09. 21.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A navigációs készülék ma már nem számít luxuscikknek, egyszerű kiegészítő, hasonlóan szükséges használati tárgy, mint a mobiltelefon - állítja Mihályi Petra, a Garmin termékeit Magyarországon forgalmazó Navi-Gate Kft. marketing- és kereskedelmi vezetője. A Garmin saját piacain nem volt jellemző az a fajta lassulás, amelyről a GfK Hungária felmérésének számai tanúskodtak. Szakértők szerint a GfK felmérése ugyan piaci szempontból független, ám a számok korántsem adnak teljes képet a piacról. A rangsor szempontjából pontosabbak, de a mennyiség tekintetében kevéssé. A szórakoztatóelektronikai termékek vásárlói egyre inkább olyan eszközöket keresnek - legyen szó televízióról, háztartási gépekről vagy navigációs készülékről -, amelyek a költséghatékonyságot szolgálják - vázolta a trendet Nánási Gergely, a TomTom magyarországi senior account managere. Az év első felében az alacsonyabb kategóriájú navigációs eszközök eladásaiban kevésbé volt érzékelhető a visszaesés, igaz, a kereslet is az olcsóbb termékek irányába mozdult el a piacon. A TomTom mindazonáltal valamennyi árkategóriában növelni tudta piaci részesedését. A Garmin nem változtatott készülékportfóliójának elosztásán az elmúlt egy évben, ezt az értékesítési eredmények sem indokolták volna, mivel az eladási darabszámok csupán minimális mértékben csökkentek. Trendszerű visszaesés csak a fitness/outdoor készülékek piacán volt megfigyelhető egyértelműen. A Garmin eladásain belül továbbra is 70 százalékos súllyal szerepel a közép-alsó kategória, míg a fennmaradó részt a felső kategóriás eszközök eladásai teszik ki.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!