iPon Hírek

Olcsóbb lett a Radeon RX 470 és a Radeon RX 460

Dátum | 2016. 10. 24.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Igaz volt az árcsökkentésről szóló híresztelés Nemrégiben felröppent egy pletyka, miszerint az AMD hamarosan csökkentheti a Radeon RX 470 listaárát, amivel a múlt héten bemutatott GeForce GTX 1050-es család érkezésére szeretne reagálni a cég. A logikusnak tűnő lépést már meg is lépte az AMD, sőt, nem csak a Radeon RX 470 lett olcsóbb, hanem a 2 GB-os Radeon RX 460 is, így a 200 dollár alatti ársávban némileg javult a Radeonok versenyképessége.
A változtatás hatására a 4 GB-os Radeon RX 470 a korábbi 169,99 dollár helyett már 159,99 dollárért hazavihető, így csak 20 dollárral kerül többe, mint a rivális GeForce GTX 1050 Ti. Az AMD szerint ezt a felárat mindenképpen érdemes kifizetni, hiszen a Radeon RX 470 jobb teljesítményt, valamint kétszer nagyobb memória-sávszélességet nyújt, mint riválisa. Ezzel egy időben a 2 GB-os Radeon RX 460-as videokártya listaára is mérséklődött, így a korábbi 109,99 dolláros összeg 99,99 dollárra változott. Utóbbi ennek hatására 10 dollárral olcsóbb lett, mint a GeForce GTX 1050. A változások október 23-án léptek életbe, de kell egy kis idő, míg mindenhova elér az árcsökkentés. Az AMD szerint érdemesebb Radeon RX 470-es videokártyát vásárolni a GTX 1050 Ti helyett A fentebb említett árcsökkentésekkel egy időben néhány dia is napvilágot látott, amelyekben azt ecseteli az AMD, miért jobb választás egy Radeon RX 470-es videokártya, mint egy GP107 alapú GeForce GTX 1050 Ti; illetve miért érdemes a Radeon RX 460 mellett dönteni a GeForce GTX 1050 ellenében. Az AMD szerint az Nvidia Pascal architektúrája nem rendelkezik Asynchronous Compute támogatással, így azokban a játékokban, amelyek kiaknázzák a technológiában rejlő lehetőségeket, gyorsabbak a Polaris alapú megoldások. Az AMD szerint a Polaris alapú Radeon RX 480, RX 470 és RX 460 Battlefield 1 alatt jobb teljesítményt mutat fel DirectX 12-es üzemmódban, mint a rivális GTX 1060, 1050 Ti és GTX 750 Ti.
Az AMD-s prezentáció. A diák a TechPowerUp virtuális hasábjairól származnak.
A prezentáció szerint a Radeon RX 470 kétszer szélesebb memória-adatsínnel rendelkezik, mint a 20 dollárral olcsóbb GeForce GTX 1050 Ti, így effektív memória-sávszélessége is kétszer nagyobb, ez pedig jól jön, ha nagyméretű textúrákkal, élsimítással, illetve egyéb olyan feladatokkal kell szembenéznie a videokártyának, amelyeknél gyorsan tartalmakat mozgatni a memóriába, illetve gyorsan kell onnan kinyerni őket. Az AMD szakemberei a belsős mérések során arra a konklúzióra jutottak, hogy a Radeon RX 470 napjaink játékaiban magabiztosabban tudja hozni a 60 FPS feletti teljesítményszintet 1080p-s felbontás és élsimítás mellett, mint riválisa, a GeForce GTX 1050 Ti. Hogy a belsős méréseket alátámasztják-e a független tesztek? Hamarosan erre is fény derül.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

72. Riddick77
2016.10.24. 08:27
Ha,olcsóbb lett,akkor miért emelkedtek az árak??

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Zolti77 Riddi...
2016.10.24. 08:35
válasz egyszerű, olcsóbb lett cikk után van aki azonnal rendel és nem nézi az árak változását majd miután rájött hogy átbaszták már késő egyszerű vevő megtévesztése
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. kean
2016.10.24. 08:49
Nem tudom, hogy miért okoz nehézséget a szöveg értelmezése
"az AMD hamarosan csökkentheti"

Remélem bejön és a piaci részesedés 50-50%ra megy a két gyártó között, jó lenne egy kis egészséges verseny nekünk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Zolti77 kean
2016.10.24. 08:55
olvaasni értelmezni "A logikusnak tűnő lépést már meg is lépte az AMD, sőt, nem csak a Radeon RX 470 lett olcsóbb, hanem a 2 GB-os Radeon RX 460 is, így a 200 dollár alatti ársávban némileg javult a Radeonok versenyképessége." ajánlom figyelmedbe:
olcsóbb LETT, és meg is lépte
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. B_Real Riddi...
2016.10.24. 09:09
Mert az itthoni kereskedések kihasználják, amíg ideér az árcsökkenés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Terror
2016.10.24. 09:12
Az a kőkemény 10 dollár lazán elvész az árfolyamingadozásnak köszönhetően, jó eséllyel észre sem vevődik majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. B_Real Terro...
2016.10.24. 09:16
Az a kőkemény 10 dollár 3500-4000 Ft lehet ÁFA+vámot beleszámítva, egy 65000 Ft-os terméknél pedig 5-6%-os árcsökkenést jelent. Tudom hogy szeretnéd, de nem fog elveszni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Tyrel
2016.10.24. 09:20
Még mindig drága, a 480-nak kéne a 1060-al egy árban lennie, nem bő 10 ezerrel felette... Az utolsó dián tök jól be is pakolták a 480-at a 1060-al egy szintre, a 470-et meg alájuk.
Ehhez képest a 470 van egy árban a 1060-al, a 480 meg drágább, nem értem mi a francot akarnak ezek így?!...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. B_Real Tyrel
2016.10.24. 09:21
XFX RX 480 8GB RS 84000 Ft (1-2 napja még 83000 volt), ennyibe kerül a legakciósabb napokon a Giga WF 1060 6GB (amúgy 85000 körül van). Tehát egy áron vannak.

MSI Gaming X széria:

480 8GB: 96000 Ft
1060 6GB: 101000 Ft

Akkor melyik is az olcsóbb?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.10.24. 09:21
Itt mást is kihasználnak. Érdekes módon egy elég felkavaró hír (persze fel van fújva) itt nem jelent meg. Biztos semmi köze a kereskedői vénának hozzá.

Bár a célzás nem biztos hogy egyértelmű mindenkinek.
Segítek: GTX1070 Micron avagy Samsung. Ez a nagy kérdés!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Terror B_Rea...
2016.10.24. 09:24
Nem is gondoltam, hogy 5-6%-ot bárki is benyelne valahol a disztribúciós láncon. Ki is feltételezne ilyet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Wines B_Rea...
2016.10.24. 09:29
Szóval ezért 2x eszek valami menüt a mekiben / buriban, de ezért inkább veszek egy olcsóbb kártyát - ami mondjuk sokkal többet foigyaszt, tehát ugyanott vagyok.

Akinek amúgy 4000Ft számít minimum egy évre levetítve (mert minimum ennyi időre veszi a kártyát), annak nem tudok mit mondani, mert szeméykleskedés lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Magrathea Riddi...
2016.10.24. 09:32
"A változások október 23-án léptek életbe, de kell egy kis idő, míg mindenhova elér az árcsökkentés."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Wines kean
2016.10.24. 09:35
Az AMD lemaradását nézve ez nem most lesz. De nem is jövőre. Ha nem ők kapják a konzol bizniszt már bezártak volna.

Mert az 50%-hoz nem csak az kell, hogy több kártyát adjanak el, hanem az is, hogy kevesebb Nv-t vegyenek. A DX12 lufi kipukkant, Zen még sehol, szóval reális esély egyelőre csak a talpon maradáshoz van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. B_Real EVL2
2016.10.24. 09:41
Erre csak annyit tudok mondani, hogy az OCUK-s árakhoz képest:

Giga 480 4GB Gaming 210 font
Giga 1060 3GB Gaming: 228 font

Giga 480 8GB Gaming 240 font
Giga 1060 6GB WF2 (tehát a gyengébb hűtésű, kisebb órajelű) 270 font
Giga 1060 6GB Gaming 290 font

Tehát az ottani árakat nézve
-480 4GB Gaming olcsóbb 18 fonttal, ami itthoni áron 6200 Ft + 7%, ehhez képest itthon 6000 Ft-tal pont a 1060 olcsóbb (73000-79000 Ft)
-480 8GB Gaming 50 fonttal (!) olcsóbb, mint a 1060 6GB Gaming, ami 17300 Ft + 7%, ami 18500 Ft kb, ehhez képest itthon majdnem 90000 Ft-tal olcsóbb a 1060 (91000-100000 Ft). Érted, -18000-hez képest +9000. Ez mi, hanem röhej? Azt nem említve, hogy a 1060 6GB WF2 is 30 fonttal drágább ami a 7%-kal drágább ÁFÁ-val számolva kb. 11000 Ft-tal drágábbra jönne ki a 480 8GB Gaminghez képest, ehhez képest ugye utóbbi 100000 Ft, előbbi 83000 Ft, tehát ahelyett, hogy 11000 Ft-tal olcsóbb lenne, 17000 Ft-tal drágább. Ezt rakd össze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. B_Real Wines
2016.10.24. 09:44
Wines: Oké, akkor a 970-es áreséskor a 1000-es kártyák bejövetelkor meg 10X lehetett volna valami menüt enni a mekiben/buriban (mert emlékeim szerint 50 dollárt engedtek), ilyen okosságot én is tudok írni. Inkább azt mondd már meg legyél oly kedves, hogy egy 65000 Ft-os kártyán mennyit kéne engedniük. Illetve arra válaszolj, napi átlag 2-3 óra VGA használattal (mert ugye átlagban ennyi ideje van játszani az embernek) kb. 30W-tal kevesebb fogyasztással mennyit spórolsz egy évben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Wines B_Rea...
2016.10.24. 09:46
4000 Ft-ról van jelenleg szó. A boltok közötti árrések különbsége nagyobb ennél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. gumitamin
2016.10.24. 09:50
Radeon RX 460-as kártyák 40eFt körül indulnak.
Az kicsit több mint 100 dollár, vagy 110
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. B_Real Wines
2016.10.24. 09:50
XFX Black Edition

XFX RS

MSI Gaming X

Mesélj már még ilyeneket, hátha valaki majd el is hiszi.


Gumitamin: 460-as lista Ha ezek még nem a csökkentett árak (és nem hiszem, mert a grafikont nézve hamarabb lett ennyi az áruk), akkor 110$*1,27+még a pár % vám= 40000 fölötti összeg jönne ki. Ehhez képest 36000-38000 Ft-ért vannak 460-asok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. B_Real B_Rea...
2016.10.24. 10:01
* A legolcsóbb XFX (36000 Ft) ára 5 napja csökkent, hivatalosan pedig mától van az árcsökkentés. Majd meglátjuk, hogy az már előre csökkentett volt-e vagy sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. kean
2016.10.24. 10:19
B_Real: de akkoris az nvidia a jobb és az olcsóbb, a tények nem érnek semmit

Nekem RX 480 van és jelenleg a játékok többségében pár százalékkal egy 1060-as alatt marad (BF1, Rust, ARK), de szerettem volna támogatni a kisebbik gyártót (tetszettek az újdonságok és lehetőségek a kártyában) és amúgy sem érzem annyira a különbséget 55 és 60 FPS között.
A DX12 meg itt van és a Microsoft csak ezt fogja tolni, bár meginogtam a Win10zel kapcsolatban és már a Win7 újratelepítésének határán vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. B_Real kean
2016.10.24. 10:25
Összességében gyorsabb is, kb. átlag 7% különbség van, ami régebbi játékokban nagyobb az NV javára (néhol nagyon durván, PCars többek között), az újabbakban meg vagy messze nincs 7% se, vagy teljesen fej fej mellett van a 2 kártya (Division, Witcher 3), DX12, Vulkan címek legnagyobb részében pedig vagy kicsit, vagy nagyon előz a 480 (Forza Horizon 3, Battlefield 1, Deus Ex, Doom, Hitman, TW: Warhammer, Ashes of Singularity). Pl. most BF1 Digitalfoundry tesztben kiderül, amit a többi teszt is megerősített, hogy DX11-ben jobb egy picit a 1060, DX12-ben pedig a 480, átlagban kb 4-5 fps-sel mindkét esetben. De ezen a 1060 olcsóbb mint a 480 dolgon csak nevetni tudok, hisz egyrészt 8 GB-os 480 is van annyiért, mint 6GB-os 1060, másrészt a 480 előnye, hogy adtak ki belőle 4GB-os verziót is, ami egy jó 10000-rel olcsóbb. Innentől kezdve nem tudom, hogy áll helyt az előbbi állítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Riddick77
2016.10.24. 10:33
Igen,de megint megy a keverés,mert már írják,hogy az AMD kiadott egy kicsit vágott,RX 470-et jobb fogyasztással,olcsóbban ,de csak Kínának akarják szállítani?!!

[LINK]

Radeon RX 470D is featuring cut-down Polaris 10 chip with 1792 Stream Processors. The card is also equipped with 4GB of GDDR5 memory shared across 256-bit interface.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. B_Real Riddi...
2016.10.24. 10:43
A 370x után ez nem lenne meglepetés. Mindenesetre a kiszivárgott teszteredmények alapján sok félnivalója nincs a 470-nek a 1050ti-től (teljesítményben, és teljesítmény/ár vonatkozásban sem), aztán persze a valódi tesztekből kiderül. Személy szerint ha oda akartam volna dörgölni az NV orra alá, akkor a 480 árát csökkentettem volna 15-20 dollárral.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Riddick77 B_Rea...
2016.10.24. 10:47
De,azok pont a "sweet spot" Bestbuy kategóriák! Nem fogyaszt sokat,mégis jó szinte mindenre ,és jó az ára is. Nem értem én ezt a marketinget,pont ezt a kártyát a 470D kellett volna olcsóbban ide tolni,erre meg csak Kína.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. B_Real Riddi...
2016.10.24. 10:51
Szerintem meg pont a 61000-65000 Ft-os 470 4GB-ok (vagy a 67000-es 1060 3GB) a sweet spot kategóriák. Emlékezz, a 960 drágábban indított (20$), mint a 470, és egy árban a 1060-nal. Ez a 1050ti várhatóan nem lesz 10%-kal erősebb a 960-nál (inkább úgy 5-6%; az első benchmark pontokból és a mostani 3D Mark pontokból játéktól függően 0 és 10% közé tippelem a különbséget).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. dbelam kean
2016.10.24. 10:53
"de szerettem volna támogatni a kisebbik gyártót "
Nekem is többek között emiatt lesz 480-am.
Az nVidia annyit görénykedett hogy nem érdemli meg a pénzem, pont. Lehet ugyanannyiért pár FPS-sel kevesebb jön ki de nem azt támogatom, aki a játékipart mérgezi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Terror
2016.10.24. 10:59
A GTX 1070 már 1%-on áll a Steam statisztikák szerint (eléggé előkelő helyen), az 1080 és 1060-as is 0.65, az RX 480 meg valahol lent, 0,21-gyel, a többi új AMD fel se került a listára. Eléggé világos, hogy a sweet spot totál nem ott van, ahol az AMD (meg a fanboyok) szerint lennie kellene.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. B_Real Terro...
2016.10.24. 11:01
Magyarországon vagyunk, szerinted itthon a 1070 a bestbuy? Ha igen, akkor nincs több kérdésem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Terror B_Rea...
2016.10.24. 11:05
Szerintem egyik gyártó sem abból indul ki, hogy mi van Magyarországon. Az AMD eleresztette ezt az ótvar kamu dumát a sweet spotról, amire a valóság nem volt hajlandó rábólintani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. B_Real Terro...
2016.10.24. 11:09
Nyilván nem, mivel mi egy elhanyagolható vásárlói létszám vagyunk, de mivel itthon élünk, egyszerűbb itthon megvenni a kártyákat a gariztatás miatt, így a legtöbb itthon vásárol. És bizony előbb veszi meg a legtöbb ember a 65000 Ft-os 470, illetve a 85000 Ft-os 480 8GB/1060 6GB kártyákat (amik FHD max beállításokra tökéletes választások - amit a Steam használók több, mint 37%-a használ egymonitoros rendszerben), mint a 130e Ft-os 1070-et.

Az meg, hogy az AMD terjesztette el a sweet spot témát? Igen? Én nem tudtam, te biztos jobban értesült vagy ebben is. Mindenesetre azt tudom, hogy a FHD az én felbontásom, és FHD-ra választok kártyát. A 1070 pedig nem FHD-ra van. Persze aki ezzel hitegeti magát, tegye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. s_otto
2016.10.24. 11:27
Nem gondolnám hogy a 10 dolláros árkülönbség megjelenik. Mint ahogy az áfa csökkentést is benyelték a kereskedők.

Esetleg valamikor, hónapok múlva, egy nagyobb áreséskor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Wines dbela...
2016.10.24. 11:43
Szóval te ideológiai megfontolásból veszel dolgokat, nem pedig ár/teljesítmény stb. objektív szempontok szerint. Érdekes hozzáállás, azt gondoltam, ilyen csak észak koreában fordul elő napjainkban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Wines B_Rea...
2016.10.24. 11:44
" A 1070 pedig nem FHD-ra van."

Aki szereti a high / ultra-t, annak igen. Aki med és low-ban is elvan, annak nyilván nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. rini
2016.10.24. 11:51
Ez pontosan így van. Az ilyen kis árcsökkentések tényleg csak lassan gyűrűznek be a vásárló közönség elé. Az átmenet több hónap is lehet. Már csak azért is mert a raktárakban felhalmozott készletek árai még a régiekből ragadnak benn. Először azoknak kell elkopni és csak ezután kerülhetnek a boltok polcaira azok a termékek, amelyeket már a lecsökkentett árak után rendelnek. Egyáltalán nem lepne meg, ha még jó1-1,5 hónapig semmit nem látnál ebből és csak a nagy karácsonyi rohamra tartogatnák őket és hirdetnék, hogy milyen olcsó. Egyébként most is az a véleményem, hogy a piaci kereslet mindent igyekszik a helyére tenni a keresletnek megfelelően. Egyszóval egy termék annyit ér amennyiért megveszik az emberek. Ez alól talán csak a presztízs termékek képeznek kivételt de azokról viszont tudjuk, hogy soha nem érnek annyit amennyit kérnek értük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. B_Real Wines
2016.10.24. 11:53
A 480 maxon a Rise of the Tomb Raidert 72, a Divisiont kimaxolva 61, a BF1-et 94, a FC Primalt 69-cel viszi, Witcher 3 Hairworks off 55 fps,Deus Ex Ultra 47 fps, High/Ultra vegyes beállításokkal 64. A közelmúlt és a ma legkeresettebb AAA játékait említettem. Miről is beszélünk? Ennyire kezdünk végletekben gondolkodni? Persze lehet, hogy valakinek egy Witcher 3 típusú játékban 55 fps Hairworks nélkül nem elég, sőt, Hairworks-szel gondolom lemegy 50-re, az oszt igen. Szerintem úgy már játszhatatlan egy ilyen típusú játék.

"Who Would The GeForce GTX 1070 Be Best Suited For?

As always, the answer to that question is a little complex. I would say that you'll need to look at your monitor first and foremost. A GeForce GTX 1070 would be perfect for Wide Quad HD Gaming at 2560x1440. It has plenty spunk and has the graphics memory to deal with it, even with the best quality settings and some niche AA levels."
Szerintem ennek a tesztnek az írója is valami hazug fráter lehetett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Naked Wines
2016.10.24. 11:53
Te beszélsz ideológiáról ilyen elvakult létedre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Wines Naked
2016.10.24. 12:09
Milyen elvakult...? Az, hogy az AMD nem adott alternatívát 970-ről ráváltani, és ezért lett 1070-em?

Ha lesz 1,5 év múlva jobb ár/érték arányú kártyájuk, azt veszek majd 4K-ra. i7-re sem váltok most, megvárom a Zen majd mit nyújt. A tények ismerete és értékelése nem elvakultság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Wines B_Rea...
2016.10.24. 12:10
72 mi...? Csak mert a minimum FPS számít, mint mindenhol. Az, hogy jobb pillanataiban felmegy 72-re kit érdekel...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. B_Real Wines
2016.10.24. 12:15
a
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. I.Jozsef83
2016.10.24. 12:25
Olcsóbb lett ,s ráadásul a forint is erősödött - így várjuk az alacsonyabb árcédulákat !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. B_Real B_Rea...
2016.10.24. 12:26
Először szar táblázatot linkeltem, utána meg már nem fejeztem be időben a szerkesztést, szóval:
itt egy részletes teszt, átlag és minimum fps-ekkel. Bár nem hiszem, hogy aki szerint a 1070 FHD-ra való, meggyőzné akár egy ilyen teszt is. Mellesleg 1070-nel a Deus Ex FHD High/Ultra beállításokkal 73 átlag, 51 minimum fps (Guru3D), teljes Ultrán pedig 54/42 fps (Bit-Tech), szóval ajánlom a minimum 1080 SLI-t Neked. Mondjuk szívem szerint azt is megkérdezném tőled, hogy vajon miért lehet az, hogy a tesztoldalak 90%-a csak átlag fps-eket hoz le a táblázatokban... biztos mindegyik hülye!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. I.Jozsef83 B_Rea...
2016.10.24. 12:30
Az a kőkemény 10 dollár 3500-4000 Ft lehet ÁFA+vámot beleszámítva, egy 65000 Ft-os terméknél pedig 5-6%-os árcsökkenést jelent. Tudom hogy szeretnéd, de nem fog elveszni.

A kisebb összegre kevesebb az VÁM/ÁFA is ! Így inkább plusz még olcsóbbnak kell lennie ugyanazon terméknek !
Mert ugye az Vám/ÁFA a csökkentett értékű termékre jön rá .

Pont az a cég / webáruház tud nyerni vásárlókat , amelyik mielőbb csökkenti az árait . Ott vesszük , ennyi ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. I.Jozsef83
2016.10.24. 12:54
B_Real

Magyarországon vagyunk, szerinted itthon a 1070 a bestbuy? Ha igen, akkor nincs több kérdésem.

+++
ennyi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Ch00ler
2016.10.24. 13:34
En sokat matekoztam, hogy mi eri meg es mi nem. Vegul a 1070-nel maradtam. 3K felbontashoz eleg egy darabig. Sajnalom, hogy az amd nem tudott ebben a kategoriaban megfelelo kartyat felmutatni most. Talan majd legkozelebb. A "best buy" kategoria szrrintem erosen fugg a konfigtol, foleg a monitor (ok)-tol. Szamomra pl. a 107o-es volt az. Alatta nem lett volna eleg kakao, a 108p-as pedig nem adott volba annyival tobbet, amennyivel tobbe kerult volna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. B_Real Ch00l...
2016.10.24. 14:01
Mivel, ahogy előbb is írtam, Steam stat szerint több, mint 37% használ FHD monitort, nem kérdés, hogy az a legelterjedtebb (1440p és 4k is 1-1,5% körüli), így nyilván ahhoz a felbontáshoz nézzük a best buy kategóriát. Nyilván ha Te 3k felbontást használsz (amúgy az pontosan mekkora, ill. több monitoros rendszer?), ahhoz egyértelmű, hogy az AMD új kártyái közül nincs elég erős kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. RudiSZT3 B_Rea...
2016.10.24. 14:37
Szerintem ezek tök relatív/szubjektív dolgok, amiről vitáztok. Van, aki szerint a FHD-hoz kell az 1070-es. Pl. szerintem is. Mondom ezt azért, mert egyrészt szeretem, ha a felbontáson kívüli, egyéb grafikai beállítások (pl. ambient occlusion, shading, árnyékok, volumetric lighting, tükröződések, stb.) minimum high-on vannak, illetve amelyiknél van értelme, azok ultrán. Szerintem ezek többet adnak a látványhoz, mint az, hogy 8K felbontáson játszok esetleg (direkt túloztam). És bizony ha azt szeretném, hogy szinte minden játék (még a legoptimalizálatlanok is) stabil 60fps-sel menjenek FHD+ultra közeli beállításokkal, akkor ahhoz kellhet a 1070. A stabil 60fps (vSync) pedig azt jelenti, hogy átlagban kellhet 70-90 fps is, így a minimum nem fog 60 alá esni.

Ráadásul nem 1 évre veszek videókártyát, így ha azt szeretném, hogy még 2-3 év múlva is többé kevésbé képes legyen erre a vga, akkor pláne kell a 1070.

Nyilván aki úgy gondolkodik, hogy a jelenlegi játékok nagyobb részében FHD+medium-high átlag 60fps elég, annak a 1060/480 is elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Ricsa4650 gumit...
2016.10.24. 14:39
A 100 dolláros árban nincs benne az áfa, ami nálunk a legmagasabb a világon, 27%.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. B_Real RudiS...
2016.10.24. 14:59
De épp ez az, hogy a jelenlegi játékok (1-2 kivételtől eltekintve) nem medium-highon, hanem ultrán hozzák a 60 fps+-t 1060/480-on. Nem Mafia 3-akból kell kiindulni, mert ott 1070-en sem lesz meg a minimum 60 fps, ahogy egy Deus Exnél sem. Persze aki 100 játékból 100 játéknál vár minimum 60 fps-t, annak kell a 1070.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. RudiSZT3 B_Rea...
2016.10.24. 15:11
Igen, pont jó példákat hoztál. Sajnos van egy-két ilyen "gyöngyszem". Bár valóban nem ez a jellemző.
Viszont legkésőbb(!) 2 év múlva szerintem szépen fognak szaporodni azok a játékok, amikhez nem lesz elég a 1060/480 FHD-ultrán stabil 60 fps-hez.
Ráadásul én személy szerint nem is 60, hanem 72 fps-re játszom, mert a monitorom 72 hz-en megy (oc), így látványosan simább a kép, mint 60-on (nem is gondoltam, hogy ennyire látható lesz a különbség). És az a +12 fps matematikailag +20% vga erőt kíván. Persze én viszonylag ritka madár vagyok ilyen szempontból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. B_Real RudiS...
2016.10.24. 15:30
Persze, ezért is igaz az, hogy mindenkinek más az igénye. Az viszont tény, hogy a jelentős többségnek nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. MrX
2016.10.24. 16:33
Szerintem a steam statisztika nem kicsit bundázott. R9 280-am volt 2 évig, 1X se jött fel ezalatt a steames survay izé. Mióta gtx 1070-em van szeptember eleje óta már 2X.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. rini
2016.10.24. 17:08
Ez nem hinném, hogy bunda kérdése. Inkább az, hogy aki már ilyen teljesítményű kártyát használ az inkább játékos, beregisztrál és hasonlók. Akik 1060 vagy 470/80 illetve ez alatt választanak kártyát azok pedig általában a "játszogatok" kategóriát erősítik. A 960 és 280 is ez utóbbi kategóriát erősíti. A játékos kategória valahol az Nv 970-esnél és RX 470 vagy R290-nél kezdődik. Ezek alatt csak időszakos játékosokról beszélhetünk. Az igazán hard játékos pedig minimum 1080 SLI-vel vagy ennek megfelelő AMD termékkel tolja. Ja, sajnos az még nincs és ez baj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Gunther MrX
2016.10.24. 17:12
NV fizeti őket hogy a fanok elégedettebbek legyenek, nem tudtad?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Lugi
2016.10.24. 17:15
Ez esetben definiálni kéne a "hard játékos" fogalmát. Szerintem nem attól lesz hard játékos valaki, mert 4K felbontáson mindent ultrára húzva játszik. Ez inkább csak hard vásárló.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. B_Real rini
2016.10.24. 17:43
Nem tudom mit takar a hard játékos kifejezés. Mindenesetre én sok mindennel játszok (ebből pár játékkal sokat), mégis csak egy szaros 270x-em van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.10.24. 18:56
Nem akarok kötekedni, de 3 hét alatt a dollár elmászott 272-ről 284,re, úgyhogy az 5-6%-os csökkenést tényleg könnyen elnyelheti az árfolyamingadozás, ahogy Terror kolléga írta. Ha romlik az árfolyam, azt gyorsan követik a kereskedők, ha meg javul, azt kisebb lelkesedéssel, gazdaságilag érthetően
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Ch00ler B_Rea...
2016.10.24. 21:14
jah, 3K = 3db FHD monitor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. thestock
2016.10.24. 22:21
Az persze, olcsóbb lett...
Pár hete volt egy cikk hogy az AMD elkezdte kisöpörni a processzorokat,mert jön az AM4. Hirtelen mindenkinek látomása lett, látta magát ahogy felbővíti a gépét nyócmagra...nem győzik oszlatni a hömpölygő tömeget, annyira rohan a nép AM+-os processzort venni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tomchee
2016.10.24. 23:40
Üdvözölendő, bár egy RX 465 még jobb lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. B_Real szmt
2016.10.25. 00:23
Ha meg visszamászik, akkor csökken az ára.

Chooler: Aha, az szép. Ahhoz valóban kell a craft.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. H-ector rini
2016.10.25. 06:51
Ja mert aki nem 300ezerből épít gépet, csak 220ból, az már csak játszogat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. KROK
2016.10.25. 10:34
"Az AMD szerint az Nvidia Pascal architektúrája nem rendelkezik Asynchronous Compute támogatással, így azokban a játékokban, amelyek kiaknázzák a technológiában rejlő lehetőségeket, gyorsabbak a Polaris alapú megoldások." feltétekles módban, és csak azokban a játékokban ... nekem ez bőven kevés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. B_Real KROK
2016.10.25. 10:46
Csak nem épp ennyi lesz a különbség a 470 és a 1050Ti között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.10.25. 10:47
Majd meglátjuk. Én csak játszogatok kategóriát erősítem, GTX950-essel tökéletesen megvagyok elégedve, tök mindegy melyik a jobb, úgysem fogok váltani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Naked
2016.10.25. 11:22
Nálad a gond nem kicsi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. B_Real KROK
2016.10.25. 11:28
Ja ha Neked elég, akkor persze, bőven jó lesz a 1050Ti, a 470/160 3GB jelenleg 15000-rel drágábbnak tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. B_Real
2016.10.25. 16:58
Biztos lesz majd még szó hírekben róla, de kijöttek a 1050 és 1050Ti tesztek. Van játék, ahol meglepően jól teljesít a 960-hoz képest a kártya (több, mint 20%-kal is erősebb), más játékokban 2 fps-sel gyorsabb a 960-nál (FC Primal, Witcher 3), valahol egyforma (Mafia 3), de pl. Divisionben gyorsabb a 960 (Division)... nyilván majd a driverekkel javul a helyzet, de a 470 még így is játéktól függően 40+%-kal erősebb (Guru3D; Tpowerupnál 25% a ref 470 előnye az MSI Gaming X 1050 Ti-hez képest). És fontos, hogy itt a 165$-os MSI Gaming 1050 Ti-ről beszélünk a 170-180$-os 470-hez képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ChoSimba B_Rea...
2016.10.25. 18:10
Remek, akkor már csak meg kell várni, hogy az nvidia leárazza
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. B_Real ChoSi...
2016.10.25. 18:26
Arra valóban várni kell még, hisz még ki sem jött elvileg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tomchee rini
2016.10.26. 04:17
Ez hatalmas butaság, ne haragudj. Azért, mert valakinek nincs grafika fétise, az már nem is játékos ?

Illetve gondolj azokra a sok millió bármelyikünknél "hardcoreabb" játékosra, akik mondjuk LoL, Dota, CS:GO és társaival küldik napi 10-12 órában. Nekik még az RX470 is fölösleges...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. thestock rini
2016.10.26. 05:51
Egyik vezetőnk szavaival élve: "Akinek nincs 1080SLI-vel szerelt gépe az annyit is ér..."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!