iPon Hírek

OnLive - A jövő játékkonzolja

Dátum | 2009. 03. 24.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az OnLive a San Francisco-i GDC-n bemutatta 7 éve fejlesztés alatt álló izgalmas új játékmegosztó rendszerét. Ha működni fog, az gyökeres változásokat hoz majd mind a mi életünkbe, mind pedig a hardver gyárosokéba! :)

Az OnLive, melynek feje a korábbi Eidos vezérigazgató, Mike McGarvey, egy olyan rendszert fejlesztett, amely gyakorlatilag a neten keresztül streameli majd a next-get játékokat egy futó PC-re vagy Mac-re melyen Windows van. A rendszer egy kis plug-in eszköz segítségével TV-n is fut, már tervben van hozzá egy vezeték nélküli controller és egy headset is.


Ez annyit tesz, hogy a méretes konzoldobozokat teljesen kivehetjük az egyenletből, hisz minden majd egy távoli szerveren fog futni. Soha többé nem kell majd drága konzolokat, hardvert vennünk, hiszen a fejlesztést megoldja majd az OnLive (igaz még nem tudjuk ők hogyan kopasztanának meg minket).

A nagy kérdés, hogy hogyan oldják meg azt, hogy ne legyen lag. Az OnLive vezetői csúcs minőségű SD streamet ígérnek, mely lagmentes lesz egy 1,5Mbit-es broadband nettel, ha pedig 720p-vel szeretnénk ugyanezt, 5Mbit-es netre vagy még erősebbre lesz majd szükségünk.

A projekt mellé számos kiadó is felsorakozott, úgy mint az Electronic Arts, a Take-Two, az Ubisoft, az Atari és sokan mások. A télen már talán útjára is engedik a hajót, olyan játékok kerülnek majd fel rá mint a Crysis és a Burnout Paradise (kezdetnek összesen 16 lesz).

Az OnLive mindenképpen úttörő ötlettel állt elő, kíváncsian várjuk, hogy hogyan sikerül majd nekik a megvalósítás...

                             


                            

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. Svindler
2009.03.24. 14:30
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Svindler
2009.03.24. 14:37
Hát. Eléggé szkeptikus vagyok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Chocho
2009.03.24. 14:46
Én ezt nem hiszem el. Az utolsó ilyen ötlet is fail volt a kezdetektől fogva (Phantom, ugye). Na meg az áráról nincs info.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. MassKilla
2009.03.24. 14:47
zsííír
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. ipacs
2009.03.24. 15:11
úgy úgy Svindler... A net jólesz nekem letölteni xboxra a játékokat... Különben meg a havidíj úgyis lesz olyan 5-8k annyit meg nem ér...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Chocho
2009.03.24. 15:25
Már ha lesz egyáltalán Európában, ugye...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. shabbarule...
2009.03.24. 15:59
A videoban 1280x720p képméretet említ 60fps mellett és mindezt 5Mbps-es adatkapcsolat mellett. Picit számoljunk 1280x720x60fpsx24bit az ~1266Mbps képinformációt. Ahhoz hogy ezt egy 5 Mbps-es adatkapcsolaton átvigyék, a protocol overheadeket is figyelembe véve úgy veszteségesen 1:270 arányba kellene tömöríteni minden képkockát. Ezt még ha JPEG2000-es wavelet tömörítéssel is olják meg akkor sem fog valami fényes vizuális végeredményt nyújtani. Gondolom mindenki látott már agyontömörített jpeg képet, kvázi ezzel a megvalósítással ezt a hatást lehet elérni. Előny hogy szerver oldalon nem kell túl tápos hardver mert viszonylag gyenge képi minőség is elég, hisz az átvitel úgyis jelentősen lerontja a minőséget. Viszont így akár kliens oldalon is lehetne játszani egy gyengébb hardwarrel, azzal is képes lesz ugyanerre.

A másik dolog a késleltetés. Ha lenyom a kontrolleren a játékos egy gombot, arra nem lesz valami túl gyors reakció. Ha CDN-en szolgáltatóknál hostoltatnak ilyen játék szervert akkor is Frankfurtnál közelebb hozzánk úgysem lesz, mert a CDN szolgáltatók jellemzően a nagy IX-ek közelébe telepítik a szervereiket. Ez Bp-ről még a legjobb esetben is közel 20ms-es út a szerverig oda-vissza, egy vidéki ADSL-es kapcsolat esetén meg inkább 40-50ms. Ehhez hozzájön még többletbe az hogy a szerver realtime tömöríti az elküldendő képkoca adatait ami azért megint idő, a kliens oldali hw pedig kitömöríti, ami újabb további ms-ek. Akárhogy is nézzük elég nagy késleltetéssel kell számolni.

A harmadik dolog. A lakossági internet szolgáltatások sehol a világon nem garantált elérést biztosítanak, hanem best effortot. Egy ilyen video stream adatfolyamra, ugyanúgy ahogy bármely más netes video streamre nincs QoS, nincs garancia arra hogy nem lesz elveszett csomag, vagy kiugró késleltetés, hogy mindig meglesz a szűkséges sávszél. Netes video stream esetén ilyenkor bufferel a lejátszó, itt szimplán állandóan szétesik majd a kép. Csomagvesztés vagy lag esetén az igen nagy arányú veszteséges tömörítésnél szép látványos képi hibákat, kockásodást produkál majd, ahogy pl. egy digitális TV szolgáltatás esetén bárki tapasztalhatott.

Amit itt a marketingben előadnak, annak szerintem nem sok köze lesz a realításhoz. A fizika törvényeit nem igazán lehet kikerülni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. byzzah
2009.03.24. 16:00
szerintem pedig zseniális (csodálom a hatalmas kapacitást amit összehoztak), igen kell hozzá net, de gondolj bele mi mindent el lehet vele érni egy semmi pcn vagy épp anélkűl...! ha bejön mondjuk fogják magukat és összekapcsolják akár a youtubeal és egy hatalmas ellenfelet hoznak létre a konzoloknak ezáltal; akinek úgyis jó netje van, annak megérné, ha az ár megfizethető
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. axe
2009.03.24. 16:08
újabb baromság a népnek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. StevyXIX
2009.03.24. 16:35
(Chocho @ 2009 Mar 24, 14:46) Én ezt nem hiszem el. Az utolsó ilyen ötlet is fail volt a kezdetekt?l fogva (Phantom, ugye). Na meg az áráról nincs info.
Phantom az hagyományos konzolnak indult, csak éppen nem volt valóságalapja, meg háttere ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Chocho
2009.03.24. 21:11
Tévedés. A Phantom egy erős PC lett volna, PC-s és Phantomra fejlesztett játékok mellé, havidíjjal és KIZÁRÓLAG online játékvásárlási, azaz inkább "bérlési" lehetőséggel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Csernus
2009.03.24. 23:07
hát nekem nincs konzol-om igy ez meglepettt és érdekel is. mivel digis vagyok a netem meg abszulut birja a stabil 30Mbit le/fel is igy a full hd sem lenne probléma.Nem kell ide 100Mbit ez hülyeség. na mindegy engem megfogott majd meglátjuk mi lesz belöle év végére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. sirpalee
2009.03.24. 23:44
szalanc1

Poénból kipróbáltam a remote play-t wifi hálózaton (ami elvileg tudja a 20-30 mbitet), videót lehetett rajta nézni, de ott is le kellett venni a minőséget, hogy ne laggoljon a hang.

Játéknál pedig érezhető input lag volt. Pedig kb 3 méterre ültem a ps3-tól és a wifitől (kinn az erkélyen este, a többi benn a szobában, közvetlenül mellette, és nyitott ajtóval), nem pedig akár több ezer kilométerre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. andras.sul...
2009.03.25. 10:47
Ez szvsz akkor lesz élvezhető, ha a lakásba belóg az 1 gigás optikai kábel, és lehetőleg az Onlive szerverig nem túl sok központ érint az összeköttetés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. danikollar
2009.03.25. 14:15
shabbarulez, te szerintem valamit nagyon félre nézel, 1266 mbit/s, hol élsz te?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. StevyXIX
2009.03.25. 14:29
(Chocho @ 2009 Mar 24, 21:11) Tévedés. A Phantom egy er?s PC lett volna, PC-s és Phantomra fejlesztett játékok mellé, havidíjjal és KIZÁRÓLAG online játékvásárlási, azaz inkább "bérlési" lehet?séggel.
Igen pc alapú konzol (melyik konzol nem PC alapú?), de fizikailag nálad lett volna a konzol vagyis még mindig hagyományos értelembe vett konzolt kapsz, online meg már ps3-ra és xbox360-ra is tudsz vásárolni ez nem téma, onlive-ba az a különbség, hogy a hardware sincs nálad otthon, hanem valami munkaállomáson m?ködik. Ez tényleg igaz, hogy pc-s játékokat is futtatott volna, de a fenti eltérés alapvet?en eltér? azért.

onlive:
Most így belegondolva nem is olyan rossz ez, áramot nem te fizeted
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. profimate
2009.03.25. 14:43
Shabbarulez

1280x720-as képet nem kell összeszorozni.... Akkor kell szorozni, ha a megjelenítendő pixelek számát szeretnéd látni! ~921000pixel.. nem 921000mb vagy esetleg kilobájt!

Ha egy 1280x720-as képet mentesz ki játékból az kb. 700Kb ha JPG formátumban van...

nos.. 60FPS melett lessz akkor: 700kb*60fps=42.000Kb azaz ~40megabájt!
DE nem hiszem hogy itt a 60fps lessz a cél, és a hd minőség.. vannak olyan LCD tv-k, amik esetleg a 640x480-at is gyönyörűen megjelenítik... szóval egy gyors ujraszámolás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Doky06
2009.03.25. 16:33
Nézzétek meg a kezdetleges Cry Engine 3-at!!! Érdekes!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. raiden
2009.03.25. 17:11
Érdekes elképzelés... Mindenesetre két legyet egy csapásra. Mivel gondolom havidíjas lesz, ezért "folyamatosan fogod venni az új hardwereket" illetve, minden játékod jogtiszta lesz...

Nem te fogod eldönteni, hogy mikor veszel egy új vga-t, vagy akármit, hanem mivel havidíj lesz, ezért úgymond kötelezve leszel a hardweres fejlesztésre /részletekben/ , ha tetszik, ha nem. (Ez kb~ olyan, mint az albérlet, fizetsz, van fedél a fejed felett, de ha veszel hitelre egy házat - ami innentől a sajátod -, akkor sokkal jobban jársz, mint 20 év albérlettel...) . Arról nem is beszélve, hogy csak konzol-játékok állnak rendelkezésre majd.

Szvsz, ha meg is valósítható, akkor sem lesz kifizetődő, mert egyszerűen nem lehet majd olyan olcsón adni, hogy a felhasználónak is megérje lemondania bizonyos PC általi előnyökről, és a fejlesztőknek is elegendő legyen a bevételük...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. StevyXIX
2009.03.25. 17:20
raiden idézek neked a cikkből:
"Soha többé nem kell majd drága konzolokat, hardvert vennünk, hiszen a fejlesztést megoldja majd az OnLive (igaz még nem tudjuk ők hogyan kopasztanának meg minket)."
itt egyértelműen a software-es eladáson van a hangsúly, meg persze a szolgáltatás előfizetésén. Van benne realitás, csak nálunk egyenlőre teljesen életképtelen lenne valószínűleg, kereslet se lenne rá igazán (mondjuk nem is nekünk csinálják ez biztos).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!