iPon Hírek

Önmagát vezető autót tesztel a Google

Dátum | 2010. 10. 11.
Szerző | Gabriel
Csoport | EGYÉB

A Google jelenleg is fejlesztés alatt álló rendszerével felszerelt autó vezetőülésébe elvileg akár alkoholfogyasztást követően is nyugodtan beülhet majd az ember, mivel nem kell ténylegesen vezetnie, vagy bármit is csinálnia azon felül, hogy kijelöli a rendszernek a célt, ahova el szeretne jutni. Innentől már minden magától megy.


Nem meglepő módon persze a "fejlesztés alatt" jelen esetben igen hangsúlyosan értendő, mivel a fejlesztő csapat legderűlátóbb tagjai szerint is legalább nyolc évbe telik még, mire piacképessé érik a rendszer. Elmondásuk szerint azonban ezúttal sokszorosan megtérül majd a türelem, mivel az önvezető autók számos előnnyel kecsegtetnek:

* Egyrészt megduplázzák az utak kapacitását, mivel a robotpilóták az emberinél jóval rövidebb követési távolságon is tudják garantálni a biztonságot, így jobban összetömörülhetnek az egymást követő autók.
* Egyéb tekintetben is sokkal biztonságosabbak lennének, mivel a megfelelő szenzorokkal felvértezve egyszerre láthatnak-érzékelhetnek mindenfelé, gyorsabban reagálnak bármilyen helyzetre (valamint az adatbázisuknak köszönhetően előre is tudják, mire kell számítaniuk, hol milyen korlátozásokat kell betartaniuk).
* Célszerűbb, precízebb és pontosan kiszámított vezetési stílusuknak köszönhetően lényegesen takarékosabban bánnak az üzemanyaggal is.
* Végül, de nem utolsósorban nem elhanyagolható az sem, hogy az utazás időtartamát így egyéb célokra is fordíthatja az ember - így például olvashat, tanulhat, vagy egyszerűen kipihenheti a nap fáradalmait.

Lézer, radar, kamera, mozgásérzékelők, stb. - minden, ami csak kellhet.
A fejlesztést nem veri túl nagy dobra a vállalat, de jellegüknél fogva a tesztek nyilvánosak; a Szilíciumvölgyet átszelő 101-es autópályán például már végighaladt egy ilyen rendszerrel felszerelt Toyota Prius, a jelek szerint tökéletesen igazodva a forgalomhoz, mindig pontosan a megengedett legnagyobb sebességgel haladva. Nem okoztak neki gondot a forgalmi lámpák, a KRESZ-táblák és a gyalogátkelők sem.

Egyelőre persze még volt ember is a kormánynál, készen arra, hogy azonnal magához ragadja az irányítást, ha bármi balul üt ki, de a jelek szerint erre nem volt szükség. Jó úton járnak tehát a fejlesztők; eddig összesen több, mint 224.000 km-t jártak be automatizálva, valódi forgalomban, San Franciscótól Los Angelesig, bármiféle balesetek vagy komplikációk nélkül. A Toyota Prius mellett használnak egy Audi TT-t is; a jelek szerint azzal sem volt semmi gond.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

97. gyuri105
2010.10.11. 19:39
remélem még a távoli jövőben sem fogják kötelezővé tenni az ilyen megoldásokat, mert én személy szerint imádok vezetni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
96. LavX
2010.10.11. 19:40
Ejnye nem kezdünk kicsit elkényelmesedni? Végén ott fogunk tartani, hogy az ember egy darab test lesz, amit csak a számítógépek tartanak életben, mert nem fog tudni gondoskodni magáról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
95. Warmachine...
2010.10.11. 19:58
Nem rosz, de max. csak mozgássérülteknek tudom elképzelni, oda elég jó fejlesztés.
Szeretek vezetni, de ezzel csak unalom lenne az utazás - ott vagyunk már?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
94. csuri93
2010.10.11. 20:01
konkrétan másfél hónapja van jogsim és én is imádok vezetni persze nem benzin takarékos üzemmódban és a sebesség határt mindenhol betartva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
93. csicsoblad...
2010.10.11. 20:06
Videót kérnék, hogy intézi el a tankolást, amíg a sofőr alszik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. Canabis
2010.10.11. 20:11
nem rossz ez egy válaszható opciónak, ha tényleg 100%-osan megbízható a rendszer.

főleg ittasan jó ez, vagy ha tleg hulla fáradtra dolgoztad magad, és messzire kell utazni.

sztem annyi a baj ezzel, hogy sok a hibalehetőség, és elég egy kis hiba is egy balesethez...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. Freeware
2010.10.11. 20:21
KITT maradj a kocsiban
Ez a technológia egyhamar nem lesz 100%-os szerintem. Mi van ha mondjuk elé ugrik egy őz? A Knight R.2000-ben azt hiszem volt egy ilyen, simán gázt adott, és annyit tett hozzá, hogy fő az emberi élet védelme
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. Freeware
2010.10.11. 20:22
Aztán majd ehhez is lesznek cheatek, hogy túl lehessen lépni a sebességhatárokat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. janamo
2010.10.11. 20:24
igen sztem is hogyha nem csak full automata szal ha akarok én vezetek ha meg mondjuk ittam vagy szarul vagyok a gép kb mint az ÉN a Robotba
nem rossz bár én is szeretek vezetni szal én se használnám mindig de pl így bkv-znom kell ha este buliba megyek me iszok meg szívok szal úgy kocsi kilőve így meg odavezethetnék vissza meg magától jönne (és nem kéne várnom az éjszakaira ....)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. ThePoweR
2010.10.11. 20:25
Ez eddig nem nagy szám. A vészhelyzeti reakciókkal van a gond. Beugrik valami az útra azt mire érzékeli hogy van ott valami elüti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. dance Freew...
2010.10.11. 20:34
ez jó.
Amúgy én is szeretek vezetni.
Meg ugye ha ilyen lesz akkor nem lesz min röhögni útközben, pl dudáló anyázó autóstársak
Ja és nem egymást fogják szídni, hanem : "vegyé má új szoftvert a tragacsodba" beszólások lesznek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. Insignia
2010.10.11. 20:35
ThePoweR szerintem gépekkel azért már eltudunk érni gyorsabb reakció időt mint maga az ember... itt az egész a szoftver hatékonyságától fog függeni...
de jó tudni hogy a gugli nem unatkozik lassan ilyen kocsik fognak járni mindenfele és csinálják az utcák feltérképezését a guglinak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. ThePoweR Insig...
2010.10.11. 20:47
Dehogy tudunk. Közelébe sincs az emberének. Kiugrik eléd egy őz. Te kb 0.5 sec alatt eldöntöd hogy fékezni kell és kanyarodni és már fékezel meg kanyarodsz is valamerre. Gép mire érzékeli hogy van előtte valami és kiértékeli hogy fékezni kell vagy esetleg kanyarodni simán belemegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. Rocky22
2010.10.11. 20:59
Hát nem értek egyet veled PoweR. Ezeknek a gépeknek van olyan jó reakció idejük mint az embernek. Én néztem már ilyen műsorokat. A Darpa a fő szponzoráló az ilyen autók terén. Amerikába már évek óta fejlesztenek ilyen autókat és versenyre kelnek egymással. Láttam h.az egyik tervező kb 3m-rel a kocsi elé ugrott és az autó simán megállt. Jó nem ment többel mint 30 km/h,de akkor is megállt. Azért van egy óriási előnyük! Nem lankad a figyelmük 3 óra vezetés után se.
Egy olyan koncepció jó lenne h.te vezetsz és ha elfáradsz akkor ő átveszi a vezetést. Így az élmény is megmarad és ki is használod az előnyeit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. gezu1025
2010.10.11. 21:01
LavX - 2010-10-11 19:40:34 "Ejnye nem kezdünk kicsit elkényelmesedni? Végén ott fogunk tartani, hogy az ember egy darab test lesz, amit csak a számítógépek tartanak életben, mert nem fog tudni gondoskodni magáról."


Teljesen jó is lenne amit mondtál, ha a tudatunk egy számítógépben lenne és már csak a robot testet kellene hozzá megalkotni. Mit is nyernénk vele? Ja persze valami "halhatatlanságot" de minek, kinek kell az...

ThePoweR


Tévedsz a gép gyorsabb, mert 0.5 sec alatt nemhogy kiértékel, felmér, hanem kiszámolja, hogy merre érdemesebb kanyarodni, és nem csak valamerre kanyarodik, ki kalkulálja, hogy ha betépi a kéziféket hatásosabban védi az emberi életet, mint ha simán fékezne. Sokkal, elmondhatatlanul gyorsabb a gép az embernél, csak jó szoftver kell írni hozzá. (viszont meg kell jegyeznem zárójelben, hogy az optikai érzékelés valóban "lassú"-nak tekinthető más gépi dolgokhoz képest, de a szemnél azért még mindig gyorsabb)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. kiskoller
2010.10.11. 21:11
sztem is sokkalta gyorsabb mint egy ember. mellesleg ha kiugrik egy őz, akkor egy ember automatikusan fékez és kanyarodik, miközben az kb olyan mintha gázt adnál
(a fékezés hatására a kocsi elkezd csúszni, így konkréten pont telibe trafálod az őzet, vagy ha magasan van a verda sulyponjta (pl a mostanában nagyon kúl SUV-ok) akkor borulsz egyet a kocsival. ilyenkor a legjobb dolog amit tehetsz hogy tartod a sebességedet és egyszerüen kikerülöd az őzet. Már ha nem jön a másik sávban egy hatalmas kamion)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. MassKilla
2010.10.11. 21:36
ThePower: nézd meg ezt a videót, és meglátod, mennyivel gyorsabbak a gépek, mint az ember!! utána mondjál ilyen hülyeségeket!

http://www.youtube.com/watch?v=A7MQw5sCaGI
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Caine
2010.10.11. 21:48
gezu1025
menjél már azt tépjél egy kéziféket 90nél.. omg
mit kalkulál ki azon h jobbra árok balra út, előtted meg állat?
a szemnél még mindig gyorsabb? szal akkor a robot hamarabb látja h mi történik? neked laggol a szemed?

kiskoller
a fékezés olyan mintha gázt adnál? asszem van egy fölösleges pedál a kocsidba, szedd ki
nem csúszik itt semmi sehova
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. martesz
2010.10.11. 21:50
Ittas vezetés újra legális lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. gezu1025
2010.10.11. 22:02
Caine - 2010-10-11 21:48:04

Igen ha jól meg van írva a szoftver kiszámolja, hogy betépi kéziféket 15,4 fokkal elfordítja a kományt 0,2 ms-ig balra utána 9,3 fokkal 0,6 ms-ig jobbra és olyat csinál az autó amit még filmben sem láttál. (a számokkal csak mondtam valamit) Csak jól kell megírni, mert képes és mindent kiszámol mm-re.

És igen gyorsabb a szemnél mivel nem úgy működik, mint a szem, hanem más elven... De azthittem ez egyértelmű egy olyan nagyon okos, művelt, inteligens egyénnek, mint amilyen te lehetsz, a kulturált megfogalmazásoddal együtt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Cooley
2010.10.11. 22:03
Szerintem teljesen jó dolog. Persze ha az ember vezetni akar, akkor vezet, de ha épp mást csinálna vagy épp részeg , akkor bekapcsolja a robotot, és kész. Az meg abszolút baromság, hogy nem jó egy gép reakcióideje, főleg az ember reakcióidejéhez képest... az apró pici töredéke annak! Persze vannak olyan helyzetek, ahol a fizika törvényei miatt egy gép sem képes elkerülni a balesetet, de biztos vagyok benne, hogy a közúti balesetek 99%-át el lehetne kerülni. Meg aztán ha egy szarvas kiugrik a kocsi elé, és elkerülhetetlen a baleset, akkor is képes a gép csökkenteni a baleset mértékét, ami már életet menthet, ha értéket nem is, ami már bőven jó. Én a részemről abszolút támogatom a robotika minden ágát, annak ellenére, hogy a hátulütője is megvan. Ha mindez teljesen megvalósul, a jövő bérgyilkosai a hackerek lesznek... Minden mindennel összeköttetésben lesz, így a komoly hackerek is bármikor bármihez nyomtalanul hozzáférhetnek, ami nem biztos, hogy egy egészséges dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. jozsefm
2010.10.11. 22:04
Végül is egyes elemeit már most is használjuk,ABS kipörgésgátló menetstabilizátorok, tempomat ,tolatóradar ,parkolóasszisztens, inteligens automata váltók sebeségfüggő szervokornány stb.,repülésben a robotpilóta,és ezek már jó megbizatóan müködnek,lassan tényleg oda jutunk ,hogy a leggyengébb láncszem a vezető ember lesz, mert a szenzorok ébersége nem lankad és a kedélyállapotuk se hullámzik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. ThePoweR MassK...
2010.10.11. 22:19
Ez azt nagy szám. Nem az érzékeléssel van a baj. Észreveszi csak az tart sokáig míg kiértékeli hogy mit csináljon. Ha gyorsabb lenne mint az ember már régen robotok vezetnének.

józsef m.: Hát amiket felsoroltál az ilyen marha egyszerű dolgok. A repülőben az automatapilóta megint más. Megvannak a műveletek mit kell csinálnia és végrehajtja. Előre betáplálnak több lehetőséget és kész. De viharba nem sűrűn szállnak le automatapilótával.

Túl sok KnightRider-t lestek. Gép nem értékel ki gyorsabban mint az ember. felejtsétek el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. gezu1025
2010.10.11. 22:25
ThePoweR

Ember nem fogod föl, hogy olyan k**a gyors a számítógép, a processzor, az adatfeldolgozás sebessége, hogy mire az ember agyáig eljut az info, hogy kéne valamit csinálni addiga a gép már ki köbgyökölte háromszor, négyszer, hogy mit fog csinálni.

szerk: miért szerinted mit csinál egy ilyen program? meg van határozva számára minden, de olyan részletességgel, bonyolultsággal, hogy azt szerintem te fel fogni sem tudod.

De minek vitatkozom én veled, azt hiszel amit akarsz....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. ThePoweR gezu1...
2010.10.11. 22:31
Hát én se vitatkozok. Mérhetetlenül hülye vagy. Nem gyorsabb ennyi. Hidd el. Ha az lenne alkalmaznák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Caine gezu1...
2010.10.11. 22:31
hát ne vitatkozz, menjél az húzgáljad a kéziféket 90nél, de elég 60 is, hajrá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Cooley
2010.10.11. 22:33
Ja és teljes mértékben egye értek gezuval! Igaz nem a szemed a lassabb, hanem az agyad nem képes ilyen gyorsan érzékelni, feldolgozni és reagálni rá, sőt még az izmaid reakció idejét is bele kell számítani, meg azt az időt, amíg mindez az adat végig megy az idegeiden. Ráadásul egy ember nem képest ilyen rendkívül rövid idő alatt olyan bonyolult számításokra, hogy elkerülje a balesetet, és valóban az átlagos leggyorsabb reakció az az, hogy beletaposol a fékbe és elrántod a kormányt, ami ritkán vezet teljes érték- és egészségmegőrzéshez. Az az idő alatt míg mi feldolgozzuk, hogy egyáltalán egy szarvas vagy őz vagy bármi kiugrott a kocsink elé, egy gép képest olyan precíz számításokra, hogy nagy valószínűséggel elkerülje a balesetet. De mint azt az előbb is írtam nyilván vannak olyan helyzetek, ahol a gép már a fizika törvényei miatt képtelen olyan számításra, hogy teljesen elkerülje a balesetet, de akkor is képes kiszámítani pillanatok alatt, hogy mi lenne a legjobb megoldás a lehető legtöbb kár elkerülésére. És valóban a nagy része már valós technológia józsef m. Vegyük alapul az egyre elterjedtebb(bár még csak luxus kocsikban) technológiát, ami így hirtelen fogalmam sincs, hogy milyen nevet visel, de a lényege, hogy a kocsiban elhelyezett kamrák és radarok folyamatosan pásztázzák az utat, és ha mondjuk balf*szul parkolsz vagy épp beugrik az a bizonyos őz vagy valaki beletapos a fékbe előtted vagy lelép eléd egy gyalogos, úgy hogy egy átlag ember nem lenne képes időben reagálni, a kocsiba szerelt számítógép képes aktiválni minden létező fékrendszert a kocsiban, hogy elkerülje a balesetet vagy csökkentse a kár mértékét. Innen tényleg már csak egy komoly lépés, hogy a kocsi képes legyen a kerekeket is felülvezérelni, valamint olyan komoly fizikai számításokra legyen képes, hogy a kocsi sebességét, tömegét, légellenállását, meg minden apró dolgot a környezetben beleszámoljon(vagy akár még azt is, hogy ha egy másik kocsival ütköznél és az is rendelkezik ilyen rendszerrel, tudná, hogy az mit fog reagálni, mert egymással is képesek lennének kommunikálni vagy ha nincs ilyen rendszer, akkor beleszámítani a várható legvalószínűbb reakcióját a másik sofőrnek), hogy teljes mértékben képes legyen elkerülni gyakorlatilag mindenféle balesetet.
Na de inkább befejezem, és elnézést a hosszú szövegelésért, remélem érthető voltam, és remélem senki szerint nm mondtam hülyeséget. ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. jozsefm ThePo...
2010.10.11. 22:35
Azt nem tudom pontosan ,hogy az automata leszállitó berendezést használják vagy sem a polgári repülésen de az biztos hogy a katonaiban igen,sőt a mai modern 4-5 generácis tolóerővektoros gépek, vagy példál a lopakodó, illetve a legujjabb helikoperként felszálló majd repülő üzemmódban támadó vadászgépek egy másodpecig se maradnának a levegőben a számitógépes kormány és hajtómü vezérlő berendezések nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Caine jozse...
2010.10.11. 22:37
http://www.youtube.com/watch?v=6QrpbzK9sf0
ez azé má laza
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Cooley
2010.10.11. 22:39
ThePower, akkor számítsd ki gyorsabban a számítógépednél, hogyha egy 78kilós 160centi magas férfi egyetlen széldzsekiben kiugrik a 48. emeletről, akkor mekkora sebességgel fog becsapódni a földbe, mennyi idő alatt éri el azt a sebességet, magasabbról elérhetett e volna nagyobb sebességet, ha igen, akkor mekkorát, és becsapódás után milyen pózban fog szétkenődni a földön, ha annak a talajnak megegyezik a sűrűsége a betonéval(magyarul betonba csapódik). Egy profi számítógép, profi programmal szerintem max 1 perc alatt 99%-os pontossággal kiszámolja, míg neked az életed nem lenne rá elég...
Caine: te meg ne edd halál komolyan, hogy 90-nél kéziféket kell húzni, azt csak példakén említette, itt egyedül te vagy olyan maki, hogy ezt nem tudod felfogni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. ThePoweR Coole...
2010.10.11. 22:41
Még azt elhiszem hogy radarral. De hogy kamarával nem képes feldolgozni azt tuti. Te most elnézel valamerre. Egyből látod hogy egy fa kerítés akármi van ott. Gépnek odarakod a kamerát aztán elkezdi számolgatni az éleket megnézi a színt stb és utána nagy nehezen kiböki hogy egy fa van ott. Szal addig oké hogy előtted befékeznek érzékel és fékez de ebben se vagyok biztos hogy gyorsabb mint az ember. Kb ugyan annyi a reakcióidő.

Cooley: Oké hogy a gép metekot gyorsabban számol. De azt vágod hogy mennyi mataek kell egy helyzet kiértékeléséhez. Én nem matekozok vezetés közbe hanem tizedmásodpercek alatt döntök és végrehajtok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Caine Coole...
2010.10.11. 22:42
maki az apád, ez nagyon hülye példa, próbáld ki azt meglátod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. ThePoweR
2010.10.11. 22:45
[LINK]

Nézzétek hogy vereti neki. Csak úgy megy keresztbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. jozsefm
2010.10.11. 22:47
Nem kell ilyen bonyolult és veszélyes manőver prábáljon meg 6.ból 5.be visszaváltani két kuplunngal gáfröcssel mennyi idő lesz es mennyi idő alatt teszi ezt egy F1-es autó automata váltója!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. LavX
2010.10.11. 22:48
Gezu1025-el egyet is értek es nem is. Oké hogyha az embert rahuznak egy femvazra es örökké élhetne, akkor halhatatlan ok lennének, de annyira zsúfolt lenne a föld, hogy lakotorony lakotorony hátán lenne es egy szobában laknanak vagy 150, mint a heringek. Szo szerint dolgozhatnanak, mint a gép és nem lenne
értelme az életnek. Az urben meg csak a angyon tehetosek mennének ki es meneklnenek a földrõl. Tenyleg jo lenne?
Egyetértek azonban, hogy egy számítógép brutálisan gyorsan számok. Eleg megnézni az, hogy mar tudják szimulalni a vizet is, aminek tobb milliárd pontja is lehet. Ezek utan nem kerdes, hogyha egy lezerekkel es egy halom nagysebessegu erzekelovel felvertezett from pillanatok alatt meghatározza a tárgy távolságát es mindent figyelembe véve végrehajtani egy tökéletes kiteromanovert. ...persze ha jo az algoritmus. Jo ötlet, viszont az ember igy el fog felejteni vezetni es ha a robotpilota bekekhalalozik, akkor déli neki fog menni az elso autónak. Pláne, ha közben alszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. LavX
2010.10.11. 22:48
Érintőkijelző+remegő kéz=dupla post. sry!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. gezu1025
2010.10.11. 22:50
Igen egy konkért (nem a legjobb) példától valóban csak Caine nem tudott eddig elvonatkoztatni, de ezt most hagyuk.

De ThePoweR igazán megérthetnéd, hogy nem csak kamera van ott, hanem "Lézer, radar, kamera, mozgásérzékelők, stb. - minden, ami csak kellhet." és ha jól kombinálod a rendelkezésre álló érzékelőket simán tudsz gyorsabb reakció időt elérni, a szükséges számítási teljesítmény pedig már régóta adott.

És akkor még nem beszéltünk az olyan dologról, hogy hőkamera, mert ha fa dől az útra (és nem ember fut be) akkor lehet, hogy simán belemegy a gép a fába ezzel minimalizálva a károkat és azt elkerülve, hogy te reflexből belerántanád magad az árokba a kocsiddal együtt. De ha ember ugrik elég, akkor beleránt az árokba mivel tudja, KISZÁMOLJA, hogy megment egy életet mégha sokba kerül majd a javítás is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. ThePoweR jozse...
2010.10.11. 22:51
F1be félautomataváltó van. Legjobb a WRC-kbe van Nem kell kuplungolni azt kész.

gezu1025: és a kátyúkat is kikerüli? Ha lenne ilyen akkor is én vezetnék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Cooley
2010.10.11. 22:51
Caine: de nem érted? akármilyen hülyeség is, csak egy példa volt, hogy elképzelhető, hogy mondjuk behúzza a kéziféket és x fokkal elforgatja a kormányt, akkor lesz a legkisebb a bekövetkező kár mértéke. Persze én sem tartom ezt valószínűnek, de szerintem ő sem gondolta komolyan, csak egy egyszerű példának szánta, ezt fogjad már föl!
ThePower: nézz egy videót a lidarról. 3D-s térképet készít, az itteni kép szerint 200láb távolságban, valós időben! Amiből már megvannak az élek, a szín szerintem elhanyagolható, sokkal inkább a testek sűrűsége, állaga a fontos, amit szerintem egy radarral meg tudnak oldani. Az oké, hogy döntesz, de nem valószínű, hogy túl jól. Abban igazad van, hogy nagyon sok dolog van, amit ki kell számolnia, de mire ez megvalósul, tuti lesznek olyan gépek, amik a kezedben elférnek, és számításban agyonvernek egy mai átlagos kis szervergépet. Gondolj bele, ami 20 éve egy szoba volt, most egy kisujjam-méretű kis chip... és a technológia egyre nagyobb ütembe fejlődik, szóval ami most egy szobányi szerver, az lehet, hogy mondjuk 10 év múlva egyetlen chip lesz, akkor szerinted ezek a számítások gondot fognak okozni egy kocsinak, amibe akár 1000 ilyen chipet is beleszerelhetnek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. jozsefm ThePo...
2010.10.11. 22:54
Ezt a kocsit 6 évvel ezelőtt anyagi és egyéb lehetőségekben kb. olyan mértékben bővelkedő barkácsszakkörösök éptették mint kb. mi vagyunk a számitógépépitésben eleresztve a kutatóintézeti szuperszámitógépépitőkhöz képest!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. ThePoweR Coole...
2010.10.11. 22:55
Majd max a kvantumszámítógéppel tudom azt elképzelni hogy teljesen önállóan vezet egy gép. Addig nem hiszem. 1 sok helyet foglal 2 lassú lenne bizonyos dolgokba. Megnéztétek a vidit? Nagyon keni neki a terepjáróval.

Ja valószínűleg a Stanford egyetemen tök hülyék dolgoznak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. tszaboo
2010.10.11. 22:56
ThePoweR: Jah, mivel hogy a gép nem tud ilyen dolgokat megoldani, ezért a microsoft kinekt egy hazugság, és kicsi törpe emberkék ülnek benne, és azok rajzolják le te hogy állsz. Komolyan, kapcsolj be egy mozgásérzékelő szűlőt VLC-ben és nézd meg az eredményt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Cooley
2010.10.11. 22:57
józsef m.: Na ez meg a másik. Ha most a google is beszáll, és egyéb ilyen lóvés vállalatok, nem lesz gond az ilyen számítási dolgokkal sem szoftveresen sem hardveresen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. gezu1025
2010.10.11. 22:58
Cooley-nál a pont a teknika fejlődését illetően józsef m. -nél pedig a szakkörös építés miatt van ott a pont

Én úgy gondolom, hogy már ma megvan hozzá a kellő számítási teljesítmény, és a megfelelő érzékelő rendszer is. Három dolog akadályozhatja meg a fejlődést: a katonaság, a lobbi és a pénz. Bár ha a google rendesen elkezdi pénzelni a dologot az utolsó kettővel nem lesz gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. ThePoweR tszab...
2010.10.11. 23:01
tszaboo: Gyorsasággal vannak a problémák. Kinek azt csak emberre van. 1 dologra van optimalizálva.

Na jóvan megyek inkább aludni minthogy összehordjátok itt a sok hülyeséget. Jó8.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Cooley
2010.10.11. 23:03
gezu, a katonaság meg nem hiszem, hogy nagyon gátat akarna szabni a dolognak, mert ebből nyilván ők is profitálnak, sőt nyilván ők profitálnak belőle először, nézzük csak például az automata ágyút, ami több kilométerről képes méteres pontossággal tüzelni. Igaz az főként műholdas segítséggel, de annak is ugyan úgy bele kell számítania a légmozgást, a töltet viselkedését a levegőben stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Caine jozse...
2010.10.11. 23:03
ja én is ajánlom a gaz 66ost, lehet duplakuplungolni ezerrel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Rocky22 gezu1...
2010.10.11. 23:06
A katonaság a fő támogatója az ilyen dolgoknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. jozsefm
2010.10.11. 23:07
Ja mert PoweR szerint a szekvencionális váltót meg a fojtószelepet meg a befecskendezőt a müvelet során nem szenzorok és hidromotorok irányitják mozgatják!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. jozsefm Rocky...
2010.10.11. 23:13
Amikor elősször láttam élőben,hogy a Harrier berepült a kifutó fölé a közönség előt kilebegett majd helyben forgott és tolatott /10 éve/ kb. Kecskeméten a repülő napon!!,még én sem gondoltam volna ,hogy ez ilyen gyorsan átjön a mimdennapokba!Hol tarthatnak már ők az elpusztitásunkra fejlesztett cuccaikal!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Cooley
2010.10.11. 23:15
#49 Nem hát, az mechanikus, nem is tudtad? Épp most mesélte egyik haver, hogy nagybátyja új BMW-jében keresve sem talált szinte egyetlen mechanikus dolgot sem, ráadásul az elektronikus dolgok 99%-a teljesen automata számítógép által vezérelt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Rocky22 jozse...
2010.10.11. 23:21
Én az ember nélküli repcsiket tartom nagyon keménynek. Nem számít se magasság se sebesség, se gyorsulás,se manőver. Jöhet bármi. A bázison meg a katona kezében egy Joystick és egy 55"-os monitoron irányítja a gépet ha kell,ha akarja. Aztán arra használod amire akarod,felderítésre vagy 1 célpont semlegesítésére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. jozsefm Coole...
2010.10.11. 23:22
Hát ezt speciel nem! De biztos teflon belső bevonatos bowdenekkel kell huzgatni,hogy csökenjen a surlódás,és a visszahuzó rugók stauffer zsirzokkal a menetkifutásban szereltek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Cooley
2010.10.11. 23:23
Na látod, tudod te, hogy hogyan is van ez!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. jozsefm Rocky...
2010.10.11. 23:26
Ja a multkoriban olvastam hogy egy modern harci gépbe hány tonna cucc van ami arra szolgál hogy a pilótát életben tartsa iletve megmentse!Nem véletlen akarják kiiktatni,e suly elhagyása mennyivel megnöveli a harci zónában tartózkodást tovább lehetővé tevő üzemanyag menyiség tankolását ,vagy fegyvert vihet helyette!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Rocky22 Coole...
2010.10.11. 23:27
A BMW nagyon kemény! A 7-esbe már a tekerőgomb olyan elektromágnest tartalmaz,ami érzékeli h. a menü mikor ér véget és nem tudod továbbtekerni a gombot csak erőből,mert mágnesesen ütközteti amikor a menü végéhez értél. De ha állat vagy és mégis továbbtekered,akkor azt is érzékeli hány menüponttal tekerted tovább(persze ha folytatódna a menü) és pont anyit visszatekeri. Fantasztikusan kifinomult.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. jozsefm Coole...
2010.10.11. 23:29
Fiat Ducato kötélvezérelt joestik váltó ,laza mediterán könnyedség!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Rocky22 jozse...
2010.10.11. 23:30
Pontosan! Az ember a legnagyobb probléma és kockázat! Azzal h. a bázison leülteted 1 székre és onnan irányítja a gépet, csomó mindent megspórolsz. Az ember élete megmarad és a miatta fent tartott eszközökre nincs szükség,helyette mehet a gépbe az amit írtál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. jozsefm Rocky...
2010.10.11. 23:42
Hát igen lassan már csak a döntéshozatal marad az emberre,de reméljük az még sokáig!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Csocsocx
2010.10.12. 03:10
Nah ez után már csak az önmagát dugó nő lesz, de az már a világvége!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. empeharom
2010.10.12. 03:55
Hát ha jól megnézitek az első képen elég gondterhelt a csávó feje, szóval odébb lesz az még hogy majd ott hátradőlve szunyókálunk.
Majd 8 év múlva ráncosan már lehet megpihenhet...talán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. pjszilard
2010.10.12. 04:41
100% nem fog tovabb menni, ha kifogy az ablakmoso folyadek (az optikai erzekelok miatt)!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. TökmagosJa...
2010.10.12. 09:15
Évek óta vannak ilyen versenyek, ahol sofőr nélkül, gps-sel mennek az autók, szimulált forgalomban. a google is indított autót 2009ben biztosan, lehet korábban is... nemtom miért csak most értünk el idáig, és hogy miért nincs róla szó a hírben, hisz a több évnyi tapasztalat és mástól ellesett technikát használnak most ők, a hír pedig azt sugallja, ők találták ki és ők kezdték el fejleszteni az egészet (ami lehet, hogy igaz, de a többi versenyző érdeme is hogy itt állnak).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Tanis
2010.10.12. 13:33
ThePoweR, Cooley:
A gép gyorsabb, vagy gyorsabb lehet (ha még épp nem az), mint az ember. A probléma nem is itt van, hanem az adatfeldolgozáson alapuló döntéshozatalban. Az útra ugró őz túl egyszerű példa. Ha ugyanis az út másik oldalán egy kisgyerek fut az őz felé, akkor a számítógépnek három választása van (csak a példa kedvéért):
- Fékez, fordul, nekirohan a fának/falnak
- Ledarálja a kisgyereket
- Ledarálja az őzet.
Tutkó, hogy a gyereket gázolná el, mert az a logikus (kisebb súly, kisebb ütközés, kisebb kockázat). Aztán magyarázhatnád a gyerek anyjának, hogy egy őz miatt hajtottál átt a dupla záróvonalon, hogy megöld a gyerekét. Mármint nem te, hanem a szoftver. De ha felfogja, hogy az egyik csak állat és azt választja, akkor helyettesítsük be az őzet a gyerek anyjával...neadjisten az épp állapotos anyjával.

A szoftver egyhamar nem lesz olyan okos, hogy a zavaró tényezők milyenségét és értékét felmérje. A másodperc törtrésze alatt nem fogja tudni, hogy az úton heverő szatyor üres, vagy egy döglött macska, esteleg 2 féltégla van benne. Neked van esélyed felfogni a különbséget, a formából, rezdülésekből tudsz asszociálni, a gép nem. A gép CSAK azt tudja, amit beleprogramoztak.

Továbbá, ki viseli a szoftver hibájából eredő kockázatot? Kit fognak beperelni, ha a szoftver rosszul dönt, meghibásodik, vagy egyszerűen csak lassan kapcsol?

Na ezek a kemény dolgok, ezért nem lesz ez 8 év múlva sem realitás. Szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. nyunyo19
2010.10.12. 14:08
ThePoweR: Abban igazad van hogy az ember elöbb felismer dolgokat, mivel totál hasonlóan működnek a számítógépek mint mi. Viszont abban nincs igazad hogy gyorsabbak vagyunk. több milliárdszor gyorsabb egy mai gép, még a c64 is gyorsabb volt számításban. Az embernek csak az adattömeg sokkal nagyobb amiből dolgozik(emlékek) és sokkal gyorsabban is keres és talál benne mint egy gép a winyón. Viszont olyan pontos számítást nem végez mint egy gép, csak az emlékekre(tapasztalat) építve inkább azt mondanám hogy az agyunk becsül, a gép viszont ha megvan az adatbázis és az algoritmus pontos adatot ad, és ma már azt is sokkal gyorsabban mint ahogy mi becsülünk. Még egyszer mondom ezeknek a rendszereknek a hátránya csak a (tapasztalati) adattömeg hiányában van, viszont ott van helyette a fizika. És hogy el hidd, nézd meg ezt a 3-4 éves videót (igen több éve volt!!!)
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jozsefm Tanis
2010.10.12. 14:31
Igen kb. ezek azok a tényezők,amiért egyenlőre nincs itt az ideje,és inkább tehnikai érdekesség lesz, de azért bizonyos helyzetekben,pl. áruszállitó kamionok autopályás ,vagy zártpályaszelvényes uttesten történő közlekedésénél a nem is tul távoli jövőben,szerintem, hacsak részben is, de segitheti,kiválthatja rövidebb időszakokra a vezetők munkáját, egyfajta full extrás tempomat-ként..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Cooley
2010.10.12. 14:59
Tanis: Én nem értek veled egyet. Az a szoftver mért ne lenne képes fölismerni, hogy az egyik egy őz a másik meg egy ember? És ha felismeri, akkor ha elkerülhetetlen az ütközés, akkor az őzet vagy éppen a falat vagy árkot választaná, attól függően, hogy melyik okozna szerinte kisebb kárt az utasokban és az autóban. És itt nem döntéshozatalról van szó. A számítógép nem egy gondolkodó lény, csak számol, és puszta számítások alapján reagál az adott helyzetre. És a példádból kiindulva, ami egyébként valóban egy jó példa, lennének dolgok, mint például egy emberi 'akadály', amik azonnal arra utasítanák a gépet, hogy számolja ki azt a legkisebb kárt okozó megoldást, amiben az az ember nincs benne, és kész. És egy komolyabb számítógép mire teljesen megvalósul ez a dolog, biztos vagyok benne, hogy képes lenne ilyen számításokra, sőt addigra talán olyan komolynak sem kell lennie.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm
2010.10.12. 15:09
Igen ez lenne a fogós kérdés,hogy vészhelyzetben melyik ember élete ,testi épsége élvezzen prioritást, mert adódnak olyan helyzetek ,hogy szelektálnia kell!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Cooley
2010.10.12. 15:11
nyunyo19: A videón látható teszt nem hasonlítható össze azzal, amit ebben a cikkben írnak. Amint láthattad annak a kocsinak először fel kellett térképeznie a pályát, míg ezek a kocsik ezt a feltérképezést valós időben teszik, és már reagálnak is rá. Persze ezek nem tudnak majd úgy száguldozni, mint az a Golf, de nem is kell nekik előre feltérképezett útvonal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Cooley
2010.10.12. 15:15
józsef m.: Hát igen sajnos olyan helyzetek is előfordulhatnak, hogy elkerülhetetlen egy ember életének a veszélyeztetése, de ott is nyilván arra törekedne, hogy a lehető legkevesebb emberben a lehető legkisebb kárt okozza. Aztán akár már azt is meglehetne csinálni, hogy amikor látja, hogy a baleset elkerülhetetlen, már küldi is a koordinátákat és némi egyéb adatot a mentőknek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. nyunyo19
2010.10.12. 15:21
ŐŐ egy durva közelítéssel fogok élni. Szerintem a számítógép és az emberi agy nagyon hasonlóan működik. Mindegyik elektromos jeleket dolgoz, fel, ezek az elektromos jelek tök hasonlóak, az agysejtjeink is hasonlóak a tranyóhoz(csak k sok van belőle), és egyfolytában keresünk, ahogy egy számítógép is teszi. Gondoljatok bele, mennyire kiszámítható egy ember, a gondolataid és a beérkező inputok határozzák meg a további gondolataidat és cselekedeteidet is. Pl egy informatikus legtöbbet a számítógépéről beszél, vagy épp ami eszébe jut. Semmiben sem különbözünk, csak sokkal több a logikai kapocs a fejünkben, sokkal összetettebb. Az ember is úgy ismeri fel a tárgyakat ahogy egy gép. Még problémát is algoritmikusan oldunk meg, és ha nincs deklarálva nem tudjuk megoldani. Na és itt a különbség, ami szintén csak a nagyobb tudásbázis miatt alakult ki nálunk hogy deklarálni vagyunk képesek, hasonló problémákat megvizsgálva, max az új problémába implementált régi, ha nem tölti ki teljesen, akkor ismeretlen változókkal pótlunk, majd azokat tapasztalati úton egyre pontosabb becslésekkel meghatározzuk -> gyakorlat teszi a mestert. Ergo felépítésben nem nagyon különbözünk, csak van egy kurva nagy előnyünk a több ezer éves evolúció, viszont ha a problémákra irt algoritmusok tovább fejlődnek, igazából technológiai határa annak hogy egy kocsi ne legyen jobb mint pl egy F1-es pilóta, sztem ma már nincs...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jozsefm Coole...
2010.10.12. 15:22
Most nézem aláirásodban a procidat! jól meg van rántva a bajsza az X6-nak linkelj már egy Overdrive-t CPU -status füllel! egyebként grat. hozzá!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. jozsefm nyuny...
2010.10.12. 15:29
Sőt ha belegondolsz már hány évvel ezelőtt betiltottak olyan dolgokat pl. mint az aktiv kerékfelfüggesztés, hogy le van korlátozva az aerodinamika stb. A motorról már ne is beszéljek lassan már 2000cm^3 -es szivó motorok lesznek, és egész versenyévadra egy! az F1-es autók már rég meghaladták azt a szintet,hogy egy ember elviselhesse benne eszméletvesztés nélkül a gravitácios erőket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. MassKilla
2010.10.12. 15:31
VÁÁ DE SZÉP KIS FLAME WAR-T INDÍTOTTAM
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Cooley
2010.10.12. 15:32
józsef m.: Köszi! Ment a priviben a kép. Amúgy nemrég meglett az új tápom, most újra neki fogok esni az OC-nek. Meg a VGA is kapni fog még egy kicsit, csak valamiért nem jó az új nibitor.
Off vége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. nyunyo19
2010.10.12. 15:34
Cooley, hát persze, de nem is mennek versenytempót a guglis autók, ha te is végig akarnál menni versenytempóban, még másodikra se menne, mert te sem ismered, neked is végig kéne menned párszor hogy tudd melyik kanyar milyen... és a videóban sem úgy kellett végig vezetni a gépet, hanem saját maga felismerte a pályát, és szépen végig ment ahogy azt egy normál gugli auto is tenné, szal igen is hogy hasonló a szitu, ez csak annyival jobb hogy másodikra tök jó tempóban végig is rohan rajta, szal.... szerintem itt most nem értünk egyet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Cooley
2010.10.12. 15:43
nyunyo19: Azért a gulis kocsi kicsit komolyabb felszereléssel rendelkezik,ha ez tökéletesen működőképes lesz, akkor elsőre is gyorsan képes lesz végigmenni az úton, sokkal nagyobb távon hibázás nélkül. Mert elsőre ez a Golf elég lassan vánszorgott végig. Sőt ha olyan brutál gépet szerelnek bele, hogy annyira gyorsan képes feldolgozni mindent, akkor szerintem még ilyen tempóval is képes lenne elsőre végigmenni a pályán. Meg arra kíváncsi lennék, hogy ez a Golf mit reagálna egy elé lelépő emberre, valamint a guglis kocsi szintúgy. Mert most gondolj bele ennek a Golfak el kéne jutnia forgalomban 200kilométerrel odébb lévő városba. Megőrülnél mire odaér, ráadásul olyan brutálsok információt kellene tárolnia egy idő után, hogy tuti nem lenne elég tárhely(nem beszélve arról, hogy mit reagálna a forgalomra?!), míg ez a guglis kocsi feltérképez, reagál, és kész, nem kell tárolnia a begyűjtött adatokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. ThePoweR
2010.10.12. 15:53
Cooley: te amúgy ki vagy hogy ennyire hiszed hogy a gép gyorsabb és jobb mint az ember. Mármint vezetésben persze nem matekban. Tehát mivel foglalkozol hogy ennyire vágod a dolgokat...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Cooley
2010.10.12. 16:04
ThePoweR: Egyenlőre még tanulok, de józan paraszti logikát használva mondom ezt. Ha a vezetést mateknak, és fizikának vesszük(és már miért ne vehetnénk annak?!), akkor számításokból lehet vezetni, és mivel számításokban gyorsabb egy gép, ezért jobban is vezethet. És az előfordulhat, hogy esetleg azzal gyorsabban reagálsz, hogy beletaposol a fékbe, és elrántod a kormányt, de akkor b*szhatod, hogy előbb reagáltál, mint egy gép, ha belehalsz...
Egyébként te mivel foglalkozol, hogy ennyire vágod, hogy a gép lassabb, mint egy ember? Egyébként azzal tisztában vagyok, hogy az emberi agy is hihetetlenül gyors, ráadásul csak a töredékét használja egy átlag ember, de ilyen bonyolult számításokban, amikről mi itt beszélünk, alul marad egy géppel szemben. De most gondolj bele, egy VGA 10ms körüli válaszidővel rendelkezik, egy átlag memória válaszideje 90-110ns stb, ennyi idő alatt te föl sem fognád, hogy kiugrott eléd egy őz, míg a gép néhány ilyen ciklus alatt kiszámítja azt is, hogyha nekihajt a falnak, a végén hány fogad esik ki...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jozsefm
2010.10.12. 16:18
Ezt vajon a számitógép vagy az ember végzi döntő többségében!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Rocky22 jozse...
2010.10.12. 16:59
Ez jó kérdés! Talán egy közlekedésmérnök,aki vmilyen repülőgépes szakirányra ment meg tudná neked mondani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm Rocky...
2010.10.12. 17:04
Ehhez nem igazán kell annak lenni Ha valaki látott már egy sima mezei JCB univerzális mukagépet és annak a joestick hidromotor vezérlőkarjait akkor eltudja képzelni hány kéz kellene ehhez,és milyen gyorsaság!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ThePoweR Coole...
2010.10.12. 17:39
Egyetértek azzal hogy gyorsabb a gép számításokban sokkal. De vezetésnél nagyon sok a számolni való. Ezért nem biztos hogy gyorsabb. Mert oké hogy gyors de a mennyiség a nem mind1. Mert azért jó pár billiárd művelet elvégzése tizedmásodpercek alatt azért nem egy egyszerű. Én is tanulok webprogramozónak.

ha már ilyen repülős téma. Ki volt idén a repülőnapon?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Heroes27
2010.10.12. 17:46
uristen, timég mindig itt tartotok? elmehetnétek mérnököknek komolyan mondom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Rocky22 ThePo...
2010.10.12. 17:57
Na jó,csak hogy egy kicsit PoweR-t is támogassam. [LINK] Szóval kerestem de nem találtam jobb videót,de tudom h van olyan mikor 1 ember gyorsabban számol abakusszal mint a számítógép. De ettől függetlenül még mindig azon a véleményen vagyok h a számítógép gyorsabb, viszont vannak területek ahol még hely tudunk állni mi emberek is,ha akarunk. Biztos vagyok benne hogy a kisember gyorsabban számol fejbe mintha én beütném a számológépbe az adatokat és az kiírná,addigra ő végez 2db-al,ha nem többel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. nyunyo19
2010.10.12. 18:23
Cooley sajnálom hogy nem sikerült átérezned a programozás mivoltát, amikoris egy probléma megoldására keresed a megoldást, ergo egy feladat megoldására. Amit belinkeltem egyszerüen nem az volt a feladat hogy városban megálljon a pirosnál, ahogy mondjuk az íf1ben sem engedik át a zebrán a gyalogost. Ne haragudj ha nem fogalmazom érthetően számodra, itt volt egy cél amit szerintem hibátlanul teljestettek 3 éve. A cím pedig azért került belinkelésre, hogy lássátok igenis képes egy mai számítógép-programozócsoport páros a vezetés problematikájának megoldására. Szóval mégegyszer utoljára, nem ugyan az volt a cél!!!! Mellesleg a Golfnak is volt városjáró programja is, de az nincs úgy kihegyezve a vezetéstechnikára, ott a szabályok ütnek, és én nem ezt akartam érzékeltetni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. nyunyo19
2010.10.12. 18:29
Úr isten srácok, remélem azért azzal tisztában vagytok hogy már 1997ben legyőzte a Deep Blue Kaszparovot???? Tehát információs években számolva, már az ősidőkben...hmmm ugye ezt azért hallottátok már valahol???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Cooley
2010.10.12. 19:13
nyunyo19: Így teljesen rendben van a dolog, csak nekem úgy tűnt, hogy össze akarod hasonlítani a 2 kocsit.
Rocky22: Jót nevettem a hozzászólásodon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Rocky22 Coole...
2010.10.12. 19:23
Próbáltam kis vidámságot belevinni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pdx06
2010.10.13. 00:40
Mind szép és jó, csak elfelejtették hogy télen majd kicsit havas vagy jeges lesz ez a kamera, utána mehet a lecsóba sofőrrel együtt. Ráadásul az emberek zöme szeret vezetni, ehát ebből nem lesz semmi. Kísérletnek jó de semmi másnak nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. pikopeti jozse...
2010.10.13. 01:14
Én nem értem, egy hülye (ThePower) mondogatja eleje óta, hogy nem gyorsabb. Ez már egészen röhejes. Ember, gondolkodjál már egy csöppet, a számítógépek már 50 éve is annyi műveletet végeztek 1 másodperc alatt, amennyi neked 10 évig (vagy fingomsincs meddig, de csak érzékeltetésképpen) tartana. Azóta meg hol tartunk... A lényeg, hogy a lehetőség meg van rá és mind a szoftver mind a hardver fejlődik. Nyilván csak idő kérdése, ha most még nem is lenne gyorsabb (ami szerintem csak szoftver optimalizálás, nem hardver teljesítmény kérdés már most is), NYILVÁN AZ LESZ, AMIKOR KÉSZ LESZ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. andris05
2010.10.13. 13:59
Az ember reakcióideje több tizedmásodperctől másodpercekig is terjedhet, attól függően, hogy mennyire elfoglalt (telefonál, beszélget, stb.), vagy netán alkalmatlan a vezetésre (fáradt, drogos, piás, lassúak a reflexei, esetleg fél disznóért vette a jogosítványt).
Egy számítógép, amely megfelelően fel van szerelve érzékelőkkel (radar minden irányba, lézeres bemérők, hőkamera, stb.), még azelőtt felismerheti a lehetséges veszélyforrást, mielőtt egy ember egyáltalán észrevenné, az ezredmásodperces reakcióidőről pedig ne is beszéljünk!
Én örülnék neki, ha az ilyen autók tömegesen elterjednének, mert ez a rokkantaknak, és csökkentlátóknak is kedvezne, ráadásul kevesebb baleset lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm andri...
2010.10.13. 14:31
Ha hőkamerákkal és radarérzékelőkkel is fel van szerelve akkor elméletileg meglepetés nem érheti,hisz mindent biztonságos távolságból észlel. De akkor mi lesz a városi forgalomban az ut mellet sétáló vagy a gyalogátkelő helyen várakozó emberekkel,hogyan szelektál és mit csinál észlelés esetén?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. andris05
2010.10.14. 05:18
Gondolom, először lassít, ha kell akkor megáll, mint egy ember (vagy nem mint egy ember? 8-) ). Ez csak programozás, és éles forgalomban tesztelés kérdése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Tanis
2010.10.14. 13:35
Cooley: Akkor nem értetted a lényegét a mondanivalómnak. Nem az őz a lényeg, hanem az, hogy az ember képes asszociációra, a gép meg nem. Tehát csak azt ismeri fel, amit beleprogramoztak, a váratlan helyzetekkel nem tud mit kezdeni. Keresgél hasonló esetek közt a memóriában, majd végrehajt valamit, amire nagyobb esélyt lát. Az ember pedig TUDJA, hogy mit lát, hall, érez, mert mögötte van nemcsak az összes tapasztalata, de a hozzá kapcsolódó élmények, hitvilág és előítélet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. pdx06
2010.10.15. 03:55
Soha nem fog ez elterjedni. Egy az hogy ocsmányul néz ki, ráadásul sokminden becsaphatja az ilyen kamerás vackokat. Az időjárás és a napszakok pedig főleg. Az utcán is veszélynek lesznek kitévve ezek. Leragasztgathatják vagy lefújják valami takonnyal az objektívet.. Nem lesz ebből semmi. Ebben a formában pedig biztosan nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm pdx06
2010.10.15. 06:59
Szia

A mostani formájában és tartalmával lehet,hogy nem de egyes részei biztos,hogy beépülnek valamely gyártó nem is távoli jövőben megjelenő modelljeibe,ha nem is változatlan formában és aszisztensként figyelmeztető riasztó rendszerként sem elhanyagolható
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!