iPon Hírek

Önvezető autókon dolgozik a Google és a Ford?

Dátum | 2015. 12. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

A Google elég régóta dolgozik önvezető autók fejlesztésén, amelyek már a projekt hajnalán is meglehetősen ígéreteseknek tűntek – gondoljunk csak a hajmeresztő tempóban szlalomozó Toyota Priusra. Azóta rengeteg víz lefolyt a Dunán, számos újabb önvezető-autó prototípus készült, sőt, a Google járművei Kalifornia és Texas állam közútjaira is betették kerekeiket, ahol nagyon profin, komolyabb balesetek nélkül tettek meg több, mint egymillió mérföldnyi utat. A Yahoo! News friss információi szerint az önvezető-autó projekt rövidesen újabb szintre emelkedhet, ugyanis bennfentes értesülések alapján úgy tűnik, a Google együttműködésbe lép a Forddal. A hatalmas horderejű bejelentésre a rövidesen induló CES 2016 alkalmával kerítenek sort, így a pletykákat egyelőre sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták a felek. A Google és a Ford együttműködésével kapcsolatban egyelőre elég kevés információ áll rendelkezésre, de azért néhány érdekes részletről már le tudjuk rántani a leplet. A felek független közös vállalatba szervezik ki az önvezető autók gyártását, amelyre azért van szükség, hogy az esetlegesen felmerülő jogi felelősség ne a Ford és a Google vállait nyomja.
Hogy miért éppen a Fordra esett a választás? Részben azért, mert a Ford rendelkezik a szükséges tapasztalattal és tudással, ami a komplex gyártás, a minőség-ellenőrzés, a biztonság és a környezetvédelmi szabályozások útvesztőiben elengedhetetlen alapkövetelmény a sikeres érvényesüléshez. A Google ehhez a tudáshoz a szoftveres tudást és a rettentően gyors fejlődést biztosítja – ezeken a területeken a Google sokkal ütőképesebb, mint az autógyártók, hiszen komoly techcég módjára működik, az autóiparnál lényegesen magasabb fordulatszámon. Ebből a dinamizmusból és rugalmasságból rettentően sokat profitálhat a Ford, ami jelenleg az Amerikai Egyesült Államok területén a második, globálisan pedig az ötödik legnagyobb autógyártó. Persze a Ford már jóval korábban, az együttműködés előtt is élénken érdeklődött az önvezető autók iránt, sőt, a cég e területen több éve végez különböző kutatásokat és fejlesztéseket is. Érdekes adalék, hogy a Google-ön belül már dolgoznak olyan alkalmazottak, akik a Fordtól érkeztek. Remek példa erre a Ford korábbi elnök-vezérigazgatója, Allan Mulally, illetve a korábban felsővezetői pozícióban dolgozó ex-Fordos John Krafcik is, aki most a Google önvezető autókkal foglalkozó részlegét vezeti. További kapcsolat, hogy a jelenlegi, kissé fura dizájnnal rendelkező önvezető Google autókat egy olyan műhelyben szerelik össze, amely egyedi Ford Mustangok építésével foglalkozik. A felek persze már korábban is elkezdtek egymás territóriumán belül terjeszkedni: a Google Ditroitban nyitott irodákat az idei év folyamán, a Ford pedig Szilícium-völgyben található Palo Altóban nyitott kutatóközpontot. Az új megállapodás keretén belül szorosabbá és gyümölcsözőbbé válhat a partnerkapcsolat, ám a Ford nem lesz kizárólagos Google-partner: a keresőóriás egyéb autóipari szereplőkkel is összeborulhat a nem is oly távoli jövőben.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. pdx06
2015.12.28. 16:16
Elcsesznek egy csomó pénzt ezekre az önvezető vackokra, de tökéletesek sose lesznek. Bőven elég lenne ha csak autópályán tudnának maguktól menni és jelezne az utolsó 5 km-nél ha esetleg bealszik az ember egy 600km-es pályán. De ott sem bíznék meg bennük, soha nem fogják ezek tudni kezelni a váratlan eseményeket, például a spontán útjavítások, közlekedési rend megváltozása dolgokat amivel szinte minden nap találkozik az ember. Egyenesen belemennének a szurokba ha úgy adódik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. tibaimp pdx06
2015.12.28. 16:55
Ezzel nem értek egyet, ha elég sok milliót költenek rá az évek alatt és több cég is beszáll, előbb utóbb meghozza az eredményét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Toncsi47 pdx06
2015.12.28. 17:03
Látszik, hogy fogalmad sincs a témáról és hülyeségeket beszélsz...
Rengeteg videó van fent a neten, ahol ezek az önvezető, vagy félig önvezető autók olyan baleseteket kerülnek el, amit az (emberi) vezető nem tudott volna, csak nézett ki a fejéből. A google autói is hány km-en van túl balesetmentesen? Egy átlag ember mennyit vezet balesetmentesen? Hasonlítsd össze... Már most jobbak, mint egy átlag Mariska.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. zvigh pdx06
2015.12.28. 17:06
Nem elcseszett pénz ez, hidd el.
Ja bocs, közben látom hogy már válaszoltak a szokásos online stílusban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. prohlep
2015.12.28. 17:06
Az elmúlt 100 év egyik legjelentősebb előrelépése --- sok apró lépésből összetevődve: matematika, fizika fejlődése, informatika, számítógépek, technikai megvalósítás, stb.

Az emberiség egyik legösszetettebb, évszázados méretű projektje, amely majd sok ember értelmetlen közúti halálát vagy megrokkanását előzi meg.

Google érdeme, hogy sok évtized előkészület után megpróbálja kapura rugni a labdát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. prohlep
2015.12.28. 17:12
Szomorú azon vagyok, hogy most rákényszerítik a Google-t, hogyha az élő emberek megszegik a sebességkorlátozást, akkor a robot is szegje meg.

Ez borzalmas. Hamarosan a Magyarországra szánt modellekbe a Google kénytelen lesz beleprogramozni a mutyizást is? Számfejtő mesterséges intelligencia programcsomagoknak alapból sikkasztaniuk is kell majd?

Szabályok, beleértve a szabványokat is, elsöprő többségében jók és bajok megelőzését szolgálják.

Ha sokan megszegik a sebességkorlátot, akkor ne a Google programozza hamiskásra a robotjait, hanem a társadalom küldjön ki több büntető rendőrt.

Ha meg értelmetlen egy sebességkorlát, akkor azt vizsgálják meg és módosítsák.

De borzalmas arra gondolni, hogy a közösségeinknek vannak szabályai, és eleve azok megszegésére készülünk, még robotjainkat is arra programozzuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Csupman
2015.12.28. 18:04
Az önvezető autót nagyon jó ötletnek tartom! Az lenne a legjobb ha valaki ilyet akar venni akkor még kormányt se rakjanak bele. eléggé undorító dolog az amikor napi 130km-t vezetek, és minden nap van egy egy barom aki beláthatatlan kanyarban előz, vagy éppen a mazsola sofőrök idegelik a népet. Pl.: 31-es úton egy swiftel/clio I -el is simán kiautózható a 90, de mikor ott tötymörögnek 60al az ember előtt és nincs alakalom megelőzni mert szemben is kocsisor/ pont beláthatatlan kanyar van.
a sok tahót meg a mazsolát ültetném önvezető autóba, hogy legalább a környezetét ne veszélyeztesse.
Drukkolok az összes gyártónak akik ezeket fejlesztik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. thestock
2015.12.28. 18:23
El nem tudok képzelni tökéletes megoldást.
Az emberi beavatkozást gondolom nem vehetik el,az nem lenne túl biztonságos hogy ha probléma esetén is a gép döntene...no de ha az ember beavatkozhat? a tahó hülyegyerek aki dominik torrentét játszik a váci úton biztos nem fogja hagyni hogy a kocsiba szerelt pentium okosabb legyen mint ő,és máris borult ez a dolog..
Arra azért kíváncsi lennék hogy a gép miszerint közlekedne,igazodna.Kiindulva a csodás hazai utakból..az úttartást úgy tudom elképzelni hogy figyeli mondjuk a sávot.No de ha rosszul van felfestve? elterelés esetén mit tesz? úthibánál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Csupman thest...
2015.12.28. 18:51
Emiatt kell a rengeteg tesztelés. Sajnos ebben teljesen igazad van, ha sok az úthiba vagy hibáss a felfestés. Itthon ez szinte teljesen kivitelezhetetlen, oda még fejlődnie kell az úthálózatnak, na meg akkor lenne teljes mértékben létjogosultsága az önmagát vezető autónak ha mindenkinek az lenne és így az ember mint hiba az egyenletben megszűnik létezni, és ha az összes autó kommunikálna a környezetével, mint amit jelenleg a mercedes/volvo tesztel a kamionjaival autópályán.
A követési távolságot minimálisra redukálja mert a becsatlakozó kamionokban a gép sokkal hamarabb fékez(szinte azonnal), ezért lehet a követési távolságot akár 0.5-1m-re csökkenteni ezáltal a konvoj teljes fogyasztása jelentős mértékben csökken.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. m-a-r-i-u-...
2015.12.28. 21:21
Próbáljunk már egy kicsit elvonatkoztatni a hazai viszonyoktól, nem ide fejlesztik a csoda önjáró autóikat, hanem a sok buta lusta amerikainak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Toncsi47
2015.12.28. 22:41
A mercis videókból nekem nem úgy tűnt, mintha zavarná a gépet a felfestés hiánya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. asdsa prohl...
2015.12.28. 23:04
Inkább az a szomorú, hogy az emberek nem mutyiból nem tartják be a sebességhatárokat, hanem mert - azon kívül, hogy sokszor teljesen indokolatlanuk rakják ki/felejtik kint főutakon az 50-es táblákat - mára már bőven elavulttá váltak a sebességkorlátok. Egy olyan kocsival, ami (itthon) már erősebb gépnek számít már nem is feltétlen lehet úgy vezetni, hogy betartunk minden szabályt.
Lassan ezek inkább csak ajánlott sebességnek minősülnek. A megoldás az lenne, hogy megcsinálák a katasztrofális útszakaszokat, levennék onnan az 50-es/70-es táblát, a mostani korlátokat meg 10-15%-kal emelnék, ahol nem indokolja más. (persze ezt semelyik kormány nem merné bevállalni).


Lényegében egész Európában csak a bírság miatt tartják be bizonyos mértékben az emberek, elég csak egyes idegenbe szabadult sofőrön végignézni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. CyberPunk6... m-a-r...
2015.12.28. 23:50
Meg az sem ártana, ha nem néznék totál hülyének az olyan mérnököket, akik évek óta aktívan ezeken dolgoznak.
Gondolják, hogy a legtriviálisabb helyzetekre sem keresnek megoldás?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. prohlep
2015.12.29. 01:08
"Egy olyan kocsival, ami (itthon) már erősebb gépnek számít már nem is feltétlen lehet úgy vezetni, hogy betartunk minden szabályt."

Tudom, elterjedt ez a hibás és közveszélyes nézet: erős és drágább autó száguldozásra és mások veszélyeztetésére való, mert akkor érzi önmagát a tulajdonos "tehetős hozzáértő"-nek.

Budapesten jelentősen csökkent a balesetek súlyossága, amikor 60-ról 50-re vették vissza a sebességkorlátot. Számottevően több távolság van az elrontott helyzetek megmentésére.

Nyilván majd, ha már ki lesz tiltva minden NEM-robot vezető, azaz ha már minden járművet robot vezet, akkor valamennyire emelhető lesz a sebességkorlát.

De akkor sem lehet nagyon megemelni, mert a műszaki problémák okozta nehéz helyzetekkel továbbra is számolni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Resike pdx06
2015.12.29. 01:35
Tessék másfél éves videó:

https://www.youtube.com/watch?v=TsaES--OTzM

Egyébként az adaptív tempomatos autók (amik már most a magyar utakon vannak) is nagyon közel vannak az ilyen típusú irányításhoz. És simán blokkol ha valaki beugrik eléd, legyen az akár egy biciklis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. thestock asdsa
2015.12.29. 09:28
A sebességkorlátokat (és sok mindent mást) kollektíven adják meg...vagy hogy lehetne szelektálni? 100LE fölött az 50-es tábla nem érvényes? vagy a 60 év alattiak akiknek jók a reflexeik mehetnek gyorsan? esetleg márkafüggő legyen? Ha nekem egy kerámia fékes sportkocsim van akkor a városban megengedett a 120 mert a féktávom annyi mint az átlagos kocsinak 60-ról 0-ra nem? van még pár ötletem,de talán átment hogy nem olyan egyszerű ez...

Szájberpánk: senki sem nézi hülyének a mérnököket,csak szerintem vannak olyan területek amiket nem lehet tökéletesen automatizálni...nah ilyen az autóvezetés is

Nem automatizálni kell,hanem kiszűrni azt aki nem odavaló...jah hogy az nem üzlet, az idióta is fogyasztónak számít.Kár hogy ez itt életekbe kerülhet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. pdx06
2015.12.29. 11:22
Mondhat mindenki amit akar, ugyanúgy nem lesz belőle semmi ahogy a google szemüvegből se lett semmi, mert az is minden realitáson túlment. A vezetés élményéről pedig nem sokan mondanának le, csak a tehetetlen láma emberek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. CyberPunk6... thest...
2015.12.29. 12:43
Pedig lehet, csak még nem tartunk ott, hogy ezt ésszerű keretek (elsősorban anyagi) között meg tudjuk valósítani.
Gondolom nem árulok el nagy titkot, hogy minden autógyár és nagyobb beszállító ezerrel dolgozik rajta.

Iparági becsélesek szerint (nem ilyen sci-fi jóslatok a távolba, hanem jelenleg már futó projektek) a 2020-ban kezdődő évtized első felében sorozatgyártásba kerül az első teljesen önvezető autó.

Biztosan lesz benne kormány meg pedálok és manuális üzemmód, de tudni fog önállóan közlekedni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Toncsi47
2015.12.29. 13:28
Mit meg nem adnék, ha most már ilyen kocsim lenne, és ebben a "gyönyörű" ködös időben, fantasztikus látási viszonyok között nem kellene 4,5 órát végigvaksiskodnom vezetnem, hanem esetleg közben mással is foglalkozhatnék... szeretek vezetni, de van, amikor ezt az időt hasznosabban is el lehetne tölteni, ugye.
Amúgy ez a videó is bejárta a netet, az automatikának köszönhetik, hogy nem lett baleset:
https://www.youtube.com/watch?v=9X-5fKzmy38
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Balika911 pdx06
2015.12.29. 13:39
Reggel a dugóban araszolni, vagy rendszeresen ingázni, vagy hosszan autópályázni, vagy sötétben, esőben, fáradtan vezetni, esetleg ezek valamely kombinációja aztán tényleg nagy élményt jelent. Komolyan csak a lámázásra futja, és annyi belátás sincs benned, hogy észrevedd a technika előnyeit?

Vezetni én is szeretek, de az élményt mégis egy bika erős autóval, pályán keresném. Közúton csak közlekedni szeretnék, a lehető legkényelmesebben és legbiztonságosabban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Resike pdx06
2015.12.29. 16:11
Pont az ilyen nagyszájú "énjobbantutom" vadbarmok miatt van a legtöbb baleset, aztán nagy többségben van vagy 3 éves jogsi a zsebükben.
Speciel aki a magyar utakon keresi a vezetés élményét az inkább menjen vad vízi evezni mert ahhoz jobban hasonlít.

50 vagy több autógyártó dolgozik a dolgon nem csak a Google egyedül.
Speciel a mi egyetemünkön diff tárgyként drone-okat meg BMW-ket programozunk be egy adott pálya megtételére. Akiben látnak fantáziát arra az Audi/BMW egyből lecsap. És mi nem vagyunk Google/Tesla szakmérnökök egy sokkal gazdagabb országból.

Az más kérdés hogy idehaza ebből mikor lesz valami, de külföldön már egyáltalán nem újdonság. Igaz hogy még nem a legokosabbak az autók de már most is simán jobbak mint egy átlagos sofőr.
De a legnagyobb előnyük az akkor is az, hogy vészhelyzeten kívül minden kresz szabályt kénytelenek betartani. Amit egy átlagos sofőr az utca végéig képtelen megtenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kiskoller pdx06
2015.12.29. 17:58
Menj ki versenypályára, ott élvezd a vezetést. Ha kiforr a technológia, akkor úgy is jobban fog vezetni egy robot, mint te.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. agyturbini... pdx06
2015.12.29. 19:38
Azt hiszem nekem az inteligencia szintembol adodoan(ami nem hiszem hogy valami nagy durranas lenne) az idopazarlas a mindennapokban amit az autoban toltok el, nem nevezheto elmenynek. Ha valakinek ez az elmeny az orome az eleteben hat ott sujjos gondok vannak. Foleg hogy ha jol sejtem meg eletedben nem vartal 7 ciklust egy lampanal hogy atjuss rajta, vagy 20-30 percet hogy megtehess 500m-t. Na ezt nap mint nap megelni inkabb onkinzas, DE egyenlore kotelezo..de remelem nem sokaig. Ja hogy te szerencses esetben egy max 1-2 millios varosban elsz amiben a legnagyobb tavolsag sem tobb 15km-nel. Na akkor gondolkozz egy varosban ami kb 120 km hosszu es 45 km szeles....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pdx06
2015.12.29. 21:28
Abban biztos lehetsz hogy ködös időben a kocsi még annyit sem fog látni mint te. Én elhiszem nektek hogy otthon a kanapén gyerekésszel könnyű elképzelni ilyeneket főleg akik a Knight Rideren meg a Star Warson nőttek fel, de a valóság azért összetettebb. Sok dologba beletörik itt is a bicskájuk aztán jön a duma ahogy a szemüveg esetében is hogy csak kisérlet volt ami tapasztalatait kamatoztathatják máshol.

Ilyen fejlesztések paródiával egyenértékűek, vicces kinézet, sok forgó biszbasz amit letör a legelső út fölé behajló faág, aki nem akar vezetni az járjon vonattal oszt cső.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ChoSimba pdx06
2015.12.29. 22:08
Abban biztos lehetsz, hogy ködös időben a kocsi többet fog látni, mint te
Nem a köd a probléma, hanem a hó, ami csúszik. Meg neadjisten a rendőri karjelzések. Meg esetleg a sávlezárások, átterelések.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. pdx06 ChoSi...
2015.12.29. 22:50
Ezeket korábban is leírtam, de csak a jéghegy csúcsa, autóknál sajnos nem olyan egyszerű megvalósítani tökéletesen az önvezetést mint metróknál, repülőknél. Mindent figyelembe kéne vennie, jelzőlámpa hibáktól a hiányzó táblákon át az úton átrohanó rénszarvasig. Na meg ami elektronikus az támadható akár összezavarással stb... Főleg mai világba ahol egy tévébe képtelenek bugmentes szoftvert írni. Nagyobb sebességnél sem hiszem hogy az érzékelők nem zavarodnának össze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. CyberPunk6... pdx06
2015.12.29. 22:54
Szerencsére a kocsi szenzorai által használt hullámhosszoknak nem muszáj a látható fény tartományába esnie és használhatnak olyat, ami lazán átlát a ködön.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. CyberPunk6... pdx06
2015.12.29. 22:59
Senki sem mondta, hogy egyszerű, nem véletlenül van repülőknél már 30 éve önvezető (más kérdés, hogy még felügyelik, de teherszállító gépek már járnak pilóta nélkül), meg metróknál is több évtizede.


A hiányzó tábla téged jobban bezavar, mert ha megfelelő térképe van (csinálni lehet jót és ha kell csinálnak is) az autónak, akkor ő azt is tudja ahol hiányzik, te viszont nem.


A tv nem biztonságkritikus eszköz. Senki nem fizetné ki azt a szintű biztosítást, amit egy autó esetében bele kell tenni, ha önvezető lesz.
Bugmentes szoftver meg nem létezik és mégsem omlik össze a világ és a sok milliárd automatizált eszköz.
Bármilyen szoftvert el lehet készíteni, csak az ára és a szükséges idő a kérdéses. De ebbe most beleölik az időt. Már sok éve csinálják és még sok évig fogják.
Ez egy emberi döntés (műszaki és gazdasági), hogy mennyire kell jónak és biztonságosnak lennie és nem egy "így sikerült" dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ChoSimba Cyber...
2015.12.30. 00:00
Arról nem is szólva, hogy egyáltalán nem kell tökéletesnek lennie. Az ember sem az. Ha hozza Piri néni szintjét, azzal már el lehet kezdeni. És igen, lesznek szituk, amikor a gép nem fog tudni mit csinálni vagy hülyeséget fog csinálni.
Ezért lesznek szoftver és hardver frissítések
Kezdődik majd az iDrive 1.0-val
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Bandi029
2015.12.30. 00:59
A környezet nem lehet akadály ... most még lehet hogy az de gondoljatok bele egy olyan jövőbe ahol a környezeti behatások nem léteznek vagy nagyon alacsony az előfordulási lehetősége. Ilyen például ha teljesen fedett az útszakasz. Nincs köd, eső stb. Sebességkorlátra is csak az autó teljesítménye ad okot. De tegyük fel ha beérek a városba (a nem túl távoli jövőben) kap az autóm egy jelet(wifi) és beáll az előírt sebességre. Meg is van oldvan a dolog.

Mindenesetre érdekes jövő áll előttünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. pdx06
2015.12.30. 02:32
Így van érdekes jövő előtt állunk, de az nem az üveg felhőkarcolókról és a köztük röpködő repülő autókról fog szólni hanem a természeti és emberi katasztrófákról. Ez a realitás ha tetszik, ha nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Resike pdx06
2015.12.30. 03:26
Igen ezen tényleg nem fog segíteni az automatizált robot ami 100 km-en 2 literrel kevesebb folyékony dinoszauruszmaradékot éget el mint Piri néni, vagy a padlógázas vadbarmok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. ChoSimba pdx06
2015.12.30. 10:06
Ezek mindig egymás mellett lesznek, mint ahogy most is.
Eljutottunk a Holdra, a Marsra, közben meg munkanélküliek és éheznek az emberek.
Nem tudom elképzelni, hogy valaha is lesz olyan, hogy valaki nem éhezik vagy mindenki boldog. Ez annyira szürreális
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. bp123
2015.12.30. 18:18
A google autó nem azt próbálja modellezni ahogyan egy ember vezet. Feleslegesen bonyolult lenne, és nem is az a legjobb módja egy jármű irányításának.

Kis történelem, rövid áttekintés, szarvas (vagy olyasmi) + videó arról amit az autó "lát": [LINK]
Udacity kurzus: [LINK], eddig volt a mese, innentől van a tudomány
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. agyturbini...
2015.12.31. 02:17
pdx06

Sajnos nem erted a problemakat: Te a strucc politikaval azt gondolod megmondod hogy mi lesz es nem teszel semmit, ergo az lesz amit mondasz.
Ez a baj, nem akarod megerteni ezek a fejlesztesek szuksegesek es nelkuluk az lesz ami szerinted elkerulhetetlen. De nalad es nalam sokkal okosabb motivaltabb es inteligensebb emberek dolgoznak azon hogy valahogy tuleljunk.
Valamelyik cikknel irtam, a del arabiai hercegsek egyik tartomany vezetoje nyilatkozta hogy levaltana mar a vezetoseg a vallasi alapu itelkezest es allamberendezkedest, DE nem tudjak mert az emberek olyanok MINT TE. Semmifele valtozasra nem fogekonyak. Na azert lesz az amit mondasz mert rosszul vagytok behuzalozva es feltek minden ujtol, es igen az ujban benne van az ismeretlen es veszely de nem elhetunk nelkuluk kulonben meg mindig a barlangban laknank...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. humaniod
2016.01.04. 14:51
pdx06 - tipikus trollnév. Ti meg leálltok vitatkozni vele ...ehh :-D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. bp123
2016.01.12. 13:26
Így megy a hóban: [LINK]

0:36-nál eltünik a bringás melőle, de a "falon" látszik az árnyék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!