iPon Hírek

OpenCL-riválist fejleszt a Microsoft

Dátum | 2008. 07. 24.
Szerző | Gabriel
Csoport | SZOFTVER

Az MS természetesen nem fogja hagyni, hogy csak úgy befusson és sikeressé váljon egy olyan szabvány, amit nem ő talált ki és nem is ő fejleszt, jelentette ki a Microsoft a GamesFest konferencia alkalmával - bár persze nem ilyen nyíltan és őszintén; ők szerényen csak egy alternatíváról beszéltek.

Az Apple-féle OpenCL (Open Computing Language - az alkalmazások számára a grafikai processzorok teljesítményét egyéb célokra is elérhetővé tevő nyílt programozási nyelv) alternatívájaként a DirectX 11 ugyanis támogatni fogja az úgynevezett "shader-számítási technológiát", amelynek lényege szintén az említett grafikai processzorok egyéb célú felhasználása, és ezáltal a gép fő egységének tehermentesítése.

A technológia játékokhoz, médiaszerkesztő- és tudományos alkalmazásokhoz egyaránt hasznos segédeszköz lehet, főleg, hogy mind az AMD, mind pedig az NVIDIA kínálnak már többcélúan felhasználható videókártyákat, és dedikált munkaállomás-processzorokká átalakított videó-lapkakészleteket is; az AMD esetében például a FireStream a nagy név ilyen téren, míg az NVIDIA-nál a Tesla.

Az új formátum természetesen kihathat az OpenCL fejlődésére is; míg ugyanis az Apple-ajánlotta szabvány elsőként a Mac OS X Snow Leopard-ban bukkan majd fel, azonban más operációs rendszerekbe is beépíthető lesz, addig a Microsoft-féle DirectX csak Windows-környezetben működik, vagy-vagy alapú választás elé állítva így a fejlesztőket.

Az új DirectX várhatóan számos olyan modern hardvert és renderelési technikát is támogat majd, amelyekről eddig mások még nem gondoskodtak; így például kiaknázza a többmagos processzorok különleges előnyeit, megosztva köztük a grafikai-, hang- és egyéb számítási feladatokat, míg a dolog videó oldala például mozaikolási technikát tesz lehetővé (az egyes látványelemek geometriai ábrázolási részletességének fokozását vagy csökkentését az adott elem és a szemlélő közti távolság csökkenésével vagy növelésével arányosan).

Megjelenési dátumot még nem közöltek, az azonban több mint valószínű, hogy Vista-köteles lesz az újítás - és, meglepő módon úgy tűnik, hogy ha minden jól megy, még a DirectX 10-re írt programokkal is visszafelé kompatibilis lesz

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások