iPon Hírek

OpenGL 3.0-s támogatás a GeForce-okhoz

Dátum | 2008. 12. 18.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia elérhetővé tette az első olyan meghajtóprogramokat, amelyek teljes OpenGL 3.0-s és 1.3-as OpenGL SL (Shading Language) támogatással bírnak. Az új driverek a GeForce 8-as sorozatú videokártyákkal működnek együtt, de természetesen a legfrissebb Quadro sorozatú, professzionális termékekhez is nyújtanak támogatást. A meghajtóprogramok kifejezetten a fejlesztők számára készültek, az újdonságok Windows Vista, Windows XP, Linux és FreeBSD operációsrendszerekhez érhetőek el.


Az Nvidia állítása szerint az új driver csomag segítségével a fejlesztők azonnal elkezdhetik az OpenGL 3.0-s szabvány által kínált újítások alkalmazását, így a felhasználók hamarosan még élethűbb grafikával és még látványosabb vizuális effektekkel ellátott játékokkal találkozhatnak. A hivatalos leírás szerint az új támogatás igénybevételéhez speciális kód alkalmazására van szükség, amennyiben ez nincs jelen, úgy automatikusan az OpenGL 2.1-es támogatás lép életbe.

Az OpenGL 3.0-s szabványról részletesebb információ a Khronos Group OpenGL szabvánnyal foglalkozó weboldalán található, ahol egy PDF fájl próbálja elmagyarázni az újításokat. A 3.0-s verzió számos új tulajdonsággal ruházza fel a szabványt, ami ezzel egy időben tökéletesen kompatibilis marad az eddig megjelent OpenGL verziókkal. Az OpenGL 3.0-s újítás ennek ellenére túl nagy hatást nem gyakorol majd a játékok piacára, ugyanis a nagyobb szoftverkészítő vállalatok napjainkban szinte kivétel nélkül mind a Windows DirectX szabványára támaszkodnak.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Svindler
2008.12.18. 21:17
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!