iPon Hírek

Optikai illúzió mint játékmechanika

Dátum | 2014. 01. 09.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az Carnegie Mellon University öt hallgatójából álló Pilow Castle nevű csapat egy olyan belsőnézetes fejtörő játékon dolgozik, aminek roppant érdekes a játékmechanikai része, mivel optikai illúziókat használ. A videó a játék egy nagyon korai verzióját mutatja, lényegében csak egy technológiai demo, tehát a végső változat grafikája természetesen nem ilyen lesz, de már ez is jól demonstrálja, miről is van szó. Hogyan is működik ez a perspektívás dolog? Képzeljük el, hogy egy képgalériában vagyunk amelynek kijárata egy megemelt platformon található. Hogy kijussunk, leemeljük a Mona Lisa falról és a megfelelő szögbe forgatva rámpának használjuk. Nade a kép kicsi, hogy lesz belőle nagy rámpa? A játék azt használja fel trükként, hogy alapban, ha közel vagyunk valamihez, nagynak látjuk, ha eltávolodunk tőle, kisebbnek. Az alábbi videó alapján mindez sokkal érthetőbbé válik.
"Nyakig benne vagyunk magának a játéknak a fejlesztésében, ez a demo már nagyon régi" - nyugtatta meg a primitív grafika miatt aggódókat Allen Tingley fejlesztő Redditen. "Sajnos a jövőbeli élményről még nem beszélhetünk." Tingley elmondta, hogy a játékban találkozhatunk majd a videóban látható dolgok közül néhánnyal; a múzeumot amolyan játszótérként használták a dizájnerek és a programozók. A csapat már több ajánlatot is kapott, voltak, akik munkájukkal, mások anyagiak szerették volna őket támogatni, de ők nem fogadták el az ajánlatokat, és egyelőre nem is szándékoznak Kickstarterre vagy más támogatókat toborzó helyre vinni a játékot, mivel ez még túl korai lenne.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. inSt4DEATH
2014.01.09. 16:47
Én már így is játszanék vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. DogTheDog
2014.01.09. 17:53
Mobilra elmegy,otperces rohamokhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mikej95
2014.01.09. 17:56
Ez tényleg jó lesz, utoljára talán az Antichamber volt ilyen. A Silent Hill: The Room-ban volt egy olyan szoba, amiben az első alkalommal az ajtó annál nagyobb lett, minél közelebb mentél, ha távolodtál meg összement.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. yoman3d
2014.01.09. 20:08
El tudnám képzelni a Half Life 3-at egy Perspective Gunnal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Szefmester
2014.01.09. 20:44
Érdekes az ötlet, egyszerű de érdekes. Remélem lesz a végeredmény olyan mint az echochrome volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Floki
2014.01.11. 12:20
Akkor már inkább a Portal következő részében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jimday
2014.01.12. 17:01
@mikej95
Nem epp. Az Antichamber az egy teljesen mas univerzum barmilyen jatekhoz kepest amit eddig lattatok.

De peldaul ""Szefmester"" jo uton haladt az echocrome-mal.

A legkozelebbi jatek ami ezt megkozeliti az a "Perspecive" jatek. Par egyetemista keszitette, es ajanlom mindenkinek.
Nagyon szorakoztato es viszonylag rovid. Es meg nagyon menos vege is van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!