iPon Hírek

Orcs Must Die! Unchained – Orkvadászok gyülekező!

Dátum | 2017. 08. 07.
Szerző | villanyi.gergo
Csoport | JÁTÉK

Az orkokra igencsak rájárt a rúd 2011-ben, hiszen ekkor indult hódító útjára az Orcs Must Die. A tower defense elemeket TPS nézőponttal ötvöző stratégia-akció hibrid nagy sikert aratott, így alig egy évvel később jöhetett is a második rész, mely az alapokat megtartotta, de még több csapdát és még több féle ellenséget szabadított a játékosokra. Újdonság volt az is, hogy ketten is nekivághattunk a pályáknak, egymást segítve a felénk özönlő szörnyhordákkal szemben: Max mellett most már akár női főhőst is választhatunk, Gabriella képében. Teltek, múltak az évek, százasával hullottak az orkok, míg végül a Robot Entertainment úgy gondolta ideje ismét szintet lépni a játékkal. Az Orcs Must Die Unchained ingyenesen játszható, aminek sok előnye, és pár hátránya is van, ahogy a hasonló modelleknél megszokhattuk már. A játék egy gyorstalpaló tutoriallal kezdődik, amit akkor is érdemes végigpörgetnünk, ha amúgy az ork ölés veteránjai vagyunk. Megváltoztak ugyanis a dolgok kissé. A gyakorlás során megkapjuk az alap csapdáinkat és megismerkedünk az új skill rendszerrel is. 3 karakterrel indulhatunk neki a kalandoknak: Max távolsági sebző és több csapdát képes lerakni a pályákon, azon egyszerű oknál fogva, hogy kevesebb pontba kerülnek neki; Gabriella is távolsági sebző karakter, de ő inkább a horda feltartásában és megzavarásában (crowd control) jeleskedik; Blackpaw a közelharc mestere, gyors és kíméletlen, a legnagyobb ellenségeket is pillanatok alatt lekaszabolja. A kezdő trión kívül még 14 hőst vehetünk meg, természetesen mindegyiküknek megvan a maga erőssége, stílusa és számos esetben a kedvenc csapdái is, amik passzolnak a képességeikhez. Jó példa erre Smolder, a tűzmágus lány, aki előszeretettel használja a tűzzel vagy épp olajjal operáló csapdákat, vagy Hogarth aki jéggel gyilkolja és lassítja a rusnya orkokat. A karaktereket koponyákkal, vagy arannyal tudjuk kiváltani. Az előbbi univerzális fizetőeszköz, minden pálya teljesítéséért kapunk pár száz darabot, aranyat viszont csak pénzért vehetünk, illetve a napi belépésért kapunk egy keveset. Koponyák lapulhatnak még a győzelemért, napi küldetésekért kapott ládákban is, de szintúgy a ládák a kulcsai csapdáink fejlesztésének és felszintezésének.
Csapdából pedig rengeteg fajta van: egész pontosan 53. Az induló csapda szettet megkapva máris belevethetjük magunkat a mészárlásba, azonban a kezdő pályákat elhagyva ezek fejlesztésére is oda kell figyelnünk majd. A játék egyik legnagyobb problémája pedig ehhez köthető. Minden pálya teljesítésekor a jó eredményért (3 vagy 5 csillag) és az első győzelemért is ládákat kapunk. Már említettem, hogy a napi küldetésekért is jár láda, ráadásul azért is, ha egy új hőssel győzünk az adott térképen. Ez eddig jól is hangzik, de itt lép be a véletlen szám generátor a játékba. Ugyanis ezen múlik, hogy mit dob a láda, és az is, hogy melyik csapdánkat szintezi fel egy kicsit. Könnyen előfordulhat, hogy egy keveset használt, vagy nem túl erős csapdát már 4. szintre húzhatnánk fel, a kedvenceink pedig beragadnak első vagy második szinten. A fejlesztés koponyákba is kerül, bár ez viszonylag egyszerűen összeszedhető. A véletlenszerű fejlődés azonban sok keserűséget okozhat annak ellenére, hogy a nagyon széles paletta és a számos bevethető stratégia alapvetően pozitívum.
A szokásos Survival (győzz le minden rád támadó ellenség hullámot) és Endless módok mellett új dolgokat is kipróbálhatunk. A Sabotage sokak kedvence volt az elején, de itt is szükségeltetik egy kis szerencse, hogy győzni tudjunk. Ebben a módban két 3 fős csapat ugyanazon a pályán versenyez egymással. Külön-külön ügyködnek, de a lényege, hogy szörnyeket, varázslatokat és egyéb kellemetlenségeket (például a kamera mozgatásának kikapcsolása) zúdíthatnak egymásra. Aki ügyesebben alkalmazkodik és tovább bírja, az nyer, a vesztest pedig elsodorja a szörnyek rohama. Hozzá kell tenni, hogy ez a játékmód nem túl népszerű, mert komoly nyersanyag mennyiség vagy valós pénz az ára, ha valaki minden esélyt meg akar adni magának a győzelemre. Akik erre adják a fejüket, azok összeszokott klánok vagy veszett módon költekező játékosok (pay to win). Random csapatoknak, újoncoknak kevés babér terem itt. A Chaos Trials szintén az alkalmazkodóképességünket teszi próbára. Adott egy megszokott pálya, a ránk támadó ellenségek és a különféle szabályok azonban folyamatosan változnak. Kiépítettük a csapdarendszerünket, ami a legerősebb ogrékat is miszlikbe szabdalja és felgyújtja? Igazán kár lenne, ha barikádokon átmászó lényekkel találnánk szembe magunkat hirtelen, vagy épp csapdákat kikapcsoló gnómokkal, a tűzálló villámgyors koboldokról nem is beszélve… De az is lehetséges, hogy 50% HP alatt kikapcsolja a játék a kamera forgatást, vagy épp nem dob több életerőt töltő italt, a támadásaink pedig hátralöknek minket. Emellett minden héten kapunk egy kihívást is (Weekly Challenge), ahol adott pályán, adott csapdákkal és felszereléssel kell visszavernünk az ostromot – nyugodjunk bele, nem lesz könnyű dolgunk.
A játék legjobb részét mégis az adja, amikor hármasban mehetünk csapatként orkot és mindenféle más förmedvényt ölni. A játékos közösség segítőkész, a tapasztaltabbak szívesen mutatják meg az apró trükköket. Erre szükség is van, hiszen az okos stratéga felhasználja az elterelést, és olyan módon terelgeti az agyatlan szörnyek seregeit, hogy azok minél több csapdába fussanak bele és minél több idő maradjon a ledarálásukra. A szerverek alapvetően jól bírják a terhelést, ritkán fordult elő, hogy komolyabb laggal kellett volna megküzdenem. Az már sokkal kellemetlenebb helyzet, amikor az egyik játékos kiesik, vagy épp be sem jut a játékba és ketten harcolhatunk a három irányból özönlő ellenséggel. A játék szórakoztató és sokadjára is jó lefutni ugyanazt a pályát, mivel a hősök felszerelése és a játékosok tapasztalata miatt minden csata más és más lesz kicsit. Ez persze rossz értelemben is érthető időnként, de majd 20 óra játék után az általános tapasztalatom pozitív. Az ingyenesség negatív hozadéka, hogy grindelni kell, méghozzá sokat. Ez nem fog senkit sem meglepni, ahogy az sem, hogy egy jobb hős 6, 9 vagy 12 ezer koponyába kerül, amit azért nem kevés idő összeszedni, főleg ha a felszerelésünket is fejlesztenénk. Ilyenkor nagy a csábítás, hogy a pénztárcánkba nyúljunk és aranyat vegyünk, vagy egy kisebb nagyobb csomagot, amik segíthetnek az indulásban. A játékban található pályák és játékmódok sok tíz órányi szórakozást ígérnek, és a hősök széles kínálata is tovább növeli a változatosságot, játékostárs pedig szinte mindig akad. Én azt mondom érdemes belevágni, halál az orkokra!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. hunluki
2017.08.07. 11:17
Orcs must die! 2-vel rengeteget játszottam haverommal, összes acsit kipörgettük (kiéve azt az egy lehetetlent ami annyi hogy "játssz egy olyannal akinek már megvan ez az acsi" ).

Rápróbáltunk erre is, viszont sehol sincs a 2-höz, tele van mikrotranzakcióval, valahogy a játékélmény is egészen más lett és sajnos nem a jó irányba ment el. 3-4 alkalommal játszottunk, beletettünk 12-15 játékórát, de nem jött át (2-be 160 óránál álltunk le).

Aki esetleg ilyesmi játékot keres és kedveli a minecraft jellegű játékmenetet az nézzen rá a fortnite-ra. Ez is F2P modell lesz, jelenleg early accessben 40 juróért kicsit húzós, de a koncepciója és a gameplay videók alapján egész jó kis játék lesz, reméljük nem cseszik el nagyon a mikrotranzakciókkal. Mindenesetre ha kijön akkor ingyér egy próbát megér majd mindenképp.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!