iPon Hírek

Összefogott a Microsoft és a Yahoo!

Dátum | 2009. 08. 28.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

A Microsoft és a Yahoo! megállapodása elemzők szerint a két cég egymást kiegészítő erősségeit és keresési platformjait ötvözve olyan versenyképes piaci erőt hoz létre, amely nagyságánál fogva tartós fejlődést generál a keresés és a keresőalapú reklámozás terén. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók gyorsabban találják meg a számukra igazán releváns információkat. A Microsoft keresőplatformjai több értéket adnak a hirdetőknek, jobb találatokat a webkészítőknek, és az internet egészében támogatják az innovációt és a hatékonyabb működést - állítja a Microsoft közleménye. Mint írják: a hirdetők számára már ésszerű alternatívát nyújtó megállapodás egyesíti a Yahoo! és a Microsoft keresési piacait, így a hirdetők többé nem lesznek kiszolgáltatva a keresési piac több mint 70 százalékát uraló vállalatnak (a Google-nak - a szerk megjegyzése).

A Yahoo! keresési volumenének megszerzésével pedig a Microsoft eléri a felhasználók és a hirdetők számára egyaránt előnyös piaci verseny és innováció ösztönzéséhez szükséges méretet és rugalmasságot. A megállapodás értelmében a Yahoo! ezután alaptevékenységére koncentrál, és a felhasználók világszínvonalú kiszolgálását végzi a világ legnépszerűbb internetes portáljai és webes termékei révén.

"A megállapodás rengeteg előnyt kínál a Yahoo! felhasználói és az iparág egésze számára. Új korszakot nyit az internetes innovációban és fejlesztésben" - nyilatkozta Carol Bartz, a Yahoo! vezérigazgatója. "A felhasználók továbbra is igénybe vehetik a Yahoo! jellemzőihez szervesen hozzátartozó keresési képességeket, a megállapodás nagyságrendje és az általa biztosított erőforrások révén pedig még több innovációhoz juthatnak hozzá. A méret a hirdetők számára is előnyt jelent, hiszen az egységes platform és értékesítő csapat egyszerűsíti folyamataikat és fokozza hatékonyságukat. A megállapodásnak köszönhetően mi magunk pedig több energiát tudunk fordítani az elsődleges profilunkhoz illeszkedő célokra: ügyfélbázisunk bővítésére, a hagyományos hirdetési módszerekre és a mobil használati élmény fejlesztésére" - tette hozzá Bartz.

A Microsoft vezérigazgatója, Steve Ballmer szerint a megállapodás révén a Microsoft keresőmotorja, a Bing eléri azt a hatásfokot, amely jelentősen javítja versenyhelyzetét, így több felhasználó és hirdető számára válhat vonzóvá, ebből eredően pedig személyre szabott, releváns hirdetéseket és keresési találatokat kínálhat az érintetteknek.

"A Yahoo!-val kötött megállapodás ösztönzi a keresési innovációt, nagyobb értékhez juttatja a hirdetőket és növeli a felhasználók döntési szabadságát a jelenleg egyetlen cég által uralt piacon" - mondta Ballmer. "A webes keresési szegmensben innovációra és megfelelő nagyságra van szükség a sikerhez. Új Bing keresőplatformunk éppen ilyen áttörő innovációt és funkciókat kínál. A Yahoo!-val kötött megállapodás eredményeként elérjük azt a nagyságrendet, amelynél még gyorsabban tudjuk fejleszteni keresőmegoldásaink relevanciáját és hasznosságát. A Microsoft és a Yahoo! tisztában van vele, milyen nagy lehetőségek rejlenek az optimális keresés megvalósításában, s ezzel a megállapodással meg tudjuk alkotni a jövő keresését" - tette hozzá Ballmer.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!