iPon Hírek

Ötvenhat százalékos profitnövekedés a Vodafone-nál

Dátum | 2010. 11. 09.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Az első üzleti félévben a Vodafone-nál változatlanul a mobiltelefon hangszolgáltatás volt messze a fő bevételtermelő, miközben ez a bevétel csökkent kissé, 13,788 milliárd fontra az egy évvel korábbi 13,98 milliárdhoz képest. Az adattovábbítás bevétele viszont 28 százalékkal 2,411 milliárd fontra nőtt, a vezetékes - főként széles sávú - bevétel 4 százalékkal emelkedett, 1,646 milliárd fontra.

A teljes első üzleti félévi bevétel 22,603 milliárd font volt, 3,9 százalékkal több az egy évvel korábbi 21,761 milliárdnál. A szerves növekedés - változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva - 1,8 százalékos volt most. A fejlődő piacokon 20 százalék fölött, szervesen átlagosan 8,1 százalékkal nőtt a bevétel, Európában azonban 4,3 százalékkal, szervesen 1,3 százalékkal csökkent.

Az előző, márciussal zárult üzleti évben a Vodafone adózott eredménye 8,618 milliárd font volt, majdnem háromszorosa az előző évi 3,08 milliárdnak. A bevétele 8,4 százalékkal 44,472 milliárd fontra nőtt, szervesen azonban 2,3 százalékkal csökkent.

A mobiltelefon-szolgáltatás bevétele szervesen 1,6 százalékkal csökkent az előző üzleti évben. Az adattovábbítás bevétele viszont 19,3 százalékkal nőtt, a vezetékes - főként széles sávú - bevétel változatlan árfolyamokkal és azonos csoportösszetételre számolva 7,9 százalékkal emelkedett.

A Vodafone Magyarországon 1999. november végén indította el szolgáltatását. Bevétel- és eredményadatokat idén nem közöltek, de a társaság vezetői korábban elmondták az MTI-nek, hogy a cég jól jött ki a válságból: miközben tavaly az ügyfelek száma mintegy 500 ezerrel csökkent a magyar mobilpiacon, a Vodafone 40 ezerrel növelte előfizetői számát, így nagyobb piaci részhez jutott. A Vodafone bevétele a piaci átlagnál kevésbé esett vissza, és azt várják, hogy idén is hasonló lesz a helyzet, részben hatékonyságnövelés és kiadáscsökkentés - például az energiafelhasználás csökkentése - révén.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. neofery
2010.11.09. 11:59
A legnagyobb csaló cég!!
A legmagasabb percdíjakkal.
Átverés minden téren az összes telefontársaság.
Már régen sokkal olcsóbban kellene telefonálnunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!