iPon Hírek

Outlast – újabb részletek és előzetes

Dátum | 2012. 11. 06.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Korábbi cikkünkben röviden már bemutattuk a készülőben lévő Outlast című túlélő horrort, melyet a Red Barrel csapata fejleszt, ám akkor még csak a háttértörténetet ismerhettük meg. Philippe Morin, cég egyik alapítója, aki dizájnerként olyan játékokon dolgozott, mint a Prince of Persia: Sands of Time, az Assassin's Creed és az Uncharted: Drake's Fortune egy interjúban részletesen beszámolt arról, milyen is lesz az Outlast játékmenete

"Alapvetően lopakodós játék lesz, de amikor az ellenfél észrevesz minket, a dolog lövöldözés helyett üldözésbe megy át."

Morin elmondta, hogy többek között az Amnesia inspirálta a játékot, amelyben a hangsúly a rejtőzködésen volt. Az alkotóknak nagyon tetszett a játék ezen aspektusa, ezért az Outlastban a menekülés és rejtőzés is központi szerepet kap.

A rövid ízelítő filmecskében, amelynek most egy hosszabb változatát is láthatjuk már megismerhettük főhősünket, Mile Upshurt, az újságírót, aki elég ügyes, ha menekülésről van szó. A karakter persze nem tud olyan akrobatikus kunsztokat, mint Altair, Nathan Drake vagy az a bizonyos perzsa herceg, de lesznek különböző képességei, melyek segítségével interakcióba léphet a világgal, és ezeket menekülés közben is tudja majd használni, így izgalmas üldözési jelenetekre számíthatunk, és érzésre a karakter nemcsak egy lebegő kamera lesz.

Pályadizájn szempontjából az Outlast lineáris lesz, de nyitott központokra lesz felosztva. Fel kell fedezzük környezetünket és kitalálni, mit kell tennünk, és milyen sorrendben, és miközben tevékenykedünk, a háttérben az ellenfelek is teszik a dolgukat, és akadályoznak minket feladataink végrehajtásában.

Arra a kérdésre, hogy lesz-e a játékban harc is Morin a következő választ adta: "Még mindig vizsgáljuk a lehetőségét annak, hogy itt-ott legyenek fegyverek is, de ezt szeretnénk a minimálisra csökkenteni, és semmiképp sem ez lesz a meghatározó a játékban. Ha a játékosok erősnek érzik magukat, akkor a stressz és a félelem nem annyira erős."

Morinnak ez nagyon fontos, és kihangsúlyozta, hogy a fő céljuk, hogy a frászt hozzák a játékosra. A cél elérése érdekében a játék kicsit megkeveri a dolgokat, ha meghaltunk és újraéledünk semmi sem úgy fog történni, ahogy azelőtt, a játék mintegy remixel mindent. Morin nem akarta véletlenszerűnek nevezni ezt az újrakeverést, inkább arról van szó, hogy az ellenfelek elhelyezkedése változik annak függvényében, hogyan viselkedünk és mikor mit csinálunk. "Megpróbálunk előre tervezni. Mi történik, ha a játékos ezt csinálja? Mi lesz, ha máshogy cselekszik?"

Az Outlast a tervek szerint 2013 harmadik negyedévében fog megjelenni PC-re, de Morin megjegyezte, hogy szeretné, ha az Unreal 3 motorral működő játékuk minél több platformon napvilágot láthatna.


 

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. Qouzey
2012.11.06. 14:39
Húúújúúj ez kemény, meglesz a konkurencia az Amnesianak? Elég scriptes de elég jól néz ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. nedcoleman
2012.11.06. 15:05
Sötét éjszakákon, fejhallgatóval igazi élmény lesz depresszió ellen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. gunclub
2012.11.06. 15:22
A durva anyjat be rezeltem amikor fentről le ugrott az az izéé Pedig számítottam h valami hasonló történik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95
2012.11.06. 17:53
Az Amnesiában is volt ilyesféle remix, bár nem sok helyen írták megnéztem két különböző végigjátszást és mindkettő máshova írta, hogy szörny jön és máshova, hogy csak hangeffektek 'támadnak'.
Lopják ezerrel a Frictional Games által sok-sok éven át csiszolt módszert, de ez nem feltétlenül baj(amit az Anna készítői műveltek az egy vicc), hiszen ez vezet a 'legmeggyőzőbb' játékélményhez.
nedcoleman:Jaja, úgy kell azt csinálni. Emlékszem, amikor Penumbra: Black Plague-t először játszottam és jött a fertőzött(zseblámpa fényétől azt hittem ember lesz), nem bújtam el, asztalig léptem ki a játékból, majd reseteltem 15 mp alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!