iPon Hírek

Overwatch - megváltozik a kontrolleres irányítás

Dátum | 2016. 09. 27.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az Overwatch kontrolleres irányítására már tulajdonképpen a megjelenés óta panaszkodnak a játékosok - nyilván elsősorban konzolon, de ugyanaz a séma vonatkozik PC-n is a kontrollerekre. A probléma, hogy a célzáshoz használt analóg kar érzékenységét (sokak szerint) nem jól lőtte be a Blizzard. A stúdió már akkor megígérte, hogy megpróbál valamit kezdeni a helyzettel, és úgy tűnik, hogy a megoldás elkezdett beérni. Az új séma neve Dual-Zone mód lesz, és a Blizzard leírása alapján úgy működik, hogy az analóg kar útjának jelentős részében csökkentett érzékenységgel és viszonylag nagy gyorsulással megy, azonban mikor eléri külső 10%-ot (tehát majdnem teljesen kitoljuk), akkor ez megfordul, és megnő az érzékenység, és csökken a gyorsulás. Ez sokkal precízebb célzást tesz lehetővé, ugyanakkor megmarad a gyors fordulás lehetősége is. A patch megérkeztével ez a mód válik alappá, azonban a régi sem veszik, ezt átnevezték Exponential Ramp sémára, és úgy működik majd, ahogy eddig: az analóg kart kifelé tolva a célkereszt érzékenysége exponenciálisan növekszik, a gyorsulása pedig végig viszonylag nagy marad. Mivel konzolokon nem érhető el a publikus tesztszerver, így a változtatásokat a Blizzard egyelőre a PC-s PTR-en próbálgatja. Amint sikerült belőni a végleges értékeket, a patch-et megkapják a PC mellett a konzolok is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. LGx
2016.09.27. 11:34
életemben nem játszottam kontrollerrel fps-t, és nem is fogok, ezért lehet láma kérdés...

beállításokban nem lehet érzékenységet állítani? vagy hogy megy ez?
olyan mintha fixen mindenki mondjuk 3-as egér érzékenységen játszhatna csak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Stomi LGx
2016.09.27. 12:01
Nem ez a probléma, lehet érzékenységet állítani kontrollernél is.

Itt a gyorsulás okoz gondot, tehát hogy annak függvényében gyorsul a kameramozgás, minél jobban kitolod az analóg kart.

Ez elég rossz dolog, mert nem lehet hozzászokni, vagy csak nagyon nehezen.

Sokkal jobb, amikor van egy statikus sebesség és azt, hogy mennyit fordul a kamera csak az határozza meg, hogy mennyi ideig tartod ki az analóg kart valamelyik irányba,

Így pl már működhet a "muscle memory" jelenség is, aim accelaration-nél viszont nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. masko
2016.09.27. 12:22
Egyébként a Steam kontrollert próbálta már valaki? Ott a pad, amivel nézelődsz (nem tudom mi a polgári neve), mennyire pontos tud lenni? Egeret gyerekkorom óta használom, így az már természetes, a steam kontrollerben található pad is lehet hasonlóan pontos vagy az túl kicsi ahhoz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Powerdream masko
2016.09.27. 14:16
Szia! Nekem van egy, nagyon pontos, de egér után szokni kell rendesen. Én RTS-ekhez használom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Smooth44
2016.09.27. 20:52
Battle.net sz*rságait is orvosolhatnák már -.-
Pl. ne vágja le a gépet... Fillért nem fogok bliz játékért adni, amíg ilyen trágya szolgáltatást nyújtanak. (Elindul a játék, multiba belép, menüben variál, majd puff, leáll a gép és másodpercekkel később indul újra).
Nem HW probléma, cask bliz játéknál csinálja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Flegeton Smoot...
2016.09.28. 06:58
Nálad van a probléma! AMD vga-d van? Dx9-et használ még a hots is, ezért nagyon felfűt a vga és lakopcsolhat a rendszer. Próbálj meg egy nem blizzard dx9 játékot.

Van olyan aki PC-s és kontrollerel játszik fps-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kihaennem
2016.09.28. 11:35
legtöbb fpsben van 2 féle sensitivity, no scope hoz a sima és scope hoz egy másik. Hibátlan rendszer. Blizzard megint azt hiszi vala okosat találtak ki, hamár fpst se tudnak csinálni értelmeset.

Inkább azzal foglalkoznának hogy az egérkezelés precíz legyen ne darabos mint most.

EXponencilás mozgás is ezer éve van konzolokon és pcn is kontrollerrel.

Szinte minden autós játék, még a jármű sebességéhez is viszonyitja ezt az érzékenységet

BF4 ben is több lehetőség van erre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jhackman Flege...
2016.09.29. 11:26
http://us.battle.net/heroes/en/blog/20164442/heroes-of-the-storm-patch-notes-july-12-2016-7-12-2016

A HOTS egy ideje DX11-et hasznal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!