iPon Hírek

P67-es alaplapok minden mennyiségben

Dátum | 2010. 09. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Intel az IDF alkalmával nem csak a Sandy Bridge-ről, hanem az új processzorokhoz készült friss lapkakészletekről is megosztott néhány információt, pontosabban bemutatta saját, P67-es lapkakészlettel felszerelt Extrém sorozatú alaplapját, amely a DP67BG „Burrage” nevet viseli. Ezzel egy időben a Gigabyte is bemutatott két P67-es lapkakészlet köré épülő megoldást, amelyek mindketten fekete nyomtatott áramköri lap köré épülnek.

Intel DP67BG „Burrage”


Az Intel által tervezett és készítet újdonság 4+2 fázisú PWM áramkört tartalmaz és összesen négy darab DDR3-as memóriafoglalattal érkezik, amelyekkel kiaknázható a processzorba épített memóriavezérlő kétcsatornás memóriatámogatása.


Az alaplap bővítőhelyek tekintetében jól felszerelt: a termék két darab PCI Express 2.0 x16-os slotot tartalmaz, amelyek kétkártyás üzemmódban x8-os sávszélesség mellett üzemelnek, de rajtuk kívül három darab PCI Express x1-es és két PCI port is jelen van a kínálatban. A P67 PCH hat darab SATA 3 Gbps-os portot biztosít a rendszer számára, a Marvell vezérlője pedig egy eSATA portot is kínál.



Az alaplap nyolccsatornás HD audió vezérlővel, Gigabites Ethernet vezérlővel, USB 2.0-s és FireWire portokkal érkezik, de a Renesas vezérlőjének jóvoltából a hátlapi kivezetések között két darab USB 3.0-s csatlakozó is helyet kapott. Az új alaplap várhatóan az LGA-1155-ös tokozású processzorainak bemutatása után, a P67-es alaplapok első hullámával kerülhet a boltok polcaira. Árról egyelőre korai beszélni.

Felsőkategóriás P67-es alaplapok Gigabyte módra

A Gigabyte bemutatta első olyan alaplapjait, amelyek a megszokott kék helyett immáron fekete nyomtatott áramköri lapra alapoznak. Az LGA-1155-ös tokozású Sandy Bridge processzorok fogadására képes újdonságok között két modellt találunk: egyikük a GA-P67A-UD5-ös, míg a másik a GA-P67-UD7-es típusjelzést viseli.

A két új lap.
A GA-P67A-UD7-es modell 24 fázisú tápellátással érkezik és összesen négy darab PCI Express 2.0 x16-os porttal rendelkezik, amelyeket egy nForce 200-as vagy egy PLX által készített PCI-E híd chip lát el megfelelő PCIe sávval. A slotok kétkártyás módban x16-os, míg négykártyás módban x8-as sávszélesség mellett működnek. A bővítőhelyek között találunk még két PCI portot és egy PCI Express x1-es slotot is. Az alaplap hat darab SATA 3 Gbps-os porttal, két darab SATA 6 Gbps-os csatlakozóval, két darab Gigabites Ethernet vezérlővel, nyolccsatornás beépített HD audió vezérlővel és négy darab USB 3.0-s porttal büszkélkedik. A sorból az eSATA és a FireWire portok sem hiányoznak majd.

GA-P67-UD7
A GA-P67-UD5-ös változat már szerényebb specifikációkkal bír: ez a termék 20 fázisú tápellátással és összesen három darab PCI Express 2.0 x16-os slottal van felszerelve. A slotok egykártyás módban x16-os, míg kétkártyás módban x8-as sávszélességgel üzemelnek, a harmadik slot pedig x4-es sávszélességet kínál. A rendszer ezen kívül négy SATA 3 Gbps-os és két SATA 6 Gbps-os portot, két eSATA csatlakozót, két USB 3.0-s portot, FireWire csatlakozót, valamint egy nyolccsatornás HD audió vezérlőt és egy Gigabites Ethernet vezérlőt tartalmaz majd.

GA-P67-UD5
A két friss alaplap Ultra Durable 3-as technológiával készül és az Intel megoldásához hasonlóan már az első P67-es alaplap hullámmal forgalomba kerülnek majd.

GA-P67-UD5

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. szabi_b
2010.09.14. 17:41
Persze már megint kényszerük volt foglalat cserére.
Ez lesz a 4. foglalat ami kapható.

775 ha olcsó intel procit akarsz
1156 középkategória túlárazva
1366 extrém drága

Most meg jön ez.
Szép munka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. myckie2
2010.09.14. 17:54
Az a halálfej csinos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Nobbirt
2010.09.14. 18:24
Elhagyták a PS2 foglalatot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. No.1.
2010.09.14. 18:39
Nekem tetszik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. smacika
2010.09.14. 18:45
Az édesanyját felékelhetné a ravatalozón az intel, hogy nem tudta az új <mod>ját belerakni valamelyik "régi" foglalatba.
Kezd egy kicsit vicces lenni ez a szitu.
Az amd legalább lábkompatibilis <mod> gyárt, nem kell hetente deszkát cserélni ha jön egy újabb prockó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. tibaimp
2010.09.14. 18:45
szabi_b: emlékezz vissza csak 4-5 évre, amikor az amd játszotta ugyanezt, forgalomban volt a 472?, 939, 940, am2, am2+ vagy mi a szar a nagy tdp-s prociknak...

ennyi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. scsika
2010.09.14. 18:52
De nem horibilis 10-en ezrekért...... ennyi....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. jozsefm
2010.09.14. 18:52
A felvételeken nekem ugy tünik ,hogy egynémelyik már nem is ATX méretü!

smacika: az AMD uj +3-as foglalata se lesz teljesen kompatibilis, bár igaz hogy fizikailag belemegy az AM3- csak kérdés mire lesz igy képes? Akkor meg mi értelme!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. scsika
2010.09.14. 18:53
Ja és a 472 után a 754 jött!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. olloczky
2010.09.14. 19:08
most én lemaradtam..jön új intel proci foglalat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Qouzey
2010.09.14. 19:13
Azért én zavarónak találom hogy a Gigabyte eddig csak felső kategóriába mutatott be LGA 1155-ös lapot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. markangabo...
2010.09.14. 20:08
Én a legjobban annak örülök, hogy gigáék nem eröltetik azt a ronda világoskék színt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozsefm
2010.09.14. 20:40
Egye fene milyen szinü ,ha ilyen komoly korrekt hütést raknak minden lényeges alkatrészre,különben is van feketében is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Norbert09
2010.09.14. 20:50
IDE-t is teljesen elhagyják már
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. jozsefm
2010.09.14. 21:02
Szia Mikrobi

Igy van,a legujjabaknak,leggyorsabbaknak már a SATA3-is kevés!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Heroes27
2010.09.14. 21:02
smacika jónézki a kommented mod mod mod_DD

Norbert ezen már nem meglepődni kellene....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Bocsizoli
2010.09.14. 22:04
Engem speciel nem zavar ez a sokféle foglalat. Kiindulva abból, hogy a mostani E8400-as Core2 Duo-mat is több, mint két és fél éve vettem, és még így teljesen jól kiszolgál, gondolom, hogy egy pofás kis Sandy Bridge proci is símán jó lehet ennyi időre, vagy többre. Ennyi idő alatt még már mindenképp szokott szerintem új foglalat jönni. Speciel hogy addig csak az az egy új jön, vagy közben még másik 5, így engem annyira nem foglalkoztat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. norman81
2010.09.14. 22:11
24 fázis......... MINEK!!!??? Jó ha 8-10 valós lesz rajta,bár lehet mind ,bár tökmind1. Viszont giga lapok külsőre nagyon bejövösek, és a felszereltségükre sem lehet panasz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm
2010.09.14. 22:24
Ha jobb képek lennének vethetnénk pár pillantást a feszültség szabályzó IC-re meg a környékére,mindjárt látnánk menyi van párhuzamositva,de valsz. neked lesz igazad!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. NeoX
2010.09.14. 22:33
Szivás ez a gigabyte, egy vagyonért akarják elmérni a középkategoriás kétcsatornás memóriavezérlésű P67-et. Kár volt kihozni, jon a p67 utód USB3.0-val, triple chanellel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. norman81
2010.09.15. 05:29
józsef m. : Tételezük fel ,hogy minden egyes fázishoz tartozik 2 és ebben az esetben nyugodtan le is felezhetjük ,ami kapásbol 12, ami még mindig böven elég (sok) még egy agyonhúzott 6 ,de még 8 magos cpu-hoz is!!! Sőt, ha abból indulok ki, hogy jelenlegi lapom egy Abit IP35 pro és "csak" 4 fázisu tápellátó áramkörrel rendelkezik, és mikor megjelent a quadokbol még csak q6xxx széria volt elérhető, amit léggel (Mugen1, Ninja1 legalább) 3,4ghz ig toltak benne gond nélkül stabilan ,azok aztán birtak fogyasztani és ezen a frekin fütött mit egy ipari gázkazán). Nekem pedig 1 Q9550 szaladgál benne 3,4ghz (többet sajna nem megy ,mert tul sok a ram az IP35-nek 2X2 gb tal 3,6-3,8 425/450 fsb se akadály)
Bocsi a helyesírási hibáért ,de éjfélkor végeztem, most meg már mennem is kell....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. jozsefm norma...
2010.09.15. 07:28
Szia norman81

Látom te is tisztában vagy a nyomtatott áramkör belsejében rejlő lehetőségekkel.Mint modtam is ha nincs a külön tápellátásnak, külön vezérlő IC-je akkor eleve lehetetlen,ha van akkor lehet a két vezérlő párhuzamositott fázisai eggyüttesen, kiteszik ezt a 24 fázist,de amiben egyetértünk ez is csak elektronikai értelemben valósul meg igaz fizikaiban semmiképp.a CF és az SLI érdekében biztos,hogy előnyös sőt egyes nagyfogyasztó kártyák esetében szükséges is ,a második vezérlő,és a kiegészitő tápcsatoló, mert ahogy korábban szó volt róla ezeknél az extrém lapoknál az alaplapi energiafelvétel már az 1500W-ot is elérheti,ha minden slot tele van pakolva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. badland3
2010.09.15. 10:21
Szerintem is tulzas ez a sok foglalat, de hat mindent el kell adni meg azt is ami nem jol jott le a gyartosorrol. Lasd a harom magos Amd-ket, itt ki tudja miert kavart be az Intel, talan eppen "miattunk" vekonypenztarcaju vasarlokert es ez a kategoria lesz a beleposzint ( amit nem hiszek ). Paranoid elmelet: az 1366-os procik tul jol sikerultek es ha valahogy osszekuporgatod ra a zset eleg sokaig tudod vele huzni, mint a 775-sokkel ( E8200-as ket es fel eve ), akkor hol az uzlet? Ezert elohuzunk meg egy foglalatot, ami valamivel olcsobb de sajna nekunk az is draga ( alaplap, ram, tap, stb, kore; mert ugye nem csak a prockot kell megvenni ), de ha ebbe beletesznek minden ujdonsagot, akkor nincs ujra rajtuk a figyelem, nincsenek uj termekek. Ami a mai eladni-eladni-eladni, novelni a bevetelt barmi aron vilagunkban, nem jelent extra profitot-bonuszt stb, hiaba a fogyasztoi tarsadalmat folyamatosan hulyiteni kell. Meg azon az aron is, hogy mar azt sem tudod: i3, i5, i7 vagy mi van?
Most itt egy ujabb foglalat, aminek semmi ertelme, de az alaplapgyartok uj szeriat tudnak legyartani ra ( profit nekik is, mivel ugyis Kina csinalja "minimalis befektetessel" ), ramok talan nem kellenek ujjak, esetleg hazak. Vegye-egye-vigye.
En igy latom lehet kovezni.
Ui: nem vagyok a fejlodes ellen, de ne igy ha lehet kerem szepen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. jozsefm badla...
2010.09.15. 10:37
Igen teljesen igazad van ,annyit tennék hozzá ,hogy nemsokára meg a DDR-4-es szabvány jön ,lehet megint ujra kezdeni az egész mókuskereket
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. _DiEGO_
2010.09.15. 17:43
Ha már foglalatok , akkor egy picinyke löket sikerhez... második gépünket akartam kissé fejleszteni mert egy Athlon X2 5000+ proci volt benne , mondom veszek egy ujabb procit - de akkor már alaplap is kell ... No mit találtam itt IPON-on - egy jónak ígérkező megoldást és megvettem emezt ennyiért és ((ASUS lapot eladtam többért, sima AM2 lap volt DDR2 -vel)) :
[LINK]



Na jött új lapba átpakolás és friss win plusz egyebek és UCC on - pill és hozom a képet végeredményről....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. irdatlanno...
2010.09.15. 17:44
Örültek........hova már ez a nagy teljesítmény...hova ez a halytás...még az i5 750et sem érzem h kihasználnám....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. _DiEGO_
2010.09.15. 18:34
No itt a végeredmény mi lett a kis Athlon X2 5000-esből egy 11K Ft-s lappal ...

[Az alaplap oldala]



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Maderzsol...
2010.09.15. 22:34
Megy az tovább is! Legalábbis nekem! 1,35V@3200MHz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. neofery
2010.09.16. 11:37
Ez csak a pénzről szól.Én ezzel úgy vagyok hogy soha többé nem költök több százezer forintot számítógépre mert nem éri meg.Még a programok többsége az első generációs quad magos gépeket sem használja ki maradéktalanul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. XtreemX
2010.09.16. 22:59
Ejnye.. miért kell váltogatni állandóan a foglalatokat? Nem hiszem el nem direkt lehúzásból csinálja az intel....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Heroes27 Xtree...
2010.09.16. 23:09
Hogy profitot termeljen. Ez így hülyeség, hogy bőrlenyúzás, inkább ez a sunyi inzézkedés a háttérbe. Ha foglalat-váltás, akkor média, ha média reklám, a reklám akkor cseng a fülünkbe az Intel szó. Erről szól a story.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. djtboy
2010.09.20. 08:33
Ezek itt mind tökéletesen elégek a net böngészéséhez http://usite.hu/x/504
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. djtboy
2010.09.20. 08:36
ó el szúrtam

Ezek itt mind tökéletesen elegek a net böngészéséhez
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!