iPon Hírek

Paris Games Week - Sony sajtókonferencia összefoglaló

Dátum | 2015. 10. 27.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Az E3-as bemutatóhoz nagyon hasonló színpadképpel indult el a Sony sajtókonferenciája a Paris Games Week alkalmából. A kezdő montázs nem csak az olyan exkluzív címeket tartalmazta, mint az Uncharted 4, hanem azokat a külsős játékokat is, amikre erősen alapoz a Sony az ünnepi szezonban - így nem meglepő, hogy a Street Fighter V és a Star Wars Battlefront is hangsúlyos szerepet kapott, de mindenki legnagyobb örömére azért a Horizon: Zero Dawn és a The Last Guardian sem maradt ki, és legalábbis az előbbi később is képviseltette magát.
A felvezetés után Jim Ryan, a Sony Computer Entertainment európai vezetője lépett színpadra. Európában 20 éve rajtolt el az első PlayStation, ennek örömére Párizsban lehet is ünnepelni egyet. Hangsúlyozza, hogy az ünnepi szezonban számos játék rendelkezik exkluzív tartalmakkal PS4-en. A legfontosabb persze, hogy a Call of Duty: Black Ops 3 minden kiegészítő tartalmat egy hónappal más platformok előtt kap meg a Sony konzolján. Kaptunk is egy előzetest a zombis módról, ami szintén egy exkluzív pályával bővül PS4-en.
Nem sokat kell várni a következő előzetesre: érkezik a Star Wars: Battlefront, néhány olyan jelenettel, amit emlékeim szerint nem láthattunk még korábban - legalábbis in-game jeleneteket még nem mutattak az Endorról, illetve az Uralkodó sem lendült még akcióba. Érdemes megjegyezni persze, hogy a PS4-hez csomagolják is majd a játékot, illetve érkezik egy limitált kiadású konzol is Darth Vader-témában.
Következik a Street Fighter V, ami ugyebár egy konzol exkluzív cím PS4-en. Akció közben láthattuk az egyik új (visszatérő) karaktert az előzetesben, majd Yoshinori Ono egy komplett idiótának öltözve jelent meg a színpadon, hogy japánul beszéljen. Mondandójának a lényege, hogy az első évben hat új karaktert adnak majd hozzá a játékhoz, melyek mindegyike ingyenesen is megvehető lesz az in-game krediteket használva. Mutatnak is egy sziluettes képet róluk, úgyhogy az internet népének lesz feladata abban, hogy megfejtsék, kik is azok. De ami még fontosabb, megkaptuk a megjelenési dátumot is, ami 2015. február 16-a. Végül pedig még egy meglepetés is jött, ami aztán egy poénban teljesedett ki: a Tekken-sorozatért felelős Katsuhiro Harada mester táncolt be a színpadra.
Harada megjelenésével egyértelművé vált, hogy még véletlenül sem a Street Fighter X Tekkenről lesz szó (ami szerintem akció közben eltűnt), hanem a Tekken 7-ről. A legfontosabb, hogy igen, a Tekken 7 meg fog jelenni PS4-en, és miután átköltözik a játéktermekből az otthoni konzolokra, kibővül tartamilag és grafikáját tekintve is. A játék egyébként nem lesz PS4-exkluzív, de különleges tartalmakat kap majd, hiszen nem csak a PlayStation érte el 20. évfordulóját, hanem a Tekken-sorozat is, a kettejük története pedig szorosan összefügg. Ennek megünneplésére kaptunk is egy előzetest, ami visszamegy kicsit a múltba, hogy átérezzük, miről is van szó. A záró képsorokat megtekintve pedig úgy tűnik, hogy a sztori felfedi a Mishima-klán történetét, még a Tekken első része előttről. Ez így ebben a formában masszív hájp!
Érkezik a következő játék. 2K Games és Gearbox, és nem Borderlands. Találós kérdés: mi lehet ez? Persze, hogy a Battleborn! Rajzfilmes grafika, 5v5-ös kompetitív multiplayer ütközetek, még nagyobb egyéb ütközetek, kooperatív játéklehetőség, mindenféle játékmód. Igazából az egész némileg emlékeztet az Overwatch-ra (hogy melyik volt előbb, azt most ne firtassuk), és nem vagyok benne biztos, hogy ebből a harcból a Gearbox kerül majd ki győztesen, de ezt nem is most kell eldöntenünk. Ami jelenleg fontos, hogy a nyílt béta először PS4-en lesz elérhető.
Amit most látunk, az viszont jövőre jelenik meg, kizárólag PS4-re. Ez a Boundless, amiről egyelőre semmit nem tudunk, de az előzetes alapján egyfajta Minecraft-klónnak tűnik, legalábbis a grafika alapján. Ami viszont érdekes, hogy 12-es korhatárt kapott, ami legalábbis arra utal, hogy azért valamiféle keményebb harc várható benne.
Újabb anyag következik, ami viszont először PS4-re jelenik majd meg. Ez az Avicii Vector, ami meglepő módom a neves DJ, Avicii saját játéka. Vagy valami olyasmi. Körülbelül olyan, mintha a Guitar Hero-sorozatot vegyítették volna egy sci-fivel. Egyelőre nem igazán látszik, mi lesz a lényege, de nyilván a központjában a zene áll majd, és hát Avicii neve úgyis eladja, szóval tulajdonképpen nem is nagyon fontos, hogy mit kell benne csinálni.
Nem sokat kell várni a No Man's Skyra sem, amiről egyébként ma azt pletykálták, hogy a konferencia alatt meglepetésszerűen piacra is dobják majd. Nos, az előzetes rendkívül hangulatos, de a megjelenésre még elég sokat kell várni, ugyanis csak 2016 júniusában érkezik. Legalább ezt is megtudtuk.
Michael Denny, a Sony stúdióinak európai vezetője lépett a színpadra ezt követően. Elmondta, hogy véletlenül a Housemarque is éppen 20 éves, és az Alien Nation mellett egy teljesen új játékon is dolgoznak. Ez egy sci-fi anyag, ahol az előre renderelt trailer alapján egymást szilánkokra lövik beöltözött emberek. A címe Matterfall, vagyis a játékmenetnek nyilván köze lesz az anyagokhoz, nem csoda az üvegszerű hatás a robbanásoknál.
Az Insomniac Games a Sony egyik legrégebbi partnere, és egyben a PlayStation egyik ikonikus karakterének (inkább karaktereinek), Ratchetnek és Clanknek a megalkotója. A stúdiótól természetesen az első Ratchet & Clack felújított változata érkezik, jövő tavasszal.
Ennél azonban némileg azért érdekesebb a Horizon: Zero Dawn. Ezer évvel járunk a jövőben, ahol a kvázi primitív technológiát használó emberek próbálnak vadászni a Földet uraló gépekre. Hamar egy játékmenet bemutató kellős közepére csöppentünk, ahol a főhős hölgynek egy különleges erőforrást kell megszereznie. Minden gépnek megvan a maga feladata és élete a bolygón, mindegyik más erőforrásokat ad, így nem mindegy, hogy kire vadászunk. A harc lényege, hogy kiismerjük a környezetet és az ellenfeleket - mindenre más fegyver vagy töltény lesz hatásos. A játékos gyakorlottan körbe is lövöldözi csapdákkal a sziklákat, majd belezavar a szarvashoz hasonlító lények csordájába. Ezt követően érkezik egy nagyobb monszter - a lényeg, hogy megtaláljuk a hatalmas lények gyenge pontjait, és kihasználjuk azokat. A készítők újra megerősítették, hogy a játék egy akció-RPG, szóval lootolásra és karakterfejlesztésre lehet számítani.
Bloodborne: The Old Hunters. Elég lenne ennyit is leírni, majd sok felkiáltójelet. A kiegészítő egy darabban egyesíti majd a korábban tervezett két DLC-t, szóval kiváló ár-érték arányra számíthatunk, és persze megjelenik egy új kiadás is a játékból, ami már rögtön tartalmazza is a The Old Hunterst. A megjelenés dátuma november 24.
Hamar ugrottunk is a DriveClub irányába, és a mai pletykák hamar beigazolódtak: érkeznek a motorok a játékba! A készítők a világ legjobb superbike-jait ígérik, és úgy tűnik, hogy az egész egy kiegészítő, de meg lehet venni majd külön is. Azonban ez még nem is a legjobb: már le is lehet tölteni, mire ezt olvassátok! A motorokhoz egy teljesen új kampány is dukál.
Következett a Gravity Rush 2. A játék kreatív igazgatója érkezett hozzánk a Sony Japan Studio berkein belülről, és egy játékmenet bemutatóval szeretné megmutatni a teljesen új harcrendszert. Az alap gravitációs stílus mellé még kettő érkezik, egy könnyebb-gyorsabb, és egy keményebb-lassabb. Rombolható környezet, eposzi bossharcok, tag team harcok, lengén öltözött japán kislányok - minden itt van, amire csak szükségünk lehet.
Christophe Ballestra, a Naughty Dog vezetője érkezett a színpadra, aki természetesen francia, szóval otthon érzi magát. Nyilván az Uncharted 4-ről van szó: március 18-a megjelenés pontos dátuma, viszont december 4-től kipróbálható lesz a többjátékos mód bétája. Ezzel kapcsolatban kaptunk is egy bemutatót. Itt egyelőre csak annyi a feltűnő, hogy látványosan rosszabbul néz ki, mint az egyjátékos kampány, viszont ha lehet hinni a stúdió ígéreteinek, akkor ez legalább 60fps-sel fut majd.
A Media Molecule mindig is a kreativitásáról volt híres, és ez látszik az új játékukon is, ami Dreams néven fut. Úgy tűnik, hogy mégsem (kizárólag) VR-os anyaggal van dolgunk, sokkal inkább azt szeretnék elérni a fejlesztők, hogy megvalósíthassuk álmainkat. Ehhez egy saját impet kell megalkotnunk, akivel aztán felfedezhetjük a világot, és manipulálhatjuk is - úgy tűnik, hogy ebben a fizikának hatalmas szerepe lesz. Az impünk megszállhat karaktereket, járműveket, meg amúgy mindenféle dolgot is. Őszintén szólva, fogalmam nincs, hogy mi lesz ennek a játéknak a lényege, de nekem úgy tűnik, hogy a Project SPARK egy leegyszerűsített, intuitív változatáról van szó, ahol mindenféle pályát és kihívást készíthetünk, és valamilyen generált történet is van. Az irányítás mindenesetre egészen remeknek tűnik, mindenféle karakterrel.
Végre megérkezett Shuhei Yoshida nagymester is! A Sony belsős stúdióinak bohókás vezetője továbbra sem tud angolul beszélni, de dicséretes, hogy próbálkozik, amivel pár napnyi kacagási lehetőséget biztosít a netes közönségnek. Sokat nem érteni belőle, de a háttérben vetített képekből azért kivehető, hogy a PlayStation VR-ról karattyol. Leginkább azt próbálja elmondani, hogy mennyire remek élmény lesz ez az egész, ráadásul Párizsban ki is próbálható. A PlayStation VR egyik húzócíme a RIGS: Mechanized Combat League lesz, ami egy exkluzív cím a Guerilla Cambridge stúdiótól. Különböző képességekkel ellátott robotokkal ölhetjük majd egymást arénákban, de a lövöldözés mellett mindenféle célt is teljesítenünk kell, a bemutatóban például úgy tűnt, hogy gólokat is lőni kell.
Amit a héten írtunk, ma beigazolódott: az Until Dawn kiegészítője, a Rush of Blood is kizárólag PlayStation VR-ra készül. Yoshida erről csak annyit mondott, hogy (a korábbi infóknak megfelelően) egy on-rails anyagról van szó.
Ennél némileg érdekesebbnek tűnik, hogy a Crytek is készül valamivel, és erről Cevat Yerli rántotta le a leplet a színpadon. Szerinte a VR akkora előlépés és élmény lesz, mint amikor az emberek először mentek moziba, vagy először látták a színes tévét a fekete-fehér után. Úgy tűnik, hogy a korábbi Crytek-demóból teljes játék lesz végül: ez a Robinson: The Journey, és meg kell hagyni, hogy brutálisan jól néz ki. Egy idegen bolygó, dinoszauruszok és egy kis robot segítő alkotják az összképet (utóbbiról szerintem mindenkinek a Destiny-féle Ghost jut majd eszébe). A bemutató pályán az a lényeg, hogy ne tapossanak el minket a hatalmas állatok. Egyelőre úgy tűnik, hogy ez is egyfajta on-rails anyag lesz, ahol a látványra helyeznek minden hangsúlyt - gondolom össze fogjuk csinálni magunkat a dinóktól.
Ahogy arról már korábban írtunk, az új BattleZone érkezik a Rebelliontól, és támogatni fogja a PlayStation VR-t. A játékok azonban még nem minden: a Sony Pictures is készül dolgokkal, melyekből most a The Walk című film alapján mutattak meg egy korábban már látott VR-os demót. A felvételek alapján úgy tűnik, hogy aki kipróbálta, az rendesen be lett sózva tőle. A lényeg, hogy több mint 200 fejlesztő dolgozik tartalmakon a PlayStation VR-hoz, így láthattunk is egy kis összevágott kedvcsinálót. Ja, és mellesleg a Tekken 7 is támogatni fogja a VR-t!
Nem pihenhetünk sokáig, újabb bejelentés következik. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ! Miután a Polyphony Digital logója megjelent, én már elveszítettem az ép elmémet, és csak ordítani tudtam magamban. Az új játék neve nem Gran Turismo 7, hanem Gran Turismo Sport. Hamar a színpadra lépett a sorozat legendás atyja, Yamauchi-san, és reméltem, hogy választ ad arra, miért változtatta meg a szokásos névadását a sorozat. A lényeg, hogy a PS4-re költözéssel mind a grafika, mind a hang, mind pedig a fizika nagyot lép majd előre. De ez nem elég: valahogy meg akarják fogni az autósportok 100 éves történelmének hangulatát. Ehhez készítették el az FIA támogatásával az egy évig tartó kupasorozatot, aminek az egyik felében mindenki a saját országáért versenyzik majd, illetve a másik felében a kedvenc autómárkájáért. A végső díjakat pedig az FIA hivatalos díjátadási ceremóniáján kapják majd meg a nyertesek, ahol mellesleg olyan arcok is megkapják a maguk világbajnoki kupáját, mint például a Forma 1 világbajnoka, Lewis Hamilton. 1894-ben egyébként Párizsban rendezték meg a világ első autóversenyét, szóval a bejelentés helye nem véletlen - és egyébként az FIA központja is itt jött létre. A legfontosabb viszont, hogy a Gran Turismo Sport bétatesztje már a jövő év elején elkezdődik! Mellesleg pedig Yamauchi elárulta, hogy próbálgatják a PlayStation VR-t is, és egyelőre jók az eredmények.
A döbbenetet Michel Ancel követte a színpadon (francia, nyilván), a Ubisoft Montpellier kreatív igazgatója, aki természetesen a korábban már bejelentett, kizárólag PS4-re megjelenő játékát, a Wild című anyagot jött bemutatni - amit amúgy a Ubisofttól függetlenül készít egy csapattal. Sámánként járjuk majd a világot, és megszállhatunk mindenféle állatot, akik más-más képességekkel rendelkeznek. Sasként például kiszúrhatjuk a földön tekergő kígyókat, amik vérére éppen szükségünk is van, hogy előállítsunk egy gyógyszert. Ezt követően a játékos magához szólított egy medvét is, aki gyors (lehet lovagolni a hátán, így a chaten többen Putyin szellemét idézték meg), valamint erős is. De probléma lépett fel! Be kell hatolnunk egy törzs táborába, ami a medvével kicsit feltűnő lenne, úgyhogy inkább átszálltunk egy nyusziba, aki rendkívül alkalmas arra, hogy felderítsünk. Ezután máris egy varjú testébe léptünk át, ő és a társai ugyanis sikeresen zavarhatják meg a törzs rituáléját. Ezt követően már minden megvan ahhoz, hogy előállítsuk a kígyóból az ellenmérget.
Hoppá! David Cage érkezett a színpadra (francia), és pár pillanatig felvillant Kara, az android képe - ez annak idején a Quantic Dream egy demója volt, de soha nem készült belőle játék, és már azt hittük, hogy soha nem is fog. Cage célja nem igazán az volt, hogy sci-fit írjon, inkább az, hogy az androidokon keresztül felderítse azt, mit is jelent embernek lenni. Ez lesz a stúdió új játéka: a neve Detroit, és köze sincsen ahhoz a fantasy témájú technológiai demóhoz, amit a PS4 eredeti bemutatásakor láthattunk. Úgy tűnik, hogy egy android megpróbálja átérezni mindazt, amit az emberek, és ennek mentén felderíteni a világunkat - a probléma azonban, hogy csalódik abban, amit az emberek között tapasztal. Cage ugyan azt mondta, hogy nem sci-fit ír, pedig valójában nagyon is azt alkotott, legalábbis így első látásra: az egész olyan, mintha egy Philip K. Dick-regény elevenedne meg. Játékmenetet sajnos nem láthattunk.
Ezzel pedig elérkeztünk a műsor végéhez. Összességében felemás bemutató zártunk. Egyelőre azt látszik, hogy a Sony a külsős játékokhoz adott exkluzív tartalmakkal és bundle-ökkel igyekszik átvészelni az ünnepi szezont, mert a most látott exkluzív játékok vagy jövőre érkeznek, vagy még megjelenési dátummal sem rendelkeznek - ennek megfelelően sokszor csak egy előzetest kaptunk, de játékmenet-bemutatót nem. A show legnagyobb durranása egyértelműen a Gran Turismo Sport bejelentése, és bár David Cage androidos játéka érdekesnek tűnik, a Beyond után azért már óvatosabban közelítjük meg a Quantic Dream új címét. Összességében ismét a Horizon érdemli meg a legnagyobb dicséretet: a Guerilla Games csapata újra igazi játékmenet-felvételt mutatott, a grafika pedig első ránézésre ugyanolyan jó, mint az E3-as demóban.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. mikej95
2015.10.27. 23:00
Ezek a VR reklámok az ámuló emberekkel. A VR leginkább rosszullétet okoz, ha nem megfelelő az fps, de gondolom konzolon ez "megoldott".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. FaL
2015.10.27. 23:26
"Yoshida erről csak annyit mondott, hogy (a korábbi infóknak megfelelően) egy on-rails anyagról van szó.

Egyelőre úgy tűnik, hogy ez is egyfajta on-rails anyag lesz
"



a nagy VR élmény

ebből is látszik mekkora iszonyat nagy gagyiság ez még mindig on-rail mert teljes világot építeni, amivel szabad az interakció az simán megfekteti a konzolokat és játszhatatlan, ha meg mégis szabad mozgást és nyílt világot akarnak, az minecraft grafikájú lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Joga73
2015.10.28. 07:58
"....a Beyond után azért már óvatosabban közelítjük meg a Quantic Dream új címét..." Miért, vadászni akarsz, vagy wtf?
Nagyszerű sci-fi volt a Beyond, megfelelő hosszúsággal, nagyszerű sztorival, és remek interaktív filmélménnyel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Joga73 FaL
2015.10.28. 08:14
Szerintem meg inkább értékelni kell, hogy a PS4 korlátolt hardverére is jön VR tartalom.
És jönnek majd ennél jobb cuccok is később.

"Kis lépésekben, Ellie... kis lépésekben..."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Rimagras mikej...
2015.10.28. 08:46
Gondolom, már rengeteg VR játékkal játszottál konzolon, illetve olvastál beszámolókat rengeteg VR-el játszó konzolostól.

Ja, hogy nem...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Rimagras FaL
2015.10.28. 08:47
Ja, egy darab játék alapján megmondani, hogy 200 fejlesztő milyen VR játékot tesz le az asztalra. Nyilván a tekken és a gran turismo VR-e is minecraft railshooter lesz...

Ennyire féltek a PS4 VR-től, ami már kész játékokkal indul, nem úgy mint a PC-s VR?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.10.28. 09:32
senki sem fél, csak arról van szó, hogy ennek a VR-nak mindaddig kb. semmi létjogosultsága sincs (egyik platformon sem), amíg az átlagfelhasználók PC-i és az összes ezt támogató konzol nem lesz képes arra, hogy szemenként legalább 2k-s (de inkább 4k) képet 120 fps-el ki tudjon tolni és ehhez ne 2000-es évek elejei grafika társuljon.
Ettől jó ha 5, de lehet 10 évre vagyunk. Ja és tartalom is kell rá, ami nem on-rail "élmény"...
Ez jelen formájában olyan mint a PS Move és a Kinect: jó-jó, el lehet vele lenni egy darabig, de egyáltalán nem azt a forradalmi élményt nyújtja, mint ígérték.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. VikMorroHu...
2015.10.28. 16:27
"David Cage androidos játéka" - először nem tudtam, milyen mobilos játékról van szó, aztán leesett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Joga73 FaL
2015.10.28. 19:52
Pff, még hogy 4K... nagyon alá adtad, szerintem szempillánként 8K és 240 fps alatt ne foglalkozz a VR-rel, inkább hagyd meg másoknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!