iPon Hírek

Perel a Gearbox a Duke Nukem miatt

Dátum | 2014. 02. 26.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Történetünk február 1-jén veszi kezdetét, amikor az Interceptor Entertainment fellőtt egy kedvcsináló oldalt valamihez, amit úgy hívtak: Duke Nukem: Mass Destruction. Részleteket nem tudtunk a játékról, pusztán annyi derült ki, hogy egy PC-re és PS4-re készülő, felülnézetes akció-szerepjáték lett volna, melyben Duke különböző bolygókon tette volna rendbe az idegeneket, miközben megmenti az elnököt és a Földet egy apokalipszistól. A játékot ezen héten leplezték volna le teljesen, és valószínűleg már a megjelenés sem lehetett messze, akadt azonban egy probléma: minden Duke Nukemmel kapcsolatos szabadlom és kapcsolódó szellemi termék most már a Gearbox tulajdonát képezi, őt pedig elfelejtették megkérdezni erről az egészről. Ezért a Gearbox gyorsan a bíróságra ment, és egy végzéssel próbálja meg kiütni a projektet a nyeregből, azt a projektet, amivel kapcsolatban úgy látszik, hogy az Interceptor Entertainment és a 3DRealms összejátszott valamilyen módon.
Nem ez lenne az első eset, hogy Scott Miller és George Broussard különböző trükkökkel próbál meg pénzt szerezni, a Gearbox szerint azonban most egyértelműen túlmentek egy határon, hiszen olyan szellemi tulajdont licenceltek az Interceptor számára, amihez egyszerűen nincs joguk többé. Ezzel pedig szándékosan megsértették a Gearbox védjegyeit és tulajdonjogait. A dolog azért érthetetlen kicsit, mert a jogsértésre tényét Scott Miller egy hivatalos nyilatkozatban is elismerte, melyben a két fél megerősíti a tényt, hogy 2010-től kezdve néhány kivételtől eltekintve minden Dukem Nukemmel kapcsolatos szellemi tulajdon a Gearboxhoz tartozik. A 3D Realms még befejezhetett volna korábban indult projekteket, mivel azonban ilyen nem volt, többé nem jelentethet meg, készíthet, vagy licencelhet Dukem Nukem-játékot. Ami kifejezetten érdekes, hogy a Gearbox újra előhozakodott olyan dolgokkal, melyeken a Duke Nukem Forever fejlesztése során kellett átmennie. A stúdió szerint a 3D Realms gyakorlatilag neki köszönheti fennmaradását, hiszen a Gearbox nélkül nem tudta volna teljesíteni a kiadó Take-Two irányába vállalt kötelezettségeit, melyek a 12 éve húzódó fejlesztési periódus során keletkeztek. A Gearbox úgy írja le a Duke Nukem Forever fejlesztését, mint egy óriási technológiai puzzle-játékot, amit valahogy meg kellett próbálnia kirakni, a 3D Realmstől kapott anyagok ugyanis rendkívül hiányosak voltak. Az Interceptor ügyvezetője, Frederik Schreiber mindössze annyit reagált, hogy tisztában van az ellenük és a 3D Realms ellen beadott jogi keresettel, és hogy "az Interceptor jóhiszeműen járt el a fejlesztés során, és megpróbálnak találni egy megoldást".
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. Gyurkov
2014.02.26. 11:17
Ezért nincs egy jó Duke Nukem játék, itt minden csak a pénzről szól, semmi más nem számít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. magerg
2014.02.26. 11:25
Sebaj, majd lesz megint Duke Nukum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. 5hR3kY
2014.02.26. 12:53
Randy Bitchford, és a Shitbox kaphatna már egy alapos fenéken billentést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. m4ss.cor3
2014.02.26. 13:40
Szerintem csak nem akarnak beégni hogy valaki más jobbat csinál esetleg az övéknél, mondhatni méltóbbat a DN-hez(és az hogy félig-meddig már kész volt mikor átvették, az nem mentség). Igaz, azt is leszögezhetjük hogy ez nem lesz nehéz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. csx01
2014.02.26. 21:39
Inkább hoztak volna egy épkézláb folytatást vagy akár egy remaket. Értem én, hogy pénz, de ez meg akkor is Duke Nukem, egy darab játéktörténelem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Stormrage
2014.02.28. 21:36
Nukem ur alparisagara vevo lettem volna, nem kell se folytatas, se remake, egy uj epizod es kesz....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!