iPon Hírek

Phenom II X3: feloldható a letiltott negyedik mag?

Dátum | 2009. 02. 24.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Azt bizonyára mindenki tudja, hogy az AMD nem készít külön hárommagos processzorokat, hanem a gyártó a hibás maggal rendelkező négymagos processzorokat használja fel erre a célra. Az egységeknél a problémás magot egyszerűen letiltják és már kész is a hárommagos Phenom vagy Phenom II-es processzor. A Playwares munkatársai egy érdekes tesztet hajtottak végre: a srácok sikeresen engedélyezték a negyedik, letiltott processzormagot egy Phenom II X710-es modell esetében.



A teszthez egy Biostar TA790GX alaplapot használtak, amely természetesen az új, SB750-es déli híddal van felszerelve. A leírás szerint a negyedik mag engedélyezése olyan egyszerű volt, mint megváltoztatni az ACC (Advanced Clock Calibration) beállítást az alaplap BIOS-ában. Hogy pontosan mit is tettek a siker érdekében? Nos, nem sokat: mindössze átállították az ACC opciót "Auto" módba. A Windows-ba való belépés után a tesztelők négy szálon futtatták a Prime 95-öt, majd a működő rendszerről egy képet is készítettek. A képe alapján a négy darab Prime 95 külön magon futott. Bizonyítékként a rendszer fogyasztását is lemérték: a műszer 24W-tal magasabb értéket mutatott maximális terhelés alatt, amikor engedélyezve volt a negyedik mag.

Három maggal...... aztán néggyel.















Természetesen az ilyen magánakciók veszélyt is hordoznak magukban, ugyanis az AMD nem véletlenül tiltotta le a Phenom X3-as és Phenom II X3-as processzorok egy-egy hibás magját. A gyártó jelenleg a hibás maggal rendelkező Phenom X4-es és Phenom II X4-es modelleket Phenom X3-asként értékesíti, mint azt már a hír elején is említettük, tehát közel sem biztos, hogy mindegyik processzornál el lehet játszani a fenti történetet.

A Biostar mérnökei a jövőben megjelenő BIOS frissítések esetében már jó eséllyel elérhetetlenné teszik ezt az opciót, így nem lesz mód az ACC beállítás megváltoztatásával a negyedik mag csatasorba állítására. Így vagy úgy, azért 119 dollárért nem rossz négy darab 3,12 GHz-en ketyegő mag. Főleg, ha még tökéletesen működnek is...

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. Svindler
2009.02.24. 15:22
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atee92
2009.02.24. 15:39
Hatalmas lol, emlékeztet a régi Radeon 9500-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jadam92
2009.02.24. 15:59
lehet spórólni a procin
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Multitask
2009.02.24. 16:01
Nagy mákjuk lehetett, hogy még jól is működött a 4. mag. Bár biztos úgy vannak az AMDnél, hogy nem csak a totálisan hibás magokat tiltják, hanem amiben a legkisebb hiba is van, ezzel elkerülve azt, hogy megint hónapokig hánytorgassák, mint pl a TLB hibát. :S
(Gondolom valaki kitalálná, hogy "az AMD eladja a selejteket is hátha nem veszik észre alapon"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. cizoe
2009.02.24. 16:19
Best Buy!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. NKing
2009.02.24. 16:24
Ismerős metódus... máig megvan a régebbi revíziós Geforce 6800-am, amiben feloldhatóak voltak a letiltott pipelineok (12v5 helyett 16v6). Minden további nélkül mentek. Sajnos az új rev. darabokban már le volt forrasztva a letiltott rész.

Akinek mázlija van, az tényleg nagyon jól járhat egy ilyen proccal. Sejtem, ritka madár lesz az ilyen darab.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Terror
2009.02.24. 17:09
Ugyan, nézzétek meg a videokártyákat. A termékpaletta túlnyomó részét letiltott shaderes miegymásos kártyák teszik ki. Nincs ezzel semmi gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mihaszna
2009.02.24. 17:15
Hát ha csak így aktiválták, akkor nem is volt letiltva. Mert amit hardverben rendesen letiltanak, azt sehogy (még a gyártó sem) tudja aktiválni.

Ha meg szoftveresen van letiltva, akkor lehet.

Tényleg, ez nem egy reklámfogás akart lenni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. szentesizs
2009.02.24. 17:40
A processzorokat kerek ostyákon (waffer) készítik, az ostya átmérőjétől, a magok nagyságától függ hogy hány processzor fér fel egy ilyen ostyára. Mivel mint az magától értetődő és az már a nevéből is kiderült az ostya kerek. Ezzel ellentétben a processzormagok szögletesek. Ebből adódik, hogy az ostya szélén lesznek olyan processzorok, amelyenek kisebb-nagyobb részük hiányzik. Ez lehet akár egy mag, vagy a gyorsítótár egy része. Ezek az AMD fejlett technológiájának köszönhetően külön-külön is letilthatóak, úgy, hogy a processzor többi része működőképes marad. Azt remélem senki nem gondolja komolyan, hogy egy mag aminek egy része vagy az ahoz tartozó gyorsítótárnak egy része hiányzik az újra aktiválható csak úgy a BIOS-ból. Az egyetlen mód, ami miatt ez sikerülhetet, az az, hogy egy olyan procit fogtak ki, aminek az egyik magja a gyártás végén történő tesztek során nem felelt meg az evárásoknak (mondjuk nem volt képes megfelelően működni az elvárt órajajelen) de működőképes maradt. Még azt is el tudom képzelni, hogy a gyári sebességen, vagy enyhén túlhúzva is stabil maradt, de egy olyan proci aminek gyakorlatilag és fizikailag is hiányzik egy része nem futhat 4 maggal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kts88
2009.02.24. 17:55
szentezis:
ugye ezt nem gondoltad komolyan? Az oké, hogy kör a waffer, de ami a szélén van az szerintem kuka. Főleg, hogy a deneb szélén van a HT link illetve a memóriakontroller.
http://img255.imageshack.us/img255/7033/k105tv9.jpg
De kipróbálhatod, ha fogysz egy 8 bites D típusú latch-ot ( memória) és belefursz, megcsiszolod stb. Szerintem nem fog menni utána.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. pluto
2009.02.24. 17:56
Aminek hiányzik fizikailag egy része, az nem a 3 magos Phenom. Én még ilyet sohasem hallottam hogy hiányzik a processzornak egy része, és az úgy is működik. Most akkor ha az L1 Cache hiányzik úgy is eladják? Mert úgy elég nehezen működik. Lehet hogy teljesen igazad van, de én nagyon kételkedő vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Vardar
2009.02.24. 18:27
Azokkal a Phenom II-el amiknek 3 magjuk rossz mi lesz? A 2 rossz magosak lesznek a Callistók, de az 3 rossz magosak??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. taripocok
2009.02.24. 18:31
én ugy tudtam,hogy megcsinálják a 4 magos phenomokat,és teszt során,a leggyengébbet deaktiválják,enniy az egész.mondjuk sztem ez a legésszerűbb,sztetek ki fogja kézzel kiválogatni,meg ha már hibás egy mag,akkor minek tennék bele?egyszerűbb ha nincs benne,ők sem hülyék azért...x)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mihaszna
2009.02.24. 19:26
Nem így működik. Aminek hiányzik egy része (mag), az nem működik. De van ilyen egyáltalán? Én még nem láttam.

taripocok: semmi nem veszek ki/le stb. A hibás magot is rajta hagyják. Nem fogják kifaragni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Coyote87
2009.02.24. 19:29
Ez akkora kamu mint az állat...
Az ott nem valós negyedik mag hanem szimulálja a Proci mint anno a P4 es korszakban a Hyper Threading.

Szerintetek az AMD ennyire hülye lenne hogy a 3 árán ajándékba ad egyet hát nem hinném
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pluto
2009.02.24. 19:30
Nem bírják kivenni, mert natív 4 magos, tehát mind a 4 mag egy lapkán van rajta. Az pedig elég érdekes volna hogy hogyan választod el a lapkát, a magtól. Az Intel Quad-nál, meg bírod tenni, de ott is minimum 2 magot kell kivenned, tehát egy lapkát. És azt hívják Core2 Duo-nak. Pontosabban 2 db Core2 Duo-ból lett a Quad.
Coyote, ez nem így van, drágább volna külön egy 3 magos processzort kifejleszteni, mint így eladni. De ezt feljebb már kifejtettem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. taripocok
2009.02.24. 20:50
elővesszük a kisbicskát meg a fűrészt...bármi megoldható...x)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mihaszna
2009.02.24. 21:26
taripocok:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!