iPon Hírek

Photoshop CS4 GPGPU támogatással

Dátum | 2008. 05. 24.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

Napjaink processzorai ugyan viszonylag nagy számítási teljesítményt tudnak felmutatni a korábbi processzorokhoz képest, ám még ezeket a modern egységeket is megviseli, ha Photoshop-ban nagy méretű, több rétegből álló fájlokkal dolgozunk, amelyek esetleg még komplex szűrőket is tartalmaznak. A legfrissebb információk szerint az Adobe a következő generációs Photoshop-ban, azaz a CS4-es változatban már a GPU számítási teljesítményét is megpróbálja igénybe venni, hogy a processzor és a GPU együttes erejével még zökkenőmentesebben fusson a képmanipuláló szoftver.

Az Adobe a GP-GPU (general-purpose GPU, azaz általános célú GPU) felhasználási lehetőségeket próbálta bemutatni a CS4 segítségével az Nvidia főhadi szállásán, a kaliforniai Santa Clara-ban. A prezentáció folyamán figyelemre méltó vasat tettek a Photoshop CS4 alá: a kiszemelt rendszer egy 8 processzormaggal dolgozó Skulltrail konfiguráció volt. A teszt alkalmával egy 2 GB-os, 442 megapixeles képpel dolgoztak, amely úgy viselkedett a 8-magos rendszeren, mint ha csak egy 5 megapixeles egyszerű kép lett volna. A ráközelítés és az elforgatás gyakorlatilag zökkenőmentes volt a kép esetében.


A másik érdekesség az volt, amikor egy 3D-s modellt importáltak a Photoshop-ba, majd erre szöveget és festést vittek fel és az egészet direkt módon lerenderelték. Egy gyors bemutató alkalmával a Photoshop-ban a 3D-s gyorsítással ellátott panoráma módot is megtekinthették a szerencsés jelenlévők.

A források ugyan nem tettek róla említést, de az Adobe valószínűleg azért az NVIDIA rendezvényének keretein belül mutatta be a GPGPU eljárásban rejlő lehetőségeket, mert a különlegességhez az NVIDIA CUDA technológiáját használták fel. Amennyiben ez valóban így van, akkor a következő generációs Photoshop is támogatni fogja a GeForce 8-as és GeForce 9-es kártyákat csak úgy, mint a többi CUDA alkalmazás.

A Photoshop CS4 várhatóan idén október 1-én jelenik meg.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

6. J.o.k.e.r
2008.05.24. 18:28
Jónak hangzik az újítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Alamos
2008.05.24. 18:37
(J.o.k.e.r @ 2008 May 24, 17:28) [snapback]43321[/snapback]
Jónak hangzik az újítás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Alamos
2008.05.24. 23:51
(Vendég_Shabba_* @ 2008 May 24, 22:20) [snapback]43364[/snapback]
Na ez lesz majd a jővő alkalmazásainak legnagyobb kihívása, azon túl hogy mennyire tudják a majd masszívan párhuzamos végrehajtást kisajtoni a hardwareből. Az lesz a gond hogy minden hw-nek, egyedi programozása lesz, és ha azt a sw nem fogja támogatni, akkor mit sem ér majd a hw-ben rejlő lehetőség.
Proci fronton ott lesz majd az AMD SSE5 SIMD kiegészítése, Intel oldalon meg az AVX, amik egymással kompatibilisek így a kódot mindkét SIMD kiterjesztésre el kellene készíteni.
De ha az alkalmazás még a GPGPU képességet is ki akarja aknázni, akkor még bonyolultabb lesz a helyzet, mert ott lesz az AMD Streamje(kérdés a Fusion procik APU-jainál ez még hogy fog variálódni), az Nvidia CUDA-ja, meg az Intel Larrabee-ja és mind a háromhoz, más-más kódot kell írni, ha ki akarják őket használni. És igaz nem x86 vonal, de ott lesz még az IBM Cellje is a hardware felhozatalban.
Szerintem igen kevés sw fejlesztő lesz majd aki az összes hw platformra optimalizálja a sw-ét. Ez túl sok időt, energiát és pénzt venne igénybe. Ezért mondtam már anno is, amikor az egész GPGPU versengés elindult, hogy a sw és azon belül is az egyes hw platformok támogatottsága fogja majd eldönteni, ki marad porondon és ki nem. Ne az fog számítani hogy ki gyártja az erősebb hw-t, hanem az hogy kiét fogják sw oldalon masszívan támogatni, olyan alkalmazásokkal ami képes a lehetséges maximumot kisajtolni a hw-ből. A sw oldali széleskörű támogatottság nagyon fontos lesz, a nélkül bármilyen erős is lesz egy hw, nem lesz több mint egy papírnehezék.

A válasz hosszútávon: x86 elhull mint a falevél télen...
Helyette lesz az ilyen IBM féle proci, aminek tök 8 lesz, hogy milyen sorrendben jönnek az utasítások. Magyarán nem párhuzamos lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kidon
2008.09.22. 12:08
Akit érdekel a CS4 annak még több infó szept 23tól itt:

http://www.cs4info.hu/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. vizmi
2010.10.13. 16:19
Alamos: nem tudom ez hogy kapcsolódik ide, de ha már itt van, akkor reagálok rá:
Manapság még a játékfejlesztők is csak ritkán írnak assembly kódot, inkább c++ a domináns. Annak nagyjából mindegy, hogy milyen processzorok léteznek, mert a complier állítja elő a platformfüggő (értsd: SSE5-öt, AVX-et jóég tudja mit) kihasználó, egyedileg optimalizált gépi kódot.
A magasabb szintű nyelvek még jobban - akár futásidőben is - optimalizálják a futó kódot (JIT compilation).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. vizmi
2010.10.13. 16:20
hoppó ha jól látom itt valami kavarodás történt a fórummal...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!