iPon Hírek

PhysX támogatás a Batmanben

Dátum | 2009. 08. 06.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A PS és Box verzió időben a boltokba kerül.Ez a cím túl jól hangzik, nemde? Az Eidos bejelentette, hogy a Batman: Arkham Asylum PC-s megjelenését eltolta szeptember 18-ára. Az Xbox 360-as és PS3-as változat természetesen továbbra is tartja az augusztus 28-át.

Az NVIDIA is megerősítette, hogy elvállalta a Batman játék PhysX támogatásának elkészítését, aminek köszönhetően például kedvére áramolhat a vastag köd a folyosókon vagy mozoghat és elszakadhat a sok pókháló. A papírok, szemetesvödrök és tartalmuk a levegőbe röppenhetnek ahogy a bőregér elsuhan mellettük, vagy ráveti magát áldozatára. Ez még nem minden, a falakon lévő csempék szilánkosra törnek, repednek, a kőoszlopok valósághűen omlanak össze, az üvegszilánkok és szemét pedig ropog majd Batman dizájnos gumicsizmája alatt.

Ahhoz, hogy bekapcsoljuk ezt a funkciót természetesen NVIDIA videokártya szükségeltetik (GeForce 8-as széria vagy annál újabb) a legfrissebb driverrel ellátva,esetleg a régi PhysX kártya vagy egy erős processzor (soook maggal).

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

39. Merwenus
2009.08.06. 22:06
VISSZA A HIRHEZ

Azt magyarázza el valaki, hogy MIÉRT kell ilyen alap dolgokhoz a PhysX, amikor gyakorlatilag semmi sem gátolja, hogy a HD4890em kiszámolja ugyanazokat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Kane54
2009.08.06. 22:20
Igazad van, az nV karik is csak azért támogatják mert az nVidia felfásárolta az AGEIA-t a fejlesztést ők végezték, akkor még külső kártya kellett az AGEIA PhysX-hez.
Mind szép és jó ami fel van sorolva, de melyik krátyák lesznek képesek ezt zökkenőmentesen produkálni?
Mirror's Edge is ha a PhysX be van kapcsolva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Blade0012
2009.08.06. 22:27
A Mirrors Edgeben semmi probléme nincs a PhysX-el nvidia karik mellett...nyilván itt sem lesz...

Merwenus: azért kell a physx mert a nvidia biztos meglátta a potenciált a játékban és akkor ugye legyen az ő kártyáikon szebb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. pluto
2009.08.06. 22:54
A "soook maggal" kifejezés tetszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. MassKilla
2009.08.06. 23:03


szerkesztette: Svindler
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Dante73
2009.08.07. 00:45
Számolj már egy cseppet, mielőtt hülyézni kezdesz!
Egy átlagos PC játék, 3-6 ezer forinttal olcsóbb, mint egy konzolos. Ami azt jelenti, hogy évi 10 játék vásárlása esetén, (Ami nem túl sok, valljuk be!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. sYs
2009.08.07. 01:06
Azért az inflációval, az amortizációval, a technológia fejlődésével, az árak változásával is illene számolni ha már matematika, mert elég pontatlan becslés amit levezettél, és a 3-6 ezer forint különbség az elég tág intervallum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. hungarypet...
2009.08.07. 02:38
na most hánytam el magam a matematikai kifejezésektől
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. szabtam
2009.08.07. 03:30
Dante73:

szerintem te sem igazán vágtad le, oliba mit akart mondani. de én megmagyarázom:

lehet ugyan, de azzal nem igazán helyes érvelni egy kalkulácócióban, hogy egy komplex gazdaságossági számításba beleveszem azt, hogy az egyik komponenst el tudom lopni, tehát az a variáció jobban megéri...

és erre az érvelésre csapott oliba a homlokára. csak hát ez ugye már természetessé vált, így fel sem tűnik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Ricsike012
2009.08.07. 04:56
A PhysX szép és jó. Egyedül az a probléma vele, hogy csak NVIDIA kártyákat optimalizáltak rá. Az ATi ugyanúgy számolja ezeket, csak pár fps-t veszítünk ezzel, míg az NVIDIA karik gyorsabban dolgoznak. Azért mert az NVIDIA felvásárolta a PhysX-et szerencsére ATi karikon is gond nélkül elfut vele. Egyébként szerintem a PhysX ellen ki fog találni valamit az ATi, ha még nem is tervezi, de fog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. hayate
2009.08.07. 07:19
Az ATI illetve ma már AMD a havok fizikai motort támogatja, annak ellenére hogy az az intel tulajdonában van. Ez nagyon hasonlo a physx hez csak kevésbé ismert. De pl a 3ds max beépitett reactor nevezetű fizikai szimulátora is havok on alapul szóval egyáltalán nem komolytalan cucc vagy gyengébb az nvidia megoldásánál. A második link alatt a technológiát felhasználó játékokról van egy lista.

http://prohardver.hu/hir/havok_az_amd_prez...esszor_ala.html

http://havok.com/content/blogcategory/29/73/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Alwares
2009.08.07. 07:45
Dante73: Na végre valaki aki úgy számol mint én! Szvsz legtöbbször semmi alapja sincs a wareznek, simán megoldható pc-én is a legális játék, nem kerül túl sokba.
hayate: A havok szerinted ismeretlen? Micsoda világban élünk mi? A játékok 90%-a a fizikát tőlük szerzik, vagy a híres Half Life 2-öt már elfelejtettétek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. hayate
2009.08.07. 07:47
Az lehet de nem villog a játékok elején hatalmas havok logó, és közel sincs olyan szinten promotálva mint a physx. Egyébként nem mondtam hogy ismeretlen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Adriján
2009.08.07. 07:56
Ez a havok motor sem egy mai darab... én először a Painkillernél találkoztam vele. De nem hinném, hogy kevésbé lenne ismert mint pl az a physx..

szabtam: épp ezaz.. nem kalkulálta bele, hogy ellehet lopni..
Példa:
Devil May Cry 4: PC(4.670HUF) ; PS3(9.350HUF)
Fuel: PC(7.999HUF) ; PS3(15.920HUF)

Kalkuláld ki gyorsan, hogy 1 fix összegből (amit rászánnál 1 év alatt), egyik másikból oldalon mennyi minden jönne ki...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Bari14
2009.08.07. 08:39
Ez a nagy szopás a PS3-ban(nekem is van), hogy blue-ray dvd-re ír ezért ilyen drága 1 játék csak azt nem értem h az Xbox 360-as játékok is ugyanannyiba kerülnek pedig az sima duplafalú DVD-re vannak írva... 1800Ft...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. OrvAjn69
2009.08.07. 09:34
Ez egy baromság, hogy a konzol a drágább. A számítástechnika iszonyatosan gyorsan fejlődik és ha az ember tartani akarja vele a szintet, bizony bele kell nyúlni a zsebébe. Szerintem a konzolokban nincs semmi kihívás, egyszerű embereknek való és ami a lényeg, lehet hog drágák hozzá a játékok , de 6-7 évig hozzá se kell nyúlnod, ellenbe egy PC-vel, amivel ha ugyanezt tennéd valószínű kidobhatnád. A konzoloknál sokkal kevesebbet kell utána olvasnod, fejlesztgetned, tuningolnod, beállítgatni a különböző programokat. Illetve az ember egy PC-t nem csak játékra vásárol szerintem és mível jóval többfunkciós egy PC a konzollal ellentétben, már ez választ ad nekünk, hogy a PC drágább mulatság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Merwenus
2009.08.07. 10:49
MassKilla - 2009.08.06 23:00
te egy idióta vagy és tudatlan is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. StevyXIX
2009.08.07. 10:55
PS3-ra tudtommal nincs törés, ha PS3 magát chipezték is, de Blue-ray lemez másolás nem megoldott akkor ott vagyunk ahol a part szakad ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Merwenus
2009.08.07. 11:31
BlueRay lemezeket is lehet másolni, csak épp hogy írod ki? van Blueray íród? na meg egy BR lemez olyan drága, hogy nem éri meg.


Btw most leszedtem a Demo-t egyrészt, ilyet ír, hogy 8800+ kell az Antialliassinghoz ... hát szakadjon meg a készítő oda vissza...hol van a 8800GT az én HD4890emhez képest???? Béka segge alatt, sebaj....
Alapból mindent maxra rak, szuper, elindítom, fut szépen, aztán játék, 8 FPS...hát na húzzanak el melegebb éghajlatra....Undorító amit művelnek, nem tom melyik cég csinálja játékot (majd utánna nézek), de egy tuti, tőlük soha többet nem veszek semmit, inkább letöltöm 15x, hogy növeljem a Warez statisztikáját, és érezzék úgy, hogy jóóó nagy a veszteségük >>
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Blade0012
2009.08.07. 11:34
A 6-7 év hatalmas túlzás, akkora már csak agyonbutított ok jönnek rá...arról már nem is beszélve h a konzolok élsimítást nem ismernek és jobb esetben is csak 720p-ben jelenítik meg a játékokat (ok ps3-nél néha 1080p, de bőven nem ez a megszokott), míg egy mai pc-s középkategória is bírja élsimítás nélkül az 1080p-t...sőt a CoD 6 már mindkét konzolra csak 1024x600 lesz. Egy pc-t meg csak okosan kell összerakni és már nincs vele probléma (csak sajnos egyre kevesebb játék jön r
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Merwenus
2009.08.07. 11:41
BlueRay lemezeket is lehet másolni, csak épp hogy írod ki? van Blueray íród? na meg egy BR lemez olyan drága, hogy nem éri meg.


Btw most leszedtem a Demo-t egyrészt, ilyet ír, hogy 8800+ kell az Antialliassinghoz ... hát szakadjon meg a készítő oda vissza...hol van a 8800GT az én HD4890emhez képest???? Béka segge alatt, sebaj....
Alapból mindent maxra rak, szuper, elindítom, fut szépen, aztán játék, 8 FPS...hát na húzzanak el melegebb éghajlatra....Undorító amit művelnek, nem tom melyik cég csinálja játékot (majd utánna nézek), de egy tuti, tőlük soha többet nem veszek semmit, inkább letöltöm 15x, hogy növeljem a Warez statisztikáját, és érezzék úgy, hogy jóóó nagy a veszteségük >>

Oké annyira jónak érzi Batman a PHysX-et, hogy alapból HIGH ra rakta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Blade0012
2009.08.07. 13:21
Nem tom te mikkel játszol, az utóbbi időben mindehol szépek az árnyékok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Phantomstr...
2009.08.07. 13:49
(Adriján @ 2009 Aug 7, 06:56) ára 87000, és ez tart kb 7 évig. Namost id?vel a sebességet a grafika fölé kell helyezni, ami olyan kompromisszum, amit te kötsz, amikor épp nem tudsz/akarsz új gépet venni. Így az árkülönbség, plusz a gép ára 7 évre 297 ezer, ebb?l 2 számítógép futja ki, és mivel egy darabnak fele annyi az élettartama, kb ugyan ott vagy, mint a konzollal.

Lehet még hivatkozni arra, hogy egér meg billnty?zet, mert az jó, dhát kinek a pap, kinek a papné, és amúgy is játék válogatja. Egy platformjátékban (AC, PoP) nyílván a kontroller a jobb, míg egy RTS-ben az egér.

Ez a hír nem a konzolosok és pc-sek vitájáól szól, hanem arról, hogy a PhysX miatt késik egy játék, így szeretném lezárni ezt a vitát, ami el?reláthatólag nem fog sikerülni, valószín?leg ez után is hönnek a mocskolódó hozzászólások, de legalább kiírtam magamból az indulatot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. StevyXIX
2009.08.07. 14:03
Legtöbb pc játék ára azért elég hamar le tud menni, konzolon pedig a platinum kiadások amik olcsóbbak inkább, az idnuló ár pedig elég horribilis 16k szokott lenni, még pc-n sokszor már 10k sincs, szóval ebből a szempontból még mindig jobb a pc.
Játék kínálat ami egyértelműen a konzol javára írható (nem minden stílusban, de a legtöbbe már igen).
PC-re meg, hogy nem csak játékra jó, sok minden másra is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Phantomstr...
2009.08.07. 14:31
És ismét csak a MM és az 576 áraival dobálóznak, míg az általam linkelt konzolos körökben igen népszerű boltban az induló árak a legritkább esetben magasabbak 13500-nál. A PC-nél pedig a funkciógazdagságnak ára van, egy konzollal azonos árú PC csakirodai felhasználásra elég, ami szentén a funkciók számának redukálásával jár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. OrvAjn69
2009.08.07. 14:32
Phantomstranger: Hát az én gépem egymagában került 257000ft-ba
Szerintem kell is ennyit költeni, ha olyan minőségben akarsz játszani PC-n, mint konzolon.(vagy jobban) :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. StevyXIX
2009.08.07. 14:40
(Phantomstranger @ 2009 Aug 7, 14:31) És ismét csak a MM és az 576 áraival dobálóznak, míg az általam linkelt konzolos körökben igen népszer? boltban az induló árak a legritkább esetben magasabbak 13500-nál. A PC-nél pedig a funkciógazdagságnak ára van, egy konzollal azonos árú PC csakirodai felhasználásra elég, ami szentén a funkciók számának redukálásával jár.
Multimédiára is elég, vagyis átlag otthoni felhasználásra, igaz mai játékokra már nem (bár HD3200 azért nem olyan nagyon rossz).
Nem rosszak az árak, az általad linkelt oldalon, de pc-s játékok ára még ez alatt van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Phantomstr...
2009.08.07. 14:45
Ez így volt kezdetben (2005-ben az Xbox 360 megjelenésekor), de ma már azért egy olcsóbb 130-150 ezres gép is képes erre. Ez a nézetletérések fő oka. A konzolosok gondolatmenete megragadt akkor, a pc-seké pedig arra már nem is emlékeznek, csak azt látják mi van most. Így mindenki leszólja a másikat, de senkinek sincs igaza, mert végülis a két platform egyenrangú.

szerk.
StevyXIX: persze, hogy olcsóbb, ezt soha nem is tagadtam. Viszont ezen az árszinten (87000 forint) már nem beszélhetünk játékos gépről, így nem hasonlítható össze egy alapvetően játékos platformmal. Multimédiás felhasználásra pedig mindkettő egyformán alkalmas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Blade0012
2009.08.07. 14:47
Physx-el nálam is ul fut, pedig 260-asom van :/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. StevyXIX
2009.08.07. 14:52
Konzolt játékra tervezték (kicsit elvitték a multimédia irányába is már) és ezt a szerepet tölti be, erre tökéletes is, pc-n lehet játszani és ez mellett sok minden mást. Két tábor eltérő egymástól, konzolos leül a TV elé betolja a kedvenc játékát és játszogat, még pc-n feltelepíted felpatcheled stb, szóval pc aprólékosabb nem célplatform hanem univerzálisabb, annak minden előnyével (több rétű felhasználás) és hátrányával (játszadozás driverekkel, patchekkel egyebekkel nem beszélve a sok felmerülő hibáról amivel találkozhat az ember, nem mindenki ilyen türelmes, van aki csak játszani akar).

"StevyXIX: persze, hogy olcsóbb, ezt soha nem is tagadtam. Viszont ezen az árszinten (87000 forint) már nem beszélhetünk játékos gépről, így nem hasonlítható össze egy alapvetően játékos platformmal. Multimédiás felhasználásra pedig mindkettő egyformán alkalmas."
Az igaz játékra kevés, 100-120k egy belépő szintű "gamer" pc.
Multimédiát meg tudnám vitatni, de mindegy, sok mindent visz a konzol is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Konkii
2009.08.07. 14:53
Sosem értettem, hogy miért kell a konzolokat a számítógépekkel összehasonlítani. Szerintem egy csirkepaprikás jobb, mint egy babgulyás. Ti mit gondoltok?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. StevyXIX
2009.08.07. 14:54
Tényleg nem nagyon lehet, de elkerülhetetlen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Dante73
2009.08.07. 15:11
Ma már alapvetően ízlés kérdése, hogy ki melyik platformot választja játékra. Én azt tudom, hogy abban az esetben, ha mindent összeadunk, olcsóbban jövök ki így, hogy PC-n játszok. Persze, azt is megértem, miért vesz valaki konzolt....
StevyXIX!
Most akadt el öcsém, boxon a Tomb Raiderben, egy bug miatt... Patchelni kell majd a játékot. Ezzel az a gond, hogy utálom, ha beköti hálózatba a gépet. Ugyanis a PC-m azonnal nyivákol, (csináljak rajta bármit) hogy akarom-e most telepíteni, beállítani, meg ezt, vagy azt csinálni vele... Érdekes, hogy ugyanabban a játékban, amikor én toltam, PC-n, nem találkoztam komoly buggal, pedig én is patcheletlen, szűz játékkal játszottam. Továbbmegyek. A legtöbb játékot valahogy az én gépemen nem kell patchelni. Igaz, a gépemet rendben tartom, nincs rátelepítve ilyen-olyan betűkészlet, meg csili-vili skin, vagy éppen egy divatos kodek-pakk... És egy kicsit, (felhasználói szinten) értek a dologhoz.... Na persze, GTA4 alatt én is téptem a hajam, de az már másik történet.
Úgyhogy, ez a telepítés, patchelés.... egyrészt nem ismeretlen fogalom ma már konzolon sem, másrészt, a telepítés 1x 10 perc PC-n, és aztán a lemezért sem kell felállnom a gép mellöl, ha játszani szeretnék. Csak kattintok az egérrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Phantomstr...
2009.08.07. 15:36
Persze a konzolokra sem csinálnák hibátlan játékokat, csek egy patch megjelenésekor az (legalábbis az X360) felkínálja a frissítés lehetőségét. Az pedig nem minden estben van úgy pc-n sem hogy nem kell lamaz a játékhoz.

De mint már mondtam ez a PC-s verzióhoz kapcsolódó hír, ami késik a PhysX miatt, szóval hagyjuk abba az offolást.

A PhysX erőltetése Szerintem az NV utolsó mentsvára, amivel viszont már csak a játékosokat idegesíti. Ez az eljárás ki fog halni, ha nem választja le a CUDA-ról. A Havok egy ugyan olyan jó, és sokkal nagyobb mértékben támogatott fizikus motor, ami ráadásul nem igényel különleges hardvert (PhysX cship, illetve annak GPU-ba ágyazott változata).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Dante73
2009.08.07. 15:57
Mondjuk, ami azt illeti, 9800Gt-m van, 512 rammal. Egy rendbentartott gépben. Mégis, Mirror's Edge-ben, ha bekacsolom a PhysX-et, addig nincs gond, míg üveg nem törik. Onnan diavetítés...
Az ezt javító patch fent van, akkor is.... Bár támogatja a kártya a technológiát, vagy gyenge hozzá, vagy nem tudom....
Ugyanakkor sacred2-ben, hiba, és teljesítményromlás nélkül megy a dolog, igaz, ott üveg nem törik.... (Legalábbis eddig nem tört)
Úgyhogy, én, igazság szerint, nem értem a dolgot, de ez van. Ha jól van megcsinálva, akkor csak jó, hogy van benne, akár ez is, hiszen a hangulathoz, élményhez sokat adhat hozzá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Blade0012
2009.08.07. 16:19
A Mirrors Edge-ben ez érdekes...nekem az akkori legfrissebb physx patchel semmi probléme nem volt benne (gtx260 mellett), viszont miután felraktam nemrég a legújabbat már nekem is diavetítés :/ Nem értem...Batmanről nem is beszélve, még az alap physxel (van high) nem tud kihozni belőle több mint 40 fpst, nélküle még 8xaa-val és 1080p-ben el sem mozdul 60-ról...supportot kérünk nvidia :/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Svindler
2009.08.07. 17:47
A PhysX támogatás érdekes dolog, sajnos néha tényleg rémes. GTX260 alatt egyébként nem is erőltetném egy játékkal sem, egy 8800GT legtöbb esetben szimplán kevés hozzá (a physx számolgatás túl sok erőforrást vesz el a shaderektől)

Konzolon ezt általában prociból számolják (van elég kakaó a Xenon-ban és a Cell-ben is).

Blade: félreértés ne essék, rémesen unom a konzol vs. PC vitát, de egy hibát szeretnék javítani a hozzászólásodban. Azt mondtad jobb esetben is 720p a felbontás és nem ismerik az AA-t. Egyik sem igaz, Boxon például rengeteg játék fut AA-val (rémesen gyorsan képes azt számolni) PS3-on állt ez az első amit kikapcsolnak ha nem megy elég jól a játék ez tény (általában first partysok szívnak optimalizációval csak, lásd Heavenly Sword). A 720p pedig viszonylag standard, és legtöbb esetben elég is, a TV-be nem szokott beleülni az ember, márpedig adott távolságból képernyőmérettől függően már nem is kell nagyobb felbontás (a szemed "felbontásának" határaihoz érsz), szóval speciel ezt még nem éreztem hátránynak soha. Egyébként kb. Phantomnak van igaza, kár ezért egymásnak ugrani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. sadi57
2009.08.07. 23:19
nagy parasztvakítás ez a PhysX. sok pénzt ölhetett bele az Nvidia és látszik, hogy nem hagyja bukni, mert ha mégis megtörténne akkor nagy pénzveszteség lenne. az Nvidia is inkább a kártyáiba ölné a pénzt, és nem járna ott ahol most. minden egyes játékba csak az Nvidia feliratot látod, és mégis a vele egy árban lévő ATI egyszerűen lesöpri.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Konkii
2009.08.07. 23:23
Én sem értem miért kell ezt a PhysX dolgot eröltetniük. Persze, nagyon csilli-villi, de hát egy komolyabb játéknál valóban keresztbetenne a kártyának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!