iPon Hírek

Pihen a tervezők asztalán a Meltemi OS?

Dátum | 2012. 06. 16.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Nagyon úgy fest, hogy a Nokiának már nem csak a dolgozók létszámán és bérezésén, valamint a gyárak átszervezésével kell a büdzsén faragnia hanem a fejlesztéseken is. A legfrissebb pletykák szerint a Meltemi OS rendszer munkálatai nem éppen úgy haladnak, ahogy azt korábban tervezték.

A Meltemi OS lett volna a finnek következő, olcsó telefonokra szánt operációs rendszere, ami eredetileg a jelenlegi Series 40 helyét vette volna át idővel. A MeeGo Linux alapú rendszer még a tavalyi év második felében bukkant fel, ám egy ideje már nem hallat magáról. Az AllThingsD munkatársaihoz jutott információk szerint, jó eséllyel ez is a költségvetés-faragó hadjárat áldozata lett egyelőre.

Helyette a Series 40 lépett elő, és a mérnököknek valószínűleg ebből kell kihoznia a legtöbbet. Ezzel egyelőre nincs is probléma, hiszen az elmúlt hetekben több olyan modell is felbukkant, mely már csak egy nagy érintésérzékeny kijelzővel rendelkezik, ráadásul igen erős hardver kíséretében, így a rendszer valóban eredményesen, és érdemben tud még újat mutatni.

Az AllThingsD értesüléseit a finn vállalat egyelőre hivatalosan nem erősítette meg. A lap megkeresésére Stephen Elop, a cég vezérigazgatója semmi konkrétumot nem szeretett volna elmondani, viszont azt megerősített, hogy néhány fejlesztési projektet jelenleg pihentetnek.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

57. AxoPy
2012.06.16. 12:29
ahogy meg lett jósolva, megy a NOKIA a levesbe, szépen lassan lehúzhatja a rolót a makacssága(androidellenesség) miatt...meg is érdemli, ha ilyen vakon van szerintem, pedig régebben szerettem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. DogTheDog
2012.06.16. 13:22
Azert azt ne felejtsd el,hogy az Android sem garantal sikeres jovot.Ha 5-6 eve leirtad volna,hogy a Nokianak hamarosan befellegzik,enyen szolva is hiteltelennek konyvelnek el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. DemonDani
2012.06.16. 14:04
Jelenleg ez a legingoványosabb talaj talán az összes elektronikai kütyüt figyelembe véve... De ettől függetlenül az kétségtelen, hogy a Nokia jelenleg nagyon nehéz időket él meg, és mindezt úgy, hogy az eladások alapján még igazából nem áll rosszul. A folyamtos rossz kommunikáció a média felé, az a gond inkább, hisze még most is a 2. legtöbb eladott telefon Nokia, és mégis minden befektető menekül... Valami máson kellene már ott változtatni nem minden embert kirugni meg gyárat bezárni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. tomazolika
2012.06.16. 14:04
A nokiának tényleg vége van ! Amúgy nem feltétlenül baj , hogy szembemennek az androiddal , nyilván ez most bukta volt , de a usereknek jó a versengés ,és legalább van miből választani . Szóval ha ez most nem is sikerült jól , de legalább megpróbálták .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. dfsz34
2012.06.16. 15:26
Lassan már gáz lesz Nokiát venni, annyit szidják szerencsétlen vállalatot. Ha csak a lúzerek vesznek Nokiát, akkor tényleg lehúzhatják a rolót hamarosan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. CyberPunk6...
2012.06.16. 15:35
szerintem egy éven belül kilábal a nokia a válságból, egyszerűen még ki kell futnia a sok befuccsolt dolognak. A wp jó választás volt, a lumia 900 nagyon nagy siker, csak van rengeteg kolonc a nyakán.
Jelenleg az újságok nagyon elferdítik a híreket. ugyan valóban hatalmas visszaesés van a nokiánál, de az iszonyatos zuhanás 75%-át a nokia siemens network okozza, ez okozta a rekord veszteséget. A mobilos részleg alig a veszteség 25%-a, aminek nagy része az, hogy a még régi rossz befektetései most bosszulják meg magukat, illetve valóban már nem az első a nokia, és az infrastruktúrája pedig a világelsőséghez voltak beállítva, és nagyon sokba került ezeknek az átszervezése.
Szóval ez nem pánik menekülés, hanem racionalizálás. Még akkor is ha nekünk magyaroknak konkrétan kibaszás.

ha ezeken túljut a nokia és az új piaci méretére redukálják a vállalatot, akkor ott az elsők között, de nem az élen simán van keresnivalója.

a nagy piacvesztés ellenére a wp-t kezdik felfedezni az emberek, és ahol van rá pénz ott fogy is. Ha végre le tudja zárni a múltat, akkor újra keményen számolni kell velük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. AxoPy
2012.06.16. 15:42
a windows phone soha nem lesz nagy siker, tehát ismét rossz irányba indult el a nokia véleményem szerint... !iOS és Android! belátható időn belül csak ez a 2 lesz versenyben, így a NOKIA teljesen ki fog kerülni a képből, ha nem jön meg az esze...mert a saját OS-me az biztos bukás, és mint már mondtam a windows phone sem biztos jövő, sőt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. CyberPunk6...
2012.06.16. 15:43
AxoPy - aha. nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. AxoPy
2012.06.16. 15:45
CyberPunk666 - !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. CyberPunk6...
2012.06.16. 15:51
AxoPy - csak jeleztem, hogy baromságokat beszélsz. A wp egy teljesen telített piacra jött meg, az elején kb béta volt, vagy egy féléve van értelmes os szinten, és növeli a részesedését. Miközben az iphone esett.

Az, hogy a droid 54%-t birtokol a piacból azért annak is köszönhető, hogy minden 3 forintos telefonon az a szar van. Ha abban a szegmensben hasonlítjuk össze ahol a wp és az ios van, akkor ott már közel sem tombol ennyire...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. fekszi
2012.06.16. 16:16
A nokia 3-4 évig elaludt és most kezdenek már felébredni. Saját maguknak köszönhetik a visszaesést, mert leragadtak a jó öreg symbiánnál, miközben megjelent az android és ios. Több éves lemaradásba kerültek, mire megkötötték az együttműködést a microsoft-al. Egyébként nemrég volt időm kipróbálni egy lumiát, iphone tulajdonosként is azt kell hogy mondjam, hogy egész jó az alap rendszer, gördülékeny, jól mutat, de van mit finomítani rajta és legfőképp az alkalmazás támogatottsági téren kell rengeteget fejlődnie. Ha olyan mennyiségű (és minőségű) program tömeg lesz rá elérhető, mint ios-re vagy még akár most már androidra is, akkor egy sikeres op rendszer lehet belőle. Én azt mondom, hogy az apple, samsung és nokia ott lesz a top 3 gyártóban telefon téren. Nem is lenne baj, ha komoly konkurenciát mutatnának az apple-nek mert akkor kénytelen lenne árat csökkenteni, vagy ismét komoly innovációt felmutatni. Ami nekünk, felhasználóknak tesz jót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. CyberPunk6... feksz...
2012.06.16. 16:31
tudtam, hogy vannak itt értelmes emberek.

Az ms garancia arra, hogy jönnek az appok.

elvileg 4 hónappal hamarabb érték el a 100k alkalmazást a boltban, mint az andoid. Ráadásul az első 50k-ra 14 hónapot kellett várni, amíg a másodikra csak 5 hónapot.

A w8 meg meg fogja hozni a következő lökést, ha lesznek közös appok,...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. noPublicFG
2012.06.16. 16:36
dfsz34 - nekem Lumia800 van, mégsem vagyok lúzer. Nem mellesleg eddig ez a legjobb teló amivel rövidke életemben rendelkeztem.

AxoPy - tényleg nem lesz nagy siker, csak bizonyos emberek vásárolnak ilyet. Ahol most dolgozom / élek ez státuszszimbólum, mint régebben az iPhone volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. eligor
2012.06.16. 16:39
A nagy Android. A mai napig nincs rá üzembiztosan működő hívásrögzítő program, olyan híváskezelő, ami üzenetrögzítő is, meg egyáltalán nincs.

Ez a kettő Symbianra az idők kezdete óta létezik és üzembiztosan működik. Le akartam váltani a Symbianos telefonomat, de az Android munkára nem alkalmas. Szórakozásra igen, munkára nem, és a Nokia nagy hibája, hogy elfordult a Symbiantól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. CyberPunk6... noPub...
2012.06.16. 16:41
magyarázhatod olyan embereknek akik az ismétlik amit a többség, így próbálnak beilleszkedni vagy nem tudom.
Szerintem nem is próbálták még élőben, csak olvastak valamit és azt ismétlik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. eligor
2012.06.16. 16:43
Egy gondolatot még tovább vinnék: az, hogy a Nokia elfordult a Symbiantól, az az első hiba, de hogy a Windows Phone felé, az a másik, mert a WP7.5 még annyira sem alkalmas munkára, mint egy Android ICS. Ha saját hardveren egy jól testre szabott Androidot futtatnának és ezerrel adnának ki rá üzleti szoftvereket, akkor becsukhatna a Blackberry, részesedést vennének el az iOS-től, és egyenesben lennének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. CyberPunk6...
2012.06.16. 16:46
szerintem a symbian vonalat lenne értelme továbbvinni az olcsó szegmensben, mert

tud kikapcsolva ébreszteni
el tud menni 4-5 napot egy töltéssel, használva is
ha ugyan kicsi is, de van alkalmazásboltja, ahol vannak jó alkalmazások
az alapfunkciókat el tudja ugyanúgy látni, mint bármelyik + lehet rajta netezni is aránylag tűrhetően. (nyilván egy komolyabb okostelefonnal nem mindig veszi fel a versenyt)
default symbian böngészőnek meg be kéne tenniük az opera mobilt, és kész is.

ezzel simán vihetnének mindent a 30-40k alatti szegmensben. itt köröket tudnának verni az android szaggatására, napi töltésére, kikapcsolva nem ébresztésére, borzasztó minőségű anyaghasználatra...



+ a nokia gps software kimondottan jó, az ingyenesek közül meg pláne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. CyberPunk6...
2012.06.16. 16:55
meg a nokia siemens network az igazi nagy baj, az okozza a nagy veszteséget és nem a mobilpiac. A siemens éppen kiszáll belőle, kíváncsi vagyok, a nokia mit kezd vele.

mondjuk közben meg rendszeresen meghívnak minket ilyen egész napos programokra a céghez, ingyen ebéddel meg inni valóval. mindig kisorsolnak egy nokiát is (ezért szoktam menni ). Mindig megpróbálnak rádumálni, hogy menjünk hozzájuk dolgozni, de nem tűnik jónak a cég helyzete, meg mert nem is híradástechnikára akarok szakosodni... De jó a kaja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. noPublicFG
2012.06.16. 16:57
eligor - számomra kicsit homályos az üzleti szoftver kifejezés. Mit jelent ebben az esetben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. alfoldi
2012.06.16. 20:25
Valamikor jó volt a nokia, de már a samaung jóval túlnőtt rajtuk, met innovációban és marketingben jobb náluk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. CyberPunk6... alfol...
2012.06.16. 20:52
csak az anyagminőségtől hányom el magam és ezt még sok fanatikus is aláírja.

(ne százezres készülékeket hozzatok példának...)
például a lumia árában jóval alulmarad ebben a tekintetben.

meg a nagy részesedését sem a nagy telefonjaival, hanem az olcsó szarjaival szerezte. Ontja a sok ócska szart...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. zord01
2012.06.16. 21:11
Nem hiszem el, hogy nem látjátok a Nokia igazi problémáját...
Az a baj, hogy nincs középosztályos telefonja.

Ott vannak a WP7-es telóik, amik túl drágák, és nem tudnak annyit, hogy megérje őket megvenni.
Nem mellesleg a WP7 eddig iszonyatosan alulteljesít minden fronton.
A hatalmas sikerű Lumiából ÖSSZESEN 2 MILLIÓT adtak el, míg a sokat fikázott GALAXY S II-ből 50.000.000, és az sem egy olcsó telefon.
Annak idején a Nokia azzal indokolta, hogy elfordul az Androidtól, hogy ha ők is droidra állnának át, nem lenne választék a piacon, mert az IOS meg a droid letarolná a piacot. Kérdem én, miért, most talán nem így van??? Csak közben a Nokia is csődbe megy. Szóval frankón lábon lőtték magukat.

Egyetlen esélyük az életben maradásra, ha a w8-at megszeretik a népek, és akkor talán rászoknak a WP8-ra is. Különben nekik annyi.

A másik oldalon meg, ami a nagy eladási számokat produkálja, az a nagyon olcsó, nagyon gagyi telók, amin nincs igazán hasznuk.


Lássuk be, 3 éve aludtak be nagyon, mikor nem vették észre, mekkorát fog robbanni az okostaló piac, és azt sem vették figyelembe, hogy a Symbian nem egy felhasználóbarát, jól átgondolt rendszer. Túl sokáig ragaszkodtak a Symbához, s mikor belátták, hogy nincs jövője, hirtelen ott álltak az okostelók aranykorában oprendszer nélkül. Gyorsan licenceltek egyet, de rosszul választottak. Ennek isszák két éve a levét, és ha a Windows 8 akkora bukás lesz mint a Vista, akkor a Nokiának lőttek.

Még valami... én kifejezetten örülök neki, hogy a S40 még marad, és nem cserélik le valami szutyok "okos" oprendszerre.

Én zsigerből győlölöm az össze okostelefont, nekem nem kell sem okos OS, sem érintőképernyő.

Én egy Nokia 6700 utódot akarok. Bár szerintem az elkövetkező években nem nagyon fognak ilyen nagy tudású, klasszikus telókat kidobni, és ez szerintem nagy kár.
Pedig szerintem lenne rá igény, ha nem is túl nagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. CyberPunk6... zord0...
2012.06.16. 21:21
ez a kétmilliós példányszám a lumia 900 megjelenése előtt volt ami jelenleg az amazon legkedveltebb telefonja, első helyen áll az eladásokban, és olyan mértékű volt az érdeklődés az usa-ban, hogy amiatt kellett elhalasztani az európai megjelenést.

az a 2 millió az előző első negyedév eredménye...


A wp legnagyobb ellenfele az az előítélet amivel a sok buta ember megközelíti. Akinek eddig ajánlottam és vett, mind elégedettek. Mint semmi ez sem tetszhet mindenkinek, de aki eljut a kipróbálásig azok szeretik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Simba Cyber...
2012.06.16. 22:11
Ahhoz az kellett hogy durván vesztességgel adják. Ha nálunk is annyiért ment volna mint az usákoknál, akkor én is vettem volna. De nézd globális szinten, ott még a 2%-ot ha eléri a részesedése a WP7-nek.
Lehet sok mindenre fogni, de ez tisztán látszik, hogy bukás, és a Nokia szépen felült erre a lóra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. chris-v
2012.06.16. 22:16
Kár hogy a MeeGo-t a kukába dobták, vagyis hogy csak egy telefonjukat az N9-et vértezték fel ezzel az op rendszerrel, mert erősen az android ellenfele lehetne!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. CyberPunk6... Simba
2012.06.16. 22:21
egy fél éves platformról beszélünk (kb a mangótól nem béta) ami nincs jelen az alsó kategóriában és egy telített piacra jött, rengeteg előítélettel.

Szerintem nem állnak rosszul, hiszen igazából pár hónapja indult el a rendes reklámja.
Azért a microsoftot nagyon nagy butaság leírni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. CyberPunk6... chris...
2012.06.16. 22:22
a kutya nem fejlesztett volna egy nokia only rendszerre, könnyű dobálózni vele, az a platform régen halálra volt ítélve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Simba
2012.06.16. 22:38
Azért vigyázzunk mit nevezünk bétának, meg kész rendszernek. A WP7 meg már jóval több mint fél éve kint van, Mangó ide vagy oda. Ennyi erőből mondhatnánk, azt hogy az Android-nál 2.2-nél régebbi rendszerek szintén csak béták voltak. Egy rendszert nyilván folyamatosan fejlesztenek csiszolnak.

Én azt mondom, még ha nem is a teljes termék palettát átvinni a droidra, de néhány készülékkel be lehetett volna próbálni. Nem nehéz megjósolni, hogy több fogyott volna belőle 1 fajtából, mint az összes Lumiából eddig együttvéve. Mert sok embernél még mindig a mobil = Nokia, de android kell, mert az a menő. És ezért elzárkózik a WP7-től, ráadásul a szolgáltatók tetszését sem nyerte meg, szóval ha ott bukik, akkor mindenhol bukik, mert nem mindenki geek, vagy tudatos vásárló, könnyű valakit befolyásolni a vásárlásnál.
de amikkor Ellop került a vállalat élére, nem is lepet meg a MS-es együttműködés, de a legnagyobb hiba az volt, hogy előre bejelentették a Symbian halálát. ez felér egy gazdasági öngyilkossággal. És ez a jelenlegi helyzeten meglátszik. Nem mondom vezessék ki, de ne nyíltan mondják el, hogy kinyírjuk, mert akkor már a kutya sem fogja venni. És a legnagyobb bevétel mindig az olcsó kategória, ott viszont lehetett volna nyomatni a Symbiant.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. CyberPunk6... Simba
2012.06.16. 23:06
a mango előtt nem reklámozták a wpt. Akkor kezdték csak el az egészet komolyan nyomatni.
Ha minden rendszert csak a kiforrottságtól veszünk figyelembe, akkor is évekkel maradt le a wp, és ezt nyilván nem két nap alatt hozza b, de az irány jó, csak meg kell ismernie az embereknek. Sok iphone tulajdonos nyilatkozott róla elismerően.

Akik kipróbálták és nem vaktában szidják, azok szeretik. Szerintem is jó rendszer, nagyon smooth...
én én nem írnám le. A doridnak meg az alsó szegmensben nincs alternatívája, ez is hozzájárul a piaci részesedéséhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. mythbuster
2012.06.17. 04:05
Én egy dolog miatt nem szeretném hogy a Nokia végleg lehúzza a rolót, mégpedig az, hogy a finnek szimpatikus emberek. Én valahogy a minőségre és stabilitásra esküszöm ami a Nokiából hiányzik, eddig sem szándékoztam gazdagítani őket, és ezután sem fogom. De álljanak már a talpukra qrva nép, és adjanak ki valamit amire rá lehet nézni, ha nem is nekem de másnak adjanak el valamit ami szép, jó működik, stabil és használható! A szemétre ott a garbage collector, programozóként nagyon lálykolom, de ne azzal szállítsák már ki a gyárból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. bar1984
2012.06.17. 09:00
Én egy WP7 user vagyok egy Dell venue pro-m van de az biztos hogy a következő telóm egy wines nokia lesz ez 100 százalék. olvastam a komenteket, és azt szűrtem le, hogy azok akik annyira szidják a widowst, fogadni mernék hogy még nem is volt a kezében olyan telefon amin ez fut. Megpróbáltam a droidot is egy SE Xperia Arc S - el de össze sem lehet hasonlítani a két rendszert . a windows köröket ver mint gördülékenységben, használhatóságban, sebességben, üzemidőben és még sorolhatnám. Igy hogy ismerem minkét rendszert elmondhatom hogy soha az életben nem fog megfordulni a fejemben hogy droidos telefont vegyek. Aki meg nem így gondolja az vessen magára, de ajánlom neki hogy egy hét erejéig használjon wines telót és meglátja hogy igazam van!!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. CyberPunk6... bar19...
2012.06.17. 10:32
Akárhány ismerősömnek ajánlottam, kipróbálta, megvette, szereti.

Egy valaki van aki végül iphonet vett, de neki inkább a státuszszimbólum volt a döntése háttrében, mert elismeri, hogy jó a wp, de az iphone, az ugye iphone

Sajnos nagyon sokan írnak róla véleményt próba nélkül, és a micosoftot szidni divat, mert az olyan szakértős (van baj vele, de a szidó emberek 99%-a nem tudná megmondani, hogy mi )
Milyen sokszor hallom, hogy így meg úgy szar a windows is, amikor megkérdezem, hogy mi is a baja, akkor elmondja, hogy lefagy, meg lassú, megindokolni nem tudja igazából, a végén kiderül, hogy valami szar driver miatt instabil és lassú, meg mondják, hogy bezzeg a linux, azok nagy része meg nem is használta soha.
Kurvajó al inux én is használom, de az ilyen win szar linux jó megállapítások légbőlkapott baromságok. Csak divat.

Ezért is mondom, hogy a wp legeslegnagyobb ellenfele az ilyen buta, ismeretlenül véleményt nyilvánító emberek sokasága, a sztereotípiák és az előítéletek...


sokminden van az ms rovásán, de a wp egy nagyon jó és versenyképes termék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. eligor
2012.06.17. 11:25
noPublicFG #21:

Üzleti szoftver alatt azt értem, hogy alapvetően nem szórakozásra fejlesztett szoftverek, hanem például hívásrögzítő, sms kezelő, üzenetrögzítő, híváskezelő. Aztán Exchange, Lotus connector, Kerio Connect kliens, és hasonlók.

CyberPunk666: teljesen egyetértek a #18-ban írtakkal. A legtöbb esetben a Symbianos rendszerek nem veszik fel a versenyt még a WP7-tel sem. Ugyanakkor széles az a célcsoport, akiknek az igényeit tökéletesen kielégítené. A WP7 nekem tetszik, zárt és profi rendszer, nincs gányolás örökké, mint egy Androidnál, de a rá kijövő programok nullák, sok dolog pedig nem megoldott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. DogTheDog Cyber...
2012.06.17. 12:13
Rengeteg kozos app lesz.Az Ms nyiltan szeretne az Apple fele atfogo integraciot platformjai kozott.Ezt tobbszor is elmondtak szinte minden konferenciajukon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Fix
2012.06.17. 13:24
B@ssz@kmeg gyártják az olcsóbbnál olcsóbb telefonokat és nem látják a lyukat a piacban. Ami akkora, hogy átlehetne tolni rajta az egész céget.
Ha szembe megy az androiddal akkor is tudna nyereséget húzni belőle.
Ontják az olcsóbbnál olcsóbb táblákat amiben nincs 3G de van wifi. Ha gyártanának olcsó telefonokat amiben benne van a wifi meg stb. kapcsolati rendszer. Akkor minek cipelne magával az ember a teniszütő mellé egy pingpongütőt is. A tapizós telefonok legnagyobb hátránya a viszonylag kis képernyő a táblák ezen segítenek. A táblákon legalább elfogatható méretben lehet netezni. Akkor minek vinném még magammal a tapizós telefont, ami amúgy is hamar lemerülne a nagy képernyő+wifi mellett?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. CyberPunk6... Fix
2012.06.17. 13:47
táblával telefonálni?... azért nem féltem a mobilpiacot ettől...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. zord01
2012.06.17. 15:04
Én nem az MS-t szidom, mert minden okostelót utálok, de azt látni kell, hogy az MS megfolytja a Nokiát. Gondolom, mikor a Nokia aláírta az MS-sel a szerződést vállalta, hogy nem fejleszt Androidos telókat, ezzel pedig szépen aláírta a halálos ítéletét.
Ha a WP7-8 végül be is fut (amit nem tartok valószínűnek, legalábbis nem 1-2 éven belül) akkor is már túl késő lesz a Nokia számára.
Be kell látni az MS egy polip volt, ami kicsiny csápjait a Nokia köré fonta, és a mélybe rántotta azt.

De semmi baj. Majd jól felvásárolják őket...

Egyébiránt akár túléli a Nokia (én szurkolok nekik, bár nem hiszek benne), akár nem, azt azért remélem mindenki belátja, hogy ez a 3 éve tartó mélyrepülés simán elkerülhető lett volna, ha nem alszanak el, és ha amikor erre rájöttek, nem hoztak volna nagyon elszúrt stratégiai lépéseket.

MeeGo-t dobni hiba volt, és még csak az sem igaz, hogy senki nem fejlesztett volna rá appot, ha ad1 elterjedt lett volna, ad2 netán kilicencelték volna más gyártóknak is. Azt se felejtsük el, hogy a MeeGo-t az Intellel közösen fejlesztették, aki legalább akkora partner, mint az MS.

Plusz az MS 10 éve szenved a mobilkommunikációs piacon, kudarcot-kudarcra halmoz.

Remélem azért a Nokia túléli valahogy, még ha jelenleg nincs is rá sok esély.
Pár hónapja volt egy cikk, miszerint valami naaaaaaaaaaaaaagyon komoly dolgon dolgoznak, ami túlmutat az MS-sel való együttműködésükön. Remélem nem csak kamu volt, mert kb. ATM ez az egyetlen esélyük a túlélésre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. StevyXIX
2012.06.17. 16:07
zord01:
Nokia soha nem akart Android telot csinálni, épp erről van szó, iOS és Android lényegében kicsinálja őket, előtte Symbiannal ők uralták az okostelefonok piacát.
Szóval szó se volt róla hogy valaha fog csinálni Android telot, sőt.
MS meg nem polip, nem ránt senkit sehova. Nokia nem akar szoftvert fejleszteni mert mint látható nincs rá pénze, hardvert akar csinálni vagyis telefonokat és az a legegyszerűbb ha egy már kész rendszerhez fejleszt.
Nokia mélyrepülése nem most kezdődött, csak sokáig ültek a babérjaikon, mindjárt el kellett volna indulniuk valamilyen irányban amint iOS elérte az első sikereit és Android meg még csak bölcsőben volt.
Most mikor ez a két rendszer már a alsó közép kategóriában is (inkább csak Android mivel olcsó iPhone nincs még) piacot vezet, akkor kicsit késő kapkodni.
Nokia nem volt megfontolt, most próbálják menteni a menthetőt, de lehet már késő.
MeeGo-t szerintem is hiba volt dobni, főleg hogy N9-00 igen csak jól sikerült, egy nagyon jó telefont csináltak, erre kukázzák az egész rendszert. Gondolom inkább az egyszerűbb utat választották beálltak az MS mellé (még lehet kaptak is érte pénzt tőle), van egy komplett rendszer amire tudnak telefont készíteni nekik alig kell valamit hozzátenniük.
Szerintem akkor járnának legjobban ha megvennék őket, hosszú távon biztosan, bár eltűnni csak úgy nem fog, túl fontos ahhoz a mobil iparban (szabadalmak).

Fix:
Szerintem fordítva, minek tablet mikor van telo ami ugyan azt tudja csak kisebb, mindig ott van a zsebemben, tudok vele telefonálni. Tabletek 7"-al már nagyok sokaknál nem fér el de egy 4-5"-os telo még igen. Tabok se olyan jók akku időben, az a 7"-os vagy nagyobb kijelző sokat eszik ám, telefonnál is ha csak böngészel vele nem a processzor fog sokat fogyasztani hanem a kijelző, amíg nem játszol vagy valamivel nem terheled le jobban a hardvert a kijelző fogyasztja a legtöbbet. Szóval vannak prok és kontrák, sokaknak nincs is pénzük mindkettőre ezért telefont vesznek hiszen mindig ott van úgy is.

Simba:
Majdnem, 2.0 vagy inkább 2.1 az első igazi teljes értékű Android OS, előtte aki használta az tudja hogy gyötrelem volt, szóval innentől mondhatjuk hogy már nem béta rendszer.

Eligor:
Nem a Nokia hanem a vevők fordulnak el a Symbiantól, ha nem veszik a Nokia nem fog pénzt ölni bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Simba
2012.06.17. 16:46
Hát nem egészen, nézz utána mit nevezünk béta állapotú szoftvernek és mit nem. Ezt nem tudom honnét veszitek ezt a bétázást, egy rendszer folyamatosan fejlődik, ennyi erőből az iOS-re is rálehet húzni ezt, mert hát az első az elég butácska volt a mostaniakhoz képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. zord01
2012.06.17. 17:06
Az egész biztos, hogy a Nokia kapott zsét az MS-től. Méghozzá nem is keveset. Ez része volt a szerződésüknek.
Az pedig, hogy az MS a hullámsírt, vagy felemelkedést jelenti a Nokiának, azt még egyelőre nehéz megítélni. Nem szeretném, ha csődbe mennének, de ATM nagyon kinéz nekik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. StevyXIX Simba
2012.06.17. 17:12
Ha próbáltad volna az 1.6-ot lehet te se mondanád ezt. 1.0-val jött a HTC Dream ami egy teszt telefon volt igazából, fél év alatt kapta meg az 1.6-ot. 1.0 még béta volt.
Olyan stabilitási problémák voltak még 1.6-al hogy eszméletlen, 2.1 maga volt a megváltás el se hittem hogy ugyan az a telefon van a kezemben (HTC Hero). Mondhatod hogy nem volt már béta de gyakorlatban ha egy telefon ilyen súlyos problémákkal küzdött nem nevezném véglegesnek vagy befejezettnek.
Donat-al ilyen funkciók kerültek az OS-be:
-Ability for users to select multiple photos for deletion
-Support for WVGA screen resolutions
-Gallery, camera and camcorder more fully integrated, with faster camera access
2.0-val pedig:
-Optimized hardware speed and revamped UI
-Numerous new camera features, including flash support, digital zoom, scene mode, white balance, color effect and macro focus
-Support for more screen sizes and resolutions, with better contrast ratio
Nekem is bejezettnek tűnik ha még ilyen javítások kerültek bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Simba
2012.06.17. 17:24
Nyilván hiányos volt a rendszer, de mint mondtam nem tekinthető bétának.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. zord01
2012.06.17. 17:25
Egy a lényeg. Egy vállalat akkor okos, ha több lábon áll, és meglovagolja az aktuális hullámokat. Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet innovatív, vagy nem törekedhet újat hozni a piaci trendekkel szemben, de mindent egy lapra feltenni felelőtlenség.
Nézzétek meg az Asust pl. Fogalmuk sincs, merre fog menni a piac, tablet, vagy laptop, vagy hibrid gép, de nem is akarják a saját nézetüket ráerőltetni az emberekre. Mindenből csinálnak pár típust, aztán majd az emberek eldöntik.
Elég csak a Transforme Prime-re, vagy a Padfone-ra gondolni.
Ez az okos taktika. Nokia is akkor lett volna ügyes, ha az Iphoen első sikerénél nekiláttak volna kő keményen fejleszteni az MeeGo-t plusz belicenceltek volna Androidot, WP7-et, meg nyomták volna a Symbiant. Mindegyik platformra kihoztak volna 3-4-5 készüléket, megnézték volna miből van a legnagyobb kereslet és vagy haszon, és arra feküdtek volna rá fő iránynak, a többit meg megtartották volna "B" irányzatnak. Sok keleti gyártó így csinálja, és sikeresek (ha nem is piacvezetők, bővülnek, vagy stagnálnak, de nem száguldanak a csőd felé).

Az innováció hiánya, a trendekkel való ellenállás, sőt szembefordulás egyenes út a süllyesztőbe. (Csak pár nagy név: Motorola, RIM, Kodak, stb). Ha valaki nem tud piacvezető lenne, nem teheti, hogy nem követi az aktuális trendekket. Sőt, még akkor sem feltétlen szabad szembe menni velük, ha az ember piacvezető.

Arról nem is beszélve, hogy ha egy hajó süllyed, nos meg lehet próbálni a bedeszkázni, de azért nem árt időben mentőcsónak után nézni. A Nokia ezt nem vette észre, túl sokáig ragaszkodott a Symbianhoz.
És tulajdonképpen nem lett volna ez akkora hiba, amekkora végül lett, ha akkor, amikor kellett volna, mertek volna radikálisat változtatni.
Anno a régi S60 v5 és társai nagyon elb***ott OS-ek voltak. Lassúak, fagytak, és bár a fogyasztók egy szűk rétege (akik régebb óta használták, és vagy műszaki beállítottságúak voltak) jól elboldogultak vele, igazából nem volt felhasználóbarát, és mikor tömegtermékké vál(hatot)t, ezt 10 felhasználóból 8 így gondolta.
A Belle és az Anna idején kellett volna valami radikálisan újat hozni. Egy jól átgondolt, nagyon-nagyon-nagyon személyre szabható, intuitív, smooth OS-sé kellett volna varázsolni, és valami brutál marketinggel tudatosítani az emberekben, hogy HÉ!! NÉPEK!! Ez már nem a régi Symbián. Ez már jobb, gyorsabb, szeretnivalóbb, és odabax az Androidnak.
No akkor lett volna esély a felélesztésére, de az a vérszegény nyűglődés amit fejlesztés és marketing címén bemutattak az kva kevés volt.

Egy szónaka is száz a vége, bealudták a fejlesztéseket, túl szűk látókörűek voltak ahhoz, hogy több platformra fejlesszenek, és a végén kész tények előtt álltak. Valamit dönteni kellett, és ATM úgy néz ki, rossz lóra tettek. Nem biztos, hogy ki tudják várni, míg az WP7-8 felfut. HA felfut...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. zord01
2012.06.17. 17:38
StevyXIX

Annyit még hozzátennék a kommentedhez, hogy bár sok mindenben egyet értek veled, egy dolgot nem veszel figyelembe. A Nokia a Symbiannal akkor volt piacvezetők amikor ad1 nem igazán volt konkurencia (igaz ott volt ugyan akkor is a Windows Phone, de az még a symbánál is szarabb volt), ad2 abban az időben az okostelefonok az összes telefonhoz képest tán ha 1-2%-ot tettek ki. Akkoriban még olyan emberek használtak okostelefont, akinek vagy szükség volt rá, vagy elég kocka volt, és imádta prütykölni, meg fejlesztgetni.
Ennek a rétegnek nem is volt probléma, hogy az OS nem épp felhasználóbarát.

De mikor az okostelók tömegcuccá kezdtek válni, akkor a kezelhetőség, a felhasználóbarát GUI nagyon fontossá vált, és a Symba ezen bukott el. Tudom, nekem is volt utáltam. Nem, nem vagyok programozó, biztos User Error volt, de akkor is felbaxta az agyam, hogy a telefon mindent csinált, csak azt nem amit én akartam. És hidd el elég sokan voltak ezzel így, 10 barátomból 8. 1-2 kocka volt, aki azt mondta, hogy "hülye vagy, pedig tök király, csak érteni kell hozzá".
Biztos igazuk volt, de elég nehéz egy 40-50 éves üzletmbernek elmagyarázni, hogy ő ám a hülye nem a telefon. És jött az IOS ami kinyalta a seggüket, aztán az Android is szépen felfejlődött.
A WP7 lehet hogy jó rendszer (bár nekem nem tetszik, vizuálisan sem, és az elrendezése, felépítése sem), de nagy hendikeppel indult, amit nem biztos, hogy le tud dolgozni. A Nokiának pedig nincs sok ideje hátra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. sanyix
2012.06.17. 17:53
"egy fél éves platformról beszélünk (kb a mangótól nem béta) ami nincs jelen az alsó kategóriában és egy telített piacra jött, rengeteg előítélettel."

lol az m$ fanok évek óta ezt mondják hogy "majd az <éppen aktuális verzió> el fog terjedni, eddig csak béta volt" olyan ez mint a "ez lesz a linux éve"

meg hogy eddig nem reklámozták. Androidot reklámozták? Ja, csak már akkor mikor már rég vezető mobil os volt. Reklám nélkül érte el a többséget. Szifont sem nagyon reklámozták, igaz hogy a divatzombik(sokan vannak).

Itt van ez a vindóz fón a randa gagyi és képernyőpazarló csempéivel, és még olyan os-t is elkaszáltak miatta mint a meego, ami bizony nagy népszerűségre számíthatott volna, ha 2 telefonon kívül másra is rakták volna, nem úgy hogy már el volt döntve hogy leállítják a projektet, mert szinte mindenkinek tetszett (az m$ fanokat leszámítva persze).

Aztán az m$ fanok ott hülyéztek amikor átlátott a kedvenc cégükön valaki, és észrevette hogy elop (a microsoft embere) arra megy, hogy a nokia részvényárakat jól lenyomja és így olcsón megvehesse a picipuha. Aztán pár hete az m$ bevallotta hogy gondolkoztak a felvásárláson, de lemondtak róla. Persze hazudnak most is, nem mondtak le róla, csak még lejebb akarják tornászni a részvényeket, és elriasztani másokat a felvásárlás gondolatától.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. StevyXIX zord0...
2012.06.17. 18:14
RIM akkor is volt és igen piacvezető volt mert nem volt túl sok alternatíva, de nem ez a lényeg. A lényeg az hogy nem léptek mikor megjelent az iOS majd az Android. iOS-el nem is lenne baja a Nokiának, de ahogy mondod és én is írtam lassan minden szegmensben okostelefon lesz (25k körül már vannak újonnan kapható okostelefonok), még iPhone csak drágán hozzáférhető addig Androidból van minden a kínálatban.
Nekem is volt Symbianom de nekem nem volt vele gondom, rakta rá alkalmazásokat filmet konvertáltam rá, minden ment vele, szerettem is csak jött a HTC Hero ami sokkal többet nyújtott, érintő képernyővel meg teljesen más érzést adott.
WP-ban egy a jó ott van mögötte a MS és annak a feneketlen zsebe, ha van pénz az már magában fél siker manapság (pénz nélkül nehezebb bármire is jutni).
Nokiának nem néhány hónap alatt kell problémát megoldani, azért egy cég nem kártyavár, nem fog bedőlni fél éven belül. Egy olyan terv kell nekik ami hosszú távon kihúzza őket a bajból, nem hónap alatt tudnak felállni hanem néhány év alatt és erre kell valamit kitalálniuk, de úgy tűnik vagy nagy a fejetlenség vagy tényleg készülnek valamire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. CyberPunk6... sanyi...
2012.06.17. 18:22
lol az m$ fanok évek óta ezt mondják hogy "majd az <éppen aktuális verzió> el fog terjedni, eddig csak béta volt" olyan ez mint a "ez lesz a linux éve"

előtte azt mondtuk, hogy béta állapotú, most azt mondjuk azóta nem az. Nem nem lesz az valamikor, hanem azóta nem az. Az a része lezárult, nem ígérgetés.
A linux párhuzam érdekes, hiszen pcn, notebookon, pont fordított az arány.


meg hogy eddig nem reklámozták. Androidot reklámozták? Ja, csak már akkor mikor már rég vezető mobil os volt. Reklám nélkül érte el a többséget. Szifont sem nagyon reklámozták, igaz hogy a divatzombik(sokan vannak).

te egyetlen okostelefon reklámot sem láttál még? te eddig egy kő alatt éltél az óceán méélyén? nem reklámozták a droidos telefonokat? Ebben az univerzumban még itthon is reklámozták, külföldön amúgy mind az iphone, mind az android elég komoly reklámot kapott.



Itt van ez a vindóz fón a randa gagyi és képernyőpazarló csempéivel, és még olyan os-t is elkaszáltak miatta mint a meego, ami bizony nagy népszerűségre számíthatott volna, ha 2 telefonon kívül másra is rakták volna, nem úgy hogy már el volt döntve hogy leállítják a projektet, mert szinte mindenkinek tetszett (az m$ fanokat leszámítva persze).

mert te biztosan tudod, hogy nulláról indítva lett volna esélye annak a rendszernek. micsoda gazdasági szuperszakértő aki látja mi van a háttérben.
A wp rondasága erősen subjektív, a csempe képernyőpazarlása baromság. Pont, hogy minden infot kirak neked a csempe. De láthatóan igazából neked mindegy, csak szidjad.



Aztán az m$ fanok ott hülyéztek amikor átlátott a kedvenc cégükön valaki, és észrevette hogy elop (a microsoft embere) arra megy, hogy a nokia részvényárakat jól lenyomja és így olcsón megvehesse a picipuha. Aztán pár hete az m$ bevallotta hogy gondolkoztak a felvásárláson, de lemondtak róla. Persze hazudnak most is, nem mondtak le róla, csak még lejebb akarják tornászni a részvényeket, és elriasztani másokat a felvásárlás gondolatától.

Tehát elköltenek egy rakat pénz a nokiára, hogy csődbe vigyék és aztán megvegyék. ahhoz csődbe kéne vinni a wpt, de ezt csak az ilyen buta gyűlölködők találják ki, abszurd. Még akkor is abszurd lesz maga a szándékos csődbevitel, ha végül meg is veszik. Tipikusan ilyen buta összeesküvés-gyártás, mert itthon szeretik az emberek, ha szidják a nagy cégeket. az mst amúgy is különösen divat szidni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. zord01
2012.06.17. 18:59
Megmondom őszintén én azért utáltam a Symbiánt mert mindenre jó volt, csak telefonálni nem, meg képeket csinálni.

Nekem a következő tulajdonságok fontosak egy telefonban. Csináljon jó képeket, lehessen rajta A2DP-vel korrekt minőségben zenét használni (és legyen könnyen kezelhető a zenelejátszó szoft), legyen benne faxa GPS, internetelérés, 5 megapixeles villanós kamera korrekt képekkel, és nagy tárhely a sok zenémnek. Mindezt érintőképrenyő nélkül, vékony, zsebben hordható kivitelben.
Eleddig ilyen telefont csak a Nokia tudott csinálni (6700) és bár mostanában nem gyártanak ilyet, remélem még fognak, ezért nem akarom, hogy csődbe menjenek.
Persze ha teljesen ráállnak az okostelóra, meg az érintős szarokra, akkor tőlem nyugodtan csődbe mehetnek, nem érdekel.

Nekem csak a fönti tulajdonságok számítanak, pl word-özni, "filmezni" nem egy 4 colos képernyőn fogok, mert az nekem nem szórakozás, szenvedés.
Tehát az én igényeimet messzemenőkig ki tudja elégíteni egy klasszikus telefon, ezért nincs szükségem okostelóra, ezért nem nézem le nekik az érintőképernyőből fakadó hátrányokat, a nagy méretet, a rövid akkuidőt, és hogy natív kémkednek.

Én azért szorítok a Nokiának, hogy ilyen telókat is csináljanak néha, és hogy közben mit bénáznak az MS-sel pont nem érdekel, amíg nem roppannak bele anyagilag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. StevyXIX zord0...
2012.06.17. 19:12
Van hogy jól jön filmezés rajta vagy sorozat nézés ott úgy se a látvány sokszor a fontos hanem a tartalom.
Akku idő az igén kényes téma igen, majd talán ezt is megoldják.
Igazából GPS-en kívül neked semmi szükséges okostelora, ezeknek a feltételeknek lassan bármely alap telefon megfelel. Így értem az álláspontod, csak nem ez a téma most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2012.06.17. 19:27
Nem jó képeket csinál? Ezt gondold át mielőtt leírod szerintem. N8 Symbian magasan veri még mindig képminőségben a többit. 808 agyon ver mindent e téren és igen szintén Symbian. Ez nem rendszer függő, csak kell egy jó kamera, meg hozá egy jó kamera szoftver. Még hogy nem jó képeket csinál az eszem megáll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. zord01
2012.06.17. 19:45
Simba
Ne keverd már a szezont a ...

A 808 még meg sem jelent vazze, és igen, nem hardversen volt gond a symbákkal, hanem szoftveresen, és még csak nem is a képminőséggel, hanem pl olyan gondok voltak, hogy szépen beállítóttad a kamerát, belőtted a fehéregyensúlyt, színeket, stb aztán mikor kiléptél az alkalmazásból mindent elfelejtett, és gyári állapotba állt.
Na az ilyen apróságok voltak kurrrrrrrrrrrrrrrrrr** bosszantók. Mire ezeket a gyerekbetegségeket kinőtte a szoft, és lett pár készülék, amint jól működött minden, addigra az emberek nagy része megutálta a symbát, és rátalált más OS-ekre.
Ezért eladhatatlan a Symba. Mármint nem a kamera miatt, hanem mert telis tele volt bosszantó faxságokkal. Az emberek meg beleuntak hogy egy félig kész, egyáltalán nem logikus, és felhasználóbarát telóval szenvedjenek.

Aminek pedig egyszer elvész a hitele, nem könnyű újra összekaparni. Ezért mondtam, hogy erre lett volna nagy esély a Belle, meg Anna korszaka. De nem mertek elég radikálisat újítani.

BTW nekem a MeeGo sokkal jobban tetszett, mint a WP7, és amelyik haveromnak volt szerencséje kipróbálni, majdnem mind ezt mondta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Simba
2012.06.17. 20:06
Jó, ezért legyél világos, ha kijelentesz valamit. Mert az amit leírtál, eléggé légből kapott vagdalózásnak tűnt csak. Igaz nem jelent még meg, de nem el vitatható a képessége e téren már most, és max amíg nem hozzák ki WP frontos ezt az cuccot, addig nem is lesz elvitatható a trón tőle. Feltéve ha megjelenik egyszer, itt is az időt húzzák csak, meg nem mindenhol lesz kapható stb. Szánalmas.

Igen én sem váltanák ma már vissza Symbian-ra, főleg hogy halálra van ítélve. Jelenleg egy SGN-t használok, ez kielégítő a mérete miatt, mert hát a méret a lényeg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. zord01
2012.06.17. 20:13
Én is így látom, csak fordított irányban. A SGN-ot az életben nem rakod zsebre...
Én meg zsebbehordós vagyok. És tok nélkül.
Amúgy a GPS-hez sem kell okosteló. 6700 goldom tudja, és az buta.
(Jaaj hogy imádom azt a telót, nem is tudom mi lesz, ha tönkremegy és nem lesz utód. Járhatok 10 filléres szarokkal, merthogy okosteól nem kell az fix. 4-5 "okos" készülék után váltottam vissza butatelóra, és amíg lesz butateló addig azt fogok venni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Simba
2012.06.17. 20:26
Á dehogy nem. Ha hiszed, ha nem simán farmer zsebben hordom, és nem deszkás gatyóban járok. Semmiben nem akadályoz, le tudok ülni, tudok futni vele stb..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. zord01
2012.06.17. 20:34
Nem cáfollak meg, csak nehezen tudom elképzelni. Szerintem nekem (ha már rá lennék kényszerülve, hogy okostelót vegyek) a SE Ray méret lenne a max. Vékony, nem nagy, és az arányai inkább a klasszikus telókéra emlékeztetnek, mintsem a mostani, széles okostelókra. Persze belátom a "filmezé" és egyéb tartalomfogyastásnál előny a nagy képernyő, de mint már mondtam, olyat én nem csinálok, így nekem jobb a kicsi, helytakarékos képernyő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. zord01
2012.06.18. 08:56
Fél éve nem lehet kapni. Akkor akart ilyen magának haverom, mert ő is beleszeretett, 2 napig jártuk a várost, vagy 20 helyen voltunk, még nokia szervízben is, nem tudnak beszerezni. Neten sem kapni újonnan. Használt meg nem kell...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. noPublicFG eligo...
2012.06.22. 18:18
eligor
Köszönöm, utána nézek ezeknek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!