iPon Hírek

Pillars of Eternity megjelenési dátum

Dátum | 2014. 02. 12.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A korábban Project Eternity néven futó közösségi finanszírozásos, keményvonalas szerepjáték végre kapott tágabb keretet, amelyen belül már számíthatunk a megjelenésére. Az Obsidian Entertainment egy Kickstarteres frissítésben kötötte az orrunkra, hogy a PC-re, Mac-re és Linuxra megjelenő játék idén télen jön ki. A rajongók - köztük mi is -, már nagyon várták ezt a bejelentést, miután nem olyan rég megerősítették, hogy a játék biztosan nem jön az év első felében (persze még így sem lehetünk biztosak, hogy nem mondják azt később, hogy mégis átcsúsznak 2015-re, de azért reménykedünk). A hírrel együtt megosztottak velünk néhány vizuális újdonságot is, így modelleket a Death Godlike-okról, Earth Godlike-okról és különböző környezeteket is mutattak. Mi elégedettek voltunk a látvánnyal, tökéletesen kiszolgálja a játékot a Unity motor, amit a Torment: Tides of Numenéra is licencelt.
Tegnap az iPon_Games twitteren említettük, hogy a Pillars of Eternity kerüli a Blizzard játékok túlzó elemeit és románcok sem lesznek benne. Ehelyett a játék inkább a komolyabb társadalmi és filozófiai jellegű témák felé fordul. Említettük a rasszizmust, de nem csak a szigorú értelemben vett rasszizmusra kell itt gondolni, hanem a szociális és intézményesített rasszizmusra is, kaszt kérdésekre, az állandó ellentétben lévő vallásos és technológia hívőkre és sok más hasonló mindig jelenlévő kérdésre. Amint ránéztek a játékra láthatjátok, hogy már a karakterek sem követik a fantasy divatot, nincsenek vasbikinis paladin lányok és izompáncélos modell pasik. Mindenki "normálisnak" tűnik. A fejlesztők erre csak annyit mondtak, hogy kerülni fogják a túlzó elemeket, amilyenekkel a World of Warcraft és Diablo karakterek villognak. "Ez fantasy, de evilági fantasy" - írta Josh Sawyer. Mindez Keith Parkinsontól származik, aki korábban sok D&D játékhoz járult hozzá a művészetével, még a TSR kiadónál. Az ő filozófiája az, hogy ha van valamid, amit fantasztikum övez, akkor azt így egy kicsit hihetőbbé tudja varázsolni. Ugyanez fordítva is működik, ha van valami nagyon hétköznapid, akkor azt jó lehet megfűszerezni egy kis fantasyval. A játék egyébként nem a szokásos középkori fantasyt hozza, sokkal inkább egy korai reneszánsz korral keveri a műfajt. Nem akartak egy olyan világot hozni, amely örökre megakadt a sárkányok idejében, a mágia kivirágzása után. A karakterek közötti kapcsolatok és románc témája is folyamatosan előkerül. Minden egyes karakter nagyon mélyen kidolgozott háttértörténettel és személyiséggel fog rendelkezni, a motivációik pedig nem mindig csengenek majd egybe a miénkkel. Beszélgettek, vitatkoztok majd velük. Itt jegyezzük meg, hogy Expert módban el is veszíthetjük követőinket, bármikor meghalhatnak a kalandok során. (Amennyiben nem tetszenek az előre generált, kidolgozott karakterek, a Kalandozók Csarnokában csinálhattok saját csapatot.) Ezen kívül sok szó esett még a játékosok bázisairól is, ahol számos véletlenszerű esemény vár majd titeket (megtámadják az erődötöket), sokféleképpen testreszabhatjátok és bónuszokat is kaphattok általa, attól függően, hogy miket húztok fel benne. A könyvtár például a "Lore" tulajdonságotokhoz ad. Ezen kívül meg is adóztathatjátok a környező falvakat egy kis plusz bevételért. A Pillars of Eternity természetesen épít majd rátok is, további tartalmakat generálhattok hozzá a főküldetésen túl. A fejlesztők igyekeznek a lehető legegyszerűebben használható szerkesztőt a kezetekbe adni megjelenéskor...
Sok dolog egyszerűen megoldható lesz a szerkesztővel a moddereknek, de a környezetek kialakítása nem...
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Flegeton
2014.02.12. 12:44
Ez a grafika nagyon szép.

miért pont a környezet kialakítása nem lesz megoldható....
azok a játékok amiket felvérteznek modder eszközökkel sokkal tovább húzzák a piacon, mert generálják az újabb és újabb játékidőt, élményt.
Ez így kicsit félig meddig megoldás lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. dragon83 Flege...
2014.02.12. 13:26
Mivel előre renderelt területeket használ a játék, bajosan lehetne megoldani a környezet fejlesztését.

Nem úgy megy itt, mint a hagyományos 3D-s játékoknál, ahol kialakítasz például egy dombot, és az rögtön mehet a játékba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!