iPon Hírek

Prime95 alatt (is) lefagyhatnak a Skylake alapú rendszerek

Dátum | 2016. 01. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Mersenne Community matematikusai egy érdekes problémára világítottak rá: vizsgálatuk szerint a Skylake architektúrára támaszkodó hatodik generációs Intel processzorok bizonyos számítási feladatok alkalmával hibázhatnak, ami a rendszer lefagyását okozhatja. Korábbi architektúrákra támaszkodó processzoroknál nem jelentkezik hasonló anomália.
A Prime95 mögött álló közösség szakemberei arra jöttek rá, hogy egy speciális számmal való munka váltja ki a fagyást, legalábbis ezzel sikerült reprodukálniuk a folyamatot. Az Intel szakemberei nagyon hamar reagáltak a hibajelenségre: megerősítették, valóban létező, valóban reprodukálható, jellemzően komplex terhelés esetén jelentkező problémáról van szó, amelynek javításán már dolgoznak, a megoldás pedig UEFI firmware frissítés formájában válhat elérhetővé. A friss firmware elkészítéséhez minden alaplapgyártó partnerével együtt kell működnie az Intelnek, így a javítás kiadásához némi időre lesz szükség. A hibajelenség egyébként nem csak Prime95 alatt, hanem egyéb olyan esetekben is tapasztalható lehet, ahol komplex matematikai műveletek elvégzésére van szükség – például tudományos vagy pénzügyi területen. A hiba reprodukálásához egyébként az alábbi lépések elvégzésére van szükség: • Le kell tölteni és telepíteni kell a Prime95 Windowsra vagy Linuxra írt kiadását • Az Advanced menüben a Test opciót kiválasztva be kell írni az „Exponent to test” mezőbe a 14942209-es számot, • Ezután hagyni kell, hogy fusson a teszt, majd percek vagy órák múlva egészen biztosan kifagy a rendszer
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

85. Antos
2016.01.11. 20:35
Mindjárt jönnek az AMD fanok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. Terror
2016.01.11. 20:51
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. gtas
2016.01.11. 21:00
Csak aztán nehogy "véletlenül" megszüntesse a BCLK húzást ez a firmware
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. Vazul267
2016.01.11. 21:03
Az Amd procim sose fagyott még le
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. vorosokt
2016.01.11. 21:07
ez a lefagyás van, vagy lehet valamilyen hatással a processzor élettartamára vagy teljesítményre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Terror voros...
2016.01.11. 21:13
Nem. És ahogy látod, szököévben kell jehovás deathmetálos szűzlányt áldozni ahhoz, hogy előidézd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. Naked Terro...
2016.01.11. 21:16
Hja! Akkor minek javítani?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. BReal Antos
2016.01.11. 21:25
Nem, mi nem csináljuk a műsort.
Naked: Terror jó politikus módjára kimagyarázza. Bezzeg a másik oldal hibáinál ott fröcsög.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Terror Naked
2016.01.11. 21:26
Hogy zavartalanul tudj Prime95-özni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Terror
2016.01.11. 21:30
Lehetne valami beépített lottósorsolás vagy valami, ha kiakasztod a chipet a megfelelő számokkal, nyertél egy utat Zimbabwébe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. mikej95 gtas
2016.01.11. 21:34
Én még azt is el bírom képzelni, hogy BCLK húzás csak beetetés volt, és ez a prím számításos probléma is csak beépített frimware "kellék", hogy később rákényszeríthessék az embereket az új tuningot gátló fw-re. De ez inkább valami körmönfont nVidia taktikaként hangzik. Na le az alufóliasapkával

Most már teljesen biztos vagyok benne, hogy ráér DDR4 még egy évet. Gyenge nyák, fogyasztásra és nem teljesítményre kihegyezett generáció, most pedig ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Galdech
2016.01.11. 21:38
Egy Inteles hír alatt, amely nem említi az AMD-t egyetlen pontban sem, megjelennek az inteles emberek és elkezdik savazni az AMD-t. Ez aztán az értelem

Hírhez, volt olyan probléma is vagy még fenn áll, hogy megtörhet a proci nagyobb hűtők alatt. Most meg itt van ez is, amit bios frissítéssel tudnak orvosolni de a törés dolgot hogyan?
Egyébként bennem is egy dolgot erősít meg. DDR4 bőven ráér még, a köré épülő termékek tele vannak gyerekbetegségekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. dbori
2016.01.11. 21:41
Én azt hiszem nálam elő is jött... Óvatosan húzogattam a 6700k-t. 4,9 ghz-nél volt újraindulás, és nem biztos hogy a túlhajtás miatt. Eddig ilyenkor kék halál volt....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. KisDre Naked
2016.01.11. 21:42
Terror frappánsan megfogalmazta ritkán jön elő a hiba, de előjön, és akkor fagy az egész rendszer. S ha érinti ez a Prim95-t, akkor más programot is érinthet, csak talán még ritkábban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. Terror Galde...
2016.01.11. 21:44
Direkt visszaolvastam, hogy savazta-e valaki az AMD-t, és természetesen nem! De azért jóleshetetett kiadni ezt magadból.

Eddig egyszer sikerült lefagyasztani a 6700K-t november 6. óta, mégpedig a Coretemppel, ami nem ismeri a chipet. Amúgy virtuális gépek, java alkalmazások is mennek a gépen, szinte állandóan 100%-on jár.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. 5hR3kY
2016.01.11. 21:50
Nem lehet hogy azért fagy mert rosszul hajlik meg a normális hűtés alatt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. BReal Terro...
2016.01.11. 21:56
Tök mindegy, a második hsz már arról szól, hogy "jönnek az AMD fanok"....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. krisz111
2016.01.11. 22:03
Ó előfordul ez Intel-nél is. Speciel egy bizonyos batch Xeonra gondolok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. Fzoltan Terro...
2016.01.11. 22:26
Nekem soha egyszer sem fagyott a dual Athlon MP-s gépem. Akkor ezek szerint az jobb, mint a te szutyok fagyós szkájlék i7-ed?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Fzoltan
2016.01.11. 22:27
Ez egy eszméletlen ritka hiba, de még ez a cikk szerint is NEM csak Prime95 alatt fordul elő, hanem máshol is. Ez nekünk kb. semmit nem jelent, de van az a terület, ahol ez számít, ezért is javítják.
Ennyi a történet, nem kell túllihegni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Phantomstr...
2016.01.11. 22:28
Hát ez kínos, de nem az első hibájuk és nem is az utolsó. Számomra még ez tűnik a legjelentéktelenebbnek az utóbbi generációkat érintő mellényúlások közül. Legalább van mire megint ráülni a marketingeseknek.

@dbori
Nekem ez tipikus tuningos gondnak tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Rimagras
2016.01.11. 22:28
Basszus, most akartam venni skylake-t és pont ezt a számot prim-eztetni! Rohatt intel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Terror Fzolt...
2016.01.11. 23:15
Megpróbálhatok dolgozni az elképesztően minőségi soha le nem fagyó Athlon MP-s gépeddel, de félek el sem indulnának rajta a dolgok. Mellesleg nem tudom hallottál-e róla, de minden processzornak van egy erratája, aminek hossza kb. a Gyűrűk Urával vetekszik, és ez alól egy architektúra sem kivétel. Meg mint mondtam volt, olyan szoftver akasztotta ki a gépet, amely nem támogatja a processzort (és a windows 10-et sem, mert 2013-as az utolsó verzió).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. ChoSimba
2016.01.11. 23:15
Az UEFI frissítéssel a már elhajlott procik is kiegyenesednek ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Gunther
2016.01.11. 23:18
Még jó hogy Haswell E-t nem érinti ez a hiba.. dobnám is ki rögtön és váltanék AMD-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. prohlep
2016.01.11. 23:54
Ha hétköznapi élet szemszögéből nagy lenne a baj, akkor már a mai napig eladott végtelen sok példány tulajdonosai már rég fellázadtak volna.

Mivel én matekra is használom a gépemet, ezért megnyugtató, hogy AMD van benne, ... ja és mi van, ha az AMD-ben is van hiba, egészen ritka, csak én nem vettem észre a kihozott eredményen.

A hír maga érdekes, de nem szignifikáns.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. siriq
2016.01.12. 00:58
Szivesen elcserelnem egy ilyen skylake procira a mostani amd-m. Privatban johetnek az uzenetek Persze olcsobban kernem ha lehet, igaz a hiba ugysem jon ki nalam de az ma' mindegy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Fzoltan Terro...
2016.01.12. 01:18
Látom nem érted a szarkazmust, amit a példáddal szemben alkalmaztam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Fzoltan prohl...
2016.01.12. 01:20
Pont az a baj, hogy kijött a hiba. Nagyon ritkán fordul elő ilyen, érdekes módon intelnél többször.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. siriq Fzolt...
2016.01.12. 01:31
Ez engem nem zavar, amint irtam lentebb is, en atveszek joarasitott skylake procikat. Sot, az amd procimat is elcserelem ra, nekem nem problema
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Fzoltan siriq
2016.01.12. 02:46
Az itt hozzászólók 99,99999%-át nem érinti, szerintem vagyunk így egy páran
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Gpety
2016.01.12. 05:35
Ciki. Viszont ebből látszik, hogy ők legalább fejlesztenek és nem ugyan azt a "hibátlan" architektúrát csiszolják már sok-sok-sok-sok éve, mint az AMD. Erre szokták mondani: hibázni csak az tud, aki dolgozik is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Fzoltan Gpety
2016.01.12. 07:08
Húúú, most aztán megmondtad!
Az AMD sosem fejleszt, csak lop!!!
Ez a fajta reakció még annál is gázabb, mint amit itt egyesek megengedtek maguknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Profeta051...
2016.01.12. 08:13
Nem akarom védeni az Intelt, mert kik ők nekem? Ettől függetlenül, mióta megjelent a Core i5 6600k azóta használom, és eddig még soha egyszer sem fagyott le a gépem Z170-A deszka+mindig frissítem a biost ha kijön egy újabb verzió. Volt, hogy videókonvert mellett játszottam 1440p-ben, ment a youtube, facebook, és még 1-2 oldal megnyitva Firefoxban+aktív torrent feltöltés, és probléma mentesen üzemelt a gép. Nincs szénné húzva, mert 4GHZ-n használom, de ha eddig nem jött elő, nem hiszem hogy ezután kitudnám akasztani. Jön az új UEFI cucc, felrakja a nép, és nem lesz probléma. Akit annyira zavar, vásároljon régebbi generációs Intelt, esetleg valami AMD FX procit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Rimagras Fzolt...
2016.01.12. 09:20
Nem lop, csak amikor látja, hogy valós 6/8 magos architektúrában a CPU-ik vállalhatatlanul magas TDP-vel jönnének ki, akkor simán csak kiheréli a dolgokat, átnevezi modulnak, és eladja, hogy az milyen jó lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Fzoltan Profe...
2016.01.12. 09:58
Ne essen félreértés, a mai modern processzorok eszméletlen ritkán fagynak.
Azt azért megnézem, hogy egy összes magot használó videokonvertálás mellett hogy játszol... a többi terhelés nevetséges még egy Brazosnak, vagy Atomnak is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. siita Profe...
2016.01.12. 10:12
Egy Core i5 3570k-t használok 4,4,GHz max. órajelen 16 GB RAM-mal és kb. hasonló terheléseket szoktam produkálni a masinának (1920p-s gamek pl.) és még soha az életben nem fagyott le a jószág...
Az első hónap volt keserves, mire be tudtam lőni a tuning értékeket, azóta hasít mint állat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. kiskoller
2016.01.12. 10:45
Minden proci hibázik, főleg desktop vonalon. Ez önmagában nem nagy dolog. A lényeg a gyakoriság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Fzoltan Rimag...
2016.01.12. 11:13
Nem hiszem, hogy különösebb összefüggés lenne a TDP és a magok száma között. Már csak azért is, mert az AMD-nél 1 mag tényleg 1 mag, a közhiedelemmel ellentétben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. thedevelop...
2016.01.12. 11:24
Szerintem ez jó dolog. Egyrészt az, hogy észrevették, másrészt az, hogy egy egyszerű firmware frissítéssel lehet majd javítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Fzoltan
2016.01.12. 11:38
Az FX 8xxx 8 magos. Pont. Mindig is annyi volt. Attól, hogy van olyan lehetőség (AVX 256 bit), hogy 2 magnak össze kell állnia, attól még 2 különálló mag.
Attól, hogy több magos, nem feltétlenül kell gyorsabbnak lennie, mint egy 4 magosnak.
Egyszerű, hogy miért gyorsabb egy i5:
A programok többsége még mindig 1, max 2 szálon fut, ezért az egyszálas teljesítmény a fontos, amiben az FX-ek gyengék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. kiskoller Fzolt...
2016.01.12. 12:02
Azért ezt nem lehet ennyivel elintézni.

Évtizedeken át a processzormag vagy processzor (amíg csak egy magosak voltak) 1 integer és 1 lebegőpontos számítási egységet és az ezekhez szükséges egyéb áramköröket jelentette. Később bejött még egy-két dolog a prociba, egy grafikus számoló egység, memóriavezérlő, stb. de a lényeg nem változott. 1 mag = 1 ALU + 1 FPU

Az AMD FX szériájában viszont modulonként bár kettő integer számoló egység, ellenben csak 1 lebegőpontos egység lapult. Tehát a 4 modulos, 8 magosnak árult procikban csak 4 lebegőpontos egység volt/van, így azokat a fenti definíció szerint 4 magosnak kell nevezni.

Az egész azon múlik, mit nevezel magnak. Az AMD procik megjelenéséig ez nem volt vitatott, azóta lehetőség van újraalkotni a definíciót, hogy a procikat 8-magosként lehessen eladni, de ettől még a tények nem változnak.

Mindenesetre nem helyénvaló a te hozzászólásod tartalmával elintézni a dolgot, mert az a vásárlók megvezetése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. beleutomaz...
2016.01.12. 12:10
Gondolom tudod te is hogy "AVX256 heavy" alkalmazasokban a Haswell arhitekturas procik a nominal sebesseguk 80%-an futnak? Nem, pedig az intel megmondta az intel workshopon es hozzateszik nem tudjak miert is van igy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. beleutomaz... kisko...
2016.01.12. 12:12
Nincs ilyen kijelentes, a processor tervezoje egy elmeleti terheleshez igezitja a processzor reszeit magjait, tehat a tervezeskor dol el mi a mag. Nem alu meg fpu alapon megy.
Az AMD eveken at kerulte az smt megoldast amit behoz a Zen-el. Hat nem jott be nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. beleutomaz...
2016.01.12. 12:19
Ennek a hirnek oriasi a jelentosege, mert a szerver es asztali procik kozott nincs mikroarhitekturalis kulonbseg. Szerverekben viszont legtobbszor a terheles matematikai feladatok-on van tehat ha lefagy a CPU az bizony oriasi veszteseg a szerver uzemeltetoinek es felhasznaloinak. (egy ilyen bizonytalansagi faktor akkar milliardos zuletekben is meglatszodhat.) Amugy paran megemlitettek, minden proci egy bug lista-val erkezik minden gyartotol.Ez most bovult egyel.

Nekem gyorsabbnak tunik a 6820hk mint a 4800mq. Egyiket se huztam, es erzesre gyorsabban muzsikal. Jo szeria a Skylake. 2133-as memoriak meg siman tudtam huzni biosbol 2600-ra. Nekem ugy tunik a skylake kevesebb hot termel mint a haswell, es ez nagy szo ott ahol problemas lehet a hutes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. ny
2016.01.12. 12:22
nincs itt semmi látnivaló, kibukott egy mezei nsa backdoor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.12. 12:30
Szerintem nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. actival kisko...
2016.01.12. 12:42
Most már legalább tudom, hogy az 386DX procimban nem volt mag. Jól át lettem verve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. ChoSimba activ...
2016.01.12. 12:53
Hát ameddig nem tettél bele 387-est, addig nem is funkcionált rendesen
Emléxem, az Autocad pl. eszméletlenül meggyorsult tőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. janika77
2016.01.12. 13:01
Nálam jó ideje megy az i5 6600k 4.6-on stabilan.Se lapka elhajlás se fagyás sem egyéb.Megmondom őszintén ha ilyesmi előfordulna max visszaváltanék 1150-re mivel más alternatíva jelenleg nincs.......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. siita ChoSi...
2016.01.12. 13:52
Nem a 386SX-re gondoltál véletlenül? Emlékeim szerint az SX-ben nem volt coprocessor, a DX-ben már igen... (Az Actival-nak adott válaszod alapján írtam a hozzászólást).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Fzoltan kisko...
2016.01.12. 13:54
Igen, és? 1-1 FX mag 1 ALU + 1 FPU-ból áll, 128 bit AVX esetén. 256 bites AVX esetén igaz az, hogy az 2 FPU-nak össze kell dolgoznia.
Ne tévesszen meg pl. a gtas által is linkelt ábra, az a közönségnek szól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Fzoltan gtas
2016.01.12. 13:58
Ha tisztában lennél a valósággal, akkor nem linkelnél ilyen butaságokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Rimagras Fzolt...
2016.01.12. 14:40
Pedig van. Azért lehet turbo freki csak akkor, ha nem az összes mag van terhelve (még az intelnél is).

A mag az egy zárt egység. Ha valami négy magos, akkor az 4x ugyanaz a mag. Az AMD esetében esetleg 8/4 magosnak lehetne definiálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Rimagras siita
2016.01.12. 14:41
386-osokban szerintem nem volt FPU. 486nál jött be, motorola oldalon pedig a 68040-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.12. 14:51
Gondoltam, hogy nem fogsz tudni mit mondani erre. Biztos hazudnak iPonék és a többi tech híroldal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Fzoltan gtas
2016.01.12. 15:00
Olvasd már el mit írnak ember! Pont azt, hogy nem így van és el fog bukni az egész per. Mit lehet ehhez hozzáfűzni? Leírtam, hogy hogyan működik a lebegőpontos rész. Ennyire értetlen nem lehetsz.
Az intel féle SMT esetén 2 logikai szálnak alig van külön funkcionáló része, míg CMT esetén CSAK AVX 256bites utasítás esetén kell osztozkodnia 2 magnak a közös erőforráson. Az emberek többsége nem is találkozik vele és nem is fog soha.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Fzoltan gtas
2016.01.12. 15:06
Ha meg a képre gondolsz, mint hazugság, akkor ki kell, hogy ábrándítsalak: az egy felhasználó 2.0-nak készült kép (1.0 meg se nézi), és eszméletlen sok egyszerűsítést tartalmaz, többek között úgy ábrázolják, mintha az FPU közös lenne, de nem az.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Fzoltan Rimag...
2016.01.12. 15:07
Most vagy nagyon elbeszélünk egymás mellett, vagy valamit nagyon nem értesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Fzoltan
2016.01.12. 15:10
De most ez hol érdekel szerinted engem az, hogy azért veszik, mert 8 mag, meg 16 cache? Az i7-et meg azért veszik, mert i7. Közben meg nem is kell.
A videókártyát meg azért veszik, mert 4 gigás meg 8 gigás. És? Mit kezdjek ezekkel az emberekkel?
Vagy féltékeny vagy, hogy nekik 8 magos van, vagy mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Rimagras Fzolt...
2016.01.12. 15:25
Mit nem értek magszám - tdp összefüggésben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Fzoltan
2016.01.12. 15:31
i7 920 elpicsázza? Hol élsz te ember?
Mit kezdjek az 5 éves Xeonoddal?
Stílusodból ítélve nem munkára használod, az biztos. Onnan kezdve, hogy TE vagy az, aki magszámból indul ki ("a 8 magos FX-et miért veri el a 4 magos i5?"), nincs miről beszélni.
Nem, nem értem, mi másért venné? Pl. azért, amiért én eladtam az i5-4440-emet alaplappal együtt 70e-ért és vettem újonnan (!!!) am3+-t és 8320-at 60e-ért, mert nekem kellett a 8 szál video konvertáláshoz, amiben konkrétan pariban van i7-tel, cserébe sokkal olcsóbb. Nem, nem tesztek alapján, kipróbáltam őket.
Egy mai FX a felhasználások többségében megközelít egy i5-öt, miközben i3 árat kell fizetni értük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Fzoltan Rimag...
2016.01.12. 15:34
Te modntad, hogy mivel magas a TDP, ezért a modulokat átnevezték magoknak.
Semmi köze hozzá.
Legalább háromszor leírtam, hogy hogyan épülnek fel az AMD CPU-k, nem ismétlem magam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Rimagras Fzolt...
2016.01.12. 15:39
Nem azt írtam.

Azt írtam, hogy ha valódi magok lennének, az lehetetlenül magas TDP-t eredményezne, ezért a magokat kiherélték és lettek belőlük modulok, bár még így is 220w-os szörnyetegek születtek. Mi lenne teljes értékű magokkal? Kiolvadna a foglalat a helyéről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Rimagras Fzolt...
2016.01.12. 15:45
Konkrétan párban van egy 4magos + HT i7-tel... Esetleg, bár egy 3770K már veri.

8 magos i7-tel össze sem engedték szegényt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Terror Fzolt...
2016.01.12. 15:54
Ha nem tudod, mit kezdj a Xeonnal, akkor érthetetlen, hogy adhattál pénzt egy FX-ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.12. 15:59
Maradjunk annyiban, hogy az FX-ek video konvertálásban jobbak, de minden másban alulmaradnak az i3-5-7-hez képest. Azt meg nem hiszem, hogy az itt lévő emberek csakis video konvertálásra használnák a processzorukat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. siita Rimag...
2016.01.12. 16:06
Igazad van, már régi volt az emlék, de így utána olvasva tényleg a 486-os procikat különböztették meg az SX-DX jelölésekkel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. pdx06
2016.01.12. 16:37
Majd visszajön a Pentium III korszak, amiben több mint 100 hibát fedeztek fel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. gargantu
2016.01.12. 17:04
Gonosz dolgok ezek a prímszámok, hajdan a Pentiumok lebegőpontos egységének a hibájára is prímszámok keresése közben jött rá T. E. Nicely.
Úgy látszik tanultak az akkori esetből, mert akkor az volt a reakció, hogy ez csak nagyon-nagyon-nagyon kevés gépet érinthet, de végül elég sokba került nekik a hibás procik cseréje, mert azt nem lehetett firmware frissítéssel kezelni. Elképzelhető, hogy itt sem javításról lesz szó, hanem valamilyen funkció letiltásáról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ChoSimba siita
2016.01.12. 17:17
Na akkor tegyük tisztába a csecsemőt
386-nál volt SX/DX, de itt az adatbusz szélességét jelentette 16/32 bit eltérésben.
486-nál is volt SX/DX, de itt az FPU meglétét jelentette.
Ámde FPU volt a 386-hoz is 387 néven, de még a 286-hoz is 287 néven.
Sőt a 386SX-hez 387SX néven volt az FPU
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Gpety Fzolt...
2016.01.12. 17:35
Ez aztán a nagyképű duma. Különöst, mivel olyat is belemagyarázol, ami le sincs írva. Még hogy az AMD lop.. . Ezt senki nem írta. Szóval a te reakciód talán "gázabb, mint egyesek megengedtek maguknak." Csak, hogy a szavaiddal éljek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. BReal gtas
2016.01.12. 17:47
Ott írja, hogy kellett neki a 8 szál a videó konvertáláshoz (gondolom jelentős idejét teszi ki a szabadidejének). Akkor meg mi a probléma abban, hogy neki erre volt szüksége? ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. csabi02
2016.01.12. 19:03
Nem hiszem el,hogy a lassan 5éves 8magos csodákat még mindig be akarják egyesek mesélni,hogy mit tud,meg mennyivel jobb akármelyik intelnél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. csabi02
2016.01.12. 19:18
Azon kacagtam mindig,mikor a fogyasztásról volt szó a legdurvább i7 hez mérték,de ha teljesítményről,akkor már nem,mert a 44ezres i5ösök szintjét se tudta,kivéve a cinebench11,mert ott jobb volt mindennél (de csak ott)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. prohlep
2016.01.12. 19:35

Van ahová az jó, hogy fele annyi FPU mint ALU, máshová meg az jó, hogy ugyannyi FPU mint ALU, ... mellesleg tényleg komoly matematikához, azaz nem számolgatáshoz (R^n emberkék kedvenc foglalatossága) hanem rendes következtetéshez, bizonyításhoz, ahhoz egyetlen FPU sem kell, csak zabálja a rendelkezésre állási wattokat.

Noha az Intel és AMD mindegyike --- közvetett bizonyítékok szerint --- tud olyan tervezési és gyártási trükköket amelyeket a másik nem tud, mégis a szabad verseny köré felépített világunk versenyszelleme megakadályozza azt, hogy olyan procikat kaphassunk, amelyekben mind a két vállalat féltett titkai és trükkjei be vannak vetve.

Azaz a gazdasági verseny eredményeként mind az Intel úgy az AMD procik számottevően rosszabbak annál, mint sem az emberiség jelenlegi tudása alapján lehetne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Terror prohl...
2016.01.12. 19:44
Mielőtt tovább firtatnád a már ezerszer bebukott Marxista agyhalál témáját, az általad említett tervezési és gyártási trükkök pontosan annak köszönhetőek, hogy több szereplő van a piacon. Ha csak egy lenne, abból legfeljebb az következik, hogy csak az egyik gyártó technológiai vívmányai léteznének.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. sjacint
2016.01.12. 19:53
3ds max renderben is elfogadható a 8350 teljesítménye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gtas BReal
2016.01.12. 20:09
Nekem mindegy, hogy mire használja. Csak azt mondtam, hogy más területeken nem hozza azt a teljesítményt mint az Inteles procik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Rimagras csabi...
2016.01.12. 20:24
Én ami benchetek láttam, ott sem 8 magos intelekhez mérték, hanem 8 szálon dolgozó 4 magosakhoz. Egy 8 modulos FX esélytelen minden szinten egy 8 magos intellel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.12. 22:25
Az fx 8350@4.8 sem megfelelo. Tudom neked van opteron stb, viszont a lenyegen ez nem valtoztat. Barmikor szivesen elcserelem a procimat egy "hibas" skylake i7-re
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Resike Rimag...
2016.01.12. 23:42
A kérdés, hogy akkor mi alapján nevezik 8 magosnak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.01.13. 10:26
Köszi az emlékeztetőt, már nagyon régen volt ilyen masinám!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BReal gtas
2016.01.13. 12:25
De ez kit érdekel, ha neki nem más területekre kell, vagy ha főleg nem arra kell neki? ....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. westlake
2016.01.13. 23:56
Talán nem ártott volna megemlíteni a cikkben, hogy csak az AVX utasításkészlet bugos. Magyarul kizárólag abban az esetben jelentkezhet probléma, ha a futtatott alkalmazás használja az AVX-et. Az emberek túlnyomó többsége nem (vagy ritkán) használ ilyen alkalmazást.
Esetleg érdemes lett volna megemlíteni ezt a tényt.
A cikkből nekem az jön le, hogy bárkinek, bármikor előjöhet az említett hiba. Ez eléggé félrevezető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!