iPon Hírek

Próbálkozó németek

Dátum | 2010. 04. 13.
Szerző | napi.hu
Csoport | IT VILÁG

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország tapasztalatai szerint a magyar fogyasztók egyre nagyobb számban esnek áldozatul a német weboldalakon növekvő számban előforduló online előfizetésekkel kapcsolatos csalásoknak. A panaszosok arról számoltak be, hogy német weboldalakon regisztráltak, illetve igénybe vettek elektronikus szolgáltatásokat (például mobiltelefon-csengőhangokat vagy dalszövegeket töltöttek le), abban a hitben, hogy ingyenesen teszik azt. A kereskedő azonban később kiszámlázott 12 vagy 24 havi szolgáltatási díjat 100-200 euró értékben, és súlyos jogi következményeket helyezett kilátásba nemfizetés esetére. Berndt Krieger, a német Európai Fogyasztói Központ igazgatója azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy ne engedjenek az állítólagos behajtócégek fenyegetőzésének és ne fizessék be a követelt díjakat. A követeléseket ugyanis magyar bíróság előtt kellene érvényesíteniük a külföldi kereskedőknek, amire teljesen valószínűtlen, hogy sort kerítenének. A német jog szerint a távollevők között kötött szerződések esetében 14 nap áll rendelkezésre az elállási jog gyakorlására. Amennyiben azonban a fogyasztókat nem tájékoztatják megfelelően az elállási jog gyakorlásának módjáról, az elállási idő azon a napon kezdődik, amikor a fogyasztót erről tájékoztatja a kereskedő, ám legkésőbb fél évvel a szerződés megkötése után lejár.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!