iPon Hírek

Problémásan indul PC-n a Quantum Break is

Dátum | 2016. 04. 06.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Microsoft újabb játékkal jelent meg az Univerzális Windows Platformon. A fejlesztő ezúttal a Remedy, és mivel a stúdió jártas a PC-s fejlesztésben, joggal reménykedhettünk benne, hogy a Quantum Break PC-s változata jól sikerül majd. Sajnos nem ez történt. A problémák ott kezdődnek, hogy a játék menüjében nincs Quit gomb, így jelenleg csak úgy lehet kilépni, ha nyomunk egy ALT+F4-et, vagy kitabolunk a Windowsba, és jobb klikkel bezárjuk az alkalmazást. Nem tudom elképzelni, hogy ezt hogy nézhették be a fejlesztők. A következő probléma a képminőség. A játékosok arról panaszkodnak, hogy az 1080p-s felbontás beállítás ellenére a játék mégsem tűnik natív 1080p-s felbontásúnak. Az egyelőre nem tiszta, hogy a Quantum Break motorja ugyanazt a képösszerakási technológiát használja-e, mint az Xbox One-os, de jelenleg ezt lehet sejteni. A felbontás növelésével (vagy downsampling használatával) a képminőség egyébként láthatóan javul, de még 4K-ban sem tökéletes, ami talán a film grain effektus túlzott használatának is betudható. Ezzel együtt a felbontást jelenleg nem nagyon érdemes emelni, ugyanis az első beszámolók szerint még egy GeForce GTX 980Ti használatával sem garantált 1080p-ben az állandó 60fps a maximális beállítások mellett. Érdemes megemlíteni továbbá, hogy a játékban jelenleg nincs beállítási lehetőség az anizotróp szűrésre, és az alapbeállítás eléggé gyenge minőségűnek tűnik (talán 4x-es), viszont a driverekből rá lehet kényszeríteni a játékra a 16x-os AF-et. Végül pedig: jelenleg a Quantum Break hivatalos ára a Windows Store-ban 69,99 euró, amire mondhatjuk, hogy némileg magas... Nektek van már tapasztalatotok a játék PC-s verziójával?
(a fenti képek 4K-ban készültek)
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

48. Rimagras
2016.04.06. 13:15
"De majd a DX12..."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. gtas
2016.04.06. 13:17
Íme a tökéletes játékok mintapéldája. Az egy dolog, hogy manapság összecsapott, bugos, rondán kinéző játékokat kapunk hatalmas gépigénnyel no meg árral, de hogy még egy rohadt Quit gombot sem voltak képesek betenni a menübe az már egyenesen vicc kategória Persze lefogadom, hogy ezekről főleg az m$ uwp hülyesége tehet meg a dx12.

Én megmondtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Patkos96
2016.04.06. 13:19
Ki gondolta volna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Profeta051...
2016.04.06. 13:43
Legalja....de azért a b**i denuvozás megy, mert mindenki vegye meg a kész játékot, hiszen a fejlesztők megérdemlik.....megérdemlik a nagy ló****t azt maximum. Kritikán aluli fospermet ez is, meg az egész DX12 okosság, ami majd megváltja a világot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. renopi
2016.04.06. 13:46
Elképzelem ahogy ülnek és nézegetik a végleges verziót.
- Te Sam! Ez nem lesz így gagyi?
- Nézz már oda jobban! Az a film grain effect igazán művészi hatást ad a képnek. Ha túl éles lenne, azzal agyoncsapnánk a látványt.
- De olyan döglöttek a színek is!
- Kussolj már b+! Az időtörés miatt vibrálás van a levegőben és rezeg az egész univerzum, azért ilyen.
- Értettem főnök, akkor készen vagyunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.04.06. 14:16
Jaja kb így történhetett De miért is törekednének arra, hogy tényleg szép legyen a játék ha egyeseknek ez a szint már bőven elég és menő mint pl a kutyusnak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. tomchee
2016.04.06. 14:23
Na, ahogy elnézem most a 4k-s képeket, ez a játék is attól szép, hogy minden fénylik, mint ha bekenték volna zsírral. Ez az "AzSemLehetMattAminekMattnakKelleneLennie" stílus, valahogy mindig taszított.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. paj01 renop...
2016.04.06. 14:34
Hát figyelj John, azért döglöttek a színek mert ha még rápakolnánk a színélénkítő filtert is a cuccra akkor 10fps alá is beköszönnénk félmillás gémer configokon. Értem főnök.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. bl4st4h
2016.04.06. 14:43
A konzolos játékoknál szokás quit gomb? És a mobilos játékoknál? Naugye...
Universal platform, vagy mi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. sirdani566
2016.04.06. 14:52
Pont e miatt vagyunk ott, ahol, mert ilyen hülyeségeket tudtok írni...

A játék készítői eléggé jó és egyedi megjelenésű programokat szoktak megalkotni: gondoljunk csak az Alan Wake-re, ami végig tele volt blur effekttek, mert a sötétség folyékony anyaga lepte el az ellenfeleket. Anno ott is mindenki rinyált, hogy miért kell mindennek homályosnak lennie, holott a játék tökéletesen magyarázatot adott rá, és passzolt is a játékmenethez, max annak volt fura, aki belépett és 2 perc után már le is akarta törölni, és ment fröcsögni fórumba.

Ennél a játéknál is a megjelenés egyedi. Más, mint a legtöbb hasonló kinézetű játék (Watchdogs, Uncharted,The Divison, stb) mert ők direkt ilyen borongós, komor, fakó képet álmodtak meg, néhány erőteljesebb szín megjelenítésével. Anno GTA 4 is írtó szürke volt, mert noiros hangulatot akartak teremteni vele. Mirrors Edge-ben pedig minden fehér, piros, sárga és kék volt. Szóval itt ez a játék egyedisége, nem gondolhatjátok, hogy évekig dolgoznak rajta, és nem tudják belőni az élénk színeket, mert akkor akadna...

Amit szídni kell az az, hogy ők megint elkurvultak, az MS meg hülye. Ennek az egész Windows Marketes hülyeségnek semmi létjogosultsága, csak ki akarják venni a Steam zsebéből a milliárdokat + ők akarják eldönteni, mi jöhet, mi nem pc-re, meg persze a kalózkodás elleni védelem. Csak már annyi minden be lett áldozva kalózkodás elleni védelemre, hogy az fájdalmas. Az egész nem is arról szól, sokkalta inkább adathalászat, árak magasabban tartása a cél.
Meg lehet szídni dx12-t, ami még 1 játéknál sem teljesített normálisan, holott pont ez a lényege, mert grafikán nem igazán dob semmit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Raggie
2016.04.06. 15:22
Szerintem meg nagyon szépen néz ki.
Nem értem miért probléma ha kisebb felbontáson rendereli (esetleg) a VGA a játékot ha észre sem lehet venni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Rimagras bl4st...
2016.04.06. 15:43
PS1 / PS2 / PS3 korszakban mindenhol volt Quit lehetőség a PC crossplatform címeknél. PS4 / PC crossplatform is tökéletes.

Most a mikorfos az xbox vau portoknál nem tartja fontosnak. Vagy a DX12-ben nincs ilyen funkció.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. s_otto
2016.04.06. 15:44
Hajrá dx12! Remélem örül aki radeont vett ez miatt..... nagyon menő az async manapság, kell mint egy falat kenyér.

Hát biza ezt köszönheti a pc-s piac az amd-nek, ilyen gagyi játékokat, a fos konzolok miatt. Nem tudom miért nem viszik vissza a boltba és kérik vissza a pénzüket.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. pdx06 s_ott...
2016.04.06. 16:17
El vagy tévedve, csakis a játékot kiadó cég felelős azért hogy szar. A PC és a konzol két különálló platform, így semmi közük nincs ahhoz hogy mennyivel erősebb az egyik, és mennyivel gyengébb a másik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. s_otto
2016.04.06. 16:38
Nem vagyok eltévedve, mesterségesen butítják a pc-s játékokat, hogy ne nézzen ki jobban mint konzolon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Samanoske s_ott...
2016.04.06. 16:50
Miért az nv nem tud dx12-őt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. TeMeRolEee s_ott...
2016.04.06. 17:03
Végy egy Bugattit, vidd szervizbe, a szerelő átnézi, állítgat rajta, majd azt mondja, jó ez, mehetsz.
A kocsi alig indul, 70 fölé nem megy.
Most akkor a Bugatti a szar, vagy a szerelő b.szott el valamit?
Ilyen a DX12 is!
Ha a játékkészítő cég cseszik optimalizálni, az nem a DX12 hibája...

Az új tomb raider dx12-ben nálam a 280X-en sokat gyorsult minimum FPS-ben. A min: 5 FPS helyetti 17 már sokkalta barátságosabb!

Ott a GTA5, az konzolos game, mégis jól néz ki szerintem és még optimalizált is! Miért? Szimpla: 1 évig optimalizálták!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. predike07
2016.04.06. 17:04
Hmm ,hogy ez mennyire nem lep meg.
Vagy még is??
Pedig most még a warezosokra se lehet kenni a dolgot mint korábban mindent...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. BReal Raggi...
2016.04.06. 18:10
Nagyon bátor vagy, hogy ilyet le mersz írni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Rimagras pdx06
2016.04.06. 18:55
Univerzális Windows Platform

Ami ezen jön az szar, mert az xbox vau annyira nem megy, hogy kihozzák a játékokat pécére is. De a DX12 ennyit tud pécén, és ezt az AMD-nek köszönhetjük, aki benyomta a mikorfosnak, hogy hű de jó lesz, azoknak meg éppen kellett valami, amivel a win10-et le tudják nyomni az emberek torkán (mivel ugye DX12 nincs máson).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Janus27
2016.04.06. 19:52
Mi a rákról beszéltek itt???? Nem a DX12-vel van a baj hanem az Univerzális Windows Platform egy kalap szar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. gibdj Janus...
2016.04.06. 20:18
Ne csodálkozz, 8 általánossal nehéz az alap következtetéseket levonniuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.04.06. 20:37
Szerinted azért nem raktak a játékba egy Quit gombot mert az uwp nem támogatja/megtiltja/összeomlana tőle? Engem kurvára felb.sz, hogy ennyire hülyének nézik a vevőket. Annyira el vannak lustulva a fejlesztők, hogy nekik kéne fizetniük azért, hogy teszteljék a userek a félkész ...kupacukat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. predike07
2016.04.06. 20:38
Valahol jogos a felháborodás mert ígértek itt már mindent amiből nem lett semmi.
Majd a dx 12 az majd elhozza a megváltást ami nem történt még meg, így valahol jogosan kerülhet szóba még akkor is ha az egész mögött nem ez áll hanem az,hogy a fejlesztők tesznek már mindenre magasról csak pénz legyen.
Nem kell megvenni és nem lesz gond.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Janus27
2016.04.06. 22:29
A quit gomb hiánya az tényleg a fejlesztők hibája. De amúgy tényleg az UWP a szar. (állandó v-sync, full-screen mode hiánya stb.) A DX12-t meg nem olyan játékok miatt kellene lehúzni amelyek alapból DX11-re készültek és belekerült a DX12 támogatás. Majd ha eljönnek a valóban DX12-es játékok, ahol alapkövetelmény lesz a DX12 és már nem lesz DX11 mód, majd akkor mondjunk véleményt róla!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. BReal gibdj
2016.04.06. 23:49
Ne bántsd őket, még megsértődnek.
Szerintem amúgy a Quit gomb hiánya is a DX12 hibája. Ezáltal az AMD-é.

Amúgy az a 70 eurós ár nagyon csúnya, a szokásos 60 euró kéne max.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. siriq
2016.04.07. 00:28
Hol van ez a game egy Dying Lightol vagy egy Fallout 4-tol? Raadasul ezek meg tok siman futnak egy "regi" pc-n is .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. BReal siriq
2016.04.07. 12:01
Dying Light, Fallout 4? Nem tudom a tartalomra céloztál-e, vagy a kiadáskori optimalizálatlanságra. Mert ha utóbbira, akkor bizony nagyon közel vannak egymáshoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. gtas BReal
2016.04.07. 15:13
Manapság minden játékkal van valami probléma launchkor, de még így is inkább a DL vagy F4 mint ez, mivel legalább 30+ órányi tartalom van bennük mint ebben amit ki lehet vinni 6-8 óra alatt aztán le is törlöd a 'csába. Ráadásul nem kellett hozzájuk induláskor sem egy atomerőmű és bár az F4-ről nem mondható el de a DL-nek legalább szép is a grafikája.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. BReal
2016.04.07. 15:20
Kinek mi. Én szívesebben játszom (játszanék) egy időmanipulálással dolgozó játékkal, mint egy x+1 zombis játékkal, amit kevertek a Mirror's Edge-dzsel. Falloutok meg sosem vonzottak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. leviske
2016.04.07. 17:02
Fúh, gyerekek. Ez a Microsoft tényleg ráfókuszált most a PC-s fejlesztésekre.

Vicces, hogy aktuálisan Ők nyújtják a saját API-jukon a legproblémásabb és legminőségtelenebb portokat. Hála a hülye UWP-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. actival gibdj
2016.04.07. 17:58
8 általános? Ezek itt lehet, hogy elmúltak 15 évesek de iskolát csak kívülről láttak. Ide járok röhögni. Ez itt a többi fórumról elzavart "szakértők" gyűjtőhelye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. siriq gtas
2016.04.07. 22:59
Egyebkent a grap es a tartalom a Dying Lighthoz kepest ez a jatek semmi. A Fallout 4 be meg nem volt idom elmerulni mert rengeteg idot oltem bele a DL-ba(meg csak most fejezem be a The Following DLC-t ). A QB-be meg kb 1 ora. Eleg is volt.
BReal: en anno nyomtam ilyen jatekkal , nem emlekszem mar mi a neve a gamenek . Jo volt elveztem de a QB egy kupac szar ahhoz kepest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. sutyko_hop... BReal
2016.04.08. 10:00
Az lehet hogy bugosak voltak csak meg a dying light jatekmenete is reszecskefizika ehhez a szarhoz kepest, nem beszelve a falloutrol...

Az az izlesed kerdese mivel jatszanal, de ez egy primitiv gagyi.
Egy tps call of trutyi szintje sincs meg.

Ott a timeshift told azt ..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. leviske activ...
2016.04.08. 11:42
Mondjuk mikor így beszólsz másoknak, azzal Te sem kimondottan emeled a színvonalat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gtas
2016.04.08. 22:10
[LINK]

Íme a tökéletes példája a port2pc.exe-vel portolt játékoknak:

-Pc-n is 720p upscale van, hiába van beállítva a felbontás 1080p-re.
-Ugyanúgy van pop-in a fáknál és a fű lod szintje változatlan Ultrán.
-A volumetric light Ultrán is artifactos.
-Ráadásul pc-n nem megy fentebb 50 fps-nél a játék akárhogy állítod be (i7 6700k + Titan x-el tesztelték).

GOTY amirite?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. siriq
2016.04.09. 01:07
Ehez kepest en lazan tolom majd minden ultraban(max very high, illetve high a valaszthato nalam) a dying Light-t. Mindjart csinalok egy screent a beallitasokrol.

Itt vannak a kepek:



Itt csak egy GTX 580 van, nem is egy 980Ti. Megis lazan megy 1080p-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. siriq
2016.04.09. 01:20
Egyebkent Witcher 3 szinten nagyon jol megy, nem beszelve a Fallout 4-rol. Kimaxolva 4x fps. Post effect kikapcsolva nalam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BReal
2016.04.09. 16:33
Így van. A Dyling Light is nagyon jól optimalizált volt megjelenésekor. Ja nem. Ott el lehet nézni akkor ezek szerint, hogy a patchcsekkel javult meg.
Tudjuk, tudjuk, nálad a VR ready is megvan, sárga tartományban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. siriq BReal
2016.04.09. 21:44
En nem az elejetol nyomom de a QB egy szar kupac konkretan.
Amugy meg nem sarga a vr csik csak szolok


Kiprobaltam a 3dmark VR scene 1 es 2-t is. Boven van fps. 100+
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. BReal siriq
2016.04.10. 09:19
Lényegtelen. A QB szarul lett optimalizálva (akár úgy is írhatnám, hogy sehogy ) ahogy a Dying Light is egy kupac gözölgő tehénlepény állapotában volt megjelenéskor. A nagy címek minimum 2/3-ánál már az első patchek időpontját kell várni, olyan állapotban adják ki őket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. BReal siriq
2016.04.10. 09:19
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. siriq BReal
2016.04.10. 23:53
Erdemes elolvasni: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-what-went-wrong-with-quantum-break-pc

Tudjuk, tudjuk, nálad a VR ready is megvan, sárga tartományban. Lényegtelen Most mar lenyegtelen?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. sirpalee
2016.04.11. 01:59
En 2x290x-en toltam, 1440p-ben, texture quality highon a max helyett (mert ugye csak 4G-s kartyak), es bug nelkul futott a jatek.

Emelle meg persze Remedy eddigi legjobb jateka, parades szineszgarda, jo tortenet, szeretheto karakterek, grafikailag abszolut top, es az effektek lenyugozoek. Szal en nem panaszkodom.

A PCs verzio is temporal AA-t hasznal, elegge latszodik rajta, szal ez nem nagy titok. Az egyetlen gyenge technikai pont a tukrozodesek kezelese, ott nagyon lathatoak a screen space reflection-bol eredo bugok (nincsen eleg fallback mas kozelito megoldasok, ezt DICE jobban megcsinalta a Mirror's Edge 2-ben).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. BReal siriq
2016.04.11. 12:47
Ez egy elég nagy fail lett, mivel az eredeti mondatodban két dologról beszéltél:
"En nem az elejetol nyomom de a QB egy szar kupac konkretan."
"Amugy meg nem sarga a vr csik csak szolok"

Bármilyen meglepő is, a Quantum Break cikknél a lényegtelent arra értettem, hogy azzal jössz, hogy a Dying Light közel maxon nálad milyen jól megy, amit egyébként nem az elejétől nyomsz, de egy kupac kakához közelített annak is az optimalizációja (na jó, nem, az is volt konkrétan), de a QB, ami pár napja jött ki, az egy kupac szar. Szóval majd annyi nap után ítéld meg a QB-et ilyen szempontból, ahány nappal megjelenés után mondtad ezt a Dying Lightra is. Úgy gondolom, ez így igazságos (tudom, gtas is jött a Unitys mentegetőzéssel, nem jött be neki).

yennefer: Rád még gtas-nél is kevesebb szót érdemes pazarolni (=semennyit).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. gtas BReal
2016.04.11. 17:13
Téged amúgy fizet a remedy, hogy ennyire sztárold a játékukat? Mert láthatóan nagyon zavarja a kis lelked, ha valakinek nem tetszik ez az összecsapott moslék. Optimalizálatlan, rusnya és agyatlan lineáris shooter ami nem üti meg mindenki ingerküszöbét. Vili?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. noPublicFG
2016.04.12. 00:53
Fura, hogy olyan emberek húzzák le, akik ki sem próbálták nem, hogy végig-játszották volna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. BReal gtas
2016.04.12. 11:25
Bármennyire is meglepő lesz a válasz: nem.
Egyszerűen kijavítottam siriq-et, amiért eléggé benézte a válaszát. Ezért gondoltam tisztázom a dolgot.
Rusnya? Attól, hogy nem natív 1080p-ben megy, nem lesz rusnya. Lehet feljebb venni a felbontást, amivel az alap felbontás is nő (persze így a gépigény is), meg lehet a portolás minőségét kritizálni. Az effektek szerintem rohadt jól néznek ki, ahogy az is, amikor az idő változása miatt jelennek meg-tűnnek el a tárgyak. És egy ilyen időmanipulálós játékban mi nézzen ki jól, ha nem az effektek?
Lineáris-e? Nem tudom, nem játszottam még vele, nem is fogok pár percnél több gameplayt nézni, mert nem meg akarom majd venni a játékot. Mindenesetre egy The Order: 1886-hoz képest nem tűnik annyira csőjátéknak.
Te meg a Dying Lightról és a Carmageddonról beszélsz többször a kelleténél, számomra azok nem képviselnek értéket. Kinek mi, tudod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!