iPon Hírek

Procedurálisan generál bolygókat a Star Citizen

Dátum | 2015. 12. 17.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Korábban a fejlesztők már beszéltek arról, hogy a bolygófelszíneket procedurálisan generálja majd a játék motorja, most azonban végre élesben is láthatjuk a folyamatot az alábbi videóban. Ez nagyon látványosra sikerült: az egyik szereplő szeméből indul el a kamera, és érkezik meg szépen-lassan az űrbe. A Star Citizben mindenféle töltés, vagy más átmenet nélkül szállhatunk le az űrből a bolygófelszínre és fordítva. A játék motorja a kamera függvényében procedurálisan generálja a bolygót, az egész égitest ugyanis nem férne bele a memóriába. Az atmoszférát is a valós fizika törvényeinek megfelelően alakítja ki az engine, miközben figyelembe veszi a fény többirányú szóródását is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. Mark29
2015.12.17. 18:16
Van egy live gameplay amiben leszállnak nem tudom feltöltötték e már , Azt kellene kirakni akkor látszana hogy amit a videó mutat bent van a játékban. A játékosok viszont azt még nem kapják meg a következő patchel ha jól tudom majd csak később. Még elég kezdetleges a rendszer de elvileg vadvilág is lesz ha egyszer elkészül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Mark29 Mark2...
2015.12.17. 18:35
https://www.youtube.com/watch?v=nRTauuBLeAg
3 perc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Ch00ler
2015.12.17. 22:35
Hmm, szerintem bena.
A felszini tajhoz kepest a legkor nagyon kicsi. Nehogy mar az urbol latszania kell az 500m magas hegyeknek is.
A jelenlegi szint max egy aszteroidara, vagy holdra torteno leszallast tud lemodellezni.

Bizok benne, hogy lesz jobb is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. tomchee
2015.12.17. 23:40
Végre valami jót is hallani a játék felől
Az elmúlt egy évben csak azt lehetett hallani, hogy "Húúúú Grafika ííígy!!!" meg "FirstPersonShooter mód úúúúgy!!!" , és teljesen ki ábrándultam a játékból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. malibutomi tomch...
2015.12.18. 00:17
Kicsit akkor le vagy maradva.
Mostmar van haladas.
Kedvcsinalo: https://youtu.be/FMBg4QpYT5I

Gameplay: https://youtu.be/QMDDMJ0RUjA
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tomchee malib...
2015.12.18. 01:53
Köszönöm a videókat. Valóban jól néz ki, de sajnos azért ezekből sem derül ki sok minden. Például, hogy mégis mi lesz ez a játék tartalmilag. (Természetesen, ez nem a te hibád)

Örülök, viszont a mostani hírnek. A procedurális generálás mostanában nagyon felkapott lett, aminek kifejezetten örülök. Kíváncsian várom, hogy a videón látható station, egy a map részét képező állomás, vagy saját állomásokat is létre hozhatunk majd.
Remélem a fejlesztők mostantól, inkább ilyenekkel foglalkoznak majd, és nem azzal hogy mennyire törik valósághűen a hajó amikor lőnek rá....

Az, Elite: Dangerous sajnos csalódás lett, szóval nekem a No Man's Sky az utolsó remény sugár, bár eddig tettszik amit mutattak, illetve nagyon szorítok a Star Citizennek is, hogy ezzel a lépéssel vissza térjen a helyes útra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. ChoSimba Ch00l...
2015.12.18. 06:56
Köszi, én nem mertem ilyet beírni, nehogy megkövezzenek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. malibutomi tomch...
2015.12.18. 12:33
Ez csak a most elerheto tartalmat mutatja meg, kaptunk egy rendszert, hogy teszteljek bugmentesitsek a mostmar egybegyurt lehetosegeket (
FPS szaladgalas es harc, urhajoba szallas es harc, urhajon kivuli mozgas stb).
Hogy mi lesz a jatek, ok ugy hivjak First Person Universe, vagyis FPS modban rohangalhhatsz, aztan atmenet, es toltokepernyo nelkul kilepsz a legzsilipen, be egy hajoba, es repulsz ahova akarsz.

En azert varom ezt, mert az Elite es a No Man's SKy is inkabb sandbox felfedezos jatek, millionyi naprendszerrel, de igazan nincs mit csinalni benne.
A SC inkabb theme park stilus lesz, vagyis kevesebb rendszer (par szaz), de sok kuldetes, tortenes, event.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Ch00ler
2015.12.18. 14:13
Lehet, hogy tok amator kerdesem lesz. Letoltottem a legujabb valtozatot: Alfa 2.0 akarmi. Eddig ok.
De hogy tudom az uj ficsoroket (FPS harc, explore missions, stb.) elerni?

ChoSimba: nincs mit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. malibutomi Ch00l...
2015.12.18. 17:13
Elvileg a fomenuben vagy inditas utan, valszd a UNIVERSE pontot, aztan Port Olisart.
Aztan ha nincs tele a szerver bejutsz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tomchee malib...
2015.12.18. 17:59
Mondjuk nekem az exploration mindig is vonzó volt minden játékban. Szóval lehet, hogy ezért is vonz jobban a No Man's Sky.
De nem is baj hogy különböző a kettő. Így legalább ha épp ráunok az egyikre, csak át ülök a másikba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. m-a-r-i-u-...
2015.12.18. 18:02
Sziasztok, nekem egy olyan kérdésem van, hogy mennyire lesz pay2win a játék? Látom, sok hajó közül lehet válogatni, megannyi fejlesztéssel nem kevés pénzért... De normál játékkal is meg lehet szerezni? Nem igazán volt még időm belemerülni és ez az egy dolog ami egyelőre visszatart.
Az olyan kiegészítők amik nem befolyásolják a játékélményt, erőviszonyokat azok nem igazán izgatnak, pl festés a hajóra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kihaennem
2015.12.18. 19:03
mindenféle átmenet nélkül
azért lesz a hegyekből köd majd felhő majd egy fekete bolygó és visszafelé is
Az ott mind egy nagy átmenet és loading kitakarás .
Olyan jó hogy sokan értenek a játékfejlesztéshez és butaságokat beszélnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. ChoSimba tomch...
2015.12.18. 19:04
Ó, a nomanssky nekem is nagyon várós. kinézetben mondjuk a másik kettő bőven üti, de itt pont kijön, hogy a kinézet nem minden. A maga kis (rajz)film stílusával iszonyat hangulatos. És vannak élőlények is a bolygókon ! Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogy mennyire lesznek változatosak. Mert ha kimerül mondjuk a Spore lehetőségeinél, akkor az nagy csalódás lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.18. 19:29
Nos, hivatalosan nem hajókat lehet venni,hanem az extra összeget ,amit a játék költségvetésébe dobsz bele (pledge),ők ezzel az aprósággal viszonozzák.

Azért apróság, mert pl a 250$ kategóriában kapott hajók sem állnak komolyan vehető kapcsolatban az elköltött összeggel (na jó talán egy jól kereső amcsi/NYE melósnak)
Ezek a hajók a jelenlegi tervek szerint,amik a játék gazdaságára vonatkoznak, 30-40 óra játékidővel megszerezhetőek lesznek, némi szerencse és ügyesség függvényében.
Közvetlenül megjelenés előtt megszűnik a lehetőség a hajók ilyen módon(pénzért) való megszerzésére,bár az elképzelhető,hogy a játékcsomagokhoz majd kínálnak bónuszként,de ebben semmi extrát nem látok-kezdőhajó mindenkinek ajánlott,ha kezdés után pár hónappal már valami komolyabbat is bedobnak,különösebben nem érdekli azokat akik belemerültek.
UEC(United Earth credits) a játék pénzneme később is vásárolható marad,de ezen havi korlát van és különösebben nem érzem,hogy befolyásolna bármit (egyrészt rettentő drága,másrészt nem is kapsz túl sokat).Kicsit olyan mint a wow tokenért kapott arany,ebből nem leszel báró,de átsegíthet,hogy ne legyél nagyon csóró ha nem volna időd játszani(farmolni).Tipikus felhasználási terület pl ha valaki csak klasszikus vadászgépekkel szeret repülni és lövöldözni ami nem biztos,hogy mindig pluszba hajló végeredménnyel zárul,na neki nem kell elmenni kerekedni ha UECet kipótolja.

Játékon belül az összes hajó megszerezhető és csereberélhető(valamint ellopható) lesz.

Szerk.: azt kifelejtettem,hogy egy alap/közepes felszereltségű modellt kapsz,a csúcskategóriás modulokat,hajtóművet,fegyvereket stb külön meg kell majd szerezni még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. m-a-r-i-u-... SyRew
2015.12.18. 20:23
Köszi, így már jobban hangzik.

A limit is jó ötlet, a pénzes vérpistikéket legalább kordában tartja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. malibutomi kihae...
2015.12.18. 20:49
Atmenet nelkul (seamless) = nincs toltokepernyo vagy atvezeto animacio, hanem realtime atmenet van az urbol a bolygora.

Amirol te beszelsz az a LOD (level of detail) ahogy az urhajobol is ha tavolodsz tole lesz egyszerubb model-meg egyszerubb-par pixel-pixel.

Utolso mondatodat igazoltad is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. JokerPRO
2015.12.20. 20:17
"atmoszférát is a valós fizika törvényeinek megfelelően alakítja ki az engine"

Ha már ennyire realisták meg minden,mért van az űrhajónak hangja az űrben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.20. 20:51
Azért,mert továbbra is csak okos majmok vagyunk a Föld nevű planétáról,kb zéró eséllyel arra,hogy nemhogy hozzászokjunk, de akár csak megtapasztaljuk a valós körülményeket,amivel egy "űrvadászgép" fedélzetén találkoznánk.

Nagyon nyomasztó majdnem halálos csöndben ücsörögni a pilótafülkében,kb csak a saját légzésedet,meg a hajótest berezgéseit/hajtóművet hallgatva. Tekerj a Gravitynél oda,ahol egyedül pörög az űrben...
A nap végén azért ez egy játék,szórakoztatásra kitalálva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. suti211
2015.12.21. 17:04
Épp a napokban "adakoztam" 10 ezer forintot, viszont ennél nagyobb hibát nem követhettem volna el. Lassan 3 éve tart ez a mizéria, már másfélszer annyi pénzt bezsebeltek lassan mint a witcher 3 büdzséje, és amit kap az ember egy crashelő, hatalmas gépigényű, valami. Értem én hogy alpha, de támogattam őket, bizalmat fektettem beléjük és egyelőre ott tartunk hogy ki sem tudom próbálni, mert 3 másodpercenként befagy újabb 3 másodpercre, low grafikán, 16 giga rammal SSD-n. Lehet egyszer belőle valami, de ebből én úgy ítélem hogy max majd 2020 környékén. Úgyhogy ezekből kifolyólag annak ajánlom hogy támogassa, aki nem bánja hogy egy olyan hosszútávú befektetést csinál, amiből vagy egy kút lesz amibe dobja a pénzét, mert annyi mindent vállalnak be, amit menedzsment híján képtelenek lesznek megcsinálni, vagy pedig egy átlag minőséget súroló program lesz. A befolyt pénz egy részét marketingre költik, amivel még több pénzt kérnek. Emberük van, pénzük van, csak értelmes menedzsmentjük nincsen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller SyRew
2015.12.21. 18:05
Shattered Horizon játékban imádtam, amikor ki volt kapcsolva a hang szimulálása a szkafanderemben, élvezetes volt így is a játék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. drenadar suti2...
2015.12.21. 20:57
Szerintem menj és kérd vissza a pénzed tőlük

Amúgy high-on is ugyan az lenne a helyzet, mert ez most nem géptől függ, vagyis az utóbbi időben simán bent lehet maradni fél órákat is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.22. 00:07
"Értem én hogy alpha" - nem,nem érted.

És kb ennyi.Egy alpha állapotú szoftvertől nem lehet elvárni a megbízható működést,sem azt,hogy akár bármi élvezetet találj benne.Sajnálatos,hogy nálad ennyire nem funkcionál,de ott a youtube,láthatod,hogy sokaknak komolyabb szakaszokon át megy - bár valóban nagyon instabil,némelyik build játszhatatlan volt a tesztszerveren is.Ezen a ponton a fejlesztésben az,hogy a te egyéni konfigodon mi vágja tönkre,nagyon sokadlagos szempont.
A fejlesztés harmadik évét zárjuk,és itt nem az idei Call of Duty vagy AC (lassan Battlefield) részt kell összekalapálni.A felhasznált technológiák jelentős része nem is létezett/létezik még, éppen azért,mert valami teljesen új színvonalat hoznak.Csak egy példa: ténylegesen sok milliárd köbkilométernyi világűr lesz egy-egy nagyobb pálya/instance(már most el lehet araszolni a Crusader körül quantum drive nélkül, valós űrben repülve),ami valós időben létezik,nem csak ha valaki épp arra jár és szét akar egy bizonyos ponton nézni.Vagy itt egy album egy lesérült Gladiusról,ez nem egy összekormozott textúrára kicserélt valami: Gladius hull damage

5 év fejlesztésegy hasonló kaliberű játéknál egyáltalán nem szokatlan - térjünk rá vissza 2 év múlva ugyanekkor.
Ha ekkora hibának érzed a 10 rugó elköltését,akkor valószínű az is volt, és nem gondoltad át rendesen a dolgot,amiért legalább részben illik felelősséget vállalni.Nyiss egy ticketet,írd le nekik a kételyeidet véleményként angolul,és visszadják a pénzed.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!