iPon Hírek

Procedurálisan generált tartalom a WoW-ban

Dátum | 2013. 11. 19.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Blizzard vezető tartalom tervezője, Cory Stockton annak a lehetőségéről beszélt, hogy a kézzel készített pakkok mellett hozzanak-e be procedurálisan generált tartalmakat az MMO-ba. Azért jött elő az ötlet, mert a játékosok annyira gyorsan végigrohannak az általuk alkotott újdonságokon, hogy már ott tartanak, hogy egy időben több kiegészítőt is fejlesztenek. "Az emberek gyorsan falják a kiegészítőket. Ha tudnánk több tartalmat csinálni, akkor így tennénk. Ezért aztán előjött a procedurálisan generált dolgok témája és hogy ez hogy működhetne a WoW-ban. Úgy érzem ennek kéne a következő lépésnek lennie." Az aprólékos kézzel megalkotott tartalmak közelébe persze semmi nem érhet, ezért ez csak is kiegészítésként jöhet be, nem pedig leváltaná az eddig megszokott minőségi expanziókat. A 100-as szintlimitet elhozó új Warlords of Draenor kieg nemrég került bejelentésre a BlizzConon, bővebb információkért katt.

Ha már itt tartunk, van új infó a WoW filmről is. Colin Farrell, aki a pletykák szerint játszani fog majd benne nyilatkozott a forgatókönyvről. A színész elmondása szerint nem tudja, hogy mi történik épp a filmmel, de a forgatókönyvet imádja. Egy fantasztikus új, óriási és ismeretlen világ számára. "El sem tudom képzelni, hogy egy olyan tehetséges ember, mint ő (Duncan Jones, rendező), aki megcsinálta a Moont kábé két petákból, mit fog kezdeni majd ezzel a Warcrafttal." A Blizzard szerint 2015 decemberében jön majd a film.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. bitangue
2013.11.19. 11:19
"A 90-es szintlimitet elhozó új Warlords of Draenor kieg" legyen 100
<Valóban... látszik hogy a pandamacik felé se néztem. Morte kolléga tesztelte az cuccot! >
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Benny
2013.11.19. 11:28
Diabloból is simán csinálhatnának filmet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. tomchee
2013.11.19. 11:43
"...tartalom a WoW-ban" !!! Érteeeed?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. kiskoller
2013.11.19. 11:44
Nem kéne übergyenge, fél kézzel is végigjátszható tartalmakat generálni és akkor a játékostársaság se vinné ki oly hamar.

Anno a Wrath of Lich King idején segítettem be egy ismerősmnek, Kel'Thuzadot (vagy hogy is írják) kellett legyakni, én meg őt helyettesítettem a raidben. Ahhoz képest hogy még az előző kieget se vittem ki, és sohasem játszottam warlockal, elég volt egy 10 perces gyorstalpalót leadnia és probléma nélkül tudtam egy endgame raidben részt venni.

Ahogy hallom a cata és panda kieg alatt csak még jobban romlott a színvonal, még könnyebbek az insták, akkor mit is várnak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. diceman
2013.11.19. 12:01
halottnak a puszi - a legjobb döntés volt WOTLK után abbahagyni, az amit vanilla óta művelnek, nem gamereknek való. ez már biznisz és nem minőségi cucc.
a wow cata óta az ami a filmiparban a twilight és tsai.

random tartalomnak értelmét nem látom - egy újabb buzzword amivel még pár dollárkát lefejtenek a közösségről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. wishformor...
2013.11.19. 12:02
@tomchee
A wowan igen is van tartalom, nem is keves...

A procaduralisan generalt tartalom meg nem hulyeseg, sztem sokkal elobb kellett volna ezzel foglalkozni, raadasul tapasztalatuk is van a temaban, Diablo2 generalt palyai pl..,

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. slayer007
2013.11.19. 12:08
Régen nekem is volt időm a 25fős raidekre, amik általában simán felölelnek vagy 4 órát, ha nem többet. 25 FŐ pisi és kajaszünetei, stb...
Sajna a wowra kb csak gyerekeknek és egyetemistáknak van ideje... Aki otthon ül egész nap, annak aztán tényleg nem kihívás végigtolni egy 25HC raidet, de akinek nincs napi 16 órája játszani, az már ne is toljon semmit?
Jó lenne, ha lennének hasonló játékok, amit az ember munka után is tud tolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. slayer007
2013.11.19. 12:08
Jah és jó lenne, ha nem fejőstehénként kezelné a wowot a blizzard. Rossz már ránézni, ideje lenne egy grafikai motor cserének...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Humbuk
2013.11.19. 12:18
Mit is várnak az olyan tartalmaktól, amelyek a motorikus reflexeken kívül nem igen mozgatják meg az ember agyát...
Ha nem lenne ugyan az a monotónia a BC óta, akkor lehet élvezhető is lenne. Bár uccsó két kieggel én sem játszottam.

"Procedurálisan generált tartalom
Procedurálisan generált tartalom
Procedurálisan generált tartalom
Procedurálisan generált tartalom
Procedurálisan generált tartalom
Procedurálisan generált tartalom" ebből csak azt nem tudtuk meg, hogy miről is van szó valójában. Hír érték 0
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. s_erno
2013.11.19. 12:30
@slayer007
Grafikai motor csere soha az életben nem lesz hozzá, túl sok mindent kellene átdolgozni és van egy olyan érzésem hogy az előfizetők 90%-ánál be is halna a gép. Jön egy karekter grafikus redesign, emelt számú poligonnal meg hasonlók, az mondjuk egy ideje már nagyon várandós volt.

@kiskoller
Bocs, de éppen Kel'thuzadot hozod fel? Kb volt egy dolog amire figyelni kellett nála...Patchwerk után kb a legegyszerűbb boss volt.
Cata instákat agyon kellett nerfelni a sok nyafogás miatt...és ha valaki azt mondja neked, hogy a wow egyszerű, meg hogy pandában romlott a színvonal, kérdezd már meg, hogy hány hard mode-os bosst nyírt ki vagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Magrathea
2013.11.19. 13:06
Humbuk: Annak van hírértéke, aki tudja, hogy ez eddigi Blizzard játékokban hogyan alkalmazták ezt a módszert. Jelen pillanatban még nem tudják, hogy a WoW-ban miként valósítsák meg, ezért nem írtuk meg mi sem. Viszont egyáltalán nem elhanyagolható tény, hogy tervezik a használatát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. slayer007
2013.11.19. 13:22
s_erno:
Akkor már ideje lenne egy wow2-nek, vagy valami.
Bár ugye tudjuk, hogy jön a next gen mmo... remélem, még nyugdíj előtt kijön, van még 40 évük addig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. mikej95
2013.11.19. 15:54
Egy MMO játékban procedurálisan generált cucc, kemény diónak hangzik, ha jót akarnak belőle kihozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. s_erno
2013.11.19. 16:14
@slayer007
Amennyire tudom a titan-t épp most kezdték újra a legelejétől
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Butchy
2013.11.19. 16:48
Akkor kész is lesz 2019-re
Addig meg marad a jövő tavasszal "remélhetőleg" megjelenő WildStar
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kray
2013.11.19. 19:47
slayer kijön nyugdíj előtt.
Mert te már nem leszel nyugdíjas
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. CyberPunk6... kisko...
2013.11.19. 19:56
Catának csak a végére lett faceroll a játék, bizony a kieg indulásakor ment a sírás a kemény bossok miatt

Meg a trashen is volt wipe, ha nem használtak CC-t.

Csak aztán ment a sírás és bumm, így lett DS a faceroll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kiskoller slaye...
2013.11.19. 19:59
Na pont ez az, ami teljesen logikátlan.

Nagyobb nehézség =/= több idő befektetést igényel

Jó példa erre egy raid ahol vagy úgy növelheted a nehézséget hogy sok dologra kell odafigyelni, gyorsan kell reagálni a bossra, érdekes taktikákat kell alkalmazni. Vagy úgy is emelheted a nehézséget hogy minden boss egy gear check és csak úgy tudd kinyírni ha az előzőt hetekig farmoltad hogy minden raid membernek jó gearje legyen.

Mind a kettő megodással azt éred el hogy több idő végigvinni egy instát. Viszont az első verziónál nem részesül az egyetemista meg a kisgyerek akkora előnyben mert több ideje van játszani...

s_erno Azért azt hoztam fel példának, mert azt nyírtam ki. Egy endgame raid boss volt, úgyhogy igenis jó példa volt.

Cyberpunk: Vanillában meg az első trashmobnál wipeolt a hc klánom Naxx-ban, miközben Onyxia, Molten Core, Blackwing már farm állapotban volt.

Kellett használni CC-t... Ezt most úgy mondod mintha ez olyan nagy dolog lenne, ami pont a én véleményemet támasztja alá. Vanillában még a 20as színtű DeadMinesban is kellett CC...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Butchy
2013.11.20. 17:23
Az elején
MC az elején még az első két Molten Giant is karcos volt..
BWL kifutni, tankváltás, debuffok figyelés, Agro figyelés.
De jó is volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Atees
2013.11.20. 18:45
Engem igazából a játék PvP része érdekel, mindig változatos és nem a gép ellen játszol igy sosem lesz könnyebb dolgod. A PvE része sosem érdekelt hosszabb távon, nemigazán láttam annak értelmét hogy hétről hétre ugyanazokat a bossokat öljük ugyan azzal a stratégiával azért, hogy majd jövőhéten a lootolt jobb gearrel nagyobbat üssünk belé. Valahogy értelmetlennek látom a játék ezen részét komolyan venni, azért is csak 1x-1x mentem le raidelni a kiváncsiság kedvéért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tomchee
2013.11.21. 06:15
wishforme
Ugyan azokat a questek, instákat, BG-ket tolja a nép már 3-4 éve csak más kinézetekkel. Habár, lehet Pokémonozni, meg őőőő... jaa és mehetsz four winds valley-ba ekézni. Jól emlékszem ugye ?
Én magam már rég nem játszok vele komolyabban, csupán haverom adja oda alkalmanként az acc-ját játszani. Nem igazán látok én abban semmit ami még alkalmankénti játékost is tartósan letudna kötni. Pl.: ha questelek is, 1 délután alatt legalább 2 megyét végig viszek. Szóval ha van is tartalom, ahogy te mondtad, az egy casual playert sem kötle elég időre nem, hogy egy hardcore playert. Ismételgetheted a daily-ket- heroicokat, RHCkat, ...stb hónapokig, míg nem jön az új kieg/patch és kezd előröl ugyan ezt egy más kinézetű helyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. s_erno tomch...
2013.11.21. 11:34
@tomchee
Azért ez nem teljesen igaz. Tény, hogy nagyon sok "újrahasznált" elem van, de az, hogy nincs tartalom azt nem tartom teljesen helyénvalónak. Pláne, hogy most ott a flex-raid és haverokkal, ismerősökkel nagyon sokat lehet hülyülni. Igen, kell egy jó társaság hozzá, és ha egyedül vagy akkor hamar meg lehet unni. De ilyen erővel ha meggondolod, akkor mindegyik mmorpg ilyen..menj oda, ölj meg x izét, gyűjts y bizbaszt stb...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. slayer007
2013.11.21. 12:26
s_erno: szerintem alapvetően az a gond a wow-val, hogy a blizzard annyira nyeregben érzi magát, hogy nem kell új játékot kiadnia ilyen kategóriában, pedig szerintem a wow már nyugdíjat érdemelne.
A játékosok jó része már csak megszokásból, vagy a társaság miatt játszik még vele...
Egyébként nekem sosem volt gond mmorpg-ben haverokat találni. Sőt, jobban szeretek angol/amerikai klánokban játszani, és ott teamspeak/ventrilozni, legalább szinten tartom a nyelvtudásom is közben.
Aki antiszoc., annak nem való alapból mmo...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. tomchee slaye...
2013.11.21. 13:33
Slayer007 nagyjából körülírta amit mondani szerettem volna.
Csak még hozzá tenném, hogy RIFT-ben, amivel jelenleg játszunk, gyakorlatilag 2 emberrel hónapokra elegendő tartalom van, hála a folyamatos public eventes/public raides megoldásnak. Nyilván ez is elég monotonná válhat egy idő után, de még mindig kevésbé monoton, mintha csak instázásból szerezhetnéd meg az adott cuccot. Itt daily, public evenetek, HuntRift-ek, Strongholdok is ugyan úgy adhatnak lootot és tokeneket, ami már rögtön megtöri a minden napi insták monotonitását, és akár még ezt egyedül is megteheted. Csak merni kéne kicsit innovatívnak lenni, és nem ráülni arra, hogy áh úgy is kifizetik havi 6-7 millióan (nem tom most mennyi) a havidíjat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. slayer007
2013.11.21. 14:42
Példaképp eddigi játékokból néhány ízelítő, amit jó ötletnek tartottam:
1. Warhammer online:
-tierekre osztott pvp system, minden tierben max szintre (1-10, 11-20, 21-30, 31-40, mindig az adott tier max szintje.
-várfoglalás: egy guild elfoglalhat egy várat, amit utána fejleszthet, védhet, stb. Őröket erősít, ballistákat pakol le, ilyesmik.
-Főváros ostromok: tier4ben ha végigvered a fontosabb erődöket, akkor megostromolhatod az ellenfél fővárosait, és a nyertes fél komoly lootot kap.
2. Atlantica Online:
-Town control: a guildek városokat uralhatnak, a város bevételét pedig később átutalhatják a guild bankjukba. A várost folyamatosan elégedetten kell tartani, hogy az emberek ne vonuljanak ki, stb.
3. Knight online:
-pvp rendszere eddig számomra az eddigi legjobb. 200vs200at összeeresztettek egy nagy csatatéren, több wardert kellett leütni meg egy keepert, kastélyok voltak benne kapukkal, amit le kellett ütni + lehetett javítani. Hatalmas mágusharcok (aoe novák, blizzardok, stb)
Így hirtelen ennyi jut eszembe, amit el tudnék viselni egy mmo-ban pluszban a szokásos dolgokhoz képest, de ha megerőltetném magam, még sok ötletem lenne, amit eddigi MMO-k hoztak be, amik hamar kudarcot vallottak.
Mindig van 1-2 jó ötletük, de nem elég hozzá, hogy megfogják a népet, aztán a jó ötletekkel együtt mennek a kukába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tomchee slaye...
2013.11.22. 07:05
Vagy még a GW2 WvsWvsW je. 3 több száz fős csapat, aztán had futkosson a sok bolondja
Viccet félretévve nekem az is igen csak imponált, habár nem vagyok nagy PvP-s.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. s_erno tomch...
2013.11.22. 11:47
@slayer007
Szerintem nem csak az játszik szerepet, hogy nyeregben érzik magukat. Ezt nálam jóval jártasabb, ilyen közgazdász vagy afféle guru biztos meg tudja mondani, de nem vagyok benne biztos, hogy pl. egy cégen belüli "játékkonkurencia" jót tesz a dolgoknak. Most gondolok itt az anyagiakra, mert ugye egy nagy multinak azért elsősorban az a mérvadó.
De igazad van, hogy a wow már kicsit öregecske, végül is most lett 9 éves azt hiszem...

A leírt pvp dolgok többsége akkor tökéletes, ha az ally-hordás arány kiegyensúlyozott. A tier ekre osztott pvp megvan, főváros ostrom is, csak a mókázáson kívül szerintem teljes időpocsékolás
Ez a várfoglalós kicsit alakul az új kiegben, majd meglátjuk.
Igen, ilyen mass pvp jó lenne, csak az engine nem biztos, hogy jó rá...Néha már akkor ilyen 0 fps van ha 25-en nyomják a cuccot, el sem merem képzelni milyen lenne már 50vs50 nél .

És igen, a rift es dolgokat "átvehetnék", vagy legalább több ilyen nagy pve event lehetne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. slayer007
2013.11.22. 12:40
A főváros ostrom ott egy külön event volt, tudtommal a wowban lévő csak szimpla raidelés pvp-vel, nem?
Bár lehet hoztak be ilyet is, amiről lemaradtam...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!