iPon Hírek

Processzorpiac: az Intel nyert, az AMD vesztett

Dátum | 2009. 11. 09.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

A mikroprocesszor piac harmadik negyedéves teljesítményét két szóval jellemezhetnénk: kétszámjegyű növekedés. A szegmens végre kezd magára találni, ugyanis az IDC által készített felmérés szerint a második negyedéveshez képest 23%-kal növekedtek a szállítási mutatók, de ezzel együtt az árbevétel is kétszámjegyű növekedésen esett át: a teljes piac 7,4 milliárd dolláros forgalmat generált, ami a második negyedévhez képest 35,7%-os javulásnak minősül. A szerver- és asztali processzorok piacán kicsivel szerényebb volt a növekedés: előbbiekből 11,4%-kal, míg utóbbiakból 12,2%-kal szállítottak többet az elmúlt negyedév folyamán.

A rendkívül népszerű és nagyon jól fogyó Atom processzoroknak köszönhetően az Intel processzorpiaci részesedése 2,2%-kal növekedett, azaz 81,1%-ra ugrott fel. Az AMD ezzel szemben veszített korábbi részesedéséből: a vállalat 18,7%-on zárta a negyedévet, ami 2%-os részesedés-csökkenést jelent. A VIA illetékesei az Intelhez hasonlóan szintén örülhetnek az eredményeknek, ugyanis a cég 0,2%-kal tudta növelni korábbi részesedését.

Az elemzők szerint az Intel részesedésének növekedése mögött a rengeteg eladott Atom processzor áll, amelyek rekord szállítási mutatókat generáltak, ám alacsony egységáruk miatt a bevételekre már nem voltak ekkora hatással. A PC processzorpiac végre kezd magához térni, ugyanis az elmúlt negyedévben ezen a téren is rekord szállítási mutatókat sikerült elérni, ezzel együtt pedig a tavalyi év harmadik negyedéves teljesítményét is sikerült felülmúlni. Az IDC szakemberei a pozitív negyedévet látva most úgy számolnak, hogy a 2009-es év folyamán a processzor forgalom bőven 300 millió egység fölött lesz, így a 2008-as év eredményeihez képest 1,5%-kal több processzort fognak leszállítani, a válsággal tarkított és nehéz év ellenére is.
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

38. pal07
2009.11.09. 21:17
viszik mint a cukrot az intelt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. mihaly.her...
2009.11.09. 21:30
jaja! Viszik! Majd én is viszek, illetve hozok haza 1et, ha eljutok oda
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. rabib
2009.11.09. 21:45
Az az IDC az minek a rövidítése itt? Mert Szegeden van egy ilyen nevű informatikai bolt.
[LINK]
Énnekem intel procim van, de a következő is az lesz. Corei5 vagy Corei7.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. rabib
2009.11.09. 21:47
Az az IDC az minek a rövidítése itt? Mert Szegeden van egy ilyen nevű informatikai bolt.
[LINK]
Énnekem intel procim van, de a következő is az lesz. Corei5 vagy Corei7.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Gigabyte
2009.11.09. 21:56
Azért a cím kicsit megtévesztő, de nem csodálkozok hiszen nem is nagyon látni mobil processzoros AMD-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Szerzetes
2009.11.09. 22:00
Nah igen... az AMD-nek nincs az Atomhoz hasonló procija v. tévedek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. pjszilard
2009.11.09. 23:29
4 tizedesre kerekitve:
5.4532 milliard 20.7% 1.1288 milliard
7.4 milliard 18.7% 1.3838 milliard

Durvan 255millio dollar + !!!

Sose veszitsek kevesebbet negyedevente !!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Nurba
2009.11.10. 00:47
De netbook nincs...az Atom meg ott hódít és a Via nano is Úgy tűnik a pici netezős ketyerékre nagy a kereslet. Szvsz AMD is beszállhatott volna simán csak amikor ez indult és lépni kellett volna, akkor nyakig voltak a pénzügyi kakiban...csak arra futotta, hogy bemutassák, hogy egy 1GHz-es A64 is veri az 1,6-os Atomot...(teljesítményben, mert fogyasztásban majd a duplája volt...asszem 9W környékén)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Coyote87
2009.11.10. 11:53
Hát CPU ban mindig az AMD előtt járnak és ez igy is fog maradni.Az intel mindig is tudta mit hogy csináljon ez most sincs másképp. A Core i5 meghozta a kaszást az AMD részéről VGA Piacra kiváncsi leszek hogy valoban oda fog e bas-ni a Fermi de erre már nem látok oly sok esélyt. VGA-ban jo az ATI, illetve nem igy mondom hogy jo az ATI,hanem nagyon elaludt valahol az NVidia. és nem hsizem el hogy egy kurva ATI kártyát ne tudnának lemásolni és hibáit kijavitva kiadni azt cső ott a jo kártya Nvidiati
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Nurba
2009.11.10. 12:01
LOL! Szutyok AMD rongyáverve
AMD-nek a részesedése mindig hasonló szinten volt, de pl otthoni PC-ket nézzük csak, akkor sokkal jobban áll. Például a Steam statisztika szerint 31% vs 68%.
Nemtudom minek flémelni? Neked Intel jön be, azt vettél és kész. Nekem AMD-s gépeim vannak (és elégedett vagyok maximálisan), de nem járok Intel topikokba szutykolódni, mert semmi értelme. Neked tényleg fáj az, hogy Intel nem egyeduralkodó? Neked is az a jó, ha van konkurencia!
Mindig az AMD előtt jár és így is fog maradni...ez biztos így van? Akkor 2003-2006-ig hol volt az Intel előljárása? Sőt a korai P4-et is verte a sima Athlon Tjunderbird. És a jövőben miért ne hozhatna ki csúcsprocit az AMD? Nem egyszerű, de elképzelhető (Bulldozer architektúra? talán...) Kíváncs lennék, hogy ez csak kis hazánkban divat vagy mindenhol ekkora érzelmi ellentétek vannak az iránt, hogy XY-nak más márkájú a gépe és még pofátlanul elégedett is vele. LOL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Nurba
2009.11.10. 12:10
2x
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. _DiEGO_
2009.11.10. 12:16
Hátha Intelék lefizették / megfenyegették gyártókat - ha AMD platformon gondolkoznak még álmukban is - akkor neki annyi...

Akkor miért is foglalkozna nettoppal ? Mikor Intel milliárdokat fizet megvesztegetésre ?

Tájékozódni ezen a téren is uraim - AMD jobb / jobb lenne , ha állandóan Intel nem tenne keresztbe. Már saját hazájában is perlik/vádolják elég keményen . Remélem becsülettel meghúzzák az ilyen aljas bandát , akár visszamenőleg is ...

Ha valaki nem érti - ez ellenünk is szólt ! Aki nem érti miért ? olvasson el pár idevágó cikket a sajnálatos eseményekről ...

Akinek meg annyi esze van , hogy szutyok AMD stb , kicsit gondolkodnia is kéne ( szánalmas emberek )

egy cikk

http://www.sg.hu/cikkek/70774/milliardokat_fizetett_az_intel_az_amd_tavol_tartasaert
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. _DiEGO_
2009.11.10. 12:35
Csak jövőre jön a GeForce 300

A legújabb negyedéves beszámoló alatt kiderült, hogy jövő év elején futtatják majd fel a Fermi sorozatgyártását, vagyis valóban késik az új fejlesztés. A cég eközben az Intelből űz gúnyt saját oldalain. A Fermi első bemutatója óta nem volt világos, hogy az ATI Radeon HD 5000 sorozattal szembeszálló első kártyák mikor is jelennek majd meg a piacon. Többen már a kezdetektől fogva azt szajkózták, hogy késni fognak az első monstrumok, és a jelek szerint nekik volt igazuk - csak 2010 első negyedévében érkeznek majd az nVidia új jövevényei.

Bővebben itt

[LINK]

Miről is beszélünk : NVIDIA -nak sem tetszik az effajta szemétség....

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. badland3
2009.11.10. 15:47
En is Intel parti lennek. Elso gep Intel procis volt, a masodik is, itt jott a "penzugyminiszter" es lett a harmadik AMD-es, nem volt annyira rossz - pedig Sempron-os AMD volt, ami azota az Apame -, de brr visszagondolva miota ujra Intel ketyeg itt mellettem, megis csak Core2Duo. Az Intel nagy "hatranya" az ara, baromi draga volt es draga most is sajnos. Megy mint a golyo ez igaz, a HDD-ek nem tudjak tartani a lepest vele. En azt mondom, hogy addig jo nekunk amig van AMD, mert igy van konkurenciaja az Intelne es nem szabja o a felteteleket egyedul. Kell a konkurencia, versengjenek csak a kegyeinkert.
Amugy lehet, hogy az ar miatt a kovetkezo gepem AMD lesz. Bealdozom a plussz teljesitmenyt, az ar miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Joachim21 _DiEG...
2009.11.10. 16:19
Diego-t is pont az elfogulatlan, pártatlanságot sugalló mondatai teszik hitelessé! Jobb az AMD? De miben könyörgöm? Legalább írnád oda akkor hogy az intelt szétalázza ha VGA-król van szó, mert így semmi valóságtartalma annak amit mondtál! Mindkettő egy multicég, akkor mi értelme itt rajongani értük? Te is felfoghatnád már, h az általad alapítványként tisztelt AMD sem jobb.Pont le***ja hogy neked mi a jó, egyedül az érdekli, hogy eladhassa a termékeit, és úgy árazza be azokat, hogy aki kicsit utánaolvas, annak megérje megvenni, még ha lassabb is a konkurensnél! És ennyi. Ezt hívod te jófejségnek, jótékonyságnak, meg ki tudja még milyen magasztos jelzőket nem aggattál még szegény multira. Lehet ha olvassák a HSZeidet, pirul a vezérkar az USA-ban (HD5800as szériánál is milyen jótékonyak igaz? De erre már vágom h az a válasz, hogy de a többiek is ezt csinálják! Pontosan ez a helyzet, olyan mint a többi!)

De ezen nevettem a legjobbat, hogy miután 5 soron át gyaláztad az Intelt, ezután kicsúszott még ez a mondat is a szádon: "Akinek meg annyi esze van , hogy szutyok AMD stb , kicsit gondolkodnia is kéne ( szánalmas emberek )" És ezt te mondtad magadról!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. arkman
2009.11.10. 18:16
Csak nekem furcsák kicsit a számok? 81,1% + 18,7% =99.8% ezek szerint ha a VIA részesedése 0.2%-kal nőtt, akkor a második negyedévben 0%-on álltak?
badland3: Ebbe a hozzászólásba 12-vel kevesebb smiley kellett volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Pocak Joach...
2009.11.10. 18:38
Megmondom neked, miben jobb az AMD.

Eddigi gépeim:

Intel:

Pentium 133: elfüstölt
Pentium 233 MMX: elfüstölt
Pentium II 300: kiégett a chipset
Celeron 400: elfüstölt, de addig se ment jól (Win98 betöltése kb 10 perc)
Pentium III 500: percenként újraindul, más alaplapban is
Pentium III 700: elfüstölt
Core 2 Duo 2200: kék lánggal égett a p35-ös (!), Asus alaplap, szuper Intel chipset
Core 2 E8400: lassabb mint az Athlon X2, más alaplapban is, garancia nincs, szerintük semmi baja

AMD:

5x86 133: ma is tökéletesen működik (14 éves gép!)
K5 166: ma is tökéletesen működik
K6-2 266: ma is tökéletesen működik
Duron 1,3: ma is tökéletesen működik
Athlon 1,4: ma is tökéletesen működik
Athlon X2 4800: tökéletesen működik
Phenom X4 9650: tökéletesen működik
Phenom II X4 940: tökéletesen működik


Ez a különbség Intel és AMD között. Biztos csak véletlen egybeesés. Persze menj és vegyél Intelt, a primitív Doktorovics féléknek meg erősen ajánlott. Én soha többé nem kérek belőlük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. le_vente
2009.11.10. 20:00
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Joachim21
2009.11.10. 20:23
Két lánggal égett? Így jár aki nem ért a tuninghoz! Ekkora peched nem lehetett, hogy ennyi hibás dolgot fogj ki intel oldalon, vald be hogy húzogattad őket rendesen!

Ha már elmentünk ilyen abszolút szélsőséges megnyilvánulások irányába, akkor itt egy pár flamekeltő videó: [LINK] [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tibaimp
2009.11.10. 20:55
ott a pont doktorovics, a gyökérkupac még a nevét sem merte vállalni, ilyen sz.a.r.o.k.a.t én is tudok írni
pl.: a haverom orbitális sz.a.r.k.u.p.a.c x2-es atlon f.o.s.án úgy szaggat a full hd mint a vesztés....



ennyi.. sz.a.r amd
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Pocak
2009.11.10. 21:01
Semmi nem volt rajtuk húzva. Amúgy tombol a logika, az Intelt tutira húztam, az AMD-t meg nem? Remek. Nevet vállalni. Gondolom neked az igazi neved a doktorovics. Primitív.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Csaber
2009.11.10. 21:04
valamit erősen elronthattál ezen Pentium III 500 ez passzív hűtésü volt (mellesleg rettenetesen lehetett húzni jobb alaplappal akár 60-70%-is csak egy ventit kellett rakni a procihűtőre na meg a házba 2 db ventit )bár ezért gyanús hogy kb évente veszel gépet ha a felsorolást nézem

ahogy elnézem ebből lehet egy pár bünti csak folytassátok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tibaimp
2009.11.10. 21:11
te meg egy - NEGATÍV jel vagy csak, valszeg az életben is kis sz.a.r.k.u.p.a.c.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Joachim21
2009.11.10. 21:15
Ebből BAN lesz, meg HSZ-ek törlése! Egy bizonyos szintet mégiscsak tartani kellene! (Pont én beszélek???)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. tibaimp
2009.11.10. 21:32
Joachim21: ha azzal jobb lesz töröljék, nem érdekel, de egy ilyen kis g.e.c.i.cs.o.m.ó aki még a nevét sem vállalja, hogy esetleg őt is bannolhassák, nem írjon itt valótlanokat, piszkosul felhúzott
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Joachim21
2009.11.10. 21:34
Ha valótlant is írt, akkor akik régóta ittvagyunk, meg tudjuk ezt beszélni normálisan is, az esertek többségében, de ha jól esik, hát add ki magadból, néha megesett velem is, szóval nem ítéllek el miatta, csak sajnálnám ha téged is 2 hónapra eltiltanának vki miatt, akinek még neve sincs!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Pocak Joach...
2009.11.10. 21:52
Miért? Tibaimp, Joachim21, doktorovics, ezek nevek? Bár látom hiába fárasztom magam, mert az IQ itt véget ér azzal, hogy sz*rkupac, meg hígszéklet. Gondolom ezt szoktátok enni is. Intel fanoktól nem is vártam mást. Bye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. _DiEGO_
2009.11.10. 22:09
[quote]pl.: a haverom orbitális sz.a.r.k.u.p.a.c x2-es atlon f.o.s.án úgy szaggat a full hd mint a vesztés....[/quote]

monneki hogy tegyen bele egy min ATI HD3xxx - vga-t és nem fog szaggatni , mert nem épp jó az a Geforce amit használ , de ezt TE is javasoltad már neki , győzd meg . De Sanyi sem épp dicsérte gépedet, jaja .

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tibaimp
2009.11.10. 22:25
elnézést kérek a kirohanásért...

DiEGO: nem kell vga.. amit írtam, hogy a 2 magos x2-esen rángat a full hd kb annyira hihető, mint amit ez a nevenincs pancser írt az elfüstölt összes intel paltformjáról. Doktorovics egy számtek boltban dolgozik kb 5 éve, több 100 hanem több 1000 gépet rakott össze, szervizelt (kb ilyen 80%-20% arányban), érdekes ő nem tapasztalt olyat, hogy elfüstölt volna intel proci akár egy darab is, pedig sokféle platform megfordult nála, annó mesélte, hogy egy p4 alatt valami állat egy hatalmas hűtővel megrepesztette a deszkát, de úgy, hogy mikor szétszette a foglalat darabokban volt. A proci túlélte, pedig az még a prescott-os proci volt.

részemről a vita lezárva...
köszönöm a figyelmet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Hc Toxic
2009.11.10. 23:18
Nemtudom ezen miért kell vitázni. Mondjuk már maga a topik címe a fanatikusokat beindíthatta a vitára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. badland3
2009.11.11. 12:11
Szerintem is folosleges a savazas. Tul nagy tapasztalatom nincs geposszerakas teren, de en is ugy tudom, hogy az AMD prockok jobban melegszenek es Intelnel kevesebb az esely az elfustolesre. Joachim21-nak van igaza, a ket procko gyarto pont leszar mindenkit, oket csak es kizarolag a profit erdekel. Az Intel elonye, hogy korabban kezdte es mindig az a nyero. Csaba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. badland3
2009.11.11. 12:26
Szerintem is folosleges a savazas. Tul nagy tapasztalatom nincs geposszerakas teren, de en is ugy tudom, hogy az AMD prockok jobban melegszenek es Intelnel kevesebb az esely az elfustolesre. Joachim21-nak van igaza, a ket procko gyarto pont leszar mindenkit, oket csak es kizarolag a profit erdekel. Az Intel elonye, hogy korabban kezdte es mindig az a nyero. Csaba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Nurba
2009.11.11. 12:50
Az Intellel kevesebb az esély az elfüstölésre az kb Pentium 4 vs Athlon XP korszakban volt. AMD most jobban melegszik, bár nekem az X3 720 nem ment Orthossal 47C fölé és a TX2 bordája, hőcsöve is éppen langyos volt...szal 3x2,8GHz-nél azért ez nem rossz...régebben ennél sokkal forrófejübb 1 magos procik is voltak (Barton vagy Prescott). TDP-t sem lehet összehasonlítani...állitólag AMD 125W = Intel 110W
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. liok01
2009.11.11. 14:37
Sziasztok!

Ahogy elnézem egyes embereknek van mit fejlődni viselkedésben, de ettől függetlenül én is idefűznék pár gondolatot. Jómagam lassacskán 10 éve vagyok számítógépbirtokos, amelyet minden területen kihasználok, már ami a szórakozást illeti. Júniusban saját magam pakoltam össze egy i7-es platformot - innen és amonnan megvásárolva a különféle alkatrészeket. Szóval nem vagyok teljesen hülye, de profi távolról sem. A munkahelyemen az informatikus szomszédok szerint és szerintem is a processzorok területén az Intel jelenleg egyszerűen jobb. Tetszik vagy sem ez így van.

Ez persze nem azt jelenti, hogy az AMD nem jó... sőt... Jópár típusú processzoruk van, amely ár-érték arányban felülmúlja a vele azonos erejű Intelt.

Nekem is volt már a kezem alatt Intel és AMD egyaránt. Mindkettő tökéletesen működött és soha semmim nem ment tönkre.

Még valami: a lenti Intel-AMD névtelen összehasonlítás /2009-11-10 18:38:14/ viccnek is rossz, nemhogy ténynek. A munkahelyem melletti szomszédban nem is oly régen mesélte egy dolgozó, hogy már igen régen csinálja az ipart, de nem emlékszik, hogy valaha bejöttek volna olyan problémával, hogy elfüstölt volna proci. A celeron ráadásul pont egy olyan típus, amely igencsak igénytelen, míg az AMD duron pont hogy hajlamos a melegedésre. 10 perc betöltés win 98 alatt 400as cerkával? Nekem 500 megaherzes cerkám volt és elég gyorsan ment. És hogy az Athlon X2 gyorsabb mint az E8400 - bocsánat de ez már tényleg pofátlanság: /http://www.tesztpad.hu/hirhardverteszt_amdphenomx3vsintelcore2duo.htm/. Ezzel az erővel én kijelentem, hogy én vagyok az Isten.

Örüljön mindkét fél, hogy van konkurencia - én is örülök.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. _DiEGO_
2009.11.23. 17:18
És hogy az Athlon X2 gyorsabb mint az E8400 - bocsánat....

Az Atthlon II X2 - szezont nem keverni fazonnal és amúgy télleg lenyomja mint állat - hihi ez van - nem kell csodálkozni

Mégegyszer: Athlon II X2 ! -ről van szó
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. _DiEGO_
2009.11.23. 17:30
dupe lett, sry
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. _DiEGO_
2009.11.23. 17:34
Nem akarom telerakni képekkel - felesleges ... csak 1-2







 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. arkman
2009.11.23. 17:52
Ezek a grafikonok enyhén nem jók, a 8400 > Athlon II X2 250...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!