iPon Hírek

Profitot hozott a Child of Light

Dátum | 2014. 11. 24.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Körülbelül két éve annak, hogy Patrick Plourde, a Far Cry 3 kreatív rendezője bemutatta a Ubisoftnak a Child of Light ötletét, "játszható versként" jellemezve a darabot. Plourde egy interjúban elmondta, hogy nem akarta elkészíteni a Far Cry 3-at, de felajánlották neki, hogyha mégis megteszi, akkor szabadon, kedve szerint csinálhat egy olyan játékot, amilyet szeretne. Így született meg a Child of Light, amely az áprilisi megjelenés óta profitot is hozott a Ubisoftnak. "Nem annyira profitábilis, ahogy az Assassin's Creed, de elég sokat hozott ahhoz, hogy akár folytatást is tudnék belőle készíteni" - mondta Plourde. "Ó, és ha ez az én cégem lenne, akkor már Ferrarival körözgetnék." Plourde sok évet töltött magas költségvetésű játékok készítésével, és egy ideje már kereste a lehetőséget, hogy kitörhessen a mókuskerékből. A Child of Light sikere egyfajta győzelem volt számára. Jó dolog, ha egy játék pénzügyileg is jól teljesít, és a kritikusok is szeretik, Plourde számára a legnagyobb élményt mégis a játékosok reakciói jelentették. A rendező elmondta, hogy a rajongók által készített jelmezek, rajzok és egyéb alkotások mellett az emailek és a személyes hangú blogbejegyzések is meghatották. Voltak, akik arról írtak, hogyan segített nekik a játék abban, hogy felvegyék a harcot a depresszióval és hogy megszabaduljanak az öngyilkos gondolatoktól. "Olyasmi ez, amit sosem érhettem volna el amikor a nagy sikerjátékokon dolgoztam. Nagyon büszke vagyok rá, hogy a játékon, mint médiumon keresztül segíthettem az embereknek. Úgy érzem, ezért már megérte." Amikor a Child of Light költségvetéséről kérdezték, Plourde elmondta, hogy pár millió volt, melynek legtöbb része a bérekre ment. Bár a játék hat különböző platformra is megjelent, 40 embernél több nem dolgozott rajta. Szeptemberben a Ubisoft megerősítette a hírt, hogy a Child of Light alkotói alap részévé váltak a montreali stúdiónak. Yannis Mallat, a cég elnöke már akkor támogatta a kisebb, rövidebb fejlesztési idejű játékok létét és elmondta, hogy érdekes dolog, hogy a fejlesztők életében egyfajta ritmust hoznak létre azzal, hogy felváltva dolgozhatnak nagy, magas költségvetésű ill. kisebb játékokon. A Child of Lightról szóló részletes elemzésünket itt olvashatjátok.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Shinjiii
2014.11.24. 13:04
Művészi játék, teljesen megérdemlik azt a pénzt. Folytatást várunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Ereshkigal
2014.11.24. 13:10
Nekem is tetszett, nagyon klassz volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. penzes21
2014.11.25. 07:15
Minden másodpercét élveztem. Érezni rajta, hogy kézzel készítették.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!